R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Christian »

Flot kamp og vanvittig vigtig sejr.
Ingen faldt igennem og jeg fornemmede stor kampgejst og vilje hele vejen rundt.
Stor Plusser til Joel, og så er det bare en fornøjelse at både Dreyer, Pione og Cajuste er på vej op i gear.

Jeg er klar til næste kamp.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Lund7400 »

Flot sejr. Og måske første gang en xG 100 brændes? Kaba var også lige ved at ødelægge 3-0 med sin berøring - forstår ikke Brumado ikke får 25 minutter. Nå, det kan være ligemeget. I min optik fik vi endegyldigt sikret det ekstra point på målscoren, hvilket stadig kan vise sig vigtigt.

Møder vi op sådan her i Brøndby, så vinder vi. Særligt fordi at Brøndby er tvunget frem, de kan ikke leve med er point, så er det slut. Søndag, kom!

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Matjavsen »

Lund7400 skrev:
2. maj 2021, 19:59
Flot sejr. Og måske første gang en xG 100 brændes? Kaba var også lige ved at ødelægge 3-0 med sin berøring - forstår ikke Brumado ikke får 25 minutter. Nå, det kan være ligemeget. I min optik fik vi endegyldigt sikret det ekstra point på målscoren, hvilket stadig kan vise sig vigtigt.

Møder vi op sådan her i Brøndby, så vinder vi. Særligt fordi at Brøndby er tvunget frem, de kan ikke leve med er point, så er det slut. Søndag, kom!
Han spillede dog den godt ud bredt så chancen til 3-0 opstod.

Synes dog den her er lige så grim, så alle kan jo misse en xG100 ;)
https://www.youtube.com/watch?v=4MRFD9bUP4M (1.22)

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Vijen »

God præstation efter gaven fra Randers. Jeg er så klar til næste weekend, den kamp kan ikke blive andet end top intensiv. Sejr i Brøndby, så er der guld kamp på MCH.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af SimonH »

Super super god kamp.
Men jeg syntes snart vi skal begynde at spille med en højreback. Joel har én aflevering i hans repetoire. Én!

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af oros »

oros skrev:
28. apr 2021, 17:21
Vi vinder simpelthen 3-0.
Punktum!
Som sagt! :lol:
Nu må de så rigtig gerne tage spillet med til Brøndby...

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Ravnen »

Fantastisk kamp. En ny omgang af det vi så mod FCK, og det leder til spørgsmålet om hvad pokker der egentlig skete i Farum på udebane.. Nå men med en stor gave serveret af Randers er vi igen 4 point foran. Hvis vi vinder over Brøndby i næste runde, så skal vi bare slå Randers hjemme runden efter, så er den hjemme to runder før tid...! (er det ikke sandt?)

Men fantastisk 1 halvleg, vi kom ud som en orkan og kørte fuldstændig FCN over. Sisto var blændende hele kampen igennem.

Lidt malurt i bærgeret, hvordan pokker kan Kaba undgå at score, tror det er den største brændte chance nogensinde på MCH Arena og han havde endda et par mere som burde være sat ind..

Men sikke en optur denne runde. Håber vi tager til Brøndby uden at lave en ny blamage, man ved næsten ikke hvad man kan forvente, men vi er alt for gode når vi er bedst, til ikke at kunne tage derovre og vinde sikkert.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Matjavsen »

Igen, vi splitter FCN ad.

Og kun 2 sider og igen igen ingen af de normale kritikere smider en kommentar

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Stoffer »

SimonH skrev:
2. maj 2021, 20:25
Super super god kamp.
Men jeg syntes snart vi skal begynde at spille med en højreback. Joel har én aflevering i hans repetoire. Én!
Synes du, Joel var særligt udfordret helt over i usynlig eller et netto minus kategorien? Jeg køber 100% din tanke om et begrænset arsenal af pasninger, men jeg synes, han leverer nogle andre ting. Det var sent i kampen, men han begyndte at søge væk fra sidelinen og ind i halvrummet/mellemrummet, når muligheden bød sig - det synes jeg var spændende, og det illustrerer, at den tendens fra Cools fra efteråret er taktisk og ikke personlig. Jeg ved ikke, om Joel skal roses for det, men det var interessant. Han tilbød sig også fint i overlappet for at understøtte gennembrud og i opbygningen lykkes han fint med at skabe bredde og mulighed for et sideskift (når de ellers så ham).

