R26: FC Midtjylland - FC København

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R26: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Ravnen »

Så kender vi FCM igen for alvor. Hold da nu op hvor det tændte holdet at der var tilskuere og masser af lyd og opbakning. Der var en helt anden ild og passion over det hele. Det viser bare hvilken dødssejler kampe uden tilskuere er for fodboldspillet.

Hvis vi kan bygge videre på de her takter, så vinder vi stensikkert mesterskabet. Men det er stadig svært at få Sønderjyske og Randers ud af sindet, for hvad sker der dog som gør at vi er som nat og dag. Tilskuerne? At det var FCK? Kunne vi blot levere stabilt på det her niveau, så ville vi være helt urørlige.

Men der er så meget positivt og kun seks kampe tilbage. Ville ønske vores forspring var større, men det er jo utaknemmeligt at kræve. Vi er med hvor det er sjovt. Fire point forspring er nøjagtig så meget at vi ikke bliver overhalet på en runde, og nøjagtig så lidt at vi ikke kan slappe af (hvilket jo også kan være farligt) Så lad os bruge det til at holde gang i ilden.

Og hold nu op hvor var der tryk på MCH Arena. Jeg tror aldrig 4500 tilskuere har lydt af så meget. Det var en kollektiv forløsning over igen at være der som simpelthen forplantede sig ud i spillerne. Den passion som Priske og Bak viser på sidelinien tager jeg også hatten af for.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R26: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Lund7400 »

Hvis vi over de næste to runder, som minimum kan holde forspringet til BIF, så har vi første matchbold i Brøndby tre runder fra nu, hvor Brøndby vil have alt presset, og skal frem og vinde. For hedder det fire point efter den kamp, hvorefter BIF har GF og FCK ude, så er det afgjort.

Og netop at holde forspringet de næste to skal være muligt, Brøndby har dobbeltppgør med Randers, mens vi har FCN - vel omtrent lige vanskeligt.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R26: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Danand123 »

Tak for indsatsen til alle, der var med til at skabe en solid stemning på MCH på trods af "kun" 4.400 tilskuere.

Og heldigvis blev alle vores bekymringer gjort til skamme - samtidig med at det jo næsten var fire "reserver", der scorede målene. Og indrømmet så bliver det hele også lidt nemmere, når man scorer på mulighederne. Det samme kunne jo være sket i Randers i mandags. På xG er vi ikke ret meget bedre end i mandags. Det var vi til gengæld på indstillingen og energien - måske også pga. tilskuere.

Fedt med endnu en sejr på MCH mod FCK. Det bliver vi aldrig træt af.

Ja, spændende kampe forude. Intet er stadig afgjort - udover at FCK er ude nu.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R26: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Steffen am »

Ja, med 11 point ned og 6 kampe, kan man sige top 2 og dermed CL kval er sikret.
Så er det 'bare' 1. pladsen og "den sjove kval" der skal sikres ;)

Ifølge superstats får Jens-Lys kun 4 strafpoint, og Frank får 6.
Så Jens-Lys er ikke i karantæne i næste kamp og efter at Kaba og Erik har siddet ude, er Jens-Lys den eneste FCM spiller i direkte karantæne fare og så Frank ved 6 point.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R26: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Steffen am »

Hvordan gik det egentlig, var der synlige FCK fans på stadion, som det havde rygtes?

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R26: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Danand123 »

Steffen am skrev:
23. apr 2021, 10:25
Hvordan gik det egentlig, var der synlige FCK fans på stadion, som det havde rygtes?
Nej, det tror jeg ikke. Man skal efterhånden også være lidt af en masochist, hvis man frivilligt besøger MCH-arena som FCK-fan ;)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R26: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af mousebreaker »

Jeg kunne desværre ikke se kampen i går, måtte nøjes med lidt Liga på P3, når det kunne lade sig gøre. Lækkert med en stor sejr over FCK - igen :)
Så på livescore at vi scorede på vores 3 første afslutninger i kampen! To af dem på langskud. Det er det man kalder medvind på cykelstien. Fedt at det sker lige netop i denne kamp. Holdet må være sprængfyldt af selvtillid nu og så bør guldet kunne køres hjem.

Ærgeligt at vi smed 2 point i Randers, for de har pokalfinale i hovedet lige nu, så dem får Brøndby ikke problemer med, mens FCN sagtens kan volde os store problemer.

