R9: AGF - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af tatoo »

Kent skrev:
23. nov 2020, 14:03
Stoffer skrev:
23. nov 2020, 12:01
Jeg har svært ved at udlede det store fra kampen, det var ikke kønt, men det var en krigerindsats. Det kunne være rart, hvis vi kunne finde en formel mod AGF, hvor duelspillet fylder mindre - men det er nok i sagens natur svært.

Min MoM var Frank. Jeg gentager mig selv, men hvor er jeg dog nervøs for, hvordan vi skal erstatte ham. En anden jeg gerne vil fremhæve, det er Madsen - jeg synes ikke, han spiller en decideret dårlig kamp, men jeg vil gerne snart til at se han tager nye skridt. Jeg savner, at han sætter sig mere igennem defensivt - det var ikke ligeså slemt som i Farum, men han positionerer sig i (i mine lægmands øjne) langtfra optimalt og han har ikke de vanvittige fysiske forudsætninger som fx Frank til at komme sig i de situationer. Det er måske urimeligt, men jeg har svært ved ikke at skæve til Frendrups udviklings i Brøndby.

Noget jeg var særligt imponeret over, det var, hvordan gutterne æder ikke bare en men to VAR kendelser imod. Begge VAR kendelser var jo gode nok, men det må være specielt som spiller, når man står uden fornemmelse for, hvilken vej det ska gå. Det viser noget resiliens, som er godt at se.
Aldersmæssigt er det naturligvist fair nok at sammenligne med Frendrup, der er 1 år yngre end Madsen, men til gengæld har Madsen 571 SL-minutter i benene, mens Frendrup har 2566. Erfaring kommer med spilletid og der er Madsen langt efter Frendrup.
Det er korrekt at man får erfaring med spilletid, men den energi man udviser skal da være der allerede nu. Synes at Frendrup er betydelig bedre og mere energisk end Madsen. Synes til tider at Madsen virker nonchalant i sin spillestil, og det er der bare ikke plads til med den position han har - der skal der løbes og vises attitude. Der er altså et spring til voksenfodbold som nogle formår at tage rimelig hurtigt. BIF prøvede i starten af sæsonen med Anis Ben Slimane - han faldt hurtigt igennem, FCK prøver igår med en 19 årig New Zealænder - han havde det også svært og sådan kan der nævnes flere unge spillere der bare ikke har været klar til voksenfodbold.

Besvar