RFC-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: RFC-FCM

Indlæg af JBT »

At blive “forkælet” er noget klubben selv har skabt så synes det er halv plat at gå den vej.

Iøvrigt skal der være fremdrift og udvikling. Det hele tiden, i set i lyset af hvad man vil opnå. Går det i står skal man bare være ærlig omkring det. Det har ingen i fcm været længe når spillet feks har haltet, etc.

Som samfundet er skruet sammmen i dag bliver folk bare hurtigere trætte at at lytte til mundlort, de vil se resultater, når man har penge at kaste med. Og Claus Steinlein “en gård sig bygge vil” i Ikast. Det klinger hult for ofte

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: RFC-FCM

Indlæg af JBT »

Guldminen, Brasilien, ballon d or, stadionudvidelse, træningsfaciliteter, drive in markedsføring

Hvis og hvis, min røv var spids..

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: RFC-FCM

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
19. apr 2021, 22:26
At blive “forkælet” er noget klubben selv har skabt så synes det er halv plat at gå den vej.

Iøvrigt skal der være fremdrift og udvikling. Det hele tiden, i set i lyset af hvad man vil opnå. Går det i står skal man bare være ærlig omkring det. Det har ingen i fcm været længe når spillet feks har haltet, etc.

Som samfundet er skruet sammmen i dag bliver folk bare hurtigere trætte at at lytte til mundlort, de vil se resultater, når man har penge at kaste med. Og Claus Steinlein “en gård sig bygge vil” i Ikast. Det klinger hult for ofte
Vi har jo netop resultaterne i denne sæson.

Champions league gruppe spil og et potentielt mesterskab.
Det vil være den bedste sæson nogensinde.

Så CS skal vente med at sætte projekter igang indtil det går bedre ?

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: RFC-FCM

Indlæg af MFKM »

JBT skrev:
19. apr 2021, 22:28
Guldminen, Brasilien, ballon d or, stadionudvidelse, træningsfaciliteter, drive in markedsføring

Hvis og hvis, min røv var spids..
Jeg håber du er mere positiv til hverdag end du er herinde.

Dit evindelige jammer og dårlig stemning er trættende at høre på. Vi har vidst alle forstået at du er utilfreds med alt og alle og kun dukker op når der er noget at øffe over.

Det er trættende.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: RFC-FCM

Indlæg af JBT »

Chl var en turist tur, fcm kan ikke bygge noget op pt. Den vej rundt. Man hører til i EL og sådan er det.

Mesterskabet? Måske - men spillet har haltet i snart 2 år, der mangler flow, dynamik, angrebspil på sidste tredjedel og en generel taktisk retning

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: RFC-FCM

Indlæg af JBT »

Jeg er bestemt tilfreds, primært når det går godt, men man har bliver bare lidt for træt ofte herinde, også ovenpå en uge med the double fadæsen.. og ja, jeg scroller videre.

Bliver man mestrer vil det self forstumme. Så hurtigt kan tingene også ændrer sig.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: RFC-FCM

Indlæg af Ravnen »

Det er en misset sæt bold. Vi skal kunne slå Randers og som runden formede sig var det nu vi kunne skabe et solidt hul.
Det bliver noget forkrampet. Det er som om vi spiller med håndbremsen trukket. Det balancerer på et knivsæg i øjeblikket, de andre hold har det heldigvis også svært for vi er afhængige af at de ikke pludselig stormer afsted.

På torsdag er den næste finale, vinder vi her er FCK endegyldigt ude. Men som vores spil er, så er det svært at være sikker på om vi har det der skal til.

Men vi er med hvor det er sjovt, det skal vi huske at være glade for

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: RFC-FCM

Indlæg af tatoo »

Hold da kæft for endnu en sløv indsats. Vi famler da helt vildt efter en spillestil. Jeg vil gå så langt at sige at vi er det dårligst spillende hold i top 6, måske endda i hele SL. Vi har spillet skidt i en lang lang periode, men har fået resultaterne fordi ingen af holdene formår at sætte stimer sammen. Og så har vi jo levet frygteligt meget af vores defensiv.
Vi spiller ikke som et hold, men for os selv. Vi vinder ingen anden bolde, og det er sgu nødvendigt for at lægge et tryk. Der er ingen løb for hinanden. Priske virkede i interview efter kampen som en presset mand. Hvorfor h....... siger han ikke at det er noget lort de har præsteret i stedet for at give både spillere og omgivelser et falsk billede af at man har præsteret godt.

