Silly season - Transfersnak

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Silly season - Transfersnak

Indlæg af Vijen »

Vi står foran en større udskiftning på holdet og dermed også mulighed for nogle spændende ankomster. Så denne tråd er til al mulig random snak om transferønsker og forslag til hvem klubben burde kigge på. Måske Rasmus Ankersen stadig kigger med :) (Sig lige hej)

Jeg har i bedste Brentford stil kigget lidt i de lavere rækker i England og fundet en spiller der hedder Morgan Rogers. Han kom til Lincoln City i januar på 6 måneders leje fra Man City u-hold. Siden har han spillet 22 kampe, scoret 6 mål og lavet 3 assists fra sin kantposition.

Desværre er han nok udenfor vores rækkevidde, da Man City betalt 4M £ for ham som 16 årig.
https://www.lincolnshirelive.co.uk/spor ... ln-4854938

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af UlveLars »

Godt initiativ, Viljen. Jeg vil forsøge at kvittere for det med mit bud på et transfervindue. For jeg er enig med dig i, at et omfattende transfervindue også byder på nogle muligheder. Der er et eller andet galt med den her trup, som gør den noget uforløst - uden at jeg kan sætte en finger på hvad. Jeg tror ikke kun det er skidt, at få rystet posen.
Og så er der spillere, som har peaket, og som ikke bliver bedre (og mere værd) for os, ved at beholde dem en sæson mere.

Fra toppen, så ryger Alexander og Frank. De skulle have været skudt af sted sidste sommer (jf karriereplanen, ikke fordi de er blevet dårligere). Det har vi lovet dem, og det vil påvirke klubbens troværdighed, hvis vi insisterer på at holde på dem.
Frank kan blive et stort salg (særligt hvis Brentford rykker i PL). Alex har udtjent sin værnepligt, og skal have lov at rejse, hvis han får et godt tilbud. Krone-til-krone bliver særligt Alex svær at erstatte. Jeg ville virkelig ønske, at han kunne have været interesseret i at lave en aftale, som den vi har lavet med Erik - "Bliv i klubben karrieren ud, lad holdet bygges op omkring dig og Erik og få en kæmpe lønforhøjelse, der kan måle sig med en middel kontrakt fra en middel klub i en middel liga. Og får du på et tidspunkt et kongetilbud, så lader vi dig gå".

Kaba skal væk. Jeg tror ikke på, at han bliver det bæst, som han var købt ind til, og jeg tror ikke han er motiveret for endnu en runde i karrusellen med stop i Haderslev og Vejle i koldt vejr. Uden at vide det, så er jeg heller ikke sikker på, at han bidrager med den x-faktor, der er med til at forløse en trups potentiale. Spekulativt, I know. Et bud under de 22 mil(?), som vi betalte, er ok for mig.

Hans bromance, Mabil, skal samme vej. Han har været her længe, niveauet bliver ringere og ringere for hver sæson. Han har bare ikke niveauet til nutidens fcm - og bidrager formentlig heller ikke med meget til sammenholdet i truppen. Igen for egen regning...

Det var 4 sikre afgange - efter min mening.

Så er der en spiller som Evander. Han har vel også udtjent sin værnepligt, og så har han vel næppe været bedre end lige nu. Omvendt, så ser jeg ham som humørspiller (med stort H) og er ikke overbevist om, at han bare brænder ligaen af næste sæson. Mon ikke også der kan være noget med motivationen ved at skulle til Haderslev for 6-7 gang.
Kommer det rigtige bud, så skal han væk. Men omvendt Mabil og Kaba - så må vi ikke sælge Evander for billigt.

Spillere som Dreyer, Cajuste og Paulinho skal som udgangspunkt blive, men det er nok ikke urealistisk, at der kan komme bud på dem, som vi ikke kan afvise.

Vil Cools fortsat hjem, så kan vi måske blive nødt til at honorere sådan et ønske. Og planen var vel, at Joel allerede skulle have været skudt afsted efter vi hentede netop Cools. Jeg tror minimum en af dem ryger.

