R22: FC Midtjylland - Vejle

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af DenStolteJyde »

Riis kom ind og fik de sidste 10 min. på banen, hvad tænker I vi skal lægge i det? En symbolsk gestus til en hårdt prøvet spiller, eller er han reelt tilbage i kampen om at være reserve for Erik og Scholz?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Ravnen »

Ravnen skrev:
20. mar 2021, 17:39
Forventer en kraftig trodsreaktion fra spillerne i morgen. En kamp hvor vi kører Vejle midt over og vinder 4-0 ;-)

Vi har det bedste hold i klubbens historie. Det som har fået lov at spille sammen i længst tid, uden profiler er blevet solgt. De har før vist styrken til at rejse sig, og i morgen er dag 1 i "opvågningen" :-)
BANG der fik jeg ret, dog et mål for lidt i optimisme :mrgreen:

Synes det var lovende i dag. Vi ligger lunt i svinget forud for mesterskabsspillet.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af 974 »

DenStolteJyde skrev:
21. mar 2021, 20:48
Riis kom ind og fik de sidste 10 min. på banen, hvad tænker I vi skal lægge i det? En symbolsk gestus til en hårdt prøvet spiller, eller er han reelt tilbage i kampen om at være reserve for Erik og Scholz?
Han har tilsyneladende kontrakt med udgang denne sæson, så nok mere en symbolsk gestus, og en chance for at han lige kan vise sig bare lidt frem!

Måske de forlænger med ham hvis han viser lidt af de kvaliteter han i hvert fald har besiddet

https://www.transfermarkt.com/kristian- ... ler/288436

Måske har han jf. vores egen opdatering herinde yderligere et år på kontrakten?

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af ABT »

DenStolteJyde skrev:
21. mar 2021, 20:48
Riis kom ind og fik de sidste 10 min. på banen, hvad tænker I vi skal lægge i det? En symbolsk gestus til en hårdt prøvet spiller, eller er han reelt tilbage i kampen om at være reserve for Erik og Scholz?
Symbolsk, som jeg ser det. Simpelthen useriøst hvis man hænger sin hat på, at en spiller, der antageligt er én skade fra invaliditet, skal være seriøs udfordrer/emne til et startende stopper-par. En mand som Riis, med så usikker en historik, bør max indgå i rotationen som 4. Mand. Desværre.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af DenStolteJyde »

Forventer egentlig også at det mest er som en symbolsk gestus i en kamp der var afgjort, men fodboldromantikeren i mig håber at han er tilbage på 100% og kan være med i konkurrencen om pladserne efter de 2 førstevalg, men pt er han vel højest 5. Valg i det centrale forsvar bagved Sviatchenko, Scholz, Høegh og sery? Derudover er Nicolaisen Jo nok også foran, så jeg tror da også mest på at han reelt er fortid i FCM

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Steffen am »

ABT skrev:
21. mar 2021, 21:03
DenStolteJyde skrev:
21. mar 2021, 20:48
Riis kom ind og fik de sidste 10 min. på banen, hvad tænker I vi skal lægge i det? En symbolsk gestus til en hårdt prøvet spiller, eller er han reelt tilbage i kampen om at være reserve for Erik og Scholz?
Symbolsk, som jeg ser det. Simpelthen useriøst hvis man hænger sin hat på, at en spiller, der antageligt er én skade fra invaliditet, skal være seriøs udfordrer/emne til et startende stopper-par. En mand som Riis, med så usikker en historik, bør max indgå i rotationen som 4. Mand. Desværre.
Tja. måske symbolsk i en kamp hvor vi var foran. Men husk også, han er jo med på bænken af en grund. Når Japhet spiller højreback er Riis pt. 3 valg i forsvaret. Erik er et gult kort for karantæne.

Så tror også både at man ikke ville risikere en unødvendig karantæne til Erik, og så var det 12 gode minutter man kunne give til Riis, inden man evt. bliver nødt til at starte med ham, hvis der ikke er nogen spillere der bliver klar, og Erik skulle løbe ind i et gult kort.


