CL GS R2: Liverpool - FC Midtjylland - Atalanta

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: CL GS R2: Liverpool - FC Midtjylland - Atalanta

Indlæg af SimonH »

Rigtig flot kamp i dag.
Især Scholz og Paulinho viser, at de har klassen på det her niveau.
Det samme kan ikke siges om Joel og Awer.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL GS R2: Liverpool - FC Midtjylland - Atalanta

Indlæg af Ravnen »

Den kamp kan vi være stolt af. Ikke noget med at parkere bussen, vi kom for at ville noget, hvornår har vi sidst set et dansk hold turde det? FCK plejede at spille beton defensivt.

Dreyer var vores bedste i offensiven, han må banke alvorligt på til landsholdet, han har et kæmpe talent og kunne med lidt held have skabt en sensation.

Scholz er vores bedste mand i forsvaret, han er sgu også bedre end Zanka, på landsholdet med ham også, vil passe godt ind med sine fine evner med bolden.

Vi slår Ajax!

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: CL GS R2: Liverpool - FC Midtjylland - Atalanta

Indlæg af Stoffer »

Saemala skrev:
27. okt 2020, 23:37
Eponaj skrev:
27. okt 2020, 23:21
Jeg synes de to første kampe i CL har vist at Mabil slet ikke har niveauet. Han kan ikke byde ind med noget offensivt og er for svag defensivt.
Til gengæld har Evander lavet to gode indhop og vist sig at være boldstærk. Evander ind på 10’eren mod Ajax, Sisto ud på Mabils kant. Så tror jeg på at Dreyer-Evander-Sisto er den opstilling der kan give os klubbens første Chamions League-mål. Som gerne snart må komme Billede
De fire forreste er en af grundene til at Liverpool ikke skaber en skid. Mabil er den bedste af vores offensive spillere i presset. Så vidt jeg ved, er presspillet også en del af defensiven.
Tilgengæld savner jeg noget output offensivt. For meget stepover og for langsom boldomgang.
Enig. Presset fungerer bedst, når vi spiller med tre meget bevægelige bag Kaba (hvor den centrale så kan bevæge sig frem foran Kaba i presset og falde tilbage, når vi skal bygge op langt i fase 1)

Det ligner under kampen, at vi træder et skridt frem ifht Atalanta kampen, men jeg må også sige, at jeg ikke køber Klopps snak om, at han ikke stiller med et b-hold. Det gør han jo. Vi forstyrrer Liverpool godt i lange perioder, men de spiller heller ikke så aggressivt som Atalanta gør.

På bolden har vi store problemer. Vores iver efter at spille i længderetningen er imo. nødvendig, hvis vi skal blive farlige mod så gode hold, men der mangler noget kvalitet, så vi truer nogle flere gange - ellers skubber modstanderen bare op og op med bagkæden. Ærgerligt Dreyer ikke får scoret.

Alt i alt må vi bare sige, det ikke nytter meget med snak om fremgang, når man står med målscore på 0-6 og 0 point efter to kampe. Jeg sidder med fornemmelsen, at vores kvalitet bare er for langt efter ifht. hvordan vi gerne vil spille (og jeg synes, at Priske gør ret i at spille, som vi ønsker). Det kunne være et vidunderligt skridt, hvis vi næste gang kunne holde buret rent. - Men jeg føler mig ikke overbevist om, at det kan lade sig gøre.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: CL GS R2: Liverpool - FC Midtjylland - Atalanta

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:
28. okt 2020, 02:03
Den kamp kan vi være stolt af. Ikke noget med at parkere bussen, vi kom for at ville noget, hvornår har vi sidst set et dansk hold turde det? FCK plejede at spille beton defensivt.

Dreyer var vores bedste i offensiven, han må banke alvorligt på til landsholdet, han har et kæmpe talent og kunne med lidt held have skabt en sensation.

Scholz er vores bedste mand i forsvaret, han er sgu også bedre end Zanka, på landsholdet med ham også, vil passe godt ind med sine fine evner med bolden.