Priske ta nu ansvaret på dig i stedet for at blive sur over i øvrigt fortjente spørgsmål om præstationen.

Gad vide hvad der sker hvis vi ikke bliver mestre. Men mod FCK skal vi jo nok steppe op for der bliver vi presset til at yde en indsats for ellers får vi en på lampen.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: RFC-FCM

Indlæg af tubbe93 »

Det er simpelthen en fest at læse på Graven efter pointtab.

Et par timer efter kampen har der været cirka to en halv gange så mange svar, som der var på kamptråden om AGF i sidste uge.

Det er vildt som folk kan være utilfredse over to dårlige kampe. Nu skal Priske fyres, det eneste han tænker på er at måle pik med Sisto, og vi er det dårligst spillende hold i Superligaen.
Det er simpelthen til grin at se niveauet herinde og ærgerligt, at det falder sådan. Der er masser, der har kloge og gode indspark, og så er der en lille gruppe af sure gamle mænd, som viser deres ansigt, når de kan brokke sig over noget. Vil I ikke finde tilbage til Facebook, hvor sådan noget normalt hører til? Der er ikke behov for det herinde.

Underbyg jeres påstande med seriøse argumenter i stedet for bare at slå fast, at Priske kun bænker Sisto, fordi han vil måle pik. Sisto har jo ikke præsteret på et højt niveau længe. Han har ikke vist, hvorfor han bør starte.
Hvorfor er vi det dårligst spillende hold i Superligaen? Hvad gør, at vi er dårligere spillende end AC Horsens, OB og SønderjyskE? Vi bankede AGF i sidste uge, men vi er åbenbart dårligere spillende?
Hvorfor skal Priske fyres, når vi ligger nummer et, kvalificerede til Champions League og fik en hulens masse point i det mest sammenpressede kampprogram nogensinde? Og vi vandt et flot mesterskab sidste år?

Det er helt fair at have de holdninger, men de bør simpelthen underbygges med argumenter i stedet for bare at blive oneliners i afmagt efter pointtab.

Interviewet med Priske irriterer mig også her til aften. Det virker til, at han er mere optaget af pointene end den spillemæssige udvikling. Der er ikke meget præstationstræner i ham. Det kan blive en udfordring på sigt, som jeg ser det. Normalt bygger man kontinuerligt succes op ved at se delvist bort fra resultatet og i stedet se på præstationen. Her virker Priske til at have mere fokus på resultatet af kampen. I dag får han sagt nogen floskler om, at vi spiller fint (som han skal for at beskytte truppen og ikke svine dem til i et post-match interview), men han negligerer fuldstændig, at vi har hevet en del ufortjente sejre hjem i løbet af foråret. Der kunne jeg godt tænke mig at se mere.

Men man bør dog give ham en smule kredit, da vi trods alt får point nok til at ligge i top. Og vi er kommet fint tilbage en række pointtab tidligere på året. Så det kan tænkes, at han siger nogle helt andre ting internt end eksternt. Og det er trods alt det vigtigste, da det er her hans arbejde ligger. Det er ikke, når han snakker med Viasat efter kampen.
FCM!
FCM!
FCM!

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: RFC-FCM

Indlæg af SimonH »

Lige en sidebemærkning. I aften fortjente vi de tre point modsat i mange af de andre kampe.
Min kritik af Priske går på den spillemæssige udvikling, som med de positive briller har været i stilstand i et år.

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: RFC-FCM

Indlæg af Konsulen »

Jeg mener ikke, at Priske skal smides på porten, men jeg mener at det vil gavne hvis han kigger lidt indad. Efter min mening bliver han udstillet ift. taktiske evner, når han med dette hold stadig famler efter en spillestil, specielt når han for uger siden, nok så kækt proklamerede, at holdet ville peake nu. Det tyder ikke på, at hans realitetssans ift. truppens status sidder lige i skabet.
Ift. Sisto, så bliver han åbenlyst straffet, som jeg ser det. Hvis han fik lige så lang snor som f.eks. Mabil ift. spilletid, så ville han måske kunne spille sig i form. Det gør han bare ikke. Han får disse sidste minutter af kampene, og så er kravet, at han der skal bevise sit værd? Det holder jo ikke..

