R23: Midtjylland - Brøndby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Steffen am »

Saemala skrev:
26. mar 2021, 09:18
Steffen am skrev:
25. mar 2021, 20:34
Danand123 skrev:
25. mar 2021, 16:04
Tror I Kaba kan spille - han er vel også udrejst i denne og næste uge? I det mindste kan han ikke blive smittet med Corona igen.
I hvert fald ikke uvæsentligt med Kaba, Cajuste, Isaksen, Dreyer og Anderson kan spille op til 3 kampe, mens de andre spillere kan restituere,
og selvfølgelig det samme med Lindstrøm for Brøndby.

I forhold til Cajuste er det ærgerligt det så er den kamp Evander er ude, omvendt spiller han nok ikke alle 3 kampe.
Mabil starter nok på den ene kant og så Isaksen/Dreyer/Sisto på den anden.

Pfeiffer eller Brumado til at starte, og så Kaba ind i minut 60 fx?
Kunne i hvert fald være et fræk twist med Brumado, der nu har fået spilletid i reserveholdskampen.

Men de kommer vel hjem onsdag eller torsdag, og så hvis de skal spille mandag? Så trods alt lidt mindre presset end hvis de skulle spille søndag.
Guinea har kun 2 kampe. Den sidste bliver spillet søndag.
Jens spillede ikke første kamp, og får nok højst en indskiftning mod Kosovo. Den sidste er venskabskamp mod Estland, og der får han nok lov at starte.

Isaksen & Dreyer kæmper vel om samme plads, så ingen af dem kommer til at spille fuld tid.

Nu skal vi heller ikke gøre landskampe værre end hvad de er. Vi kommer ikke til at spare nogen pga. det.
Lige for en god ordens skyld, mener jeg heller ikke vi skal spare nogen pga det. men at der stadig er 12-13 kampe tilbage af sæsonen og på 49 dage, og at det er værd at overveje omkring den fysiske belastning.

Men jo så også en god pointe om at der ikke er nogen der kommer til at spille 270 minutter, så enig i at det ikke er SÅ væsentligt igen her ;)

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af SimonH »

Så har vi søreme fået en højreback
https://www.fcm.dk/nyheder/fit-joel-and ... R8DKfJLSFc

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af MFKM »

https://www.fcm.dk/nyheder/mesterskabss ... -storkamp/

Brumado har overhalet Pfeiffer i kampen om en plads på bænken! Fantastisk med øget konkurrence på det punkt.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af ABT »

MFKM skrev:
4. apr 2021, 20:08
https://www.fcm.dk/nyheder/mesterskabss ... -storkamp/

Brumado har overhalet Pfeiffer i kampen om en plads på bænken! Fantastisk med øget konkurrence på det punkt.
Fantastisk med Junior tilbage! Tror virkelig på, at han kan blive en differencemaker i mesterskabsspillet med hans kombination af teknik og styrke. Han kommer ind fra bænken og laver en dåse i dag.
/ ABT

Billede

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af JBT »

Junior B. prio foran Kaba! Alti alti

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Lund7400 »

Vigtigt! Den sidste situation gav grufulde flashbacks til pointtab i Esbjerg og OB m.fl. Et frispark i deres hjørne bliver en xG 50% i vores ende, ak. Men vi overlevede!

Stærkt indhop af Madsen og solid præstation af de bagerste fire, meget imponerende af Joel at spille sådan en kamp efter den lange pause.

Jeg tror, BIF smider point i næste runde, så en sejr i Aarhus er kærkommen. Sælger gerne første runde i pokalen for det.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Danand123 »

Ikke noget liv herinde. Imponerende efter en sejr i topkampen.

Lidt bedre på xg...og derudover så pisser vi flere omstillinger væk.

Joel spiller fremragende ... ikke til at se, det er første kamp i år.

Spændende at se vores reaktion mod SE og AGF senere på ugen. Ærgerligt vi skal spille hjemme først mod SE - men godt AGF også har kamp torsdag.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Danand123 »

Lund7400 skrev:
5. apr 2021, 20:05
Vigtigt! Den sidste situation gav grufulde flashbacks til pointtab i Esbjerg og OB m.fl. Et frispark i deres hjørne bliver en xG 50% i vores ende, ak. Men vi overlevede!

Stærkt indhop af Madsen og solid præstation af de bagerste fire, meget imponerende af Joel at spille sådan en kamp efter den lange pause.

