Transfer vinter 20/21

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Transfer vinter 20/21

Indlæg af Administrator »

Der er ikke lang tid mellem de 2 vinduer, men vi tager bare fat i det næste allerede nu.

Husk på at løse rygter skal kunne underbygges af en kilde, hvis man gerne vil holde den hemmelig kan man sende den til mig. (Det er ikke et krav at man i første ombæring skal gære det, men tager debatten en drejning, så er det en mulighed).

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Diebesten »

Med tanke på at Jesper Hansen har været lidt skadet, og muligvis kan løbe ind i en skade igen, er det måske på tide at kigge efter en ny keeper? Jonas Løssl har ikke spillet en eneste kamp i denne sæson, og vejen til spilletid er langt væk.. han har før udtalt, at han skal tilbage til Midtjylland, måske den tid kunne være til vinter? Måske et dansk mesterskab kan lokke?

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Lupus1999 »

Vil hellere bruge vores udlejet keeper.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af THenry »

Hvis vi vidste, at Jesper f.eks var ude hele foråret, så kan jeg se ideen med at overveje en ny målmand, men i den nuværende situation så ser jeg ham som det klare førstevalg. Han har misset et par kampe ja, men er allerede tilbage, og hans niveau er fortsat tårnhøjt. Derudover jagter han også et EM til sommer, så jeg ser ham som det ubestridte førstevalg.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Vijen »

Vi har Jonathan Gomez, en 17 årig VB fra USA til prøvetræning i øjeblikket.

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Diebesten »

Bliver meget interessant at se vores ageren på transfermarkedet til vinter. Med henblik på gode kvalifikationsmuligheder til et nyt europæisk eventyr i næste sæson (vinder af superligaen), så er jeg bange for at nogle af vores dygtige spillere vil prøve noget nyt til vinter.. spørgsmålet er, kan vi holde på dem? Hvis ikke, hvor meget skal der så investeres? Mulighederne for at vinde superligaen bliver vel ikke højere? FcK der halter gevaldigt, et Brøndby hold, der kan tabe 3 i streg, Sønderjyske som åbentbart scorer på deres chancer og AGF som vi lige har vist vi kan slå?

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af SimonH »

Diebesten skrev:
23. nov 2020, 21:45
Bliver meget interessant at se vores ageren på transfermarkedet til vinter. Med henblik på gode kvalifikationsmuligheder til et nyt europæisk eventyr i næste sæson (vinder af superligaen), så er jeg bange for at nogle af vores dygtige spillere vil prøve noget nyt til vinter.. spørgsmålet er, kan vi holde på dem? Hvis ikke, hvor meget skal der så investeres? Mulighederne for at vinde superligaen bliver vel ikke højere? FcK der halter gevaldigt, et Brøndby hold, der kan tabe 3 i streg, Sønderjyske som åbentbart scorer på deres chancer og AGF som vi lige har vist vi kan slå?
Mener Ankersen har sagt at der sandsynligvis kommer en overladning til sommer.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af UlveLars »

SimonH skrev:
23. nov 2020, 22:20
Diebesten skrev:
23. nov 2020, 21:45
Bliver meget interessant at se vores ageren på transfermarkedet til vinter. Med henblik på gode kvalifikationsmuligheder til et nyt europæisk eventyr i næste sæson (vinder af superligaen), så er jeg bange for at nogle af vores dygtige spillere vil prøve noget nyt til vinter.. spørgsmålet er, kan vi holde på dem? Hvis ikke, hvor meget skal der så investeres? Mulighederne for at vinde superligaen bliver vel ikke højere? FcK der halter gevaldigt, et Brøndby hold, der kan tabe 3 i streg, Sønderjyske som åbentbart scorer på deres chancer og AGF som vi lige har vist vi kan slå?
Mener Ankersen har sagt at der sandsynligvis kommer en overladning til sommer.


