Silly season - Transfersnak

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af THenry »

UlveLars skrev:
9. maj 2021, 15:28
THenry skrev:
9. maj 2021, 12:23
Stoffer skrev:
7. maj 2021, 11:33


Jeg tror, ikke vi skal se Torp som arvetageren til Frank, det må være Madsen de anskuer sådan. Og måske Nwadike som back-up/den unge der skal spille "Madsen" rollen i næste sæson, men ham har jeg slet ikke fået set. Jeg mener THenry er godt opdateret på ham(?).

Torp vil skulle kæmpe med Mikael og Cajuste hvis han bliver, hvilket jeg ikke tror, og et eventuelt indkøb.

Personligt tror jeg nok mere på et indkøb til 8er pladserne end 6eren



Min bekymring er egentlig mest at 8ere ikke bliver solgt for det, som modsvarer Cajustes potentielle værdi for os (som jeg ser det), men ja, lad os håbe.
Rafa Nwadike er klart den spiller, der minder mest om Frank. En bomstærk 6’er, der dog ikke har den samme fart som Onyeka. Tilgengæld er han bedre på bolden. Han har et stort potentiale, og kan også agere back up til midterforsvaret, hvis vi skulle få mange skader der.

Torp er mere offensiv. Jeg ser ham som 8’er eller 10’er, men han har i Lyngby vist, at han også kan spille falsk 9’er. Jeg håber, at han får chancen i FCM i næste sæson. Med hans fine sparketeknik tror jeg vi kan blive endnu farligere på dødbolde.
Hvor langt fremme vil du vurdere, at Rafa og Torp er. Hvor tæt vil de være på start-11, hvis vi henter dem hjem og fx sælger hele vores midtbane. Kan de overtage med det samme, skal der handles, så de kun er breddespillere, hvor i køen er Madsen i forhold til de to - efter din mening?
Jeg ser dem begge som breddespillere. Samme rolle som Jeff, Madsen og Isaksen har haft i denne sæson. Som udgangspunkt reserve, men med mulighed for spilletid, hvis de griber chancen, når de får den. Der skal købes et par store kanoner til den centrale midtbane, hvis vi sælger ud af starterne. Det er store sko, der skal udfyldes.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af MFKM »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... by-profil/

10 millioner for Tshiembe... Jeg har godt nok ikke set meget Lyngby, men det virker i mine øjne som en fuldstændig vanvittig pris for en 24 årig midtstopper fra en nedrykker.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af THenry »

MFKM skrev:
12. maj 2021, 21:38
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... by-profil/

10 millioner for Tshiembe... Jeg har godt nok ikke set meget Lyngby, men det virker i mine øjne som en fuldstændig vanvittig pris for en 24 årig midtstopper fra en nedrykker.
Han har været stærk for Lyngby i foråret, og jeg har flere gange tænkt, at han besidder nogle af de egenskaber, som vi ofte scouter efter, men den nævnte pris er jo helt håbløs, særligt når Lyngby angiveligt var klar til at sælge den 4 år yngre Magnus Warming for 1 mio. euro.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af SimonH »

MFKM skrev:
12. maj 2021, 21:38
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... by-profil/

10 millioner for Tshiembe... Jeg har godt nok ikke set meget Lyngby, men det virker i mine øjne som en fuldstændig vanvittig pris for en 24 årig midtstopper fra en nedrykker.
Jeg håber godt nok ikke det rygte er sandt.

Enten køber vi ham til udvikling leje. Der ved vi allerede nu han er alt for gammel, da han er 24 år, og derfor meget svær at tjene penge på. Det er håbløst.

Alternativt køber vi ham som en forstærkning af start 11, og så ville jeg være noget ked af vores ambitionsniveau.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af ABT »

Det har efterhånden været tydeligt i en længere periode, at spillet står i stampe og ikke udvikler sig. Det lugter lidt af en hovedrengøring til sommer, da der unægtelig skal nyt blod og sult ind på holdet. Står det til mig, bør man gå all in på at få ryddet ud - Også selvom at det kan forlænge tiden det tager, at sammenspille et nyt hold. Nedenfor har jeg gjort mig nogle tanker om, hvem vi med fordel kan vinke farvel til, til sommer:

De sikre:

Alexander Scholz - Salg

Scholz har aftjent sin værnepligt, og har åbnet alle tænkelige meritter med Midtjylland og i Superligaen. Det ligger i kortene, at han skal sælges, og prisen bliver nok ikke så voldsom grundet alder. Tak for indsatsen.

Frank Onyeka - Salg

Frank fortjener nye græsgange efter en god udvikling hos Midtjylland. Har svært ved at se ham blive bedre hos os, så det er tid til at sætte ham på affyringsrampen. Mon ikke man måske har en lokumsaftale sat op med Brentford om at de overtager ham mod en klækkelig transfersum? Jeg ville hvert fald klappe i hænderne.

