CL GS R6 - FC Midtjylland - Liverpool FC

Om FC Midtjylland og Black Wolves
6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: CL GS R6 - FC Midtjylland - Liverpool FC

Indlæg af 6256 »

Saemala skrev:
10. dec 2020, 10:02
Ravnen skrev:
10. dec 2020, 02:16
Kaba gør det jo egentlig fint, men jeg mister alt for drengen, når han opfører sig sådan ved straffesparket. Hvis der kan tjenes på at sælge ham i vinterpausen, så se at få det gjort. Jeg gider ikke sådan en primadonna..
Jeg har aldrig fattet hvorfor man bliver sur over det her. Det er set utallige gange, at en angriber gerne vil sparke et straffespark, selvom der er aftalt noget andet inden kampen. Det viser da en ærgerrighed og mod til at ville afgøre det.
Det er heller ikke ligefrem fordi de er ved at komme op og toppes. Kaba smider bolden til rette, Scholz kommer og siger det er hans bold og så går Kaba væk.

Desuden er det ikke bare en fin præstation Kaba leverer. Han tryner Liverpools forsvar, og tager bolden ned som det passer ham, og det er det der gør at vi kan presse dem så hårdt ned i 2.halvleg. Han mangler at få puttet den ind, men alt andet var høj klasse.
Jeg er sådan set enig med dig ang. dine betragtninger om Kaba. Jeg bemærkede også, at der var en knyttet næve hos ham ved vores annulerede mål, så det er dejligt med noget vilje og ærgerrighed som du siger. Jeg endte også med at synes, at han spiller en fin kamp i går og laver mange gode ting og lige nu virker han som det klare førstevalg, for vi har ikke rigtigt nogle alternativer.

Når det så er sagt, så har jeg ikke den store fidus til ham på den lange bane. Spillet er blevet bedre, bestemt, men jeg ser ham aldrig bliver en notorisk målscorer for Midtjylland. Dertil er han simpelthen, for meget, de forkerte steder og sjældent i feltet i det åbne spil (jeg kan dog se, at han dog har en del afslutninger i feltet i går), fordi han er så meget med i det opbyggende spil. Men på et tidspunkt vælger han også bare at hamre til bolden langt udenfor feltet i første halveg - og hvilken attitude signalerer det? Om det er Kaba den er gal med, eller det er en del af taktikken, at han skal søge ned, eller vi generelt har nogle offensive kvaler i åbent spil, vil jeg lade stå åben til diskussion, omend jeg (stadig) synes vi ser ud til at have det svært med at kreere chancer f.eks. sidst mod Vejle og AaB. Det skyldes ikke Kaba alene, men han er måske en del af forklaringen på det. Jeg mener også snart trænerteamet bør kigge på en som Mabil, for det er godt nok meget lidt, han bidrager med og sådan har det efterhånden været i lang tid.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL GS R6 - FC Midtjylland - Liverpool FC

Indlæg af Ravnen »

Saemala skrev:
10. dec 2020, 10:02
Det er heller ikke ligefrem fordi de er ved at komme op og toppes. Kaba smider bolden til rette, Scholz kommer og siger det er hans bold og så går Kaba væk.

Desuden er det ikke bare en fin præstation Kaba leverer. Han tryner Liverpools forsvar, og tager bolden ned som det passer ham, og det er det der gør at vi kan presse dem så hårdt ned i 2.halvleg. Han mangler at få puttet den ind, men alt andet var høj klasse.
Så du hvordan han opførte sig da alle de andre jublede? På trods af at Erik kalder ham hen vandrer han væk. Det er hamrende dårlig attitude og holdånd, og meget umodent.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL GS R6 - FC Midtjylland - Liverpool FC

Indlæg af Ravnen »

Billede

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: CL GS R6 - FC Midtjylland - Liverpool FC

Indlæg af Christian »

Jeg er sikker på at trænerteamet har godt styr på Kaba.
Angribere er sin helt egen race med nogle helt ufattelige egoer, virker det til, som bare er 100% fokuserede på at score mål, og her er et straffe bare en oplagt mulighed for en angriber. Jeg synes ofte man har set angribere få chancen på straffe, både fordi de er mere cool foran mål, og fordi det kan give dem noget selvtillid at score.
Ikke noget at sige til at Kaba gerne ville skyde, og ikke noget at sige til at han er skuffet over ikke at få lov.

For os fans er ingen spillere over holdet, men for spillerne er man vel sig selv nærmest, men kan forhåbentlig samtidig se at holdets succes smitter af på alle.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: CL GS R6 - FC Midtjylland - Liverpool FC

Indlæg af Stoffer »

Saemala skrev:
10. dec 2020, 10:02
Ravnen skrev:
10. dec 2020, 02:16
Kaba gør det jo egentlig fint, men jeg mister alt for drengen, når han opfører sig sådan ved straffesparket. Hvis der kan tjenes på at sælge ham i vinterpausen, så se at få det gjort. Jeg gider ikke sådan en primadonna..
Jeg har aldrig fattet hvorfor man bliver sur over det her. Det er set utallige gange, at en angriber gerne vil sparke et straffespark, selvom der er aftalt noget andet inden kampen. Det viser da en ærgerrighed og mod til at ville afgøre det.
Det er heller ikke ligefrem fordi de er ved at komme op og toppes. Kaba smider bolden til rette, Scholz kommer og siger det er hans bold og så går Kaba væk.

Desuden er det ikke bare en fin præstation Kaba leverer. Han tryner Liverpools forsvar, og tager bolden ned som det passer ham, og det er det der gør at vi kan presse dem så hårdt ned i 2.halvleg. Han mangler at få puttet den ind, men alt andet var høj klasse.
Christian skrev:
10. dec 2020, 17:56
Jeg er sikker på at trænerteamet har godt styr på Kaba.
Angribere er sin helt egen race med nogle helt ufattelige egoer, virker det til, som bare er 100% fokuserede på at score mål, og her er et straffe bare en oplagt mulighed for en angriber. Jeg synes ofte man har set angribere få chancen på straffe, både fordi de er mere cool foran mål, og fordi det kan give dem noget selvtillid at score.
Ikke noget at sige til at Kaba gerne ville skyde, og ikke noget at sige til at han er skuffet over ikke at få lov.

For os fans er ingen spillere over holdet, men for spillerne er man vel sig selv nærmest, men kan forhåbentlig samtidig se at holdets succes smitter af på alle.
Enig i begge dele her.

Han spiller sin bedste - i min opfattelse - bedste kamp i vores trøje. Jeg tror simpelthen bare, han var frustreret over, han ikke kunne krone den indsats med et mål.

Så længe vi ser det nødvendige bidrag og udvikling i spillet på banen, så er jeg ikke bekymret for håndteringen af ham og mentaliteten.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL GS R6 - FC Midtjylland - Liverpool FC

Indlæg af Ravnen »

Sætter vel endnu en streg under vores to fine kampe mod Liverpool

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... jr/8407571

Besvar