Fremadrettet er jeg meget tryg ved at Brumado erstatter Kaba. Kan han begynde at lave mål, så har han i mine øjne hele pakken (speed, teknik, duelstyrke) til rent faktisk at opfylde Ankersens profeti, om at blive det største salg i klubbens historie. Ham er jeg begejstret for!!
Afhængig af analyserne på Luca, så kan det blive nødvendigt at hente en gardering. Jeg ved det er kontroversielt, men kunne man ikke også kigge efter en slags "plan-B suppleant" a la Schwarz. Jeg synes fortsat, at en type som ham kunne være god at have i en periode som i dette forår, hvor plan-A helt tydeligt ikke har fungeret. Så behøver man ikke at være for fin til at sætte en goalgetter på banen, som ikke nødvendigvis passer ind i den stil man gerne vil praktisere i de store kampe i Europa.

Fra vores lejeland er det vel hovedsageligt Victor Torp og Raphael Nwadike, der skal hjem og bevise sig som mulige afløsere for hhv Evander og Frank. Jeg kan ikke vurdere, hvor realistisk det er. Tror vi på, at der er andre af vores udlejede spillere, der kommer hjem og spiller sig i truppen?

Oliver Olsen, som gardering på højre back (godt nok ikke udlejet, men skadet). Det har været to meget grimme skader, han har været igennem.

Ailton bliver ikke forlænget, så minimum en ny venstre back.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af JBT »

3 danskere man til nøds(!) kunne overveje at hente, hvis markedet fortsat er presset, og man vil holde lidt på pengene;

Magnus Kofoed, FCN
Hvis han vil til Jylland har man mønt til at smide 15- 20 mio efter ham. Har 1 år tilbage af hans kontrakt

Mathias Greve, RFC
Tyder på, at han kun bliver bedre og bedre, både hvad angår teknik, drive med bolden og overblik. Udmærket erstatning som 8'er på et evt. stor-salg i egen midtbanekæde. Er 26 år men billig at hente.

Ramus Carstensen, SIF
Stort potentiale og offensivt allerede bedre end hvad vi har i truppen i dag
- og er nok den mest realistiske og bedste at hente, på alle måder

Men man kan sandsynligvis få nogle langt bedre udlændinge end ovennævnte.. så datamaskinen på i gang

Hvis f.eks. Awer kan spille i FCM, kan disse 3 spillere vel også

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Ravnen »

Lad os bare hente Kamaldeen Sulemana, det vil koste kassen men han er godt nok god.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Matjavsen »

Ravnen skrev:
3. maj 2021, 00:50
Lad os bare hente Kamaldeen Sulemana, det vil koste kassen men han er godt nok god.
Tror man kan finde bedre spillere til 70 millioner nede i Brasilien

(Vi kommer aldrig til at bruge det beløb på en spiller)

Mrlewanski
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3. feb 2017, 09:38

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Mrlewanski »

Lad os bare bringe Mistrati hjem til heden. Kanon breddespiller i sin bedste alder, med stort kendskab til FCM og formentlig relativ billig

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Ravnen »

Matjavsen skrev:
3. maj 2021, 09:53
Ravnen skrev:
3. maj 2021, 00:50
Lad os bare hente Kamaldeen Sulemana, det vil koste kassen men han er godt nok god.
Tror man kan finde bedre spillere til 70 millioner nede i Brasilien

(Vi kommer aldrig til at bruge det beløb på en spiller)
Har svært ved at se det skulle være prisen på ham, han er meget langt fra færdigudviklet. Men om de ville sælge til os er et spørgsmål.

Ellers er der Wahid Faghir. Fælles for dem er at de er længere fremme end at hente en fra Brasilien som først skal lære sted og spil at kende

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af SimonH »

Ravnen skrev:
3. maj 2021, 15:40
Matjavsen skrev:
3. maj 2021, 09:53
Ravnen skrev:
3. maj 2021, 00:50
Lad os bare hente Kamaldeen Sulemana, det vil koste kassen men han er godt nok god.
Tror man kan finde bedre spillere til 70 millioner nede i Brasilien

(Vi kommer aldrig til at bruge det beløb på en spiller)
Har svært ved at se det skulle være prisen på ham, han er meget langt fra færdigudviklet. Men om de ville sælge til os er et spørgsmål.