Evander - Salg

Ligesom Scholz, har Evander aftjent sin værnepligt og er blevet en solid spiller, med et højt bundniveau og et til tider stadig uforløst topniveau. Hans mentalitet er et helt andet sted i dag, end da han var en knægt. Alene på navnet tror jeg godt at Evander kan skydes af for en god sum. Jeg vil komme til at savne ham, men han er klar til at tage sin karriere til næste niveau.

Awer Mabil - Salg

Mabil har været dårlig i en lang periode. Før Dreyer kom til gjorde han det godt, men siden har det været en tynd omgang. Han er også begyndt at øffe over klubben, så farvel og tak.

Jesper Hansen - Salg

JH har formentlig spillet sin sidste FCM-kamp. Lössl sidder tungt på pladsen, så Hansen må nyde sin pensionstilværelse andetsteds. Tak for de gode minder der trods alt har været gennem årene.

Lasse Vibe - Kontraktudløb

Farvel til Vibe. Ikke behov for at knytte de store kommentarer til dette udfald. Vibe minder mest af alt om en old boys spiller, og blev måske primært handlet ind til at styrke omklædningsrummet. Lønkronerne burde blive brugt andetsteds.

Ailton - Lejeperiode slutter

Jeg havde faktisk ok store forhåbninger til Ailton og synes egentlig at han startede udmærket for os. Han har dog været graverende i størstedelen af hans tid, så jeg har svært ved at se os tilknytte ham permanent.

På vippen:

Jens-Lys Cajuste - Salg

Cajuste har nogle unikke spidskompetencer, som er eftertragtet i de store ligaer. I foråret har der dog været for langt mellem snapsene, men måske en klub er villig til at sprænge banken for Cajustes potentiale? I såfald mener jeg, at man godt kan skyde ham af og bruge pengene på én eller flere solide erstatninger. Jeg tror dog, at han man i sidste ende holder på ham.

Sory Kaba - Salg

Tror ikke Kaba bliver solgt, men hvis man kan hente pengene hjem, kan man ligeså godt gøre det. Er det ikke tilfældet, har jeg ikke noget imod at han bliver. Hvis han bliver, tror jeg, at han nok skal blive bedre og bedre med tiden.

Mikael Anderson - Salg

Har egentlig fået et bedre syn på Anderson det seneste halve år. Især efter hans positionsskifte. Der har dog allerede været rygter omkring ham, og mon ikke han vil søge mere fast spilletid. Jeg tror godt, at Anderson kunne være fortid om et par kampe.

Luca Pfeiffer - Udleje

Pfeiffer blev købt i desperation. Han er en blanding af fejlcastet og ikke god nok til FCM. Jeg tror man skipper ham hjem til Tyskland på en lejeaftale. Man vil lide et alt for stort tab ved et salg på nuværende tidspunkt. Forhåbentlig kan han komme tilbage i en bedre forfatning til at kunne stå imod hvad der kræves på et mesterhold, der spiller i Europa.

Nicolas Madsen - Udleje

Madsen er ikke god nok til FCM. Victor Torp kommer hjem, og jeg tror, at han kommer til at indgå i rotationen. Madsen sælges nok ikke, så han må blive luftet på en anden adresse.

Dion Cools/Joel Andersson - Salg

Der har allerede sviret rygter om en Cools-retur til Belgien. Omvendt har Joel også været her i en længere periode nu. Kunne godt se for mig, at man skippede den ene af dem afsted. Hvem af dem det bliver kan være ét fedt. Jeg mener egentlig, at man skal have en mand ind, der er bedre end dem begge, så det ville ikke være helt uhørt hvis begge er fortid.


Summa summarum, er der ganske mange spillere, som kan være på vej ud af klubben. Ikke desto mindre tror jeg, at det er nødvendigt. Der skal et generationsskifte til, og jeg mener, at man skal forsøge at lave en større udrensning end man normalt ville gøre. Alle de nævnte spillere ryger formentlig ikke, men jeg ville egentlig ikke opponere mod hvis alle skulle blive skudt af. Vi kan sagtens erstatte de fleste med mere sultne og ærgerrige spillere.
/ ABT

Billede

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af JBT »

Tror man holder på Jens en sæson endnu, han har meget og lære og tror man vil kunne tjene endnu mere ved at han bliver bedre i fcm

Resten burde smutte - nogle fortjener salg, andre skal have nye indspark for at blive bedre, og nogle er bare færdige pga niveau osv,
så er egentlig enig derfra

Torp bør have overhalet Madsen, så han kommer hjem, tror ikke så meget på de andre udlejninger

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af UlveLars »

"Han fortæller i et stort interview med det australske medie The World Game, at han sidste år afviste et skifte til en belgisk klub til en værdi af 37,5 millioner kroner, fordi han ville hjælpe FC Midtjylland i Champions League, og at han ikke føler, at han er blevet anerkendt for den loyalitet. - Min rolle har ændret sig i denne sæson, og det bryder jeg mig ikke om, for jeg kender mine kvaliteter, og jeg ved, hvad jeg bidrog med i kvalifikationen til Champions League. Jeg har ofret meget for klubben, og jeg føler, det er blevet undervurderet. Awer Mabil har et år tilbage af sin kontrakt, og han tror, at det kan være grunden til den begrænsede spilletid. - Jeg har et år tilbage, og måske har beslutningen om ikke at lade mig spille... du kan selv regne det ud. Jeg tror, det er det største problem. På et forretningsmæssigt plan tror jeg, det er en bekymring for dem, at jeg ikke har forlænget min kontrakt."