Der hvor jeg dog synes, Joel kan noget, det er defensivt og i presset. Han har en god aggressivitet uden at han buser modstanderen ned og begår frispark, i går lykkes det flere gange at komme i det pres så kanten havde tid til at komme og hjælpe, hvilket forcerede fejl eller erobringer, hvor vi straks var i kontrol med bolden i en omstilling, og jeg er mindre bekymret for hans defensive indgreb end med Cools.

Jeg synes, den er svær mellem de to. Det fremstår for mig ret klassisk som et valg mellem det sikre defensive kort, der er lidt begrænset offensivt, eller det offensive kort, som har udfald i sine defensive pligter.

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Kim »

Hej Stoffer,

Fedt med de to første indlæg i denne tråd. Mavefornemmelse kan noget vs. Sort seer 😄🥳😃

/Kim

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:
2. maj 2021, 23:51
Fantastisk kamp. En ny omgang af det vi så mod FCK, og det leder til spørgsmålet om hvad pokker der egentlig skete i Farum på udebane.. Nå men med en stor gave serveret af Randers er vi igen 4 point foran. Hvis vi vinder over Brøndby i næste runde, så skal vi bare slå Randers hjemme runden efter, så er den hjemme to runder før tid...! (er det ikke sandt?)

Men fantastisk 1 halvleg, vi kom ud som en orkan og kørte fuldstændig FCN over. Sisto var blændende hele kampen igennem.

Lidt malurt i bærgeret, hvordan pokker kan Kaba undgå at score, tror det er den største brændte chance nogensinde på MCH Arena og han havde endda et par mere som burde være sat ind..

Men sikke en optur denne runde. Håber vi tager til Brøndby uden at lave en ny blamage, man ved næsten ikke hvad man kan forvente, men vi er alt for gode når vi er bedst, til ikke at kunne tage derovre og vinde sikkert.
Det samme som skete mod Randers ude, Sønderjyske pokal ude, bif hjemme 2. gang, agf hjemme, lyngby, bif hjemme 1. gang., Horsens hjemme, Randers ude, Sønderjyske hjemme.

Vi spillede rigtig dårligt.

I onside efter kampen i går kommer Martin og Priske lidt ind på det mentale, og Priske vil ikke rigtig indrømme det store. Hvilket man måske godt forstår, men jeg synes alligevel i gestik og den smule han får sagt, får indrømmet, at holdet har været metaltræt. Ikke fysisk træt. Jeg køber hele vejen, at det ikke handler om manglende vindermentalitet, fysisk, lyst eller gejst. Men det er en ny disciplin for klubben _altid_ at være favorit, når vi spiller indenfor landets grænser. Det har jeg selv overset. Vi har herpå snakket meget om det taktiske arbejde, der ligger i den opgave, men hvordan løser man det mentalt? - Det har åbenbart været svært. Jeg kan i al fald ikke nå anden forklaring på den her periode post-cl med gode præstationer her og der - og særligt mod fck.

TapIn xPoint tabel har os - og den afstand er blevet større efter fcn, det ved jeg - under 4 point foran bif og præcis 3 fra fck. Det er så godt som ingenting med 28 runder spillet. Siden runde 13 (sidste runde inden vinteren) har FCK hentet 3 point på os og bif har vi samme afstand til. Det korte af det lange er, at siden vinterpausen har vi ikke på nogen meningsfuld vis været et bedre hold end bif (og til dels fck, der selv som I ved svinger enormt meget), forhåbentlig er det nok og vi ser et hold med rette spænding resten af vejen, men hvis det hele falder sammen, så må det simpelthen ikke komme som en kæmpe overraskelse for nogen. En skuffelse, ja mega. Men ikke en overraskelse.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Stoffer »

Kim skrev:
3. maj 2021, 10:38
Hej Stoffer,

Fedt med de to første indlæg i denne tråd. Mavefornemmelse kan noget vs. Sort seer 😄🥳😃

/Kim
Ja, åbenbart!

