Silly season - Transfersnak

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Matjavsen »

Fint nok, hans værdi i hans tid i klubben har været nok værd

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Stoffer »

MFKM skrev:
24. maj 2021, 22:28
Helt godnat, troede vi var for kloge til at give sådanne klausuler.
Ville du hellere have været foruden ham? - For det er formentlig det, det har handlet om. Han har været tydelig om, han ville prøve noget spændende efter. Et skifte til Japan passer så godt med alt han har sagt, hvis man har hørt ham tale om sine værdier som ikke bare spiller men person. Scholle ville ikke risikere at skulle til et land, han ikke bryder sig om, fordi de ville give 5 mio danske mere, og det er sgu cool i min bog, netop fordi jeg er sikker på, han har været ærlig

Jeg har _ingen_ ærgrelse over denne klausul med tanke på, hvad han har givet på banen, og hvilken karakter man i dialog om skifte og resten af vejen i fcm må have vist, man fik ind

mancitydk
Indlæg: 306
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af mancitydk »

Stoffer skrev:
25. maj 2021, 08:06
MFKM skrev:
24. maj 2021, 22:28
Helt godnat, troede vi var for kloge til at give sådanne klausuler.
Ville du hellere have været foruden ham? - For det er formentlig det, det har handlet om. Han har været tydelig om, han ville prøve noget spændende efter. Et skifte til Japan passer så godt med alt han har sagt, hvis man har hørt ham tale om sine værdier som ikke bare spiller men person. Scholle ville ikke risikere at skulle til et land, han ikke bryder sig om, fordi de ville give 5 mio danske mere, og det er sgu cool i min bog, netop fordi jeg er sikker på, han har været ærlig

Jeg har _ingen_ ærgrelse over denne klausul med tanke på, hvad han har givet på banen, og hvilken karakter man i dialog om skifte og resten af vejen i fcm må have vist, man fik ind
Med tanke på det han bidrog med, da vi kom i chl, så har vi jo i princippet også fået flere penge ud af ham :)
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Stoffer »

mancitydk skrev:
25. maj 2021, 09:23
Stoffer skrev:
25. maj 2021, 08:06
MFKM skrev:
24. maj 2021, 22:28
Helt godnat, troede vi var for kloge til at give sådanne klausuler.
Ville du hellere have været foruden ham? - For det er formentlig det, det har handlet om. Han har været tydelig om, han ville prøve noget spændende efter. Et skifte til Japan passer så godt med alt han har sagt, hvis man har hørt ham tale om sine værdier som ikke bare spiller men person. Scholle ville ikke risikere at skulle til et land, han ikke bryder sig om, fordi de ville give 5 mio danske mere, og det er sgu cool i min bog, netop fordi jeg er sikker på, han har været ærlig

Jeg har _ingen_ ærgrelse over denne klausul med tanke på, hvad han har givet på banen, og hvilken karakter man i dialog om skifte og resten af vejen i fcm må have vist, man fik ind
Med tanke på det han bidrog med, da vi kom i chl, så har vi jo i princippet også fået flere penge ud af ham :)
Ja, sådan tænker jeg også på sagen. Det er naturligvis ikke sådan, man kan lade æren gå til en enkelt spiller, men hvis man skulle lave en prioriteret liste over, hvem der bidrog mest, så ville han være meget højt - måske endda højest - på min. Scholz og Svia var virkelig et makkerpar, hvor summen var bedre end delene, og det må ikke overraske os, hvis fx Svia ser svagere ud næste sæson.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Ravnen »

Det er et kæmpe tab med Scholz. Men heldigvis ser Daniel Høegh jo også ret skarp ud og gjorde det godt i CL.

Jeg kan se nogen herinde og på Facebook, har laaange lister over spillere de synes vi skal af med. Men så bliver næste sæson en genopbygning, så jeg vil mane til lidt mere ro.

