R23: Midtjylland - Brøndby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af UlveLars »

Christian skrev:
5. apr 2021, 20:37
Dejlig sejr og fedt at se Joel med spilletid igen.
-Løssl, er jeg helt 100% tryg ved. Jeg har lidt ondt af Jesper, men var også samtidig altid lidt nervøs med ham i målet.
-Mikael, gejst, energi og vilje som gør ham til sikker starter hos mig.
-Scholtz og Erik gør forskellen der sender guldet til FCM for andet år i træk.
-Mabil, har for mange dårlige aktioner, men er samtidig med i meget af det offensive. Var der slet ingen stepovers fra ham i dag?
Jojo, stepover, som Hjortur piller fra ham og får ham til at se ufattelig dum ud.
Mabil er bare ikke min mand. Han er så dårlig på bolden, og virker helt tømt for selvtillid. Jeg har før hørt Priske rose ham for hans rolle i presset - og Sisto det modsatte. Måske det er årsagen til at han spiller, for med bolden er han satme ringe.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Lund7400 »

UlveLars skrev:
5. apr 2021, 21:15
Christian skrev:
5. apr 2021, 20:37
Dejlig sejr og fedt at se Joel med spilletid igen.
-Løssl, er jeg helt 100% tryg ved. Jeg har lidt ondt af Jesper, men var også samtidig altid lidt nervøs med ham i målet.
-Mikael, gejst, energi og vilje som gør ham til sikker starter hos mig.
-Scholtz og Erik gør forskellen der sender guldet til FCM for andet år i træk.
-Mabil, har for mange dårlige aktioner, men er samtidig med i meget af det offensive. Var der slet ingen stepovers fra ham i dag?
Jojo, stepover, som Hjortur piller fra ham og får ham til at se ufattelig dum ud.
Mabil er bare ikke min mand. Han er så dårlig på bolden, og virker helt tømt for selvtillid. Jeg har før hørt Priske rose ham for hans rolle i presset - og Sisto det modsatte. Måske det er årsagen til at han spiller, for med bolden er han satme ringe.
Enig. Mabil har simpelthen ikke et teknisk niveau, som berettiger ham til at være med. Det ændrer tre relativt tilfælde assists mod Vejle ikke på. Sisto og Dreyer i pokalen torsdag og mon så ikke bedste mand napper Mabils plads i Aarhus.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Ravnen »

Super start på mesterskabs slutspillet, tre point og sejr over Brøndby. Så kan man næsten ikke forlange mere. Jeg synes også der blev leveret en herre indsats hele vejen rundt. Dog er det lidt overraskende at Brøndby har bolden 70% af tiden, det er trods alt på vores hjemmebane.
Kønt var spillet ikke, og hverken Isaksen eller Mabil lykkedes med alverden. Men vinderattituden, holdindsatsen, det kan der bare ikke rokkes ved.

Jeg har et håb om at dette nederlag ryster Brøndby, nu kommer der kun svære kampe og det tror jeg ikke de har holdet til at håndtere. Det er godt vi har 8 point ned til FCK.

Starbucks
Indlæg: 324
Tilmeldt: 26. maj 2011, 09:06

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Starbucks »

Lössl har holdt clean sheet 4 kampe i træk nu. Der er virkelig sat en gevaldig prop i nede bagi igen ___ det er sgu også på tide

Godt med kaba mål igen — godt at blive varm nu

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af hviid »

Ved godt det kun er starten af april, men ser banen ikke lidt sløjere ud end normalt? Der er en del huller i græstæppet og brune pletter, og banen bliver pløjet godt op hver gang der er en tackling eller lignende. Der var vist også lidt problemer med en sprinkler på midten af den ene banehalvdel i går, så der lå blankt vand på banen i et stykke tid, og i området ved vores udskiftningsbænk var der en masse gamle blade.

Synes vi plejer at have en super bane allerede i starten af foråret, men i år ser f.eks. AaBs bane bedre ud end vores. Svært at sige hvor meget forholdene i går gik ud over det tekniske niveau, men det var i hvert fald ikke specielt højt.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Stoffer »

Vigtigt, vigtigt resultat. Præstationen var vel den bedste mod bif i sæsonen, men vi er fortsat et sted, hvor en 1-1 nok havde været det mest sandsynlige udfald med chancerne in mente.

Det ligner, at Priske har besluttet sig for at gå tilbage til dyderne fra tidligere. Defensiv kontrol, lav risiko i spillet med bolden og presspil der bidrager både til den defensive kontrol og chanceskabelse med lav risiko imod.

