R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Kim »

FC Midtjylland – FC Nordsjælland (2. maj 2021)
Turnering:Superligaen
Mesterskabsspil
Land:Danmark
Spilstart:2. maj 2021 kl. 18:00
Runde:28. runde
Stadion:MCH Arena
TV:TV3 Sport

Nå - vi skal videre, og denne sæson er lort eller lagkage - jeg er 100% sikker på at vi slår "the boys" fra FCN på hjemmebane - ligeledes er jeg _IKKE_ sikke på at BIF får fuld gevinst i Randers, og så kan vi igen være foran med mere end 1 point. Vi spiller aldrig efter en uafgjort, men det er stadig BIF der skal jagte - og indtil videre har vi taget alle 3 direkte konkurrenter i mesterskabsspillet med sejr - så hvorfor skulle vi ikke kunne gøre det igen?

Jeg er positiv! :)

/Kim

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Stoffer »

Kampen mod fcn var ikke en enlig svale, tværtimod var det endnu en kamp, hvor vi taber på xG - hvilket i langt højere grad har været reglen end undtagelsen.

FCN har - ligesom Randers og BIF (men ikke fck åbenbart) - luret koden. Intelligent middelhøjt pres afholder os fra at bringe bolden stabilt i fase 3, så vi forfalder til lange bolde, hvor vi ikke rigtig kan vinde 2. boldene. Når vi er uden bolden: Sug vores pres op og slå bolden i rum på den høje back-line - ofte via en station, der spiller 6eren væk. Det er ret simpelt, igen. Spændende om vi er blevet klogere, eller om vi fortsat "skal vise vores kvalitet på dagen, for så tror jeg på drenge har det der skal til" som Priske siger uden rigtig at gøre noget anderledes. Og hvordan er det nu med folk, der gør det samme og håber på nye resultater.. Ej, det var for meget, men hold nu op hvor er det frustrerende, vi er ved at smide det hele.

Der er ikke rigtig nogen grund til at tale om det her holds topniveau. Bundniveauet dikterer, om vi når i mål med ambitionerne. Det ligner ikke, holdet har resiliencen/kynismen/temperamentet/mentaliteten/kald-det-hvad-du-vil.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af SimonH »

Stoffer skrev:
27. apr 2021, 14:07
Kampen mod fcn var ikke en enlig svale, tværtimod var det endnu en kamp, hvor vi taber på xG - hvilket i langt højere grad har været reglen end undtagelsen.

FCN har - ligesom Randers og BIF (men ikke fck åbenbart) - luret koden. Intelligent middelhøjt pres afholder os fra at bringe bolden stabilt i fase 3, så vi forfalder til lange bolde, hvor vi ikke rigtig kan vinde 2. boldene. Når vi er uden bolden: Sug vores pres op og slå bolden i rum på den høje back-line - ofte via en station, der spiller 6eren væk. Det er ret simpelt, igen. Spændende om vi er blevet klogere, eller om vi fortsat "skal vise vores kvalitet på dagen, for så tror jeg på drenge har det der skal til" som Priske siger uden rigtig at gøre noget anderledes. Og hvordan er det nu med folk, der gør det samme og håber på nye resultater.. Ej, det var for meget, men hold nu op hvor er det frustrerende, vi er ved at smide det hele.

Der er ikke rigtig nogen grund til at tale om det her holds topniveau. Bundniveauet dikterer, om vi når i mål med ambitionerne. Det ligner ikke, holdet har resiliencen/kynismen/temperamentet/mentaliteten/kald-det-hvad-du-vil.
Nu fik de to straffespark som svarer til 1,5 på xg

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Vijen »

Lidt øv, at vi har tabt point imod Randers og Nordsjælland. Men husk nu, vi gik ind i slutspillet 2 point efter og nu er vi foran. Vi har 3 hjemmekampe, Brøndby har 2 tilbage. Det er klart plus til os.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Stoffer »

SimonH skrev:
27. apr 2021, 17:14
Stoffer skrev:
27. apr 2021, 14:07
Kampen mod fcn var ikke en enlig svale, tværtimod var det endnu en kamp, hvor vi taber på xG - hvilket i langt højere grad har været reglen end undtagelsen.

FCN har - ligesom Randers og BIF (men ikke fck åbenbart) - luret koden. Intelligent middelhøjt pres afholder os fra at bringe bolden stabilt i fase 3, så vi forfalder til lange bolde, hvor vi ikke rigtig kan vinde 2. boldene. Når vi er uden bolden: Sug vores pres op og slå bolden i rum på den høje back-line - ofte via en station, der spiller 6eren væk. Det er ret simpelt, igen. Spændende om vi er blevet klogere, eller om vi fortsat "skal vise vores kvalitet på dagen, for så tror jeg på drenge har det der skal til" som Priske siger uden rigtig at gøre noget anderledes. Og hvordan er det nu med folk, der gør det samme og håber på nye resultater.. Ej, det var for meget, men hold nu op hvor er det frustrerende, vi er ved at smide det hele.

Der er ikke rigtig nogen grund til at tale om det her holds topniveau. Bundniveauet dikterer, om vi når i mål med ambitionerne. Det ligner ikke, holdet har resiliencen/kynismen/temperamentet/mentaliteten/kald-det-hvad-du-vil.
Nu fik de to straffespark som svarer til 1,5 på xg
Ja... Det er dumt at give to straffespark væk

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af oros »

Vi vinder simpelthen 3-0.
Punktum!

