R14: Midtjylland - Sønderjyske

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mrjelle
Indlæg: 147
Tilmeldt: 19. maj 2009, 22:39
Geografisk sted: Herning

Re: R14: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af mrjelle »

Dondinho skrev:
5. feb 2021, 03:20
Ro på!

Ja idag var en møg kamp, men SJE får desværre alt som de kunne ønske sig det. De er måske tæt på Danmarks bedste til at ødelægge en fodbold kamp og når så Jesper Hansen laver et kæmpe drop så de kommer foran bliver det kun værre.

Jeg synes vores offensiv var meget ligeved og næsten idag, der manglede ofte lige den sidste skarphed for at det blev rigtigt farligt. Alligevel husker jeg 3-4 situationer som burde have givet mål på en god dag.

Vi skal nok komme igen og mon ikke Randers får en på hatten på mandag.
Jeg er langt hen af vejen enig, SJE stiller vel med 6 forsvars spillere, laver 100 frispark og kommer med enormt meget fysik.
Når man så oveni købet kommer bagud, på det ene drop om året J Hansen laver, så vil det blive op af bakke.
Vi skal naturligvis præstere bedre, men ser man kampen igemmen kunne den lige så godt have endt 2-1 til os.

Håber det er et wake up call.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R14: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:
4. feb 2021, 21:18
Elendig kamp. Elendig indstilling. Elendig taktisk arbejde. Glen at han har læst os og vi har intet modsvar på det, selvom det ret tidligt i kampen er åbenlyst. Det er et wake up call, skal drømmen være the double og et nyt europæisk gruppespil, så er der ikke råd til sådanne præstationer...
Jeg er enig her. Jeg ser to ting gå galt: indstillingen/koncentrationen var utilstrækkeligt til at møde sønderjyskes fysisk, der manglede kvalitet til at spille sig ud af presset og bevægelse til at give hinanden muligheder. Den her kamp burde være løst med snilde ikke ved at gå hårdt mod hårdt som man gjorde i 1. halvleg. Det leder mig til den anden ting. Priske og trænerteamet løste ikke det, som Glenn kom med (og cadeau til Glenn). Jeg plæderede inden kampen for den opstilling, som vi fik efter pausen, og jeg tror, det havde været den rette fra start. De pakkede Sisto og Dreyer flot ind, og Evander steppede ikke op. Da vi så kom bagefter, der var det bare nødvendigvis svært med sønderjyskes tilgang.

Jeg håber, de får sig selv samlet op hurtigt. Jeg er enig med pointen, at vi ikke skal male fanden på væggen, men kampen bekræftede det, som vi vidste var et problem: et lavtstående forsvar. Nu har hele ligaen set, vi er til at tale med, og hvordan det skal gøres. Der er et stort stort problem, om vi vil det eller ej. Særligt med tanke på, hvordan mange hold herunder randers, bif og agf gerne vil spille, for ikke at glemme et fck der kommer buldrende, nu hvor Thorup øjensynligt er ved at få selvtilliden banket tilbage ind i deres spillere.

(Det er iø. vildt, at hver gang jeg glemmer at mute kommentatorene, så bliver jeg rasende, når jeg ser viasat. Jeg kan vitterligt ikke forstå, de vil være bekendt at levere de journalister - deres eksperter er jeg mere ligeglad med, men deres journalister er en decideret fornæmmelse at skulle lytte til. Deres tabloide dagsorden er så åbenlys og dybt provokerende for mig.)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R14: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af mousebreaker »

Isaksen citat: "Vi havde håbet at stryge gennem foråret".

Måske overfortolker jeg, men der ligger efter min mening en grov undervurdering af modstanderne i den bemærkning. Måske meget sundt med et rap over nallerne.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: R14: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Konsulen »

(Det er iø. vildt, at hver gang jeg glemmer at mute kommentatorene, så bliver jeg rasende, når jeg ser viasat. Jeg kan vitterligt ikke forstå, de vil være bekendt at levere de journalister - deres eksperter er jeg mere ligeglad med, men deres journalister er en decideret fornæmmelse at skulle lytte til. Deres tabloide dagsorden er så åbenlys og dybt provokerende for mig.)
[/quote]

Jeg er 100% enig - dog synes jeg også, at Bo Henriksens råberi er til at få lange n..... over. Da han var træner var han retorik et friskt pust, men det egner sig sgu ikke til 2 x 45 min (plus tillægstid)😊
Kommentatoren er dog den værste. Han gentager det Bo siger, og hager sig derefter fast i det🙄

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: R14: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af mnm123 »

Det jeg så i kampen lignede lidt at spillerne var tunge og det kan være efterveer fra en kort og hård opstart.

