R18: Midtjylland - Brøndby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: R18: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af MFKM »

6256 skrev:
28. feb 2021, 23:02

Og ja, et klodset rødt kort af Paulinho. Han står der og gør som sådan ikke noget, men er måske også en kende langsom om at flytte sig.
Det der er også sådan jeg ser situationen. Jeg er ret sikker på jeg tidligere har hørt en tidligere dommer (Leander eller Kenn Hansen) nævne, at der ikke er noget krav om at man flytter sig hurtigt fra stedet for at give plads.

Jeg håber Midtjylland kigger den igennem og evt. appelerer kortet, hvis videomaterialet underbygger et sådan hændelsesforløb (og jeg ellers har ret i min erindring om reglerne).

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R18: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Stoffer »

Herlig sejr. Ikke fortjent.

Der var nogle voldsomt store koks på deres offensive omstillinger. Restforsvaret fik drøje klø, men det er omvendt også bare måden, der bliver spillet på. Er der nogen, der har tanker om, hvad pokker der gik galt? Jeg havde svært ved at identificere en spiller eller et område, som blev udnyttet. Det virkede bare som om - som priske selv sagde efter kampen - man må respektere bif kvaliteter her. En fællesnævner var dog, at flere af deres chancer opstod efter en pressituation, der ikke virkede - og presset virkede ellers godt i lange stræk.

I spillet med bolden var der meget lige ved og næsten. Fase 1 og 2 fungerede i min optik rigtig godt i lange stræk, og det var altså ikke kun fordi bif stillede sig ned. Det er en forbedring, som jeg ikke ved skal tolkes ind i, bif og aab gerne vil spille mere med, eller om spillerne lige har skulle i gang Gennembrudsspilet har fortsat meget lang vej igen. Hvilket måske ikke er så mærkeligt. Det fungerede dårligt med Kaba på toppen, han blev aldrig rigtig en del af spillet, han har de her kampe, hvor han har svært ved at blive involveret. Jeg har været efter Evander og Frank, så jeg vil gerne rose dem her. Jeg synes særligt Evander gjorde det godt både med og uden bold. Min MoM. Jens og Dreyer har rigtig svært ved at genfinde deres gode form fra efteråret, men de arbejder for sagen.

En spøjs ting var, at der var en aktiv gameplan om at sende backs i løb på bifs bagrum. Jeg så både en situation med Cools og en med Paulinho. Det virker til kampene mod Ajax har givet noget inspiration ifht. ikke at lade sig binde af positionering og opgaver.

Det bliver et vanvittigt spændende mesterskabsspil - måden bif og gf spiller på, den udfordrer os virkelig, og fck vil vinde ved at udscore modstanderen.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: R18: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af MFKM »

Synes virkelig også Evander har taget nogle kæmpe skridt, særligt uden bolden.

Da han kom til os, var han rendyrket 10’er uden tacklinger i kroppen - i går har han mange gode defensive aktioner, hvor han sætter sig godt igennem.

Derudover en “assist”, der selvfølgelig i høj grad til skrives Schwäbe, men der er altså også god kvalitet og et godt knæk i det skud - det er netop årsagen til at skud fra kanten af feltet har mere værdi end deres umiddelbare xg, de har potentiale til at skabe tilfældige situationer.

6256
Indlæg: 299
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: R18: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af 6256 »

MFKM skrev:
1. mar 2021, 07:35
6256 skrev:
28. feb 2021, 23:02

Og ja, et klodset rødt kort af Paulinho. Han står der og gør som sådan ikke noget, men er måske også en kende langsom om at flytte sig.
Det der er også sådan jeg ser situationen. Jeg er ret sikker på jeg tidligere har hørt en tidligere dommer (Leander eller Kenn Hansen) nævne, at der ikke er noget krav om at man flytter sig hurtigt fra stedet for at give plads.

Jeg håber Midtjylland kigger den igennem og evt. appelerer kortet, hvis videomaterialet underbygger et sådan hændelsesforløb (og jeg ellers har ret i min erindring om reglerne).
Situationen minder vel meget om frisparkssituationer, hvor en spiller stiller sig i vejen, for at forhindre en hurtig igangsætning. Det er måske tidspunktet i kampen, der gør, at den betragtes som et gult kort.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R18: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Ravnen »

Sket er sket. Vi skal vise at vi har bredden til at klare det og det er en chance for Ailton.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R18: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Steffen am »

SimonH skrev:
28. feb 2021, 22:30
Vijen skrev:
28. feb 2021, 21:23
Vijen skrev:
28. feb 2021, 21:08


13 point + de point han modtager for forseelserne
Superstats.dk har opdateret og siger 2 kampe karantæne. Han fik 20 point.
Godt nok sjældent at en 3 points og en 4 points fører til rødt. Siger lidt om klogskaben i de to forseelser.
Apropos det 2. gule kort til Paulinho.
Ved ikke hvad man skal sige, synes i hvert fald den er tynd. En ting er at den sjældent bliver dømt, men ja, som 2. gule kort bliver den vel aldrig dømt.

Mit problem er egentlig heller ikke at Paulinho ikke får gult, men at det sker SÅ tit, hvor det så ikke bliver dømt.
Bare som eksempel i aftens kamp mellem Vejle og FCK, hvis nogen så den.

Minut 89.
Unge Kristiansen laver frispark, dommeren fløjter, bolden ryger til Falk, der sparker den væk for at forsinke genstart.
Klart og tydelig tidsudtræk/forsinkelse af genstart, og klart efter der er fløjtet. Hvorfor giver den ikke gul?

Så skal der bare være nultolerance, som i håndbold. Hvis der er nogen som helst forhindringer af genstart er det gult.

Besvar