Vi skal have forstærket vores position med en skarp, stærkt angriber, som fra dag 1 kan udfordre Kaba, som jeg synes er alt for ustabil. Brøndby uden Uhre havde aldrig vundet superligaen, havde Kaba scoret mål nok til at konkurrere med Uhre om topscorerpladsen, så havde vi vundet guld.
Man kan stille spørgsmålstegn med Pfeiffer, som slet ikke har vist noget og så er Vibe allerede rejst. Junior er i mine øjne et længere projekt og bør måske have en udlejning.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:
25. maj 2021, 11:04
Det er et kæmpe tab med Scholz. Men heldigvis ser Daniel Høegh jo også ret skarp ud og gjorde det godt i CL.

Jeg kan se nogen herinde og på Facebook, har laaange lister over spillere de synes vi skal af med. Men så bliver næste sæson en genopbygning, så jeg vil mane til lidt mere ro.

Vi skal have forstærket vores position med en skarp, stærkt angriber, som fra dag 1 kan udfordre Kaba, som jeg synes er alt for ustabil. Brøndby uden Uhre havde aldrig vundet superligaen, havde Kaba scoret mål nok til at konkurrere med Uhre om topscorerpladsen, så havde vi vundet guld.
Man kan stille spørgsmålstegn med Pfeiffer, som slet ikke har vist noget og så er Vibe allerede rejst. Junior er i mine øjne et længere projekt og bør måske have en udlejning.
Uhre har aldrig tidligere scoret over 6 mål. Lad os nu - som du selv anbefaler - slå koldt vand i blodet, før vi handler. Frederiksen fik det absolut maksimale ud af Uhre, det var sindssygt godt lavet, den måde han maksimerede Uhres nytte for holdet. Jeg kan bare ikke se, det har nogen relevans for os.

Lad os vurdere Kaba på fcm præmisser:

Vi har sl topkvalitet og god konkurrence på 9eren. Kaba har været blandt ligaens bedste ifht. npxG, og han har ikke scoret voldsomt under, hvad man kunne forvente ifht. hvad der blev skabt til ham. Han har vist hold-up spil i international klasse. Det er en pakke som samlet set dels udfylder Priskes behov og dels er SL topkvalitet. Ifht konkurrencen: Brumado skal nok presse Kaba. Han er god nok til at spille rolle som vores primær back-up/afløser allerede nu. Jeg er klar til at tage den debat anytime. Enig ifht Pfeiffer, han har nu haft en hel sæson, og vi bliver klogere, når vi ser, hvad han får af spilletid i løbet af næste sæson.

Angribere koster _kassen_. Særligt når man ønsker sig en angriber af den type vi gør, der også kan fungere som hold-up spiller med tilhørende fysisk. Angribere der skaber noget alene ud af ingenting koster naturligvis endnu mere, det er som regel lykketræf ala Sørloth.

I min optik har problemet været, der er blevet skabt for få chancer af høj kvalitet. Det giver bedre mening at forlade sig på at en angriber scorer i en (nogenlunde) naturlig rate og så forsøge at skabe flere chancer, angriberen kan score på. Hvis nogen har fejlet i denne halvsæson - og jeg argumenterer ikke for salg eller noget andet - så er det vores kanter og til dels midtbane, særligt Sisto og Dreyer. Dreyer er noget yngre, så han får et vist fripas, men Sisto har bare ikke gjort nok i min bog. Evander har også kæmpet med sin form, jeg har været meget kritisk, og jeg indrømmer, han har gjort det fint i perioder, men det skal i højere grad være hver eneste kamp. Cajuste bidrager ikke rigtig i den fase af spillet, han er nærmere en, der ankommer og afslutter, hvis der kommer noget fra ham. Mikael har det lidt som Evander, det er noget op og ned.

Kaba er på ingen måde perfekt. Hans touch er ikke konsekvent, både i tæmning og passning. Han bliver for ensporet i sine beslutninger. Han mangler til tider overblik. Men jeg kan slet ikke se et argument for, vi skal ud og kigge på en 9er, medmindre Kaba eller Brumado bliver solgt.

Hvis vi skulle snakke om at gøre noget markant - som det er at købe ind til start 11 - så skulle det imo i stedet være at skibbe Mabil ud og så købe en ny kant ikke til en back-up rolle men en der kunne udfordre særligt Sisto. (Jeg tror nu Mabil ryger under alle omstændigheder). Altså en der kan spille kant eller 10er rollen når vi spiller 4231. Selv hvis Isaksen træder ind og får en del flere minutter og Simsir med flere minutter også, så er der plads til en 10er/kant, hvis vi primært skal spille 4231.