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R14: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Le Compte »

Jeg muter også. Jeg ville gerne have muligheden for at høre lydsporet fra kampen uden kommentatorer.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R14: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Stoffer »

Le Compte skrev:
5. feb 2021, 13:32
Jeg muter også. Jeg ville gerne have muligheden for at høre lydsporet fra kampen uden kommentatorer.
Vi deler samme kæphest. Journalisterne kæmper vel mod med næb og klør :roll:

2 ting ønsker jeg mig: Kampe kun med stadionlyd og en højere og ikke-zommende kameravinkel, så man freaking kan se restforsvar og hvordan resten af holdet bevæger sig, osv. selvom de ikke er 10 m fra bolden

Hvor svært kan det være!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R14: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
5. feb 2021, 13:48
Le Compte skrev:
5. feb 2021, 13:32
Jeg muter også. Jeg ville gerne have muligheden for at høre lydsporet fra kampen uden kommentatorer.
Vi deler samme kæphest. Journalisterne kæmper vel mod med næb og klør :roll:

2 ting ønsker jeg mig: Kampe kun med stadionlyd og en højere og ikke-zommende kameravinkel, så man freaking kan se restforsvar og hvordan resten af holdet bevæger sig, osv. selvom de ikke er 10 m fra bolden

Hvor svært kan det være!
Lidt groft sat op, fordi du er en nørd/fodbold fan, og programmerne er lavet til "potentielle fans" så man kan maksimere antallet af seere. De faste fodbold fans, har jo ikke andre steder at gå hen, hvis de er utilfredse.
Også derfor de helst vil snakke om de nemme ting med dommerkendelser og diverse lister.

Trist, og lidt ærgerligt med rettigheder der har lidt monopol lignende forhold. Kunne være så fedt med valgmuligheder, burde man jo i denne teknologiske tidsalder. Slå dåselyd, fra eller til, slå kommentatorer fra eller til, osv.
Tidligere har jeg af og til brugt uofficielle kamp links. Virker som en øjenåbner når en random amerikansk kommentator, er mere vidende end danske kommentator par, samtidig med at selve signalet er tættere på at være "live"
Det officielle viaplay, har dog bedre billede kvalitet, men man kan da undre sig.

Er for nyligt flyttet sammen med kæresten, som ikke er bleg for at gøre grin med kommentatorerne og det går op for mig hvor meget mundlort man filtrerer fra, de siger jo virkelig mange enten dumme ting eller bare ligegyldige. Og gentagelser i et væk. Bare kommentatorne turde at holde en pause, når de ikke har noget at sige, men man skulle tro enten at de bange for det eller har fået af vide at de skal snakke så meget som muligt.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R14: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Ravnen »

Steffen am skrev:
7. feb 2021, 00:17
Er for nyligt flyttet sammen med kæresten, som ikke er bleg for at gøre grin med kommentatorerne og det går op for mig hvor meget mundlort man filtrerer fra, de siger jo virkelig mange enten dumme ting eller bare ligegyldige. Og gentagelser i et væk. Bare kommentatorne turde at holde en pause, når de ikke har noget at sige, men man skulle tro enten at de bange for det eller har fået af vide at de skal snakke så meget som muligt.
Jeg tror ærligt talt at stilhed skræmmer dem mere end frygten for at komme med "mundlort". Jeg ender også altid med at slukke lyden.

Jeg tænker de kunne lære noget af de gamle kyrofæer som Svend Gehrs, Flemming Toft og Carsten Werge: https://www.bt.dk/fodbold/irettesaetter ... a-kunstigt

Svend Gehrs:
Men hvis spillet ikke sælger sig selv særlig godt, så skal man ikke bare plapre løs om det. Hellere være præcis. Jo mindre man siger om en dårlig kamp, des mindre irriterer man seerne. De kan selv se, når spillet på banen er skidt.
Werge
Det kan nogle gange lyde, som om det næsten bare handler om at skrige. Siger jeg, der også godt kan skrige. Men jeg har altid prøvet at vælge mine skrig, havde jeg nær sagt, med omhu. I dag er der så mange kanaler og platforme og bliver vist så mange fodboldkampe, og jeg tror, at mange af de nye kommentatorer ligger lidt under for et pres, fordi tv-stationerne gerne vil have, at det hele bølger, buldrer og brager for at skille sig ud.
Werge:
Jeg siger altid til yngre kommentatorer, at det godt kan være, at de ser op til mig, en af jer eller en helt fjerde, men de skal ikke gøre som os. De skal være sig selv. Jeg synes bare ikke altid, at de lytter til de gode råd. ”Prøv nu at skrue lidt ned for de ligegyldigheder, der ryger ud i løbet af en kamp,” siger jeg sommetider.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: R14: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af oros »

Åhh... Hahaha
Werge, kig indad!

Besvar