SL R10: FC Midtjylland - AaB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000
Indlæg: 2126
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R10: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af FCM2000 »

Madsen og andersson dumper igen

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL R10: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af Konsulen »

Hvorfor hentede man Vibe? - man giver ham jo ikke chancen....ikke engang når det åbenlyst ikke fungerer med de valgte

FCM2000
Indlæg: 2126
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R10: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af FCM2000 »

Konsulen skrev:
28. nov 2020, 18:13
Hvorfor hentede man Vibe? - man giver ham jo ikke chancen....ikke engang når det åbenlyst ikke fungerer med de valgte
enig, og hvad med isaksen, der har friske ben ?

Man praler med en bred trup, men er det sandheden ? Madsen og andersson har slet ikke niveauet

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R10: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af JBT »

Usmageligt at Kaba får så lang snor altid, især med tanke på Vibe, Lucca og Ronnie.

Elendig kollektiv indsats i dag. Man spiller simpelthen for langsomt. Ingen dybdeløb, kreativitet på den sidste tredjedel eller et samlet genpres. Meget skuffende

Madsen og Andersson dumper som altid mere end andre.
Victor Torp napper den midtbane når han lander på heden igen, medmindre man køber mere klasse

Nu blev der talt Frendrup vs Madsen forleden. Jeg tilslutter mig, efter nu at set Madsen i 3 kampe i træk; uanset spilminutter, at førstenævnte er meget langt foran Madsen. Han arbejder som en hest, er hurtig, teknisk, har overblik frem i banen osv. Det potentiale når Madsen end ikke, med erfaring i fcm.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: SL R10: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af tubbe93 »

ABT skrev:
28. nov 2020, 17:04
Enig med resten af koret. Nicolas Madsen og MA er ganske enkelt ikke gode nok reserver (og ja, ved godt de ikke er tæt på at være top 11 spillere i truppen). De skal enten udlejes eller væk. Det er mig en gåde at man udlejer Torp over Madsen.
Nu har jeg ikke set meget Lyngby i den her sæson, men er Torp ikke mere offensiv end Madsen?
Altså at han er mere 10'er end 8'er eller 6'er?
Sådan har det i hvert fald været på ungdomsholdene. Derfor tror jeg også, at han ville have taget pladsen foran Frank og Madsen/Cajuste. Og dermed skal han kæmpe med Evander og alle de offensive i stedet.
FCM!
FCM!
FCM!

UlveLars
Indlæg: 740
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R10: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af UlveLars »

Enig i, at vi skaber for lidt, men vi dominerer trods alt et AaB hold, som spiller en flot italiensk gang forsvarsfodbold. Det er bare altid en svær opgave at dirke et hold med sådan en gameplan op. Når det samtidig er 3. kamp på 6 dage (inkl en udlandsrejse) og med en midtbane som mangler en del, så synes jeg ikke, vi behøver at male fanden på væggen. Vi kommer nok desværre aldrig til at vinde 32 kampe i træk med flot fodbold i dem alle. Med Priskes ord, “kan man ikke vinde, så må man sørge for at få det ene point”.

Jeg er enig i, at Madsen ikke er nogen fuldgod erstatning på cm - endnu. Men jeg mener det er alt for tidligt at vende tommeltotten definitivt nedad. Jeg synes også, der har været lovende takter. Giv ham nu de her 50 kampe og lad os se. Slipper han håndbremsen, så tror jeg fortsat det kan blive godt.

Kaba bliver bare aldrig min kop te. Katastrofal afslutter og ingen timing i sit spil. Alt for meget attitude og intet at have det i.
Jeg forstår godt, at klubben vil noget andet en Ronnie, men skulle man ikke have været en smule mere pragmatisk, når nu han ikke røg til Charlton, og have givet ham nogle af de her post-Europa kampe. Vi har jo ikke andre reelle alternativer til Kaba.

Anderson til gengæld tror jeg ikke på i FCM. Han arbejder stenhårdt og har noget speed, men han er simpelthen ikke god nok på bolden. Det er en skam, men også et fact.

Hvor er Scholz raid op i banen et fantastisk “hemmeligt” våben for.

Det ser ud til, at Cools har taget højre back. Om han er bedre end Joel ved jeg ikke, men han er nok i hvert fald mere en FCM-back. Der er noget Nissen over ham - men jeg stoler fortsat ikke på ham defensivt kan jeg mærke.

Hvor er modstanderne bare blevet opmærksom på Jespers mangler på indlæg. Det lignede, at AaB havde italesat, at de skulle slås tæt på keeperen. Man bliver sgu også nervøs når han skal op og gribe i klumpen

Håber de sender reserverne til Bergamo og går all-in på Liverpool hjemme og fck i pokalen.