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: RFC-FCM

Indlæg af JBT »

tubbe93 skrev:
19. apr 2021, 23:16
Det er simpelthen en fest at læse på Graven efter pointtab.

Et par timer efter kampen har der været cirka to en halv gange så mange svar, som der var på kamptråden om AGF i sidste uge.

Det er vildt som folk kan være utilfredse over to dårlige kampe. Nu skal Priske fyres, det eneste han tænker på er at måle pik med Sisto, og vi er det dårligst spillende hold i Superligaen.
Det er simpelthen til grin at se niveauet herinde og ærgerligt, at det falder sådan. Der er masser, der har kloge og gode indspark, og så er der en lille gruppe af sure gamle mænd, som viser deres ansigt, når de kan brokke sig over noget. Vil I ikke finde tilbage til Facebook, hvor sådan noget normalt hører til? Der er ikke behov for det herinde.

Underbyg jeres påstande med seriøse argumenter i stedet for bare at slå fast, at Priske kun bænker Sisto, fordi han vil måle pik. Sisto har jo ikke præsteret på et højt niveau længe. Han har ikke vist, hvorfor han bør starte.
Hvorfor er vi det dårligst spillende hold i Superligaen? Hvad gør, at vi er dårligere spillende end AC Horsens, OB og SønderjyskE? Vi bankede AGF i sidste uge, men vi er åbenbart dårligere spillende?
Hvorfor skal Priske fyres, når vi ligger nummer et, kvalificerede til Champions League og fik en hulens masse point i det mest sammenpressede kampprogram nogensinde? Og vi vandt et flot mesterskab sidste år?

Det er helt fair at have de holdninger, men de bør simpelthen underbygges med argumenter i stedet for bare at blive oneliners i afmagt efter pointtab.

Interviewet med Priske irriterer mig også her til aften. Det virker til, at han er mere optaget af pointene end den spillemæssige udvikling. Der er ikke meget præstationstræner i ham. Det kan blive en udfordring på sigt, som jeg ser det. Normalt bygger man kontinuerligt succes op ved at se delvist bort fra resultatet og i stedet se på præstationen. Her virker Priske til at have mere fokus på resultatet af kampen. I dag får han sagt nogen floskler om, at vi spiller fint (som han skal for at beskytte truppen og ikke svine dem til i et post-match interview), men han negligerer fuldstændig, at vi har hevet en del ufortjente sejre hjem i løbet af foråret. Der kunne jeg godt tænke mig at se mere.

Men man bør dog give ham en smule kredit, da vi trods alt får point nok til at ligge i top. Og vi er kommet fint tilbage en række pointtab tidligere på året. Så det kan tænkes, at han siger nogle helt andre ting internt end eksternt. Og det er trods alt det vigtigste, da det er her hans arbejde ligger. Det er ikke, når han snakker med Viasat efter kampen.
Hvor skal man næsten starte? Meget af ovennævnte er også mangel på realitetssans.

Hvis du læser graven igennem de sidste 2 - 2,5 år vil du mellem al det såkaldte brokkeri, se nogle kloge og gennemtænkte kommentarer og konstateringer (i samme de samme indlæg, ja tro det eller ej), og som i dag rammer super godt plet. Ligeså nemt det er at råbe på sure gamle mænd, er det også for let, at læse hen over det der egentlig bliver sagt.

Det er jo vitterligt ikke forkert, når det bærer i en retning af at man er det dårligst spillende hold i turneringen, eller at priske - sisto sagaen får frit løb, når mabil spiller som en pose nødder.
Eller når Steinlein taler om at skabe en gylden støvle som verdens bedste. Ja, cool nok vision - hvis man da bare hed Leverkusen, Valencia, Lazio, eller noget helt andet. Altså, hvor realistisk er det, når det kommer til stykket, på baggrund af hvad man hidtil har skabt i FCM, den dag det udtales. Det er sgu for klovneagtigt nogen gange.