Graversen har sagt det samme. Udgangspunktet er at holde på truppen til sommer. Udover at sikre et mesterskab, som i år er særligt lukrativt, er der forhåbentlig også lidt mere gang i transfer(summerne) til den tid. Jeg tror, det kan blive sværere at gøre en god handel i et corona-ramt vintervindue.
I den perfekte verden skal vi til gengæld ud at forstærke truppen til vinter (til corona-rabat), så nye spillere har haft en indkøringsperiode i klubben, og står klar til sommer når folk som Frank, Evander, Mabil, (Cajuste, Erik, Kaba?) skal videre.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Stoffer »

SimonH skrev:
23. nov 2020, 22:20
Diebesten skrev:
23. nov 2020, 21:45
Bliver meget interessant at se vores ageren på transfermarkedet til vinter. Med henblik på gode kvalifikationsmuligheder til et nyt europæisk eventyr i næste sæson (vinder af superligaen), så er jeg bange for at nogle af vores dygtige spillere vil prøve noget nyt til vinter.. spørgsmålet er, kan vi holde på dem? Hvis ikke, hvor meget skal der så investeres? Mulighederne for at vinde superligaen bliver vel ikke højere? FcK der halter gevaldigt, et Brøndby hold, der kan tabe 3 i streg, Sønderjyske som åbentbart scorer på deres chancer og AGF som vi lige har vist vi kan slå?
Mener Ankersen har sagt at der sandsynligvis kommer en overladning til sommer.
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=%C3%A5reladning ;)

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Diebesten »

UlveLars skrev:
24. nov 2020, 08:47
SimonH skrev:
23. nov 2020, 22:20
Diebesten skrev:
23. nov 2020, 21:45
Bliver meget interessant at se vores ageren på transfermarkedet til vinter. Med henblik på gode kvalifikationsmuligheder til et nyt europæisk eventyr i næste sæson (vinder af superligaen), så er jeg bange for at nogle af vores dygtige spillere vil prøve noget nyt til vinter.. spørgsmålet er, kan vi holde på dem? Hvis ikke, hvor meget skal der så investeres? Mulighederne for at vinde superligaen bliver vel ikke højere? FcK der halter gevaldigt, et Brøndby hold, der kan tabe 3 i streg, Sønderjyske som åbentbart scorer på deres chancer og AGF som vi lige har vist vi kan slå?
Mener Ankersen har sagt at der sandsynligvis kommer en overladning til sommer.


Graversen har sagt det samme. Udgangspunktet er at holde på truppen til sommer. Udover at sikre et mesterskab, som i år er særligt lukrativt, er der forhåbentlig også lidt mere gang i transfer(summerne) til den tid. Jeg tror, det kan blive sværere at gøre en god handel i et corona-ramt vintervindue.
I den perfekte verden skal vi til gengæld ud at forstærke truppen til vinter (til corona-rabat), så nye spillere har haft en indkøringsperiode i klubben, og står klar til sommer når folk som Frank, Evander, Mabil, (Cajuste, Erik, Kaba?) skal videre.
Men er det ikke naivt at tro, at Onyeka, Sviatchenko(som havde tilbud fra Tyrkiet) vil blive? Vi har kun mesterskabet at spille for til den tid, og det er trods alt vores vigtiste 2 spillere (IMO), og vil derfor være kritiske at erstate. De resterende spillere kunne jeg godt se blive ihvertifald til sommer.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af UlveLars »

"Sampdoria lurer på Nikolas Dyhr".
Det må være som 2. back-up, hvis der er hold i det.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ryg ... -fcm-back/

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af mnm123 »

Tænker det kunne være positivt at komme ad med nogle af de udlejede spillere
som aldrig kommer i betragtning til at spille for Fcm igen.

Mayron George
Søren Reese
Baldoo
Kari Karinanen'

Så ryger der nok 1 fra start 11. Tænker Erik
er blevet lovet at komme ud nu.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Vijen »

Skulle vi lige få lavet en ønskeliste til Steinlein og Ankersen.