Vi slår Ajax!
Jeg er ikke begejstret for narrativet om, at vi er "smukke tabere" ifht hvordan fck har gjort det. Fcks præstationer i europa er fantastiske - der er ikke nogen diskussion.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: CL GS R2: Liverpool - FC Midtjylland - Atalanta

Indlæg af JBT »

Joel dumper denne kamp for sindssygt. Han er bange for at have bolden i alt hvad han foretager sig. Trent Arnold afgør kampen, ovennævnte høvler bolden på tribunen - få nu en god højre back ind.

Mabil og Sisto var heller ikke gode på bolden, omend det gik okay defensivt.
Kaba igen uden stor tur i den. Han er altså bare for dårlig til at holde fast i bolden, har ingen teknik, og smider sig for nemt når forsvarerne piller ham på fysikken. Drejer sender også et indlæg ind med højrefoden, hvor han skal være i boksen, og få mere ud af det.

Resten af holdet består fint denne opgave, men når det er sagt, så får man altså ikke større chance for at få en uafgjort på Anfield.
Ingen fans, Liverpools mentalitet og frygt for skader, Djik, Matip, Keita, Thiago, Salah, Firmino, Mane, mangler alle fra start og de 3 sidstnævnte kommer ind og er ugidelige, og Fabinho går ud. Ikke at tage noget fra FCMs fortjeneste, men det er sgu lidt bittert ikke at hive et kryds hjem set i bakspejlet. Især med en chance i det 88 min.

Oneyka viser gang på gang, at han er en maskine uden lige. Mikkel Andersen er også værd at fremhæve. Han udviser en ro som jeg aldrig har set fra Hansen i sådan en kamp her, og han har jo stort set intet at lave i hele kampen.

Liverpool scorer på 2 ud af 3 chancer (Jota, Firmino, Salah) og FCM på 0 ud af 3 chancer (Drejer, Evander, Drejer). Øv

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: CL GS R2: Liverpool - FC Midtjylland - Atalanta

Indlæg af Stoffer »

JBT skrev:
28. okt 2020, 08:41
Joel dumper denne kamp for sindssygt. Han er bange for at have bolden i alt hvad han foretager sig. Trent Arnold afgør kampen, ovennævnte høvler bolden på tribunen - få nu en god højre back ind.

Mabil og Sisto var heller ikke gode på bolden, omend det gik okay defensivt.
Kaba igen uden stor tur i den. Han er altså bare for dårlig til at holde fast i bolden, har ingen teknik, og smider sig for nemt når forsvarerne piller ham på fysikken. Drejer sender også et indlæg ind med højrefoden, hvor han skal være i boksen, og få mere ud af det.

Resten af holdet består fint denne opgave, men når det er sagt, så får man altså ikke større chance for at få en uafgjort på Anfield.
Ingen fans, Liverpools mentalitet og frygt for skader, Djik, Matip, Keita, Thiago, Salah, Firmino, Mane, mangler alle fra start og de 3 sidstnævnte kommer ind og er ugidelige, og Fabinho går ud. Ikke at tage noget fra FCMs fortjeneste, men det er sgu lidt bittert ikke at hive et kryds hjem set i bakspejlet. Især med en chance i det 88 min.

Oneyka viser gang på gang, at han er en maskine uden lige. Mikkel Andersen er også værd at fremhæve. Han udviser en ro som jeg aldrig har set fra Hansen i sådan en kamp her, og han har jo stort set intet at lave i hele kampen.

Liverpool scorer på 2 ud af 3 chancer (Jota, Firmino, Salah) og FCM på 0 ud af 3 chancer (Drejer, Evander, Drejer). Øv
Specifikt ifht. Joel: Altså jeg er enig i, at han havde problemer på bolden (jeg synes iø. han var god defensivt), men det er også lidt hård kost, hvis vi skal måle op mod verdens (vel) bedste højre back målt på offensivt bidrag ;)

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: CL GS R2: Liverpool - FC Midtjylland - Atalanta

Indlæg af Saemala »

Jeg køber altså ikke den med et b-hold. Tre af de forreste og Wijnaldum. Det er de eneste ændringer i forhold til deres sidste kamp. Så ved jeg godt de har lidt skader, men i forhold til de tilgængelige spillere, så var der kun 4 der kunne forstærke den start-11er, og de kom alle ind.
Høvdingen af Herning

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: CL GS R2: Liverpool - FC Midtjylland - Atalanta

Indlæg af JBT »

Allisson, T. Arnold, Henderson (fik 45 min. mod Ajax - han døjer med skade), Robertson. Så 4 spillere er jeg enig i fra normal start 11. Fabinho spiller midterforsvar, ikke at han er ringe til det. Origi har stort set ikke spillet pga. skade.
Arnold og Jota var nok bedste Liverpool spillere i går uden af være prangende.

