DBU Pokal SF/1: Midtjylland - SønderjyskE

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: DBU Pokal SF/1: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Danand123 »

Ja, af det jeg så, var der ikke meget superspændende semifinale over det. Også tydeligt, at begge hold har vigtige kampe i weekenden og derfor sparede spillere.

Men vi kom bedst ud af det og har gode chancer med udebanemålet in mente.

Forstår ej heller det med ingen tilskuere. Meget tyder jo på, at det ikke smitter i stor stil udendørs.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: DBU Pokal SF/1: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Ravnen »

Det var ikke lige kønt hele vejen, men femte clean sheet i træk og Kaba scorede igen, så kan man ikke forlange mere :-)

Personligt er jeg glad for det er i Århus finalen er, det er bare en pisselang tur til København (specielt når vi taber, som vi så ofte har gjort) :-D
Hvis der er åbnet op for tilskuere vil det halve midtjylland dukke op i Århus

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: DBU Pokal SF/1: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af MFKM »

Det kunne tyde på at vinderen af os og Sønderjyske, får æren af at møde Randers i en eventuel finale...

Det må virkelige øge chancerne for vinderen af vores dobbelt opgør, ikke at skulle møde AGF på hjemmebane i en eventuel finale.

Selv hvis vi skulle gå hen og ryge ud, så kan vi glæde os over, at vi har Randers i runden efter pokalfinalen (og i runden efter 2. semifinale) - så ulemperne med at have kampe i benene inden superligaen er faktisk fuldstændig elemineret, i og med vi møder andre hold der også har spillet. Fantastisk programplanlægning!

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: DBU Pokal SF/1: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Stoffer »

Der var flere spændende momenter, men som jeg har meget svært ved at drage konklusioner om, fordi fysik og duelspil fyldte så meget.

Brumado og Kaba sammen rummer nogle meget spændende perspektiver. De minder meget om hinanden i flere af deres evner og tendenser, hvilket vi må se, hvad der betyder. Det giver også en voldsom tilstedeværelse i boksene på standarder. Alt i alt noget jeg håber, vi får mere at se til. Det bringer i al fald noget markant nyt.

Der blev spillet kort i fase 1, men der blev derefter meget ofte spillet langt i fase 2, var det pga. 442 (eller 4222 eller 4231?) formationen og Brumados anderledes profil deri, eller var det planen at forsøge at ramme i bagrum tidligt?

Den eneste klare konklusion er, at Priske og trænerteamet ikke ligger på den lade side. De forsøger at skrue på knapperne.

Ellers var kampen endnu en kamp på listen af kampe med godt resultat, men so-so præstation. Offensiven kæmper med tingene, og selvom der ikke bliver lukket mål ind i tiden, så oplever jeg langt fra defensiven som fejlfri - ret beset kunne vi nemt have lukket et par mål ind alene i kampene mod bif og nu sønderjyske. Jeg er bekymret for, hvor længe holdet kan få de gode resultater, når spillet er, som det er lige nu. Der skal ikke meget varians til, før vi er i problemer.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: DBU Pokal SF/1: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af UlveLars »

Det ser fortsat ikke overbevisende ud, men resultatet isoleret set er fantastisk (sejr og clean sheet hjemme). Det ligner en pokalfinale. Jeg har i hvert fald svært ved at se SønderjyskE rejse sig og slå os med 2 mål hjemme.

Dejligt med en kamp til Jesper, men han er efter min mening den næstbedste målmand i truppen (og i ligaen!). Lossl har fortjent vundet den plads.

På backerne er der længere ned til de næstbedste - hold fast hvor må vores 1. valg ikke gå i stykker her. Det kan koste et mesterskab.

Centralt er jeg mere tryg uanset konstellation. Evander, Bravo!!

På kanterne, som ellers på papiret skulle være vores styrke, er der fortsat for mange formdyk på samme tid. Hold fast et skidt indhop af Sisto. Det bliver vist ikke i dette forår han peaker.

Spændende med plads til to 9ere. Brumado skal have noget mere spilletid, og der er under alle omstændigheder fortsat langt op til en Onuachu/Sørloth-konstellation, men man får våde drømme og associationer.

Jeg er enig med Stoffer i, at trænerteamet skal have ros for at forsøge at lede efter den gyldne konstellation.

Slutteligt så det godt nok skidt ud i Århus (som også er ramt af mange skader). Måske den går en uge endnu...

Besvar