Jeg har svært ved at bedømme det offensive output. Det er tydeligt man lukker ned, da man kommer foran. Men det er en entydig fornøjelse at begynde at score på standarder igen i senere kampe. Skide godt mål at Kaba, hvor han står lige som vores 9er skal. Kaba spillede en god kamp, og han bliver kun mere vigtig, nu hvor vi går langt i fase 1 og i det hele taget går mere direkte. Min efterlysning efter alternativer til Kaba bliver nulstillet, når vi spiller på den her direkte måde, og rent faktisk skaber ting fra standarder. Det giver helt andre muligheder, når vi kan spille med en føring, der er opnået relativt tidligt.

De offensive spillere gjorde det i lange stræk godt i presset. Mabil kan være frustrerende pga. de ujævne momenter i spillet med bolden, men han er uforlignelige i presspillet. Mikael var også virkelig god i presset. Erik og Scholz gjorde det også - som altid - virkelig godt, selvom de var på en svær opgave, hvor de skulle følge deres mand dybt, når presset blev punkteret med en bold op på fx Uhre. Også ros til Bach Bak som vel må være ophavsmand til den ide(?) givet han står for det defensive.

Jeg synes, Jens havde det svært. Han var ikke decideret dårlig, men han gør bare ikke rigtig nogen forskel hverken defensivt eller offensivt. Det er som om tingene lige præcis glipper i timingen. Frank var god nok, men han er også lidt fra sit absolut bedste, sådan som jeg ser det. Det er også sigende at det værste moment i kampen for Mikael var i spillet med bolden - altså hvor han giver en omstilling væk med en dårlig aflevering. Jeg tror særligt midtbanen - og dens udfordringer - er nøglen til, vi er gået tilbage til et mere primitivt koncept. Der er vist ingen tvivl om, at Evander er tilbage næste gang.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Kent »

hviid skrev:
6. apr 2021, 08:52
Ved godt det kun er starten af april, men ser banen ikke lidt sløjere ud end normalt? Der er en del huller i græstæppet og brune pletter, og banen bliver pløjet godt op hver gang der er en tackling eller lignende. Der var vist også lidt problemer med en sprinkler på midten af den ene banehalvdel i går, så der lå blankt vand på banen i et stykke tid, og i området ved vores udskiftningsbænk var der en masse gamle blade.

Synes vi plejer at have en super bane allerede i starten af foråret, men i år ser f.eks. AaBs bane bedre ud end vores. Svært at sige hvor meget forholdene i går gik ud over det tekniske niveau, men det var i hvert fald ikke specielt højt.
Banen ser dårligere ud end normalt. Men det er vist normen i øjeblikket - den tidligere sæsonstart har ødelagt banerne de fleste steder. Så vidt jeg husker, har de hybridbane i Aalborg - ligesom i Brøndby. Det vil forklare, hvorfor de baner står skarpere end andre steder. Mener vi får hybrid i sommeren 2022 (der er vist noget med et hestestævne den sommer, som gør at banen alligevel skal lægges om).

Starbucks
Indlæg: 324
Tilmeldt: 26. maj 2011, 09:06

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Starbucks »

Korrekt - nyanlagt hybridbane i Ålborg. Fremragende bane...

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
6. apr 2021, 10:24
hviid skrev:
6. apr 2021, 08:52
Ved godt det kun er starten af april, men ser banen ikke lidt sløjere ud end normalt? Der er en del huller i græstæppet og brune pletter, og banen bliver pløjet godt op hver gang der er en tackling eller lignende. Der var vist også lidt problemer med en sprinkler på midten af den ene banehalvdel i går, så der lå blankt vand på banen i et stykke tid, og i området ved vores udskiftningsbænk var der en masse gamle blade.

Synes vi plejer at have en super bane allerede i starten af foråret, men i år ser f.eks. AaBs bane bedre ud end vores. Svært at sige hvor meget forholdene i går gik ud over det tekniske niveau, men det var i hvert fald ikke specielt højt.
Banen ser dårligere ud end normalt. Men det er vist normen i øjeblikket - den tidligere sæsonstart har ødelagt banerne de fleste steder. Så vidt jeg husker, har de hybridbane i Aalborg - ligesom i Brøndby. Det vil forklare, hvorfor de baner står skarpere end andre steder. Mener vi får hybrid i sommeren 2022 (der er vist noget med et hestestævne den sommer, som gør at banen alligevel skal lægges om).
Men banen bliver vel lagt om hver sæson?

Men måske hestestævnet kan finansiere det dyrere græstæppe eller pga. En kortere vækstperiode til 1. Kamp?

Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Sander »

God med 3 point.

Med det skod angreb, som vi har haft i rigtig lang tid!

kan det vel kun blive :
Defensiv kontrol, lav risiko i spillet med bolden og presspil der bidrager både til den defensive kontrol og chanceskabelse med lav risiko.

