R6: Brøndby IF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: R6: Brøndby IF - FC Midtjylland

Indlæg af Jesper BW1100 »

JBT skrev:
26. okt 2020, 07:50
Jesper BW1100 skrev:
25. okt 2020, 23:21
JBT skrev:
25. okt 2020, 11:03
Hvad der er mest bekymrende er faktisk at sisto er så god som han er - pga, at svend Gravesen siger det er en hylde man normalt ikke henter fra. Det kan man ligeså godt få sig omstillet til at det bliver hurtigst muligt, hvis man vil udvikle klubben yderligere til at spille i dobbelt kampe i ugen, for sisto afgør det jo nærmest enerådigt da han kommer ind. Han er med i alt, scorer og har to kæmpe chancer for at lukke den. Jens gjorde det også godt.
Jeg tror roligt du kan regne med at klubben gerne henter 3 spillere på Sistos hylde i hvert vindue, hvis det er muligt.
Men man må også bare være realistiske i hvad vi som klub kan hente; både i forhold til økonomi og tiltrækningsevner.
Med det CV Pione har havde han ALDRIG sat sine ben i FCM på nuværende tidspunkt i hans karriere, havde det ikke været pga vores historik med ham.
Så vi fans skal nok bare glæde os over at vi kan få én som ham pt, fremfor at beklage os over der ikke er flere.
Skal vi kontinuerligt have spillere af den kaliber skal vi enten udvikle dem selv eller forløse et potentiale.
De falder desværre bare alt for sjældent ned i ens turban.
Ikke dermed sagt at vi ikke skal blive bedre til at lave “Dreyer-køb” fremfor “Kaba-køb”; for der skal vi
Enig mht til type købene og hvor/hvordan man scouter. Men det burde også være andre veje (på sigt) til at gøre det udover dem du nævner. Hvis man har så store ambitioner, kan man os skabe sig et større navn og økonomi internationalt - det behøver ikke lige være sisto hylden - men mener os der idag er et niveau mellem sistos og de resterende på holdet, i sær offensivt, hvor man godt kunne ligge billetter ind generelt, hvis man fortsætter den fremadstormende klubkurve. Samtidig med måske Brentford gør det bedre og Benham belønner det endnu yderligere en dag..
Du har selvfølgelig ret i at vi også skal tage et ryk på transfermarkedet som klub, såfremt vi ønsker at tage os selv til næste niveau.
Det er bare ét af de steder som er vanvittig svære at rykke sig på, da det ikke udelukkende er ens egen ageren som har betydning.
Der er rigtig mange udefrakommende faktorer som spiller ind. Men du har helt ret i at vi skal tage næste skridt.
Men det er en lang rejse, som vi skal have tålmodighed med. Første skridt er at sikre en vis form for ekstra økonomisk fundament. Og her er CL-millionerne absolut dejlige.
Men vi skal også passe på med ikke at blot at købe flyvefærdige spillere. Der skal være plads til køb ala Cajuste og Dreyer der kan udvikles. Samt selvfølgelig vores egne ungdomsspillere.
Det er en vanvittig svær balancegang, hvor mange både vil træde på speederen og bremsen på én gang :)

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: R6: Brøndby IF - FC Midtjylland

Indlæg af Densestar7430 »

mousebreaker skrev:
25. okt 2020, 06:46
Kaba er bare pivringe. Han har ikke de “formidable” kvaliteter der skal til. Han er dog ganske god med fødderne i kombinationsspillet. Synes også han er en god afslutter med fødderne, hvis han kan komme i skudposition i feltet. Han er kold nok, når målmanden skal passeres med indersiden. Han er dårlig til at placere sig i feltet og tager sjældent de rigtige løb.
Det havde jeg aldrig troet jeg skulle læse nogen skrive om Kaba. Jeg kunne ikke være mere uenig, sammen med hans timing på hovedstød er det måske det han er aller dårligst til!

Kunne han sætte en kold Jon Dahl inderside på, så havde han scoret 2-3x så mange mål for os. Shit han har brændt mange kæmpe chancer, fordi han bare trykker til bolden med en fuldstændig ukontrolleret vrist.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R6: Brøndby IF - FC Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Densestar7430 skrev:
26. okt 2020, 10:55
mousebreaker skrev:
25. okt 2020, 06:46
Kaba er bare pivringe. Han har ikke de “formidable” kvaliteter der skal til. Han er dog ganske god med fødderne i kombinationsspillet. Synes også han er en god afslutter med fødderne, hvis han kan komme i skudposition i feltet. Han er kold nok, når målmanden skal passeres med indersiden. Han er dårlig til at placere sig i feltet og tager sjældent de rigtige løb.
Det havde jeg aldrig troet jeg skulle læse nogen skrive om Kaba. Jeg kunne ikke være mere uenig, sammen med hans timing på hovedstød er det måske det han er aller dårligst til!

Kunne han sætte en kold Jon Dahl inderside på, så havde han scoret 2-3x så mange mål for os. Shit han har brændt mange kæmpe chancer, fordi han bare trykker til bolden med en fuldstændig ukontrolleret vrist.
For at kunne sætte Jon Dahl inderside på, så skal man kunne positionere sig i feltet. Og her er jeg enig med mousebreaker - jeg ser ham heller ikke som en elendig afslutter. Bevares han mangler noget finesse. Men hans største problem er positionering og timing i den forbindelse i feltet.

De fleste af hans problemer bunder deri imo. Fx er hans problemer på hovedstød også udtryk for, at han ofte ikke kommer rigtigt op til bolden, fordi hans opspring starter fra det forkerte punkt.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R6: Brøndby IF - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Helt kort er problemet jo nok bare at manden ikke er dygtig nok til at tilegne sig ny viden, metoder, og indlæring end hvor han cirka er i dag. Samtidig med, at han er dybt ukoncentreret i meget af det han foretager sig. Lidt som et barn der ikke kan sidde stille.

Der er ikke noget galt i det, det fungerer bare ikke som først mand på angriber holdkortet i fcm. Det er jo ligefør man savner sergi dadu

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R6: Brøndby IF - FC Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Der er en fin og nuanceret snak om problematikken med Evanders attitude i Mediano: https://www.mediano.nu/oversigt/2020/10 ... ndag-aften (Det er fra minut 50)

Jeg giver til gengæld ikke fem flade for Brüchmanns krav om, at det er noget, som skal løses i offentligheden.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R6: Brøndby IF - FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Jeg har lytter til Mediano længe, og synes de generelt leverer et super højt niveau. Jeg mener dog, det er en stigende tendens, at Bruchman agerer meningsdanner og smagsdommer snarere end vært og server, og det kunne godt afkøle min interesse på sigt.

Besvar