Priske skal selvfølgelige ikke fyrres hverken nu eller senere(tja, måske hvis mesterskabet kokser), men det er mangel på situationsfornemmelse at lave et interview om en lønforhøjelse på nuværende tidspunkt og med den forfatning der performes. Så hold det internt, hvis ikke man kan tåle at blive konfronteret med, hvordan fanden det kan være (i form at spillemæssige udfordringer etc.), når halvdelen af folket mener det er for meget op og ned til at skulle lytte på sådan noget.

Fodbold er følelser - og de hører til herinde, ligeså vel som al den positiv drys ned over truppen, man også - med rette, kan få lov at læse.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: RFC-FCM

Indlæg af Lund7400 »

Isoleret set er 1 point på udebane ingen katastrofe. Måske har Priske og co lavet den kalkule, at hvis vi krydser ude og vinder hjemme, så bliver vi med 99,5 % sikkerhed mestre. Det vil nemlig betyde, at vi laver 15 point, hvorved Brøndby skal lave 19 i de sidste 7. Og idet vi har en indbyrdes, har de smidt de 2 point, som de så har råd til, da det er i Brøndby, ergo skal Brøndby vinde de resterende 6 med en ganske solid målscorer, for at kunne overhale os, blot vi vinder hjemme og krydser ude..

At Brøndby vinder de resterende 6 er i øvrigt ret urealistisk, hvorved vi sikkert også får råd til at tabe en enkelt eller to (gerne ude i så fald!).

Den første store test i forhold til ovenstående kalkule står selvfølgelig torsdag mod FCK, alene den kan ændre billedet markant.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: RFC-FCM

Indlæg af UlveLars »

Lund7400 skrev:
20. apr 2021, 08:49
Isoleret set er 1 point på udebane ingen katastrofe. Måske har Priske og co lavet den kalkule, at hvis vi krydser ude og vinder hjemme, så bliver vi med 99,5 % sikkerhed mestre. Det vil nemlig betyde, at vi laver 15 point, hvorved Brøndby skal lave 19 i de sidste 7. Og idet vi har en indbyrdes, har de smidt de 2 point, som de så har råd til, da det er i Brøndby, ergo skal Brøndby vinde de resterende 6 med en ganske solid målscorer, for at kunne overhale os, blot vi vinder hjemme og krydser ude..

At Brøndby vinder de resterende 6 er i øvrigt ret urealistisk, hvorved vi sikkert også får råd til at tabe en enkelt eller to (gerne ude i så fald!).

Den første store test i forhold til ovenstående kalkule står selvfølgelig torsdag mod FCK, alene den kan ændre billedet markant.
Man er helt bestemt ikke gået efter 1 point mod et B-hold fra Randers, som på forhånd havde nedprioriteret kampen. Bedre mulighed for 3 point får vi ikke i slutspillet. Den skulle være vundet, færdig, slut.

Dine overvejelser omkring Brøndbys muligheder er jeg mere enige i. Jeg er faktisk ikke sikker på, at de får meget mere end de 5 point, som de behøver for at overhale os i resten af slutspillet. 6 sejre tager de i hvert fald langt fra.
Til gengæld vil jeg meget gerne at forspringet til fck ikke bliver reduceret efter på torsdag. Det er en kamp, som jeg kan være villig til at sælge for 1 point - og dermed bibeholde et 8 points forspring (med 18 point tilbage at spille om).
AGF er ude af kampen.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: RFC-FCM

Indlæg af UlveLars »

MFKM skrev:
19. apr 2021, 22:30
JBT skrev:
19. apr 2021, 22:28
Guldminen, Brasilien, ballon d or, stadionudvidelse, træningsfaciliteter, drive in markedsføring

Hvis og hvis, min røv var spids..
Jeg håber du er mere positiv til hverdag end du er herinde.

Dit evindelige jammer og dårlig stemning er trættende at høre på. Vi har vidst alle forstået at du er utilfreds med alt og alle og kun dukker op når der er noget at øffe over.

Det er trættende.
Åh, nej. Du faldt i, MFKM!

Jeg glæder mig normalt sådan over, at vi kollektivt plejer at ignorere indlæg fra brødrene BT, særligt JBT.
De kan være trættende nok i sig selv, men det bliver ulideligt at følge debatten her på Ulvegraven, hvis vi begynder at kaste os ud i diskussioner med dem. Kan du ikke bare betragte dem som baggrundsstøj?

Besvar