Omkring skader.
Oliver Olsen er korsbåndskadet, og 'burde' bliver klar i løbet af foråret, fair nok.
Men Joel, Cools, Høegh, Brumado og Andersen. Ved vi noget som helst? Typen af skader, varighed, et eller andet?


Nogen der kan hjælpe med den her artikel omkring Sisto?
Sisto har overtråds Priskes grænse, lyder lidt alvorligt?
https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... 5887e2f86/

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Steffen am »

Ifølge superstats ser det ud til at Evander har fået 6 point, og altså er blevet noteret for en grov tackling.
Det vil jeg så måske ikke mene, men det er så det.
https://www.superstats.dk/spillere/spil ... =2020/2021

Men da godt at Jens-Lys, Frank og Evander kan fordele deres gule kort, og ikke som Cools og Paulinho få det på en gang ;)

Men så er Evander ude i den første kamp i slutspillet, hvis superstats' noter passer.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Saemala »

Steffen am skrev:
21. mar 2021, 22:03
Ifølge superstats ser det ud til at Evander har fået 6 point, og altså er blevet noteret for en grov tackling.
Det vil jeg så måske ikke mene, men det er så det.
https://www.superstats.dk/spillere/spil ... =2020/2021

Men da godt at Jens-Lys, Frank og Evander kan fordele deres gule kort, og ikke som Cools og Paulinho få det på en gang ;)

Men så er Evander ude i den første kamp i slutspillet, hvis superstats' noter passer.
Han stopper et lovende angreb og da jeg selv spillede, gav det alle dage i ugen 4 point. Formoder ikke det er ændret.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Stoffer »

Lidt flere tanker om kampen: Jeg ser ikke den her kamp som forløsningen, og nu kan vi bare forvente, der bliver leveret gode præstationer.

Det er positivt, at vi 11 mod 11 viser, at der er stadigvæk er liv i holdet på standarder. Det bliver vigtigt i slutspillet - særligt mod AGF og BIF og den måde de sætter deres hold op på. Men der var mod vejle fortsat ikke mange gode takter i det etablerede angrebsspil. Alligevel ret sigende det er Scholz som bringer os ud af måltørken i ligaen. Jeg håber og tror på, trænerteamet bruger pausen nu til at få set en masse film og data igennem, og det kan måske hjælpe til at få nye ideer.

Det var interessant, hvordan Mikael og Jens lå på siderne af Evander (og Evander skiftede også med dem til tider), så det blive en 433 med de her "frie 8", det gav en fornuftig dynamik centralt. Madsen lavede et ok indhop, men vejle må have været flade på det tidspunkt.

Jeg er meget bekymret for Kaba. Og den her kamp ændrer ikke på det. Han er virkelig en medgangsspiller. Man skal være varsom med at motivforske - og nu gør jeg det alligevel - men han virker til at have svært ved at sætte sig op medmindre det er en kæmpe kamp eller tingene flyder for ham og holdet. Jeg håber, han forstår vigtigheden af slutspillet, men han har ikke virket synderligt motiveret af andre modstandere end fck, det vil ikke være nok.

Jeg kan altså godt lide det Sery bringer. Den ærgerrighed har på den ene side sine ulemper - som vi tydeligt så med den sene tackling, som var klart gult, men jeg ikke synes var til rødt - men på den anden også giver en masse energi, hvilket er så afgørende fra vores back båden i spillet med og uden bolden. Paulinho kræver ingen yderligere kommentarer. Efter CBs og Lössl er han vel nærmest den bedste spiller(?), han performer konsekvent på et højt plan.

Angående Mabil så er han frustrerende, men han giver holdet noget. Det er ret klart, hvor Sisto foretrækker at søge ned og bidrage til at bygge spiller, så har Mabil en præference for sidste line og strække spillet. Ingen af de to tendenser er vel indædt rigtige, det er bare spiller natur, men det kan vise sig nødvendigt at bruge den dårligere spiller i Mabil i slutspillet simpelthen af den årsag, det skaber noget rum til Paulinho og den CM, som bruger venstre halvrum. Særligt mod BIF med deres formation, hvor der i forvejen er fyldt godt op med højre stopper og WB kan det være vigtigt at søge ned i frimærket bag WB.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Kent »

Stoffer skrev:
22. mar 2021, 07:50
Jeg er meget bekymret for Kaba. Og den her kamp ændrer ikke på det. Han er virkelig en medgangsspiller. Man skal være varsom med at motivforske - og nu gør jeg det alligevel - men han virker til at have svært ved at sætte sig op medmindre det er en kæmpe kamp eller tingene flyder for ham og holdet. Jeg håber, han forstår vigtigheden af slutspillet, men han har ikke virket synderligt motiveret af andre modstandere end fck, det vil ikke være nok.
Antal spilleminutter mellem mål i Superligaen (uden straffespark):

Wind: 321
Mortensen: 219
Uhre: 165
Kaba: 154

Måske var det i højere grad de andre hold, der burde bekymre sig om Kaba?

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Jesper BW1100 »

974 skrev:
21. mar 2021, 20:59
DenStolteJyde skrev:
21. mar 2021, 20:48
Riis kom ind og fik de sidste 10 min. på banen, hvad tænker I vi skal lægge i det? En symbolsk gestus til en hårdt prøvet spiller, eller er han reelt tilbage i kampen om at være reserve for Erik og Scholz?
Han har tilsyneladende kontrakt med udgang denne sæson, så nok mere en symbolsk gestus, og en chance for at han lige kan vise sig bare lidt frem!

Måske de forlænger med ham hvis han viser lidt af de kvaliteter han i hvert fald har besiddet

https://www.transfermarkt.com/kristian- ... ler/288436

Måske har han jf. vores egen opdatering herinde yderligere et år på kontrakten?
Kristian Riis har først udløb i sommeren 2022. Tilbage i sommere 2017 fik han forlænget en ellers allerede lang kontrakt (til sommeren 2021), så den løb et ekstra år til sommeren 2022.
Det var dengang man var sikre på Riis var fremtiden, og før alle de forfærdelige skader.
Jeg tror ikke Riis har en fremtid i FCM, men jeg elsker at man giver ham de minutter i går som en anerkendelse af det arbejde han har leveret for at komme tilbage.
Jeg håber ved gud helbredet vil at han får gang i karrieren igen. Og hvis det er tilfældet tror jeg at man vil forsøge at finde noget nyt permanent til ham til sommer.

Igboun
Indlæg: 108
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Igboun »

Er der fortsat ikke nogen der kan kaste lys over hvad sisto har gjort for at blive fravalgt ?

Jeg kan ikke se hele artiklen fra Herning folkeblad.

På forhånd tak.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Saemala »

Kent skrev:
22. mar 2021, 08:51
Stoffer skrev:
22. mar 2021, 07:50
Jeg er meget bekymret for Kaba. Og den her kamp ændrer ikke på det. Han er virkelig en medgangsspiller. Man skal være varsom med at motivforske - og nu gør jeg det alligevel - men han virker til at have svært ved at sætte sig op medmindre det er en kæmpe kamp eller tingene flyder for ham og holdet. Jeg håber, han forstår vigtigheden af slutspillet, men han har ikke virket synderligt motiveret af andre modstandere end fck, det vil ikke være nok.
Antal spilleminutter mellem mål i Superligaen (uden straffespark):

Wind: 321
Mortensen: 219
Uhre: 165
Kaba: 154

Måske var det i højere grad de andre hold, der burde bekymre sig om Kaba?
Vi har i øvrigt ikke tabt en kamp i ligaen hvor Kabagoal har scoret, siden han kom hertil i sommeren 19.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
22. mar 2021, 08:51
Stoffer skrev:
22. mar 2021, 07:50
Jeg er meget bekymret for Kaba. Og den her kamp ændrer ikke på det. Han er virkelig en medgangsspiller. Man skal være varsom med at motivforske - og nu gør jeg det alligevel - men han virker til at have svært ved at sætte sig op medmindre det er en kæmpe kamp eller tingene flyder for ham og holdet. Jeg håber, han forstår vigtigheden af slutspillet, men han har ikke virket synderligt motiveret af andre modstandere end fck, det vil ikke være nok.
Antal spilleminutter mellem mål i Superligaen (uden straffespark):

Wind: 321
Mortensen: 219
Uhre: 165
Kaba: 154

Måske var det i højere grad de andre hold, der burde bekymre sig om Kaba?
Jeg kender hans tal, jeg forstår ikke, hvad du mener, det beviser ifht min pointe. Man kunne også tage målinvolvering (mål+assist-straffe/90):

Wind: 0,5
Mortensen: 0,46
Uhre: 0,84
Kaba: 0,81

Men når jeg siger, han er en medgangsspiler, så er det noget psykologisk jeg kommenterer på. Han er blevet sparet, men han bliver også jævnligt skiftet ud, fordi det ikke fungerer med ham. Det bør i min optik ikke komme ham til fordel fra en effektivitetssynsvinkel (ifht mål/min), at han fx bliver flået mod bif, og så scorer Isaksen kort efter på en opsnappet bold, jeg tvivler på, Kaba havde haft instinkt til at få opsøgt. Det samme var tilfældet mod bif i brøndby. Eller det faktum at i vores svære periode på 6 kampe altså fra Horsens til og med FCK havde 7 skud / 2 skud på mål. På den anden side, er jeg indforstået med, han gør en kæmpe positiv forskel mod aab, hvor han afgører tingene med sit 1 skud på mål. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forklare det alternativt. Jeg er ikke ude i en enten eller diskussion af Kaba, han er ubetinget første angriber (men jeg glæder mig til Brumado er tilbage og forhåbentlig kan presse Kaba og Luca til træning). Jeg er interesseret i nuancerne i hans præstation.

Vi kan også diskutere, hvordan han er involveret i spillet iø., det bekymrer mig også.

Er I andre rolige ved Kaba som førsteangriber forud for det her tætte slutspil? Eller som Kent spørger, tror I de andre hold, tænker Kaba bliver en afgørende faktor, de skal være bekymret om?

Fra fbref har jeg trukket en sammenligning for de nysgerrige: https://fbref.com/en/stathead/player_co ... =2020-2021

Playing time -> team succes er ret interessant/sjov fx

Der er ingen tvivl om, Kaba modtager meget kritik fra medier og fans. Meget af det er uberettiget, men der er altså også dele af det, som er helt inden for skiven. Måske min kritik falder i den første, det kan vi jo så snakke om.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Kent »

Stoffer skrev:
22. mar 2021, 12:54
Kent skrev:
22. mar 2021, 08:51
Stoffer skrev:
22. mar 2021, 07:50
Jeg er meget bekymret for Kaba. Og den her kamp ændrer ikke på det. Han er virkelig en medgangsspiller. Man skal være varsom med at motivforske - og nu gør jeg det alligevel - men han virker til at have svært ved at sætte sig op medmindre det er en kæmpe kamp eller tingene flyder for ham og holdet. Jeg håber, han forstår vigtigheden af slutspillet, men han har ikke virket synderligt motiveret af andre modstandere end fck, det vil ikke være nok.
Antal spilleminutter mellem mål i Superligaen (uden straffespark):

Wind: 321
Mortensen: 219
Uhre: 165
Kaba: 154

Måske var det i højere grad de andre hold, der burde bekymre sig om Kaba?
Jeg kender hans tal, jeg forstår ikke, hvad du mener, det beviser ifht min pointe.
Du er bekymret for Kaba, fordi du mener, at han ikke kan sætte sig op til at spille mod andre end FCK osv.
Data viser, at han er en af ligaens skarpeste angribere.
Med andre ord, så er der ikke noget i data, der tyder på, at du skal bekymre dig. Med mindre du også er bekymret for Uhre, Wind eller Mortensens motivation - spillere som er blevet hyldet i denne sæson, men ikke har præsteret lige så godt som Kaba, når det kommer til mål.

Kaba spiller alene på toppen, og er en type, der er afhængig af at blive sat op af andre. Så når vores spil ikke flyder, er han ikke god. Men det er ikke så meget hans skyld, når der kommer elendige indlæg mv. Så udfordringen er for mig at se ikke Kabas motivation, attitude, tape på håndleddet eller andet han skal høre for - udfordringen er at få vores spil til at flyde, så han bliver sat ordenligt op. Så skal han nok score kasserne.

Så kig på data i stedet for at lytte til kommentatorer.

Besvar