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ek-fra-fcm

Jeg er lettet over at læse, at det han mangler på banen, det opvejer han heldigvis for i selvindsigt. Tusind tak for, at du blev og lod klubben gå glip af 37,5 mil. Du er en stand-up guy!

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Vijen »

UlveLars skrev:
16. maj 2021, 21:10
"Han fortæller i et stort interview med det australske medie The World Game, at han sidste år afviste et skifte til en belgisk klub til en værdi af 37,5 millioner kroner, fordi han ville hjælpe FC Midtjylland i Champions League, og at han ikke føler, at han er blevet anerkendt for den loyalitet. - Min rolle har ændret sig i denne sæson, og det bryder jeg mig ikke om, for jeg kender mine kvaliteter, og jeg ved, hvad jeg bidrog med i kvalifikationen til Champions League. Jeg har ofret meget for klubben, og jeg føler, det er blevet undervurderet. Awer Mabil har et år tilbage af sin kontrakt, og han tror, at det kan være grunden til den begrænsede spilletid. - Jeg har et år tilbage, og måske har beslutningen om ikke at lade mig spille... du kan selv regne det ud. Jeg tror, det er det største problem. På et forretningsmæssigt plan tror jeg, det er en bekymring for dem, at jeg ikke har forlænget min kontrakt."

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ek-fra-fcm

Jeg er lettet over at læse, at det han mangler på banen, det opvejer han heldigvis for i selvindsigt. Tusind tak for, at du blev og lod klubben gå glip af 37,5 mil. Du er en stand-up guy!
Karaktere fra Tipsbladet
Ludo - 2/6
Young boys - 3/6
Slavia - 3/6
Slavia - 4/6 assist til Kaba trak op
Atalanta - 2/6
Liverpool - 2/6
Ajax - 2/6
Ajax - 3/6 scoringen på straffespark trak ham op fra 2
Atalanta - 4/6
Liverpool - 2/6

Ja, du var virkelig en stjernespiller for os i CL

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af mnm123 »

Tænker hvis det lykkes at sælge Evander og Mabil fra den offensive del af holdet og vi skal have noget ind kunne en Mikkel Duelund tænkes at være en mulighed, han spiller ikke meget i Kiev og må kunne købes for 10-14 mill. Og stadig nå at udvikle sig til et nyt ophold i udlandet.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af JBT »

Holdet mangler fart. og egentlig også tekniske færdigheder i blandt mange af spillerne, til at kombinere i små rum.

Så det er ret simpelt. Selvfølgelig også en ny tung klasse central angriber. Væk med Kaba, Junior og Lucca. Det kan ærgre en at sige det, men man skal til at være mere kynisk nu.

Familieklub er også fint nok, men det kan altså blive for meget. Hele trænerbænken efter Priske kommer satme let til deres løn må man bare konstatere, som tingenes tilstand er - og har været længe.

Et U-træner job til Bach Bak vil pynte på CV'et og lære og udvikle ham nogle andre ting ift. hans nuværende primære råbe-evner.

BS bruger mere tid med Victor Axelsen (og går tydeligvis mere op i Badminton) og med korpset rekrut programmer end i FCM. Undskyld men hvad f..... bidrager manden med? Især i mentale "krisetider" som førerhold.

Duncan er offensiv træner, men de offensiv spillere har i gns. lagt den alt for lidt ind i rusen, og ham den nordirske virker ikke til at vide hvad han selv er med for, når kameraet zoomer ind. Dødbolde? Hva' be' har..??

Tror det vil være sundt at få rusket en smule op derude. Mon ikke Priske er værd at holde på, hvis mesterskabet lander, men de andre må da til at se lidt indad. Bare min holdning

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af mnm123 »

Scholtz ser ud til at smutte til Japan. Der må være gode penge i det.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af ABT »

mnm123 skrev:
24. maj 2021, 21:16
Scholtz ser ud til at smutte til Japan. Der må være gode penge i det.
Gode penge, anderledes kultur, sjov og spas. Scholz går ikke op i fodbold... Han er bare fandens god til at spille det.
/ ABT

Billede

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af mnm123 »

ABT skrev:
24. maj 2021, 21:23
mnm123 skrev:
24. maj 2021, 21:16
Scholtz ser ud til at smutte til Japan. Der må være gode penge i det.
Gode penge, anderledes kultur, sjov og spas. Scholz går ikke op i fodbold... Han er bare fandens god til at spille det.
Ja og en mand med mod på oplevelser.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af SimonH »

Vi fik 3,75 mio. kr. for Scholz
Altså Kr.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... gt/8593049

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af MFKM »

Helt godnat, troede vi var for kloge til at give sådanne klausuler.

Besvar