Det er iø en stor diskussion det her. For et andet problem har været vores evne til at bringe spillet konsekvent igennem de opbyggende faser og holde presset i gennembrudsfasen. Her spiller Priskes ideer også ind. Jeg synes fx det høje indlægsspil fylder for meget, men jeg forstår det, fordi vi ofte har stået mod organiseret forsvar. Det er notorisk svært at udnytte i en høj rate for en angriber. Uhre har fået cut-back afleveringer eller løb mod forsvar i omstillinger galore. Kan man bebrejde Kaba hans rolle, når vi endelig får omstillinger? Ja, der en interessant diskussion, givet de udfordringer han har, vi har bare ikke spillet særlig meget omstillingsfodbold i denne sæson - er det en del af planen, så kunne der pludselig imo. være ræson i at drøfte om Kaba er den rette. Det virker bare ikke sådan på mig.

Analitico
Indlæg: 97
Tilmeldt: 21. feb 2017, 16:25
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Analitico »

Spændende diskussion om angriberrollen. Hermed mine tanker:

Kaba har for mig at se gjort det ganske fornuftigt under de givne forhold, som Stoffer fint beskriver ovenfor. Jeg tror faktisk på, at han i næste sæson kan lægge på og score 15-20 basser i ligaen - men kun hvis problemet med at få skabt flere kvalitetschancer, såvel i åbent spil som på dødbolde, bliver løst.

Det betyder dog ikke, at jeg ikke mener vi skal lede efter en ny angriber til at supplere. Ift. de øvrige angribere er Brumado en rigtig fin back up med et stort potentiale, som kan udfylde samme rolle som Kaba, mens Pfeiffer for mig stadig er en ubekendt (selv om han umiddelbart har en lignende fysisk profil). Det jeg godt kunne tænkte mig er dog, at vi henter en angriber eller to med en lidt anderledes profil. I den forbindelse kan Pfeiffer evt. udlejes - det er jeg nok umiddelbart tilhænger af, medmindre der er en plan med ham i støbeskeen.

Jeg tror, at det kan være med til at åbne de ofte meget kompakte defensiver, som vi så tit står over for som tophold, hvis vi har flere strænge at spille på. Vi skal have muligheden for at skifte formation undervejs, eksempelvis til 3-5-2 eller 4-2-2-2, når det ikke lykkes at få åbnet dåsen - eller fra start som et taktisk valg mod en given modstander. I det hele tager savner jeg generelt mere taktisk variation, og sammen med de mentale udfordringer i truppen og den store fysiske belastning i den netop afsluttede sæson, ser jeg en for ensformig taktik som en væsentlig årsag til, at den spillemæssige kvalitet blev for nedadgående, hvilket desværre endte med både et mesterskab og en pokaltitel, som blev smidt på gulvet.

Vi mangler for mig at se to anderledes angribertyper, som kan supplere "den store fysiske opspilsangriber", som man dog også må anderkende, har været en succefuld formel igennem de senere år:

Vi kunne godt bruge en goalgetter-type (jeg ærgrer mig over, at man ikke beholdt Schwartz mhp. en sådan rolle), som er garant for at få bolden i kassen. Hent Gytkjær i Monza, hvor han ikke ligefrem har svømmet i succes, hvis det er muligt. Ellers må smartodds på banen.

Derudover kunne vi godt bruge en mere "flagrende" angriber, som kan trække i forsvaret med løb i dybden. En kantspiller, som kan spille en arvart af falsk 9´er eller lignende. Her tænker jeg især tilbage på Wikheim, som spillede på toppen i nogle kampe, hvilket gav et andet udtryk, som jeg godt kunne lide. Det er også muligt, at en af de nuværende kantspillere i truppen, vil kunne udfylde en sådan rolle. Måske Dreyer? Eller David/Kraev på en retur? Det kunne også være Tue, som har vist næse for mål og assists i Fredericia.