Ellers er der Wahid Faghir. Fælles for dem er at de er længere fremme end at hente en fra Brasilien som først skal lære sted og spil at kende
Hvis vi får kamaldeen til 70 Mio. så er det helt seriøst spotpris. De har tidligere afvist Bayer Leverkusen med 70 mio. + 30 Mio. i bonusser.
Det kommer ALDRIG til at ske venner. ALDRIG.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af SimonH »

Mrlewanski skrev:
3. maj 2021, 15:18
Lad os bare bringe Mistrati hjem til heden. Kanon breddespiller i sin bedste alder, med stort kendskab til FCM og formentlig relativ billig
Vi mangler ikke breddespillere.
De breddespillere vi har, eller skal have, de skal være unge med potentiale til at blive mere end breddespillere.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Matjavsen »

Ravnen skrev:
3. maj 2021, 15:40
Matjavsen skrev:
3. maj 2021, 09:53
Ravnen skrev:
3. maj 2021, 00:50
Lad os bare hente Kamaldeen Sulemana, det vil koste kassen men han er godt nok god.
Tror man kan finde bedre spillere til 70 millioner nede i Brasilien

(Vi kommer aldrig til at bruge det beløb på en spiller)
Har svært ved at se det skulle være prisen på ham, han er meget langt fra færdigudviklet. Men om de ville sælge til os er et spørgsmål.

Ellers er der Wahid Faghir. Fælles for dem er at de er længere fremme end at hente en fra Brasilien som først skal lære sted og spil at kende
¨
Som en anden siger, så er det jo allerede mindre end hvad der allerede er budt.

Derudover skal vi nok også af med 30-40 for at få Faghir.
Du skal huske at profiler ofte er dyrer når en liga konkurrent byder.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af UlveLars »

Matjavsen skrev:
3. maj 2021, 18:21
Ravnen skrev:
3. maj 2021, 15:40
Matjavsen skrev:
3. maj 2021, 09:53


Tror man kan finde bedre spillere til 70 millioner nede i Brasilien

(Vi kommer aldrig til at bruge det beløb på en spiller)
Har svært ved at se det skulle være prisen på ham, han er meget langt fra færdigudviklet. Men om de ville sælge til os er et spørgsmål.

Ellers er der Wahid Faghir. Fælles for dem er at de er længere fremme end at hente en fra Brasilien som først skal lære sted og spil at kende
¨
Som en anden siger, så er det jo allerede mindre end hvad der allerede er budt.

Derudover skal vi nok også af med 30-40 for at få Faghir.
Du skal huske at profiler ofte er dyrer når en liga konkurrent byder.
Fcn og Vejle har ingen problemer med at sælge til os - så længe vi vil betale markedsprisen. På den måde er vi ikke ligakonkurrenter, som med fck og Brøndby, som afgjort ville hæve prisen eller undlade at sælge.
At købe i Vejle, ville være som at købe Bubacarr i Horsens - det kunne godt være en win-win for begge parter. På samme måde har fck flere gange handlet i fcn til alm markedspris.
De to nævnte eksempler er dog helt urealistiske. Markedsprisen bliver for høj - også i Faghirs tilfælde, og så er jeg overbevist om, at de begge har ønsker om mere end SL næste gang de skifter.

Kamaldeen er muligvis ikke færdigudviklet, men han er ung og har nogle ekstreme spidsfærdigheder. 70 mil er jo på ingen måder over markedsprisen for sådan en spiller

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af UlveLars »

Storklubber på Cajuste. Hvad synes I, vil være end rimelig pris - og hvad synes I, vi skal slippe ham for (ikke nødvendigvis samme beløb)?

