Champions League gruppespil

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Cortez »

Stoffer skrev:
2. okt 2020, 09:17
Det eneste positive, jeg kan sige om gruppen, er, at der er en god chance for, at det bliver fodbold twitters darling. Så der bør komme en masse spændende analyse.

Nogle voldsomt giftige modstandere, der kan forårsage pinlige cifre, selv hvis vi spiller op til vores bedste.
Uanset - næsten - hvilken gruppe vi var kommet i, så er det bare "brace for impact" :D .

Jeg tænker, vi alle har den der uro i maven; "får vi nogle ordentlige snittere?", men for helvede, det vidste vi jo kunne være konsekvensen. Jeg har tænkt mig at nyde det og slubre hver en detalje i mig.

/Cortez

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Stoffer »

Cortez skrev:
2. okt 2020, 11:54
Stoffer skrev:
2. okt 2020, 09:17
Det eneste positive, jeg kan sige om gruppen, er, at der er en god chance for, at det bliver fodbold twitters darling. Så der bør komme en masse spændende analyse.

Nogle voldsomt giftige modstandere, der kan forårsage pinlige cifre, selv hvis vi spiller op til vores bedste.
Uanset - næsten - hvilken gruppe vi var kommet i, så er det bare "brace for impact" :D .

Jeg tænker, vi alle har den der uro i maven; "får vi nogle ordentlige snittere?", men for helvede, det vidste vi jo kunne være konsekvensen. Jeg har tænkt mig at nyde det og slubre hver en detalje i mig.

/Cortez
Ja, du har naturligvis ret og samme følelse her. Jeg er helt vildt begejstret for, at drenge skal måles op mod netop Ajax og Atalanta. Begge blandt de taktisk mest interessante hold - der er god grund til gruppen allerede er døbt "hipster gruppen". Liverpool er liverpool. Jeg fucking hader dem.

Min automat-reaktion er bare bekymring, så dont mind me

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Vijen »

21. Oktober - Atalanta - Hjemme
27. Oktober - Liverpool - Ude
3. November - Ajax - Hjemme
25. November - Ajax - Ude
1. December - Atalanta - Ude
9. December - Liverpool - Hjemme

Jeg kalder den. Liverpool er videre som vinder af gruppen til sidste kamp, hvor en sejr kan sende os videre i europa.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af MFKM »

Vores kampprogram igennem gruppespillet, med superligakampene ind i mellem.

Kampene med * er endnu ikke fastlagte, men bør alle ligge fredag/lørdag.

17 oktober: OB hjemme

21. Oktober - Atalanta - Hjemme

24 oktober: Brøndby ude

27. Oktober - Liverpool - Ude

31. oktober: Nordsjælland ude

3. November - Ajax - Hjemme

8. november: FCK hjemme

*22. november AGF ude

25. November - Ajax - Ude

*29. november AaB hjemme


1. December - Atalanta - Ude


*6. december Vejle hjemme

9. December - Liverpool - Hjemme

*13. december OB hjemme

I perioden fra d. 17. oktober - 25. november kan rigtigt meget være afgjort i både ligaen og vores europæiske skæbne.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Steffen am »

nogomet skrev:
2. okt 2020, 08:55
Financial and quality division in European football on a log scale.

Ferencvaros and Midtjylland look out of their league in CL. If money played on the field, they would've been replaced by Celtic and Dinamo Zagreb.

Dundalk the gigantic outlier in EL.

I expected CSKA Sofia much lower than this, they are way ahead of the likes of Molde, Qarabag, Maccabi BS, Omonia, Liberec, Wolfsberg, Rijeka. I have to start to look at them with different, much more serious eyes.

Enormous gap between the champions and the rest in Austria and Croatia.

Billede
Faldt over den her, som jeg tænker nogen her nok ville finde interessant.

Når man snakker om styrkeforhold mellem ligaer bl.a. også.
Sverige meget tæt, men uden europæiske hold i denne sæson.
Stor afstand i Kroatien på Zagreb og det hold FCK tabte til.

Østrig, Ukraine og Skotland også med ret store forskelle.
Holland ligeledes, men dog også med et par mellemhold.

Ved så ikke hvordan Value er udregnet her. Om det er fra transfermarkt?
Det ligner FCM og Slavia Praha er på niveau, men deres lønbudget er vel 3-4 gange over FCM, ligesom FCM nok næppe har overhalet FCK i lønbudget.
Ikke nøjagtig videnskab i hvert fald, men mon ikke det stadig giver lidt et billede.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Saemala »

Steffen am skrev:
7. okt 2020, 11:54
nogomet skrev:
2. okt 2020, 08:55
Financial and quality division in European football on a log scale.