UlveLars
Indlæg: 740
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R10: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af UlveLars »

Og så er det muligt, at Kraev var hot i Portugal, men det er som om, at han som type ikke passer ind på vores hold. Jeg synes vi skal sælge, mens han fortsat har et navn internationalt, for jeg tror ikke på, at vi får ham sat op i vores system.
Det er lidt som med Kristoffer Olsson - uden sammenligning iøvrigt. Man kunne se, han var en dygtig spiller, men aldrig for alvor i vores system

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R10: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af Lund7400 »

Skuffende. Ikke en katastrofe at krydse mod AaB lige i denne periode men tre point havde da bestemt lunet

Uafgjort dog fortjent nok. Jeg synes virkelig, der er mangler på midten. Madsen har ikke niveau (endnu), MA er ikke god nok noget sted på banen og Kraev har vel kkke leveret noget de sidste mange måneder. Håber man kan hente Torp hjem til vinter, han vil afgjort skubbe Madsen ud.

Bliver faktisk godt at få Evander tilbage.

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: SL R10: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af mnm123 »

Resultatet var vel fair, det største problem jeg ser som størst er at spillere som Sisto - Frank - Kaba - Schultz - så trætte ud og lavede fejl som de normalt ikke laver, de spillere må ikke allerede køres trætte, så gerne gi dem en fridag på Tirsdag. Spillere som MA og Nicklas Madsen har mere ind svært ved at komme ind og vise de er dem som skal spille ved rotation, syntes personligt ikke de er gode nok.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R10: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af Stoffer »

Meget kan man skrive om vores indsats - og jeg synes, det er et fair og godt perspektiv, at vi selv burde have afgjort sagen, så det er vores egen fejl, men ..

jeg kan simpelthen ikke komme mig over, der ikke bliver dømt straffe i første omgang _og_ VAR rummet finder ikke anledning til at se situationen igennem.

Jeg er så indigneret.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R10: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af Ravnen »

Jeg må også sige at VAR fadæsen er svær at synke. Hele meningen med VAR er jo at sikre at retfærdighed sker fyldest. Når det er så tydeligt så spiller VAR fallit fordi det så igen bliver en tilfældighed, om man får den rette kendelse eller ej.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R10: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
30. nov 2020, 14:17
Jeg må også sige at VAR fadæsen er svær at synke. Hele meningen med VAR er jo at sikre at retfærdighed sker fyldest. Når det er så tydeligt så spiller VAR fallit fordi det så igen bliver en tilfældighed, om man får den rette kendelse eller ej.
Vi skal dog huske på, at vi ikke er blevet snydt ifht perioden før VAR. Dommeren så jo ikke situationen. Meningen med VAR er at mindske antallet af fejldomme, her lykkedes det ikke. Jeg ved ikke om de i VAR rummet havde fået de rigtige billeder, men det har de formodentligt. Det er afgjort en stor fejl af VAR dommerne (ikke systemet), det havde dog været værre, hvis vi af VAR fik en scoring forkert annulleret, som dommeren havde godkendt. Så havde vi mistet noget ifht perioden før var.

At vi ikke får det straffespark kan ikke give mig søvnløse nætter. Efter en så bovlam indsats, så skal vi i stedet kigge indad
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R10: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
30. nov 2020, 14:27
Ravnen skrev:
30. nov 2020, 14:17
Jeg må også sige at VAR fadæsen er svær at synke. Hele meningen med VAR er jo at sikre at retfærdighed sker fyldest. Når det er så tydeligt så spiller VAR fallit fordi det så igen bliver en tilfældighed, om man får den rette kendelse eller ej.
Vi skal dog huske på, at vi ikke er blevet snydt ifht perioden før VAR. Dommeren så jo ikke situationen. Meningen med VAR er at mindske antallet af fejldomme, her lykkedes det ikke. Jeg ved ikke om de i VAR rummet havde fået de rigtige billeder, men det har de formodentligt. Det er afgjort en stor fejl af VAR dommerne (ikke systemet), det havde dog været værre, hvis vi af VAR fik en scoring forkert annulleret, som dommeren havde godkendt. Så havde vi mistet noget ifht perioden før var.

At vi ikke får det straffespark kan ikke give mig søvnløse nætter. Efter en så bovlam indsats, så skal vi i stedet kigge indad
Jeg er såmænd enig. Det nytter ikke at skyde skylden på VAR - det var ikke en god indsats. Det virker heller ikke til, Priske gider bruge tid på det.

Men jeg bemærkede i replay at dommeren vinkede afværgende - underforstået han så situationen og vurderede, der ikke var noget. Var han ligeså skråsikker forud for VAR? Eller tog han den nemme løsning og forventede, at VAR ville oplyse ham, hvis han var galt på den? Vi finder aldrig ud af det

Som Ravnen påpeger, så har mit forhold til fejldomme ændret sig. Jeg brød mig fint om det menneskelige element, som fandtes forud for VAR. Nu har de selv bedt om, at jeg bliver millimeterretfærdig. Og når de så ikke engang kan udøve grundlæggende retfærdighed, ja så ved jeg snart ikke.

Besvar