Det var det tætteste på et Liverpool B-hold man kan komme, uanset hvordan man vender og drejer det. Glemte endda Wijnaldum i første omgang.

Er enig i at Joel var udmærket defensiv, men Liverpools venstre side mødte heller ikke op, heldigvis for det, og Joel må da os føle han sikkert har haft tur i den derinde. Men offensivt var han helt væk. Var Paulinho egentlig os.

Fodboldfan
Indlæg: 256
Tilmeldt: 20. mar 2016, 13:47

Re: CL GS R2: Liverpool - FC Midtjylland - Atalanta

Indlæg af Fodboldfan »

Jeg var glad for kampen. Ærgerligt at Dreyer ikke kan få den drejet ind. Men han er sgisme god alligevel. Klassekøb, som bliver et stort salg for os om et års tid, vil jeg tro.

Jeg kunne godt tænke mig en opstilling der så sådan ud fremover...

Pfeiffer
Sisto -- Evander -- Dreyer
Cajuste -- Onyeka
Paulinho -- Svia -- Sholle -- Andersson

Jeg synes ikke Mabil er god nok offensivt. Han arbejder hårdt defensivt og det går ud over det offensive, ja... Men det gør Dreyer også og han kommer frem til mange flere chancer end Mabil. Læg Evander frem dér hvor han er bedst. Som offensiv kreatør med langskudsevner fra kanten af feltet. Få Kaba smidt af helvede til (kan simpelthen ikke snuppe ham mere, og har eller været stor fortaler for at give ham chancen). Sisto kommer ud på hans bedste position og vi bevarer den stærke mur af midtbane og midterforsvar.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL GS R2: Liverpool - FC Midtjylland - Atalanta

Indlæg af 974 »

Stop nu bare snakken om B-hold eller ej fra Liverpools side!!

Det hold de startede med repræsenterede stadig en transfermarkt-værdi på svimlende 480 millioner Euro - næsten 3,6 millarder danske kroner!!

Til sammenligning har HELE FCM-truppen en værdi på 300 millioner kroner

Det bør normalt kunne ses bedre på en fodboldbane :-)
Men det er selvfølgelig korrekt at de nævnte spillere havde forøget værdien meget betragteligt

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: CL GS R2: Liverpool - FC Midtjylland - Atalanta

Indlæg af mousebreaker »

974 skrev:
28. okt 2020, 11:02
Stop nu bare snakken om B-hold eller ej fra Liverpools side!!

Det hold de startede med repræsenterede stadig en transfermarkt-værdi på svimlende 480 millioner Euro - næsten 3,6 millarder danske kroner!!

Til sammenligning har HELE FCM-truppen en værdi på 300 millioner kroner

Det bør normalt kunne ses bedre på en fodboldbane :-)
Men det er selvfølgelig korrekt at de nævnte spillere havde forøget værdien meget betragteligt
Uanset hvad spillerne koster på transfermarkt og hvor gode de er, så har det betydning for relationerne på banen. Det har man jo set tusinde gange og vi ser det også med os selv, når vi roterer.
Jeg er dog fuldstændig enig i præmissen om at Liverpool, uanset opstilling, burde være væsentlig mere dominerende på Anfield mod os, end de var i går. Kudos til spillerne og trænerstaben, for at have lært af nedsablingen mod Atalanta.
Det var flot
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -


Brugeravatar
Møller
Indlæg: 69
Tilmeldt: 20. maj 2009, 09:04

Re: CL GS R2: Liverpool - FC Midtjylland - Atalanta

Indlæg af Møller »

Af de 11 startende på det såkaldte b-hold var der 8 gengangere fra 4-0 sejren over Barcelona i Maj sidste år. Kun Van Dijk, Matip og Mané manglede... Det var med andre ord ikke kvalitet der manglede, men nok snarere motivationen.

Besvar