Ferencvaros and Midtjylland look out of their league in CL. If money played on the field, they would've been replaced by Celtic and Dinamo Zagreb.

Dundalk the gigantic outlier in EL.

I expected CSKA Sofia much lower than this, they are way ahead of the likes of Molde, Qarabag, Maccabi BS, Omonia, Liberec, Wolfsberg, Rijeka. I have to start to look at them with different, much more serious eyes.

Enormous gap between the champions and the rest in Austria and Croatia.

Billede

Ved så ikke hvordan Value er udregnet her. Om det er fra transfermarkt?
Det ligner FCM og Slavia Praha er på niveau, men deres lønbudget er vel 3-4 gange over FCM, ligesom FCM nok næppe har overhalet FCK i lønbudget.
Ikke nøjagtig videnskab i hvert fald, men mon ikke det stadig giver lidt et billede.
Det er markedsværdi, som der også står på grafen, og ikke lønbudget som du snakker om.
Vi har et meget ungt hold, så derfor er vores spillerværdi også ret høj, i forhold til et aldrende FCK hold.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Lupus1999 »

Så blev alt håb om at se CL på MCH slukket. 😔😭

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af tatoo »

Fuldstændig vilde cifre Venlo-Ajax 0-13

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Steffen am »

Egentlig nogen der har styr på situationerne i England, Holland og Italien.
Om i nogen af de lande UEFA's tilladelse til 30 % af stadion kapacitet kan komme i spil, eller alle lande har strammere stadion regler?

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Flemse »

Steffen am skrev:
26. okt 2020, 19:37
Egentlig nogen der har styr på situationerne i England, Holland og Italien.
Om i nogen af de lande UEFA's tilladelse til 30 % af stadion kapacitet kan komme i spil, eller alle lande har strammere stadion regler?
Umiddelbart ser det ud til, at vi, skræmmende nok, kommer til at være det hold i gruppen med det højeste tilskuersnit på hjemmebane ... :shock:

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Cortez »

Flemse skrev:
27. okt 2020, 13:08
Steffen am skrev:
26. okt 2020, 19:37
Egentlig nogen der har styr på situationerne i England, Holland og Italien.
Om i nogen af de lande UEFA's tilladelse til 30 % af stadion kapacitet kan komme i spil, eller alle lande har strammere stadion regler?
Umiddelbart ser det ud til, at vi, skræmmende nok, kommer til at være det hold i gruppen med det højeste tilskuersnit på hjemmebane ... :shock:
Så er der da et parameter, hvor vi er bedst :D

Spøg til side: Vi spillede en fantastisk flot kamp i går - ærgerligt at vi ikke fik puttet et enkelt mål ind. Men vi spillede på Anfield! Mod Liverpool! I Champions League! :o

/Cortez

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af MFKM »

Ikke helt uvæsentligt for vores næste kampe, så er Liverpool foran mod Atalanta. Det betyder de har gode muligheder for at være videre inden vores sidste kamp mod Liverpool på hjemmebane.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Steffen am »

På mange måder en skør sæson. Vidste vi måske godt at der kunne ske flere mærkelige ting, men kommer tæt på nu.

- Tæt program, og nu her specielt med pokalkamp på samme dag som landskamp.
- Den her mærkelige historie med Ajax fik lov til at spille med 2 spillere med Corona. Har vi egentlig hørt mere om den historie?
- Modstandere med Corona virus, Ludogorets, Ajax og FCK. Har stor tiltro til at når de tester så meget, er risikoen minimal, men er stadig en lille risiko.

- Og så nu her efter regeringens katastrofale håndtering i forhold til mink-gate, som så har alarmeret de engelske myndigheder og umuligøre rejser herimellem, som så selvfølgelig primært får betydning for landshold, men også potentielt vores kamp mod Liverpool. Nu må vi se om de engelske myndigheder ikke hurtig får rettet op igen, men er godt nok en omtumlet tid.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Steffen am »

Og i samme nu, bliver Kofod kaldt hjem fra landsholdet, pga. udbrud i FC Nordsjælland.
Må være træls som spiller, når nu lige at det var tæt på at man skulle spille for sit landshold.

Kongeren82
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. aug 2013, 13:40
Geografisk sted: Aalborg

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Kongeren82 »

Steffen am skrev:
9. nov 2020, 22:57
Og i samme nu, bliver Kofod kaldt hjem fra landsholdet, pga. udbrud i FC Nordsjælland.
Må være træls som spiller, når nu lige at det var tæt på at man skulle spille for sit landshold.
Og nu er Robert Skov også smittet med Corona. Værst tænkelige scenarie er at han har nået at smitte andre under lejren, nu hvor vi har så mange spillere med :?

Besvar