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/me ... aa-cajuste

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af THenry »

[/quote]
Fra vores lejeland er det vel hovedsageligt Victor Torp og Raphael Nwadike, der skal hjem og bevise sig som mulige afløsere for hhv Evander og Frank. Jeg kan ikke vurdere, hvor realistisk det er. Tror vi på, at der er andre af vores udlejede spillere, der kommer hjem og spiller sig i truppen?
[/quote]

Raphael og Torp kan jeg også godt se som breddespillere i næste sæson. Vi bør købe ind til toppen, og fylde på i bredden med spillere som Torp og Rafa.

Derudover mener jeg Elias Olafsson er god nok til at være reservekeeper bag Jonas. Jeg er ret sikker på, at Jesper Hansen er væk efter sæsonen. Det kan dog også være, at man vurderer, at det er bedre at udleje Elias igen, og hente en mere erfaren reservekeeper ind.

Endelig tror jeg Dyhr vender retur, selvom han egentlig ikke har imponeret i Horsens. Jeg tænker bare, at han kan udfylde samme rolle som Ailton, der har vist for lidt til, at vi langsigtet skal satse på ham.

Til sidst er Nico vel en mulighed, men jeg tror, at han jagter fast spilletid, hvilket vi næppe kan tilbyde.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af UlveLars »

THenry skrev:
5. maj 2021, 20:25
Fra vores lejeland er det vel hovedsageligt Victor Torp og Raphael Nwadike, der skal hjem og bevise sig som mulige afløsere for hhv Evander og Frank. Jeg kan ikke vurdere, hvor realistisk det er. Tror vi på, at der er andre af vores udlejede spillere, der kommer hjem og spiller sig i truppen?
[/quote]

Raphael og Torp kan jeg også godt se som breddespillere i næste sæson. Vi bør købe ind til toppen, og fylde på i bredden med spillere som Torp og Rafa.

Derudover mener jeg Elias Olafsson er god nok til at være reservekeeper bag Jonas. Jeg er ret sikker på, at Jesper Hansen er væk efter sæsonen. Det kan dog også være, at man vurderer, at det er bedre at udleje Elias igen, og hente en mere erfaren reservekeeper ind.

Endelig tror jeg Dyhr vender retur, selvom han egentlig ikke har imponeret i Horsens. Jeg tænker bare, at han kan udfylde samme rolle som Ailton, der har vist for lidt til, at vi langsigtet skal satse på ham.

Til sidst er Nico vel en mulighed, men jeg tror, at han jagter fast spilletid, hvilket vi næppe kan tilbyde.
[/quote]

Jeg havde fuldstændig glemt Dyhr. Ham tror jeg også, at vi ser tilbage.
Til gengæld synes jeg, det vil være synd at hente Elias hjem. Han bliver ikke en bedre målmand af at sidde på bænken. Der må vi hente en rutineret

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Stoffer »

UlveLars skrev:
5. maj 2021, 19:42
Storklubber på Cajuste. Hvad synes I, vil være end rimelig pris - og hvad synes I, vi skal slippe ham for (ikke nødvendigvis samme beløb)?

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/me ... aa-cajuste
Jeg har det ret svært med et Cajuste salg. Jeg ville godt nok gerne, hvis man kunne holde på ham endnu en sæson. Jeg forstår, det ikke er realitisk, og måske ikke engang optimalt for hans udvikling - det sidste er jeg ikke klog nok til at vurdere - men alene tanken om en Cajuste med bare lidt mere stabilitet i passninger, indsatser/intensitet og beslutninger på bolden kunne være et monster i SL.

Hvorom alting er, jeg håber på et beløb mellem 6 og 7 mio. euro. Kudus blev solgt til en liga med færre midler, men han var også en spiller med et endnu mere værdifuldt skillset, han gik iflg transfermarkt for 9 mio.

(noget helt andet iø. vildt nok Evander kun er cirka et år ældre end Cajuste. Det faldt jeg lige over i min søgning på spilletid.)

Besvar