Jeg tror, BIF smider point i næste runde, så en sejr i Aarhus er kærkommen. Sælger gerne første runde i pokalen for det.
Tænkte også selv på et par kampe i Esbjerg i 18/19 sæsonen.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af mousebreaker »

Har ikke kunnet se noget som helst af kampen i dag. Ud fra stats ser det ud til, at Priske valgte den pragmatiske løsning med at stille sig ned, og så se om Brøndby havde et modsvar. Pille deres største styrker (omstillingerne) ud af kampen. Det glæder mig meget, hvis det er sandt, for jeg synes at det ville være arrogant hvis han ikke havde lavet ændringer i taktikken, efter to kampe mod Brøndby i grundspillet, hvor vi har været decideret heldige med at få 6 point, for slet ikke at tale om at bare 1 point havde været ufortjent.

Dejligt med en sejr. Hvad skete der egentlig til allersidst, hørte det kun i radioen, var det virkelig en omstilling i allersidste minut, som Brøndby sendte på overliggeren?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af MFKM »

Danand123 skrev:
5. apr 2021, 20:07

Lidt bedre på xg...og derudover så pisser vi flere omstillinger væk.
Det var jeg egentligt overrasket over at vi havde, men kan se du har ret jf. Midtjyllands tal. De har endda ladet Dreyers "offside" skud udgå, selvom et eventuelt mål ville være blevet godkendt efter VAR review, så det havde vel været fair nok at tælle det med. Det giver vel ca +0,3 xg mere.

Husker jeg forkert, eller har Kaba ikke kraftigt forbedret sit engelske i sin tid i klubben?

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Vijen »

Vigtig sejr

Og måske endnu vigtigere blev det igen udstillet, hvordan Brøndby skal spilles. Ikke meget de kan skabe med bolden, når hurtigheden i deres spil ikke kan anvendes.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Christian »

Dejlig sejr og fedt at se Joel med spilletid igen.
-Løssl, er jeg helt 100% tryg ved. Jeg har lidt ondt af Jesper, men var også samtidig altid lidt nervøs med ham i målet.
-Mikael, gejst, energi og vilje som gør ham til sikker starter hos mig.
-Scholtz og Erik gør forskellen der sender guldet til FCM for andet år i træk.
-Mabil, har for mange dårlige aktioner, men er samtidig med i meget af det offensive. Var der slet ingen stepovers fra ham i dag?

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Danand123 »

MFKM skrev:
5. apr 2021, 20:24
Danand123 skrev:
5. apr 2021, 20:07

Lidt bedre på xg...og derudover så pisser vi flere omstillinger væk.
Det var jeg egentligt overrasket over at vi havde, men kan se du har ret jf. Midtjyllands tal. De har endda ladet Dreyers "offside" skud udgå, selvom et eventuelt mål ville være blevet godkendt efter VAR review, så det havde vel været fair nok at tælle det med. Det giver vel ca +0,3 xg mere.

Husker jeg forkert, eller har Kaba ikke kraftigt forbedret sit engelske i sin tid i klubben?
Har ikke lige styr på, hvad der tæller. Men målet er vel en stor chance og så skal Isaksen ramme målet på afleveringen fra Mabil. Og så er Kaba også tæt på i første halveg.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Danand123 »

mousebreaker skrev:
5. apr 2021, 20:21
Har ikke kunnet se noget som helst af kampen i dag. Ud fra stats ser det ud til, at Priske valgte den pragmatiske løsning med at stille sig ned, og så se om Brøndby havde et modsvar. Pille deres største styrker (omstillingerne) ud af kampen. Det glæder mig meget, hvis det er sandt, for jeg synes at det ville være arrogant hvis han ikke havde lavet ændringer i taktikken, efter to kampe mod Brøndby i grundspillet, hvor vi har været decideret heldige med at få 6 point, for slet ikke at tale om at bare 1 point havde været ufortjent.

Dejligt med en sejr. Hvad skete der egentlig til allersidst, hørte det kun i radioen, var det virkelig en omstilling i allersidste minut, som Brøndby sendte på overliggeren?
Ja, en omstilling efter de stod tre og skulle spille smart ved hjørneflaget efter et hjørnespark til os efter 94:30. Utroligt vi ikke kan gøre noget andet i stedet for.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af UlveLars »

Danand123 skrev:
5. apr 2021, 20:46
MFKM skrev:
5. apr 2021, 20:24
Danand123 skrev:
5. apr 2021, 20:07

Lidt bedre på xg...og derudover så pisser vi flere omstillinger væk.
Det var jeg egentligt overrasket over at vi havde, men kan se du har ret jf. Midtjyllands tal. De har endda ladet Dreyers "offside" skud udgå, selvom et eventuelt mål ville være blevet godkendt efter VAR review, så det havde vel været fair nok at tælle det med. Det giver vel ca +0,3 xg mere.

Husker jeg forkert, eller har Kaba ikke kraftigt forbedret sit engelske i sin tid i klubben?
Har ikke lige styr på, hvad der tæller. Men målet er vel en stor chance og så skal Isaksen ramme målet på afleveringen fra Mabil. Og så er Kaba også tæt på i første halveg.
Og Frank skovler en over tæt under mål

Besvar