RFC-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: RFC-FCM

Indlæg af Stoffer »

Det er godt nok en svær periode lige nu, og det er så enormt ærgerligt, for tænk hvis bare spillerne havde første og fremmest glæde og derfra energi og lyst i spillet. De stod i et forår med gode muligheder for at tage det hele efter en helt ekstraordinær og historisk indsats i efteråret. Og se hvor vi nu står.

Jeg har skrevet flere gange herinde i foråret om problemerne med presset uden bold, opbygningen i fase 1 og 2 og udfordringerne med positionsspillet og fase 3 i det hele taget, men jeg kan simpelthen ikke nå anden konklusion end at det her er et mentalt problem kollektivt i truppen - jeg giver iø ikke fem flade for at bebrejde enkelte spillere sådan som tingene ser ud lige nu.

Den er lidt mere svær med Priske og trænerteamet, fordi han/de har stået i fronten for det - imo. - flotteste fodbold og de bedste resultater i klubbens historie, men vi er også langt fra de tinder nu, og det er vel ham, der har ansvaret, når det er stort set hele truppen (nærmest kun minus Scholz og Erik) der kæmper med tingene i større eller mindre grad. Har Bach Bak tabt sin kant ifht. at coache pres eller går hans motivation for døve øre pt.? Er Priske læst i spillet med bolden af resten af SL eller er kvaliteten af spillernes individuelle niveau ringere end det han forsøger at få dem til? Spørgsmålene er mange, men lige nu virker det ikke afgørende - det gør spillernes spændingsniveau. Jeg er ikke i tvivl om, både spillere og stab gerne vil vinde, men det leder ikke automatisk til den rette spænding.

Om det mentale så bunder i udmattelse, for megen selvtilfredshed eller det modsatte i form af nervøsitet aner jeg ikke, og det kan naturligvis meget vel være forskelligt fra spiller til spiller. Men tingene fungerer ikke lige nu, og det er på en grundlæggende facon. Det ligner på mig, de mangler en grundlæggende glæde og lyst, der leder til frigjort spil med intensitet og koncentration.

Hvis det her mesterskab skal vindes, så bliver det enten et resultat af held eller en markant forbedring af spændingsniveauet i de sidste kampe, jeg krydser alt for det sidste, for det første kan man på ingen måde regne med.

tl;dr: et langt indlæg om ingenting, jeg skulle bare ud bekymringen.
Senest rettet af Stoffer 20. apr 2021, 10:31, rettet i alt 3 gange.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: RFC-FCM

Indlæg af JBT »

UlveLars skrev:
20. apr 2021, 09:59
MFKM skrev:
19. apr 2021, 22:30
JBT skrev:
19. apr 2021, 22:28
Guldminen, Brasilien, ballon d or, stadionudvidelse, træningsfaciliteter, drive in markedsføring

Hvis og hvis, min røv var spids..
Jeg håber du er mere positiv til hverdag end du er herinde.

Dit evindelige jammer og dårlig stemning er trættende at høre på. Vi har vidst alle forstået at du er utilfreds med alt og alle og kun dukker op når der er noget at øffe over.

Det er trættende.
Åh, nej. Du faldt i, MFKM!

Jeg glæder mig normalt sådan over, at vi kollektivt plejer at ignorere indlæg fra brødrene BT, særligt JBT.
De kan være trættende nok i sig selv, men det bliver ulideligt at følge debatten her på Ulvegraven, hvis vi begynder at kaste os ud i diskussioner med dem. Kan du ikke bare betragte dem som baggrundsstøj?
Du skaber da ingen ordentlig debat heller, med denne type indlæg.

Der er så lidt fan klasse herinde, så snart man ikke passer ind i remulade klientellet.. Det er mindst ligeså jammerligt at være såkaldt fan på den der måde, “Ulve” Lars

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: RFC-FCM

Indlæg af Ravnen »

Stoffer skrev:
20. apr 2021, 10:28
Om det mentale så bunder i udmattelse, for megen selvtilfredshed eller det modsatte i form af nervøsitet aner jeg ikke, og det kan naturligvis meget vel være forskelligt fra spiller til spiller. Men tingene fungerer ikke lige nu, og det er på en grundlæggende facon. Det ligner på mig, de mangler en grundlæggende glæde og lyst, der leder til frigjort spil med intensitet og koncentration.
Jeg tror .. for det er jo kun gætteri, at Champions League eventyret har givet en tilfredshedsfølelse i truppen, de har som gruppe opnået det hele, først mesterskabet og så CL. Det giver en tilbagelænet-hed om hvor gode "vi er" og at tingene kommer af sig selv.

