Daniel Høegh

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Daniel Høegh

Indlæg af Stoffer »

Høegh forlænger: https://www.fcm.dk/nyheder/daniel-hoeeg ... n-med-fcm/ , som de fleste nok har læst.

Der er udgivet et fint interview med Høegh, hvor han fortæller lidt om beslutningen, og hvordan han føler, han passer ind. Hans præstationer har været opløftende, når han har vikarieret, men han skal også løfte en tung arv.

Discovery havde et interview med Bach Bak, Dreyer, Scholz og Svia, hvor de to sidste betonede betydningen af, at de har forskellige kvaliteter, så det tilsammen skaber noget stærkere. Jeg er spændt på, hvordan Høgeh passer sammen med Svia.

(Med niveauet fra Scholz lige nu, så er det ærgerligt, men det her ligner sidste søm i kisten på, at han forlader os til sommer. Men jeg under ham det 100%, sikke en fyr, og sikke nogle præstationer for klubben. Et anden note er, at forlængelsen falder kort tid efter, det blev offentligt med Sørensen til Pescara - tyder det på, Høgeh ikke var vores første ønske som erstatning for Scholz?)

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Daniel Høegh

Indlæg af ABT »

Jeg skal se mere fra Høegh, før jeg tør stole på ham som makker til Sviat efter denne sæson. Jeg tror nu nærmere, at man har forlænget med øje på at gøre ham til primary backup til midterforsvaret. Tror og håber, at man henter et nyt es ind til midterforsvaret, når Scholz er fortid. Høegh og Scholz minder ikke om hinanden. Der minder Høegh mere om Sviatchenko, så jeg tænker, at man vil forsøge at supplere den centraleforsvar med en slags Novak/Scholz klon.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Daniel Høegh

Indlæg af Ravnen »

Daniel spillede en fin kamp i CL som viser han har det der skal til, så en god aftale.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Daniel Høegh

Indlæg af Stoffer »

ABT skrev:
26. jan 2021, 14:31
Jeg skal se mere fra Høegh, før jeg tør stole på ham som makker til Sviat efter denne sæson. Jeg tror nu nærmere, at man har forlænget med øje på at gøre ham til primary backup til midterforsvaret. Tror og håber, at man henter et nyt es ind til midterforsvaret, når Scholz er fortid. Høegh og Scholz minder ikke om hinanden. Der minder Høegh mere om Sviatchenko, så jeg tænker, at man vil forsøge at supplere den centraleforsvar med en slags Novak/Scholz klon.
Jeg er ikke uenig, men jeg ved ikke, om jeg er enig. Hvis det giver nogen mening.

Det vil ligne klubben dårligt at stille en spiller på den alder fast i vejen for yngre spillere - så skal der i al fald være lavet en klar aftale med Høegh, hvor han har accepteret, han også forbliver backup i det tilfælde.

Det andet, du skriver, er også interessant. Høegh kommer med erfaring fra et godt niveau, men er han et es? Det er et stort spørgsmål.

Der er et element af for mit vedkommende at være blevet lidt "kvalitetsblind" eller "mere vil have mere" med Svia og Scholz, fordi de er såå gode både hver især og særligt sammen. Er det overhovedet realistisk, at jeg ønsker, vi kan holde kvalitetsniveauet eller endda forbedre det med den økonomi og tiltrækningskraft vi har? Der er også en Frank formet brik foran, som skal udskiftes samtidig med Scholz.

Hvorom alting er, jeg tror det er fornuftigt at forlænge med Høegh. Det virker som rettidig omhu at i al forsøge at forberede overgangen til sommer.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Daniel Høegh

Indlæg af Steffen am »

Høegh blev vel hentet ind som gardering, og har så overrasket positivt.
Klubben vil vel sige noget med at hvis Scholz skulle blive solgt, er kampen åben mellem Høegh og Nicolaisen.

Håber i hvert fald over tid at Nicolaisen kan kæmpe sig til en startplads, men lidt ærgerligt at han ikke får mere spilletid i England godt nok.

Besvar