Slutteligt kan det selvfølgelig også være, at jeg bare tager helt fejl, og at det slet ikke er det, vi mangler ;) Der skal i hvert fald styr på skabningen af changer fra spillere på backs, midtbane og kanter også - ellers løser en ny angriber ikke problemerne, medmindre man er heldig at vinde i transferlotto som med Sørloth.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af SimonH »

Vil bare lige sige, at det er kæmpe klubber som jagter Onuachu.
Sevilla, Liverpool, Arsenal, Lazio og Lyon meldes alle meget Interesseret. Især Sevilla og Arsenal er dybt interesseret.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Matjavsen »

SimonH skrev:
25. maj 2021, 15:39
Vil bare lige sige, at det er kæmpe klubber som jagter Onuachu.
Sevilla, Liverpool, Arsenal, Lazio og Lyon meldes alle meget Interesseret. Især Sevilla og Arsenal er dybt interesseret.
Nøj hvor ville jeg ELSKE at se ham i Arsenal

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af SimonH »

Matjavsen skrev:
25. maj 2021, 15:41
SimonH skrev:
25. maj 2021, 15:39
Vil bare lige sige, at det er kæmpe klubber som jagter Onuachu.
Sevilla, Liverpool, Arsenal, Lazio og Lyon meldes alle meget Interesseret. Især Sevilla og Arsenal er dybt interesseret.
Nøj hvor ville jeg ELSKE at se ham i Arsenal
Jeg tror personligt også han ender der.
Der kommer nok også lidt penge til os. Hvis han eks. sælges for 200 mio, så falder der ca. 22,5 mio. kr. af til os (15% af 150m)

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Matjavsen »

SimonH skrev:
25. maj 2021, 15:44
Matjavsen skrev:
25. maj 2021, 15:41
SimonH skrev:
25. maj 2021, 15:39
Vil bare lige sige, at det er kæmpe klubber som jagter Onuachu.
Sevilla, Liverpool, Arsenal, Lazio og Lyon meldes alle meget Interesseret. Især Sevilla og Arsenal er dybt interesseret.
Nøj hvor ville jeg ELSKE at se ham i Arsenal
Jeg tror personligt også han ender der.
Der kommer nok også lidt penge til os. Hvis han eks. sælges for 200 mio, så falder der ca. 22,5 mio. kr. af til os (15% af 150m)
Har de ikke allerede sagt nej til det?
Tror han ender på de 250-300 millioner.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af SimonH »

Matjavsen skrev:
25. maj 2021, 15:58
SimonH skrev:
25. maj 2021, 15:44
Matjavsen skrev:
25. maj 2021, 15:41


Nøj hvor ville jeg ELSKE at se ham i Arsenal
Jeg tror personligt også han ender der.
Der kommer nok også lidt penge til os. Hvis han eks. sælges for 200 mio, så falder der ca. 22,5 mio. kr. af til os (15% af 150m)
Har de ikke allerede sagt nej til det?
Tror han ender på de 250-300 millioner.
Muligvis konservativt sat. Jo højere jo bedre

250 = 30 til os
300 = 37,5 til os

Det vil også lune i kassen.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af SimonH »

Watford, Swansea og Middlesbrough interesseret i Kaba
https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... o-buendia/

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af EsbenVest »

Er vi ikke enige om, at Frank skifter væk fra FCM i det her vindue? Jeg er nået dertil, hvor jeg synes, det er fint. Hans niveau har imo været et godt stykke under sidste sæson.
Det eneste, jeg er i tvivl om, er hvem der skal erstatte ham? Anderson måske? Eller en helt ny spiller?

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af SimonH »

EsbenVest skrev:
25. maj 2021, 22:21
Er vi ikke enige om, at Frank skifter væk fra FCM i det her vindue? Jeg er nået dertil, hvor jeg synes, det er fint. Hans niveau har imo været et godt stykke under sidste sæson.
Det eneste, jeg er i tvivl om, er hvem der skal erstatte ham? Anderson måske? Eller en helt ny spiller?
Endnu en grund til at heppe på Brentford lørdag.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... til-sommer

Besvar