Transfer vinter 20/21

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Jesper BW1100 »

Ekstra Bladet melder, at vi (i øvrigt sammen med AGF) her i foråret har udvist "løs interesse" for AaBs Lukas Klitten der har kontraktudløb til sommer:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ek/8533718

Lukas Klitten er en snart 21-årig venstre back, som har været inde omkring U/21 landsholdet, men som dog ikke kom med til slutrunden, da vores egen tidligere akademist Andreas Poulsen blev valgt fremfor ham.
Jeg kan ikke lige greje hvorfor vi skulle have interesse i ham. Vi har selv en ung venstreback i Nikolas Dyhr, og jeg ser ikke nogen tegn på, at vi ikke skulle tro på ham fremadrettet. Sælger vi Paulinho er det en højere hylde vi skal erstatte ham fra end Lukas Klitten

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af UlveLars »

Paul er sat på affyringsrampen - 150-200 mil, med 15% til os.

Det plejer vel iøvrigt at være 15% af det beløb, der overstiger de 45 mil, som vi solgte ham for til Genk, gør det ikke?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gen ... ordbeloeb/

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af CasperA »

UlveLars skrev:
18. apr 2021, 12:03
Paul er sat på affyringsrampen - 150-200 mil, med 15% til os.

Det plejer vel iøvrigt at være 15% af det beløb, der overstiger de 45 mil, som vi solgte ham for til Genk, gør det ikke?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gen ... ordbeloeb/
Jow præcis, så hvis prisen ligger på 150-200 mio. kr. vil vi nok få ca. 15-25 mio. kr. for vores 15% videresalgsklausul. Derudover kan der selvfølgelig være andre klausuler/bonuser, som vi ikke kender til.

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af BMBrandt »

Mon ikke uddannelsespengene er streget i forbindelse med videresalgsklausulen... Det plejer den vist ofte at være...

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Vijen »

Kristoffer Lund skifter til EfB til sommer og Henry Uzo skifter til Finland omgående.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af ABT »

Vijen skrev:
21. apr 2021, 13:20
Kristoffer Lund skifter til EfB til sommer og Henry Uzo skifter til Finland omgående.
Sjovt hvorfor man har givet ham (Lund) to kampe for nyligt, når man lader ham gå gratis. Han var i øvrigt ganske forfærdelig i begge kampe, så tænker ikke, at Lund er et stort tab.
/ ABT

Billede

pdole
Indlæg: 93
Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:28

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af pdole »

Nogle der ved om vi vitterlig er interesserede i Kevin Tshiembe fra Lyngby? Har han et niveau / talent der kan begå sig i toppen af superligaen?

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af CasperA »

pdole skrev:
13. maj 2021, 21:29
Nogle der ved om vi vitterlig er interesserede i Kevin Tshiembe fra Lyngby? Har han et niveau / talent der kan begå sig i toppen af superligaen?
På Twitter går der løse rygter om, at både FCM og Brøndby har budt omkring 10 mil. for ham. Det giver dog ingen mening med Brøndby, da jeg tvivler på, at de har råd til at betale så meget for en enkelt spiller.

Jeg indrømmer da gerne, at han har set meget spændende ud i de kampe, jeg har set med Lyngby, men når Scholz bliver solgt, skal han jo nærmest gå fra at spille nedrykningsspil mod Horsens til at spille CL/EL gruppespil. Det er jeg sgu ikke helt tryg ved.

Analitico
Indlæg: 97
Tilmeldt: 21. feb 2017, 16:25
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Analitico »

Jeg håber godt nok ikke vi henter Tshiembe til den form for pris. Det er da ikke en spillere man rigtig har lagt mærke til tidligere, og han har vel ikke rigtig imponeret udover her i foråret?

Som en billig udviklings- og breddespiller, der måske vil kunne tage et par step op over tid, kunne det måske nok gå, men 10 millioner ... Altså, selv om Dal Hende og Bubacarr Sanneh (og til dels Drachmann) var successer indenfor kategorien "potentialetransfers fra Superligaen", så lugter en sådan transfer for mig noget mere af en ny Okusun eller Kroon. Bare til en voldsom overpris, hvis der altså er nogen form for hold i det rygte.

pdole
Indlæg: 93
Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:28

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af pdole »

10-12 mio. virker helt skævt for en spiller med hans alder og meritter.
Mister vi Scholz eller Erik, eller dem begge to(gud forbyde det), skal vi vel minimum en hylde eller to højere op. Vi har allerede Høegh og Nicolaisen der vel er minimum på samme niveau som Tshiembes nuværende. Vi skal i hvert fald have en spiller på Scholz/ Erik niveau.
Kan de være Portsmouth der vil smide 10 mio. for Nicolaisen og det er en erstatning for ham?

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af JBT »

Enig, det virker som et ekstremt uambitiøst rygte, det sagt uden dog at kende hans forskellige stats. Men det skal jo være på en vurdering over længere tid end kun det seneste halvår, og de kan umuligt være gode til den sum penge.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af TrueWolfMidt »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... t-big-time

Stof til eftertanke. Transfervinduet bliver spændende.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Lund7400 »

TrueWolfMidt skrev:
20. maj 2021, 12:05
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... t-big-time

Stof til eftertanke. Transfervinduet bliver spændende.
Synes betragtningerne er fair. Jeg håber, at man lære af det på ledelsesgangen, og indser at nogle gange må vi skyde nogle afsted, selvom prisen måske er 10/20% lavere, end hvad vi kunne have håbet.

Sikkert er det, at spillere som Onyeka, Evander og Scholz skal videre. De har leveret deres, og de er klar til et højere niveau. Derudover bør vi rydde op i periferien; Ailtion (stop leje!), Jesper Hansen, Joel Andersson, Mabil, Mikael Andersson, Nicolas Madsen - spillere som enten har peaket, eller som ikke har tilstrækkeligt niveau.

Det vil frigøre en masse kapital, som vi bør bruge på en ny stærk CB, en 9'er og en central skandinavisk midt i sin bedste fodboldalder.

4904
Indlæg: 105
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af 4904 »

Det vil frigøre en masse kapital, som vi bør bruge på en ny stærk CB, en 9'er og en central skandinavisk midt i sin bedste fodboldalder.
[/quote]

Spørgsmålet er vel om frigivelse ikke blot skal dække det underskud som driften giver?

Det bliver spændende og følge, hvorvidt der geares ned eller op.

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af TheLegend »

Hvad med alle CL millionerne? Skal man ikke gøre alt hvad man kan for at hægte sig på FCK økonomisk?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Låst