Ak, hvor er det kedeligt at se på.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af AltidFCM »

Vanvittig vigtig sejr - sådan! Følte vi havde kontrol på kampen, indtil måske de sidste 10 min.

Som andre påpeger, er det lidt skræmmende, hvordan vi faktisk pisser utallige omstillinger væk. Bevares, Júnior er lige kommet tilbage, men lige netop dette er ikke et nyt syn at se lige netop ham gøre. Derudover bedte jeg til, at man ikke satte Pione ind med hans situation lige pt. Det kunne sagtens have kostet og rent guf for BIF's genpres, når han skal vende rundt på egen halvdel - eller ja, den sidste kæmpechance på overliggeren, hvor han smider den nede i hjørnet på deres halvdel.

Men alt i alt, flot præstation. Vi holder jo (mirakuløst) nullet og kunne sagtens have scoret flere. Jeg har ikke noget i mod, vi stiller os længer tilbage og overlader bolden til dem. Det er jo lige præcist dét, de selv vil. Lækker sejr!

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af JBT »

Angrebsspil og de offensive spillere sejler fortsat videre.

Frank og Jens havde svært ved at skille sig ordentlig af med den på midten.

Sisto og Dreyer var ikke 5 potter pis værd da de kom ind. Ikke at Mabil og Kaba var særligt bedre på flere spilminutter. Men ros for at score tidligt.

Stærkt defensiv indsats - vel første gang Priske erkender at ville tilpasse sig modstanderen, i en sådan grad. Grimme sejre tæller ligeså meget, og gør det næsten kun smukkere.

De personlige fejl skal dog udryddes. Mikael A., Frank, Erik og Sisto med en lidt for stor svipser hver.
Absurd man næsten var heldige med ikke at indkassere, når man ellers var i total kontrol, i stort set hele kampen.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Steffen am »

Hvor er det bare fedt at være FCM fan. :D

Kan godt være der 'kun' er 57,6 % chance for at vi vinder ligaen (inden denne runde)
(36,9 % for BIF
2,5 % for FCK
2,9 % for AGF)

https://www.euroclubindex.com/league-odds/

Men hvor er det bare en fornøjelse, og rart med noget der giver lidt optur i en skør tid.
Hørte lidt Mediano hvor Leander tror AGF overhaler FCM og i øvrigt ikke har en eneste spiller der præsterer nok til at kunne vinde mesterskabet,
og mens Tøfting kan snakke om Kabas hår og Viasat sætter tape på en pokal for at lave "konflikt", osv. osv.

Og så går Kaba ind og score, og vi overtager 1. pladsen igen, efter at trænerteamet har toppræsteret og lukket ned for Brøndby på taktikbrættet.

Mens de fleste eksperter skøjter rundt og bliver ved med at undervurdere FCM, hvilket i øvrigt også er lidt sjovt, sagde Troels Bech flere fornuftige ting. Bl.a. det her med at vi har kvalificeret os til det næste niveau af problemer/udfordringer. Det er et problem og en udfordring at have så mange gode spillere, der alle mener de er de bedste. Delvis pga. holdet, pga. Corona og vi har været heldige/dygtige, så vi kunne holde på de gode spillere, i stedet for at lade dem gå for det halve. Virkelig den fornemmelse jeg sidder med i hvert fald. Hvis vi toppræstere, kan vi ikke, ikke vinde. Men klart. Hvis der er for mange konflikter og hovmodet tager overhånd, kan det blive et problem.

Kan være et problem at en social klub ikke kan være nok social, og den eneste offensive leder (Vibe), kun er nr. 20 i truppen, og ikke får spilletid.

Men hvis vi holder snuden i sporet, og vi kan styre os selv, kan jeg ikke se, at vi ikke kan vinde back-to-back mesterskaber, som det eneste hold fra provinsen siden Vejle i 71-72.

Hvor er det da egentlig vildt. Lille lorte FCM. Har ligaens 2 bedste målmand, ligaens 2 bedste midterforsvar, spiller Champions League og været det bedste hold de sidste sæsoner.
Så kan man da snakke om humlebi fordelen, ikke at vide at man ikke (burde) kunne. ;)

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R23: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Ravnen »

Ravnen skrev:
6. apr 2021, 00:27
Dog er det lidt overraskende at Brøndby har bolden 70% af tiden, det er trods alt på vores hjemmebane.
Hvis dette er forklaringen så letter jeg på hatten for trænerteamet. Kampe skal vindes, om det er ved overlegenhed i styrke eller taktik er mig ligemeget: https://3point.dk/nyheder/analyse-skaks ... 3HFacusVJI

Besvar