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Danand123 »

Dejligt at se, at der er udsolgt til kampen. Håber vi kan skabe samme stemning som mod Fck.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af CasperA »

FC Nordsjælland har i øvrigt Kamal Deen og Mads Døhr ude med karantæne.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Lund7400 »

Vi skal vinde. Stort. Vil være fint at få afgjort målscoren endegyldigt til vores fordel i form af fx 4-0/5-0. Det kan blive afgørende og er nuværende tre er for lille en difference.

Med karantænerne i Farum og Evander retur er alt i vores hænder. Mindes heller ikke at have set et FCM odds hjemme i Superligaen så lavt som dette - 1,2!!

Jeg tror, vi vinder 4-0, og så krydser jeg alt for Randers-point.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af UlveLars »

Lund7400 skrev:
2. maj 2021, 10:29
Vi skal vinde. Stort. Vil være fint at få afgjort målscoren endegyldigt til vores fordel i form af fx 4-0/5-0. Det kan blive afgørende og er nuværende tre er for lille en difference.

Med karantænerne i Farum og Evander retur er alt i vores hænder. Mindes heller ikke at have set et FCM odds hjemme i Superligaen så lavt som dette - 1,2!!

Jeg tror, vi vinder 4-0, og så krydser jeg alt for Randers-point.
En hjemmekamp mod et forstærket u-19 hold, som oven i købet er ramt på flere vigtige pladser. Det skal give 3 point, hvis man vil være dansk mester.
Problemet (for mig) er, at jeg slet ikke er overbevist om, at vi bare går ud og kører 3 sikre point hjem i dag. Vi er nemlig (set fra min stol) slet ikke et mesterhold i denne sæson. Vi kan ikke sammensætte en serie af overbevisende sejre, konceptet er ikke finjusteret og fungerer slet ikke optimalt, der er for langt mellem, at stjernerne viser deres klasse etc. Alle de kvaliteter, man normalt vil se fra et mesterhold.
Vores held kan være, at der heller ikke er andre hold, som forstår at række ud efter det. Men uanset hvem der løber med det, så bliver det et hold, som slet ikke har de kvaliteter, som normalt kræves af et mesterhold.

I forhold til startopstillingen, så giver de bagerste 5 vel sig selv? Altså
Lossl
Joel-Erik-Alex-Paulinho

Spørgsmålet er om ikke man skulle lade en formstærk Anderson starte på midten. På den måde kunne man også reducere muligheden for gule kort (og dermed karantæner i den sæsondefinerende udekamp i Brøndby) til Frank og Cajuste. Evander træder naturligvis ind igen. Altså
Anderson-Evander-Frank

Offensivt må Dreyer og Sisto tage kanterne nu hvoe Isaksen er ude med sygdom. Jeg frygter, Mabil kommer i spil på et eller andet tidspunkt i kampen - det vil være en katastrofe. På top så jeg gerne Brumado, men tror Kaba. Brumado har noget speed, som kan gøre ondt når fcn står højt med bagkæden, og så har jeg slet ikke fået rost ham (i dette forum) for kampen mod fck. Han var med afstand min MoM. Debatten om hvorvidt vi har et spilbart alternativ til Kaba må i hvert fald forstumme. Altså
Sisto-Kaba-Dreyer

Så er der bare tilbage at krydse fingre for, at holdet får det til at spille i dag. 3 point - og pointtab til Brøndby - vil give nogle taktiske muligheder i udekampen derovre, hvor man må formode, at Brøndby vil jagte en sejr til det sidste. Jeg tror, det kan give et kampbillede (i Brøndbykampen), som vil være en kæmpe fordel for os.

Odds på fcm sejr idag: Ca 1,20
Odds på Brøndby sejr idag: Ca 2,15

Lad det være en af de runder...

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Christian »

Fantastisk halvleg.
Piones bedste halvleg i mands minde, og Cajuste viser endelig noget af det han kan.

Kan vi holde den hjem ser det rigtig godt ud.

Kom så FCM.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af mousebreaker »

Det lader til på stats - og vigtigere, på cifrene - at vi kører juniorerne ud på røv og albuer. Dejligt dejligt dejligt.
Sejr over Brøndby og vi er mestre (99%)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af mousebreaker »

mousebreaker skrev:
2. maj 2021, 19:40
Det lader til på stats - og vigtigere, på cifrene - at vi kører juniorerne ud på røv og albuer. Dejligt dejligt dejligt.
Sejr over Brøndby og vi er mestre (99%)
Kan ikke se kampen :(
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Stoffer »

Jeg frygtede en negativ mental reaktion i stedet fik vi en kæmpe trodsreaktion og en af de bedste præstationer i hele sæsonen.

Spændende om det dr Jekyll eller mr Hyde der møder op i den resterende del af slutspurten. Jeg kan ikke regne os ud.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R28: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
2. maj 2021, 19:51
Jeg frygtede en negativ mental reaktion i stedet fik vi en kæmpe trodsreaktion og en af de bedste præstationer i hele sæsonen.

Spændende om det dr Jekyll eller mr Hyde der møder op i den resterende del af slutspurten. Jeg kan ikke regne os ud.
Det er der vist ingen der kan
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar