R22: FC Midtjylland - Vejle

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af JBT »

En kommentar fra internettet, der rammer spot on på FCM i disse tider:

"Jeg tror personligt ikke de har løst meget vedr. scoringsproblemer, men vil gerne modbevises. Alt for lidt løb og aflevering i bevægelse. Det ligner nogle gange, at de først må løbe når de har modtaget bolden.
Der mangler flow, tempo, ideer, gensidig spilforståelse."

"Alt for længe har de vundet på lidt held, dødbolde og individuel kvaliteter. Men i længden skal holdet være styrken og det andet krydderiet. De er simpelthen blevet lullet i søvn af succes og overdreven tro på egne evner, bedst personificeret ved anføreren, som end ikke har opdaget at de reelt har spillet rigtigt dårligt som hold i meget lang tid nu."

Dette er vitterligt hovedet på sømmet, men det kan self ikke komme bag på nogen, at man er popsmarte på heden. Delvist med klart rette, på baggrund af enkeltstående sæsoner. Men det er ikke nok. Rejsen mod toppen er ikke den sværeste - det er at forblive deroppe. Internationalt fx.

PS: Kaba er sgu alt i alt en for dårlig angriber, ligesom så mange andre target mænd i ligaen. Niveauet er hovedrystende lavt.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Ravnen »

Er enig omkring Kaba i hvertfald. Han scorer to i går, men han misser også to kæmpe hovedstødschancer. Så mange chancer får man ikke i en normal kamp. Jeg vil selvfølgelig rigtig gerne modbevises, gid han vil banke kasser ind herfra, men for mig at se har han nogle store mangler i sit spil.

Men det må og skal jo ikke afhænge af en spiller. Normalt ville Sisto, Dreyer, Mabil og Evander jo også give en hel masse til offensiven. Nu så vi Mabil fik en flot kamp og Isaksen er kommet ind og spiller flot. Lige bortset fra Kaba, som jeg har svært ved at lure, er jeg stor optimist omkring at vi får de andre i gang, der er simpelthen så meget kvalitet i de folk. Vi har det også normalt bedst med de stærke hold, som gerne vil spille bold med os, så slutspillet her bliver i mindre grad de her betonhold som bare vil lukke af og løbe kontra som vi har det så svært med

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
22. mar 2021, 13:29
Stoffer skrev:
22. mar 2021, 12:54
Kent skrev:
22. mar 2021, 08:51

Antal spilleminutter mellem mål i Superligaen (uden straffespark):

Wind: 321
Mortensen: 219
Uhre: 165
Kaba: 154

Måske var det i højere grad de andre hold, der burde bekymre sig om Kaba?
Jeg kender hans tal, jeg forstår ikke, hvad du mener, det beviser ifht min pointe.
Du er bekymret for Kaba, fordi du mener, at han ikke kan sætte sig op til at spille mod andre end FCK osv.
Data viser, at han er en af ligaens skarpeste angribere.
Med andre ord, så er der ikke noget i data, der tyder på, at du skal bekymre dig. Med mindre du også er bekymret for Uhre, Wind eller Mortensens motivation - spillere som er blevet hyldet i denne sæson, men ikke har præsteret lige så godt som Kaba, når det kommer til mål.

Kaba spiller alene på toppen, og er en type, der er afhængig af at blive sat op af andre. Så når vores spil ikke flyder, er han ikke god. Men det er ikke så meget hans skyld, når der kommer elendige indlæg mv. Så udfordringen er for mig at se ikke Kabas motivation, attitude, tape på håndleddet eller andet han skal høre for - udfordringen er at få vores spil til at flyde, så han bliver sat ordenligt op. Så skal han nok score kasserne.

Så kig på data i stedet for at lytte til kommentatorer.
Jeg kigger skam på data, og jeg lytter meget lidt til kommentatorer. Så begge dele er i vinkel. Jeg prøver at rejse en diskussion om det vi ser fra Kaba - et forsøg på at drøfte, hvad der ligger bag data'en, om man vil, og vigtigere hvad er perspektiverne på vej ind i slutspillet. Du er rolig, hvis han bliver serviceret. Jeg er urolig, fordi jeg frygter, han ikke bliver serviceret og ikke har mentaliteten til i så fald at være et aktiv for holdet.

Min bekymring går på, om gutterne i besværlige eller trælse eller tætte kampe - og hvis chanceskabelsen fortsat lider - kan håbe på, Kaba er den der tager kampen i kraven og afgører det, eller er den som kommer på enden af en af de få chancer vi formentlig vil få mod agf eller bif. Kampene med modgang her efter pausen (og hans skudproduktion der, hvis vi skal være lidt i tallene) viser, han har svært ved at gøre noget ved sagen, når det ikke kører. Det kan vel være, det slet ikke er hans fejl, og vi bør kigge andet sted for at rette op.

Tanken videre er, bør Priske se på alternative formationer, der ikke kræver en stor 9er. Kan vi spille med en falsk 9er så vi spiller
Isaksen-Sisto-Dreyer
Evander-Frank-Jens

Det kan godt være, det er en tosset ting overhovedet at ville rejse en diskussion om. Det indrømmer jeg. Men nøgen kvinde lærer at komme med skøre planer og alt det.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af 6256 »

Stoffer skrev:
22. mar 2021, 18:00
Kent skrev:
22. mar 2021, 13:29
Stoffer skrev:
22. mar 2021, 12:54


Jeg kender hans tal, jeg forstår ikke, hvad du mener, det beviser ifht min pointe.
Du er bekymret for Kaba, fordi du mener, at han ikke kan sætte sig op til at spille mod andre end FCK osv.
Data viser, at han er en af ligaens skarpeste angribere.
Med andre ord, så er der ikke noget i data, der tyder på, at du skal bekymre dig. Med mindre du også er bekymret for Uhre, Wind eller Mortensens motivation - spillere som er blevet hyldet i denne sæson, men ikke har præsteret lige så godt som Kaba, når det kommer til mål.

Kaba spiller alene på toppen, og er en type, der er afhængig af at blive sat op af andre. Så når vores spil ikke flyder, er han ikke god. Men det er ikke så meget hans skyld, når der kommer elendige indlæg mv. Så udfordringen er for mig at se ikke Kabas motivation, attitude, tape på håndleddet eller andet han skal høre for - udfordringen er at få vores spil til at flyde, så han bliver sat ordenligt op. Så skal han nok score kasserne.

Så kig på data i stedet for at lytte til kommentatorer.
Jeg kigger skam på data, og jeg lytter meget lidt til kommentatorer. Så begge dele er i vinkel. Jeg prøver at rejse en diskussion om det vi ser fra Kaba - et forsøg på at drøfte, hvad der ligger bag data'en, om man vil, og vigtigere hvad er perspektiverne på vej ind i slutspillet. Du er rolig, hvis han bliver serviceret. Jeg er urolig, fordi jeg frygter, han ikke bliver serviceret og ikke har mentaliteten til i så fald at være et aktiv for holdet.

Min bekymring går på, om gutterne i besværlige eller trælse eller tætte kampe - og hvis chanceskabelsen fortsat lider - kan håbe på, Kaba er den der tager kampen i kraven og afgører det, eller er den som kommer på enden af en af de få chancer vi formentlig vil få mod agf eller bif. Kampene med modgang her efter pausen (og hans skudproduktion der, hvis vi skal være lidt i tallene) viser, han har svært ved at gøre noget ved sagen, når det ikke kører. Det kan vel være, det slet ikke er hans fejl, og vi bør kigge andet sted for at rette op.