Højdepunktet for mig i kampen er ikke en af de to scoringer fra distancen. Det er Brumados scoring - eller rettere - Evanders fantastiske aflevering til ham. Jeg vil elske at se Brumado begynde at score kontinuerligt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R26: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Stoffer »

Skøn kamp. Kombinationen af god præstation OG marginalerne på vores side. Jeg håber, det her giver et boost. Nu må de ikke smide det på gulvet.

Ham der Brumado er sguda en meget god spiller hva

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: R26: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Sniper »

Lækker lækker sejr!
Havde jeg ikke regnet med, men rart at se de godt kan stadigvæk for spillet har sq ikke været godt her i foråret. Men hvis de kan holde dette niveau sæsonen ud er guldet sikkert, må bare tilstå at jeg ikke tror de spiller sådan hver gang, Håber selvfølgelig.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: R26: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af CasperA »

Det er godt nok imponerende, at Daniel Høegh går ind og leverer en kamp på et så højt niveau, efter han har været ude med en skade i flere måneder.

Det bliver spændende at se, om man satser på ham som Scholz arvtager til sommer, eller om man henter en ny ind, da jeg tvivler på, at Nicolaisen har niveauet til det.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: R26: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af SimonH »

CasperA skrev:
23. apr 2021, 11:39
Det er godt nok imponerende, at Daniel Høegh går ind og leverer en kamp på et så højt niveau, efter han har været ude med en skade i flere måneder.

Det bliver spændende at se, om man satser på ham som Scholz arvtager til sommer, eller om man henter en ny ind, da jeg tvivler på, at Nicolaisen har niveauet til det.
Høegh gjorde det forrygende, men jeg syntes at ham om Erik minder for meget om hinanden. De spillede sidst sammen i kampen i parken mod FCK i pokalen og gjorde det ok. Jeg tror bare ledelsen har set hvor meget bedre vi bliver med en boldspillende midterforsvarer - især nu hvor vi er blevet mere dominerende i ligaen, så er det nødvendigt at vi har et boldspillende hold.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: R26: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Vijen »

SimonH skrev:
23. apr 2021, 11:47
CasperA skrev:
23. apr 2021, 11:39
Det er godt nok imponerende, at Daniel Høegh går ind og leverer en kamp på et så højt niveau, efter han har været ude med en skade i flere måneder.

Det bliver spændende at se, om man satser på ham som Scholz arvtager til sommer, eller om man henter en ny ind, da jeg tvivler på, at Nicolaisen har niveauet til det.
Høegh gjorde det forrygende, men jeg syntes at ham om Erik minder for meget om hinanden. De spillede sidst sammen i kampen i parken mod FCK i pokalen og gjorde det ok. Jeg tror bare ledelsen har set hvor meget bedre vi bliver med en boldspillende midterforsvarer - især nu hvor vi er blevet mere dominerende i ligaen, så er det nødvendigt at vi har et boldspillende hold.
Enig i, at Høegh er en rigtig god 1 reserve. Det er vel kun kampen, hvor vi flyttede Scholz ud på HB at han var dårlig. Men det var hele holdet i den kamp. Mht. om han kan erstatte Scholz eller Erik så tænker jeg umiddelbart nej, der er en grund til at han er reserve og det er vel begrænset hvor meget mere potentiale der er i ham. Dermed ikke sagt, at han ikke kunne blive løsningen, hvis en af de to smuttede. Vi har begrænset os selv meget ved, at sige at vi skal have danske CB, der er vel kun dem omkring landsholdet og boblerne der er bedre muligheder. Eller, at en af vores talenter står klar til at løfte opgaven.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: R26: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Matjavsen »

Lidt sjov at de personer der altid er på pletten til at kritisere, aldrig er der når vi vinder en kamp som igår.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: R26: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af SimonH »

Matjavsen skrev:
23. apr 2021, 14:14
Lidt sjov at de personer der altid er på pletten til at kritisere, aldrig er der når vi vinder en kamp som igår.
Jeg er her da!

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: R26: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Benzo »

mousebreaker skrev:
23. apr 2021, 10:46
Ærgeligt at vi smed 2 point i Randers, for de har pokalfinale i hovedet lige nu, så dem får Brøndby ikke problemer med, mens FCN sagtens kan volde os store problemer.
Synes nu ellers Randers bevidste mod os og AGF at de kan godt kan spille med i ligaen selvom de har en pokalfinale i baghovedet. Ved godt de tabte 2-0 til AGF, men der er en grund til at Kamil Grabara er på rundens hold.

Besvar