Sælg
- Mikael Anderson
- Bozhidar Kraev
- Awer Mabil
- Ronnie Schwartz

Udlej
- Nicolas Madsen
- Gustav Isaksen,

Køb
2 stk central midt, som skal kunne erstatte Onyeka og Cajuste og fungere som backup indtil de er solgt.
1 kant som erstatning for Mabil. Han er efterhånden blevet 25 år, og ligner ikke en spiller som vi regne med performer kontinuerligt og heller ikke en vi kan sælge for mange penge.
1 offensivspiller som kan dække kant, om, falsk 9.
Nye forsvar ved salg af Erik, Scholz, Joel.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Lund7400 »

Enig i de ønsker. Mabil har simpelthen ikke niveauet til det, og qua alderen er han ikke længere en spændende case - ud. Nok ikke noget stort salg. Lidt det samme frygter jeg, vi snart kan sige om Joel, tror vi skal være glade, hvis vi kan få de 10 hjem igen.

Så dog gerne man holdt Isaksen i foråret, hvis man får afhændet MA og Mabil.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af THenry »

mnm123 skrev:
26. nov 2020, 15:26
Tænker det kunne være positivt at komme ad med nogle af de udlejede spillere
som aldrig kommer i betragtning til at spille for Fcm igen.

Mayron George
Søren Reese
Baldoo
Kari Karinanen'

Så ryger der nok 1 fra start 11. Tænker Erik
er blevet lovet at komme ud nu.
Jeg er helt enig i, at det kunne være fremragende at få afhændet nogle marginalspillere, men jeg kan godt frygte for, at det ikke er så let i disse coronatider...

Georges udvikling er jo endt som en regulær katastrofe. Han var ikke god nok til den bløde mellemvare i Norge, havnede derefter på bænken/tribunen i ungarsk fodbold, og nu kan han ikke komme på hold i en svensk bundklub…Hvem gider efterhånden at smide penge efter ham?

Det er lige før, at vi burde sende ham til Fredericia i håbet om, at han kan sparke dem til oprykning og gøre lidt gavn for os på den måde, så vi kan afsætte en stak spillere på Superliga-niveau i stedet for 1. division :D
https://www.transfermarkt.com/mayron-ge ... erein/3654

Reese har vist heller ikke ligefrem gang i et gennembrud i Polen...
https://www.transfermarkt.com/soren-ree ... ler/143101

Baidoo får i det mindste spilletid, men gentagende udlån til FK Jerv tyder vel ikke på den helt store positive udvikling for ham.
https://www.transfermarkt.com/michael-b ... rein/36224

Kairinen skulle vist gøre det ganske fornuftigt i Norge, så det er nok ham, vi kan tjene lidt penge på. Særligt hvis vi skulle være så heldig, at han kan komme med på et yderligt mandat i den finske VM-trup.
https://www.transfermarkt.com/kaan-kair ... verein/353

Jeg tror også, at det kan blive svært at holde på Erik (han ryger enten til vinter eller senest til sommer), og den potentielle afløser vil forhåbentlig til Midtjylland i dette vindue efter sølle 97 minutters bold i Tyskland ;)
https://www.transfermarkt.com/frederik- ... eler/91716

En anden midterforsvarer, der blev nævnt i sidste transfervindue har slet ikke spillet endnu i denne sæson, så det kunne måske også være et frækt bud på en kommende FCM-spiller, selvom jeg intet kender til ham.
https://www.transfermarkt.com/jorge-sae ... ler/340339

Jeg vil derudover gætte på, at der fortsat kan være interesse for nogle af de spillere, der blev rygtet væk i sidste transfervindue. Spørgsmålet er bare, om der er nogen, der i disse tider kan/vil betale de priser, som vi forlanger?

Jeg tænker i den forbindelse i høj grad på Frank og Evander. Og i mindre grad på Kaba, der trak interesse fra mindre rangerede spanske klubber, men kan de overhovedet byde et beløb, der er interessant nok?

Endelig kan der vel potentielt komme et økonomisk tilbud, som vi ikke kan sige nej til på f.eks. Dreyer eller Cajuste, der har vist sig rigtig fint frem i CL.

Derudover ryger Schwartz helt sikkert videre.

Jeg tror dog generelt, at vi gerne vil vente til sommer med at sælge ud, så tænker ikke, at vi sælger vildt ud til vinter, og dermed bliver svækket i forårssæsonen, hvor mesterskabet er så meget værd. Jeg satser på, at CL-pengene kan polstre os økonomisk, så vi ikke er dybt afhængige af store transferindtægter til vinter.

Låst