Tanken videre er, bør Priske se på alternative formationer, der ikke kræver en stor 9er. Kan vi spille med en falsk 9er så vi spiller
Isaksen-Sisto-Dreyer
Evander-Frank-Jens

Det kan godt være, det er en tosset ting overhovedet at ville rejse en diskussion om. Det indrømmer jeg. Men nøgen kvinde lærer at komme med skøre planer og alt det.
Indrømmet så hører jeg nok i den kategori, som Stoffer i sit forrige indlæg skriver, der hører til de meget kritiske overfor Kaba, men jeg kan egentlig godt følge Stoffers analyse langt på vej.

Jeg synes bestemt også det ser ud til, at Kaba er et vigtigt aktiv i vores offensive spil, og han lider bestemt under, at mange af de andre offensive heller ikke leverer. Måske der pt. er for mange humørspillere blandt de offensive, eller at flere af dem, måske er 'mætte' efter et godt 2020 og så falder spillerne med hinanden og ingen formår at trække sig selv eller de andre op.

Mht. til kampen i går, synes jeg egentlig heller ikke Kaba spiller prangende i det opbyggende spil, men særligt når det kom til timing og kynisme i feltet. For der kom netop gode indlæg i går. Han har to store hovedstød som han mistimer, ligesom jeg har svært ved at fornemme om indlægget er for langt, i situationen, hvor han header på den, der ligger til Isaksen. Ligesom jeg også vil vove at påstå, at han er kommet for langt frem på det sidste mål (det skyldes måske afretningen), men ligner også en lidt skidt timing fra hans side.

Jeg kunne godt være bekymret for slutspillet som Stoffer nævner. Jeg tænker, at det for vores hold i den nuværende tilstand er mega vigtigt, at vi får det første mål, for jeg ser os ikke komme tilbage i kampe, som vi tidligere har gjort efter vi er kommet bagud. Og netop her kommer noget af det psykologiske i spil, for kommer vi bagud, så er der mange, der begynder at spille individuelt, måske bedst illustreret med Kaba, der begynder at lave saksesparksforsøg eller Sisto med alt for mange berøringer, hvorved de bliver en hæmsko i langt de fleste situationer. Derfor tænker jeg netop, at det er vigtigt, at Kaba er der i slutspillet, ligesom det er vigtigt at han finder sigtekornet frem og er langt bedre til at finde de rette positioner i feltet og timer sine løb i feltet bedre. Med Paulinho og Mabil på kanten skal indlæggene nok komme, som de gjorde i går.
Problemet er bare at Pfeiffer lige pt. heller ikke ligner én, der kan presse særligt meget på i forhold til start-11. Det virker til, at han fortsat har store mangler. Ligesom det virker som om, at presspillet bliver noget langsommere/tungere, når han er med.
Senest rettet af 6256 22. mar 2021, 23:12, rettet i alt 1 gang.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af 6256 »

dp

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Stoffer »

6256 skrev:
22. mar 2021, 23:08


Indrømmet så hører jeg nok i den kategori, som Stoffer i sit forrige indlæg skriver, der hører til de meget kritiske overfor Kaba, men jeg kan egentlig godt følge Stoffers analyse langt på vej.

Jeg synes bestemt også det ser ud til, at Kaba er et vigtigt aktiv i vores offensive spil, og han lider bestemt under, at mange af de andre offensive heller ikke leverer. Måske der pt. er for mange humørspillere blandt de offensive, eller at flere af dem, måske er 'mætte' efter et godt 2020 og så falder spillerne med hinanden og ingen formår at trække sig selv eller de andre op.

Mht. til kampen i går, synes jeg egentlig heller ikke Kaba spiller prangende i det opbyggende spil, men særligt når det kom til timing og kynisme i feltet. For der kom netop gode indlæg i går. Han har to store hovedstød som han mistimer, ligesom jeg har svært ved at fornemme om indlægget er for langt, i situationen, hvor han header på den, der ligger til Isaksen. Ligesom jeg også vil vove at påstå, at han er kommet for langt frem på det sidste mål (det skyldes måske afretningen), men ligner også en lidt skidt timing fra hans side.