Man kunne også frygte at truppen ikke er en samlet trup, der er en meget stor brasiliansk klike nu, Sisto hjem og udfordrer hierarkiet, Jesper Hansen er utilfreds. Der er nogle spillere som mentalt er ved at indstille sig på et klubskifte til sommer, så skal man jo helst ikke skades. Summa summarum er det måske ikke en trup som står skulder ved skulder.

Jeg synes det kendetegnes når vi ser spillet på banen, at det foregår i enheder. Forsvaret synes jeg egentlig står som det skal, men alt derfra og op til angrebet virker uharmonisk og stift.
Mabil får en masse kritik, men ret beset prøver han jo virkelig, det er bare svært når Kaba for det meste står det forkerte sted. Jeg tror det ville pynte på vores spil med to angribere i front, det kunne gøre det mere effektivt når vi angriber, for det er mildest talt ikke særlig effektivt som det er nu, hvor det er svært at finde Kaba derinde.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: RFC-FCM

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:
20. apr 2021, 13:26
Stoffer skrev:
20. apr 2021, 10:28
Om det mentale så bunder i udmattelse, for megen selvtilfredshed eller det modsatte i form af nervøsitet aner jeg ikke, og det kan naturligvis meget vel være forskelligt fra spiller til spiller. Men tingene fungerer ikke lige nu, og det er på en grundlæggende facon. Det ligner på mig, de mangler en grundlæggende glæde og lyst, der leder til frigjort spil med intensitet og koncentration.
Jeg tror .. for det er jo kun gætteri, at Champions League eventyret har givet en tilfredshedsfølelse i truppen, de har som gruppe opnået det hele, først mesterskabet og så CL. Det giver en tilbagelænet-hed om hvor gode "vi er" og at tingene kommer af sig selv.

Man kunne også frygte at truppen ikke er en samlet trup, der er en meget stor brasiliansk klike nu, Sisto hjem og udfordrer hierarkiet, Jesper Hansen er utilfreds. Der er nogle spillere som mentalt er ved at indstille sig på et klubskifte til sommer, så skal man jo helst ikke skades. Summa summarum er det måske ikke en trup som står skulder ved skulder.

Jeg synes det kendetegnes når vi ser spillet på banen, at det foregår i enheder. Forsvaret synes jeg egentlig står som det skal, men alt derfra og op til angrebet virker uharmonisk og stift.
Mabil får en masse kritik, men ret beset prøver han jo virkelig, det er bare svært når Kaba for det meste står det forkerte sted. Jeg tror det ville pynte på vores spil med to angribere i front, det kunne gøre det mere effektivt når vi angriber, for det er mildest talt ikke særlig effektivt som det er nu, hvor det er svært at finde Kaba derinde.
Jeg tenderer efterhånden til at være enig.

Spil 442 eller 4222 om man vil - der kan man forsøge en masse med systemet på midtbanen, hvor man kan lægge kanter bag angriberne, så det bliver ret klassisk, eller snævret som RBL har gjort, spille med en diamant eller noget fjerde, men så har man under alle omstændigheder Kaba og Brumado og smide bolden op på. Så kan det godt være vi kæmper med at vinde anden bolde men lige nu vinder angriberen ikke engang sin egen duel, fordi alle på banen, samtlige trænere og bolddrengen ved, når den ryger direkte på Kaba/Brumado fra Lossel eller ved indlæg i feltet.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: RFC-FCM

Indlæg af Stoffer »

Stoffer skrev:
20. apr 2021, 10:28
Det er godt nok en svær periode lige nu, og det er så enormt ærgerligt, for tænk hvis bare spillerne havde første og fremmest glæde og derfra energi og lyst i spillet. De stod i et forår med gode muligheder for at tage det hele efter en helt ekstraordinær og historisk indsats i efteråret. Og se hvor vi nu står.

Jeg har skrevet flere gange herinde i foråret om problemerne med presset uden bold, opbygningen i fase 1 og 2 og udfordringerne med positionsspillet og fase 3 i det hele taget, men jeg kan simpelthen ikke nå anden konklusion end at det her er et mentalt problem kollektivt i truppen - jeg giver iø ikke fem flade for at bebrejde enkelte spillere sådan som tingene ser ud lige nu.

[tekst]
Om det mentale så bunder i udmattelse, for megen selvtilfredshed eller det modsatte i form af nervøsitet aner jeg ikke, og det kan naturligvis meget vel være forskelligt fra spiller til spiller. Men tingene fungerer ikke lige nu, og det er på en grundlæggende facon. Det ligner på mig, de mangler en grundlæggende glæde og lyst, der leder til frigjort spil med intensitet og koncentration.

Det er ret sigende, det var en god præstation mod Randers på xG, men for få store chancer og utilstrækkelig selvtillid er en dræber pt.: https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 12001?s=20

Besvar