Det er et held, vi har et forum, hvor vores forskellige tilgange kan brydes :lol: og når jeg stikker næsen frem, så må jeg forvente, nogle slår til den, når jeg tager fejl.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af SimonH »

Stoffer skrev:
3. maj 2021, 10:27
SimonH skrev:
2. maj 2021, 20:25
Super super god kamp.
Men jeg syntes snart vi skal begynde at spille med en højreback. Joel har én aflevering i hans repetoire. Én!
Synes du, Joel var særligt udfordret helt over i usynlig eller et netto minus kategorien? Jeg køber 100% din tanke om et begrænset arsenal af pasninger, men jeg synes, han leverer nogle andre ting. Det var sent i kampen, men han begyndte at søge væk fra sidelinen og ind i halvrummet/mellemrummet, når muligheden bød sig - det synes jeg var spændende, og det illustrerer, at den tendens fra Cools fra efteråret er taktisk og ikke personlig. Jeg ved ikke, om Joel skal roses for det, men det var interessant. Han tilbød sig også fint i overlappet for at understøtte gennembrud og i opbygningen lykkes han fint med at skabe bredde og mulighed for et sideskift (når de ellers så ham).

Der hvor jeg dog synes, Joel kan noget, det er defensivt og i presset. Han har en god aggressivitet uden at han buser modstanderen ned og begår frispark, i går lykkes det flere gange at komme i det pres så kanten havde tid til at komme og hjælpe, hvilket forcerede fejl eller erobringer, hvor vi straks var i kontrol med bolden i en omstilling, og jeg er mindre bekymret for hans defensive indgreb end med Cools.

Jeg synes, den er svær mellem de to. Det fremstår for mig ret klassisk som et valg mellem det sikre defensive kort, der er lidt begrænset offensivt, eller det offensive kort, som har udfald i sine defensive pligter.
Jeg er helt enig i at han er en bedre presspiller og bare bedre defensivt. Jeg syntes dog virkelig ofte det bremser vores højreside, når Joel hver gang stopper bolden og enten spiller tilbage eller slår bolden langt. Cools har en helt anden boldkontrol som jeg foretrækker. Jeg er enig i at det er en balancegang og valget er mellem det sikre og det uforløste. Joel bliver bare aldrig bedre end han er nu. Det her er hans niveau. Er vi tilfreds med det i en klub af vores størrelse? Det er jeg ikke. I øvrigt synes jeg at Cools var et sikkert kort før hans skade - også defensivt. Vi ville ikke have scoret til 1-0 mod hverken AaB eller Horsens i foråret hvis det ikke havde været for ham.

Indrømmet, jeg er måske også hård ved Joel. Jeg bliver bare så frustreret med den lange bold HVER EVIG ENESTE GANG.

O
Indlæg: 269
Tilmeldt: 6. dec 2015, 10:49

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af O »

God præstation og dejligt at se Sisto i den form, som han viser, særligt i 1. halvleg. Cajuste viste også, endelig fristes man til at sige, igen prøver på hvad han indeholder. Synes egentlig også, at Kaba gjorde det fornuftigt, men den afbrænder han har sidst i kampen, er et eller andet sted symptomatisk for hele hans forløb; mange ting gøres godt, men det allervigtigste, nemlig at få den puttet i rusen, er stadig vanskeligt.

Dommeren synes jeg var horribel, mange udeblivende kendelser og derimod også kendelser, som ikke skulle være fløjtet. Heldigvis ikke så stort et tema efter en sejr på 3-0, men har stadig svært ved at der begås flere grimme frispark uden påtale.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af JBT »

Matjavsen skrev:
3. maj 2021, 09:55
Igen, vi splitter FCN ad.

Og kun 2 sider og igen igen ingen af de normale kritikere smider en kommentar
FCM har alt at bevise og vi møder et u16 hold, der tilmed mangler deres to bedste spillere

Self er det en god præstation, hvad havde du regnet med?
Det var en pligt sejr og en forventet dominerende indsats i går. Af samme grund, er der vel ikke meget at kommentere, ovenpå en dumpet indsats i Farum. Og det samme i Randers. Og i Haderslev.

Hvor vil du hen, med så ligegyldig en kommentar? Det er sgu for grinagtigt, mester.

Besvar