Jeg kunne godt være bekymret for slutspillet som Stoffer nævner. Jeg tænker, at det for vores hold i den nuværende tilstand er mega vigtigt, at vi får det første mål, for jeg ser os ikke komme tilbage i kampe, som vi tidligere har gjort efter vi er kommet bagud. Og netop her kommer noget af det psykologiske i spil, for kommer vi bagud, så er der mange, der begynder at spille individuelt, måske bedst illustreret med Kaba, der begynder at lave saksesparksforsøg eller Sisto med alt for mange berøringer, hvorved de bliver en hæmsko i langt de fleste situationer. Derfor tænker jeg netop, at det er vigtigt, at Kaba er der i slutspillet, ligesom det er vigtigt at han finder sigtekornet frem og er langt bedre til at finde de rette positioner i feltet og timer sine løb i feltet bedre. Med Paulinho og Mabil på kanten skal indlæggene nok komme, som de gjorde i går.
Problemet er bare at Pfeiffer lige pt. heller ikke ligner én, der kan presse særligt meget på i forhold til start-11. Det virker til, at han fortsat har store mangler. Ligesom det virker som om, at presspillet bliver noget langsommere/tungere, når han er med.
Den med kynisme er nemlig rigtig svær. For man må sige til Kabas kredit, at det trods alt er bedre i al fald i min optik, at han kommer på mange chancer og scorer på nogle af dem, end at han kommer på få og scorer på en højere andel. Det sidste har en større risiko for at betyde færre mål over tid (alt andet lige). Og det er jo også det Kent med fuld rette påpeger. Kaba har - hvis man inddrager hele sæsonen - leveret.

Måske humørspiller er en bedre betegnelse end min om medgang. Jeg synes, det er bekymrende, hvor lidt han har kunne gøre ved sagen i den her periode, hvor tingene ikke kører. En bevægelig front tre med tre løbestærke midtbanespillere bag dem kunne være interessant til at overkomme det her dødvande. Måske Sisto ikke skal være en af(?). Mabil-Isaksen-Dreyer er der i al fald noget løbepensum i uanset hvordan de spiller, de vil gerne spille på sidste line, men de kan også spille i mellemrum. Presset vil jeg også mene man kunne håbe blev bedre (men det vil self. være negativt for defensive standarder) og gennembrudspillet der nødvendigvis vil skulle se anderledes ud men kunne være interessant med så boldstærke 6 spillere foran backlinen.

Og det leder mig til, at jeg tror, du rammer hovedet på sømmet i det sidste du påpeger 6256: indlægsspillet. Jeg har i flere podcasts hørt Priske betone indlægsspillet. Og det er nok også det, der gør, vi aldrig kommer til at se andet end en stor 9er under Priske. Indlægsspillet har naturligvis en værdi, fordi det kræver mindre af gennembrudsspillet, men det har også en vanvittig stor spild%.

Alt i alt holder mine tanker om Kaba nok ikke. Han kommer med noget klassisk fcm DNA i form af en voldsom fysisk, og det slipper trænerteamet (af ganske gode grunde) ikke.

Nogle vil mene, tiden nu ikke er til eksperimenter, men jeg skal ikke se mange flere præstationer i slutspillet, som dem vi har set efter pausen, før jeg mener, der skal helt andre boller på suppen.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af 974 »

974 skrev:
21. mar 2021, 20:26
974 skrev:
19. mar 2021, 10:29
Altså hvis de 14 dage skulle holde præcist, så var 0-0 kampen i Parken sådan set det tidspunkt, hvor vi gerne skulle komme op på niveau (peake var vist ordet)
Så forventer da at vi vinder resten af kampene nu 8-) :fcm:
Det var da en god start på den nye æra :D

Så er det bare at krydse fingre for at pausen kommer til at lægge yderligere på !
Jo jo :)

Man får da helt lyst til lige at vende tilbage til dette opslag
0-0 og så indtil videre efterfølgende 4 sejre inkl. den i pokalen og 11-1 i samlet målscore!

Det er bare at køre videre på samme måde TAK :fcm:

Besvar