Champions League gruppespil

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Champions League gruppespil

Indlæg af MFKM »

Tråd til brug for lodtrækning og generel snak om Champions League gruppespillet, som ikke direkte relaterer sig til de enkelte kampe.

Lodtrækningen kører i morgen kl. 17, starter på TV3 sport kl 16:55.

Seedningslag 1: Real Madrid, Bayern München, Sevilla, Liverpool, Juventus, Paris Saint-Germain, Zenit og Porto.

Seedningslag 2: Barcelona, Atlético Madrid, Manchester City, Manchester United, Shakhtar Donetsk, Borussia Dortmund, Chelsea og Ajax.

Seedningslag 3: Dynamo Kiev, Red Bull Salzburg, RB Leipzig, Inter, Olympiakos, Lazio, Krasnodar og Atalanta.

Seedningslag 4: Lokomotiv Moskva, Olympique Marseille, Club Brugge, Borussia Mönchengladbach, Istanbul Basaksehir, FC Midtjylland, Rennes og Ferencvaros.


Drømmegrupperne:

Sportsligt: Porto(Evt. Zenit, men er ikke sikker på om de kan kombineres med Shaktar grundet den politiske situation), Shaktar Donetsk, Krasnodar.
Oplevelser: Liverpool, Barcelona, Inter.

Kampene spilles følgende datoer:

20/21 Oktober: Group stage, Matchday 1
27/28 Oktober: Group stage, Matchday 2

3/4 November: Group stage, Matchday 3
24/25 November: Group stage, Matchday 4

1/2 December: Group stage, Matchday 5
8/9 December: Group stage, Matchday 6.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Steffen am »

Matematikken siger PSG, Dortmund og Dynamo Kiev ;)

https://twitter.com/lorenzo_carli83/sta ... 7801361409

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Lund7400 »

Jeg vil have mere. Så jeg håber på en pulje med minimum en modstander, vi har en reel chance for at distancere og derved avancere til EL.

Selvfølgelig må ddt hellere være Krasnodar eller Olympiakos end Zenit, så vi også kan få et par kampe mod de helt store. Noget Als

Real Madrid - Ajax - Olympiakos.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Stoffer »

MFKM skrev:
1. okt 2020, 00:16

Oplevelser: Liverpool, Barcelona,

lol, nej. Jeg hader de hold.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Lupus1999 »

Stoffer skrev:
1. okt 2020, 07:32
MFKM skrev:
1. okt 2020, 00:16

Oplevelser: Liverpool, Barcelona,

lol, nej. Jeg hader de hold.
Så lad os trække dem og give dem prygl. 😉
Alt at vinde her.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Steffen am »

Altså tænker hvis man kan vælge hold med formdyk.
Barcelona er nok stadig urealistisk at slå, men altså hvis det skulle være, kunne det vel godt være nu. Kunne være ret sjovt med 2 opgør i hvert fald.

Porto-Barcelona-Krasnodar-Midtjylland?

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Saemala »

Steffen am skrev:
1. okt 2020, 11:01
Altså tænker hvis man kan vælge hold med formdyk.
Barcelona er nok stadig urealistisk at slå, men altså hvis det skulle være, kunne det vel godt være nu. Kunne være ret sjovt med 2 opgør i hvert fald.

Porto-Barcelona-Krasnodar-Midtjylland?
Vi skal have Ajax fra pot2. Overkommeligt hold, og så er der mulighed for en god away-tur med drengene, selvom vi ikke må komme på stadion!
Høvdingen af Herning

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja, nu får Rasmus Nicolaisen ikke mulighed for at spille Champions-league, men han valgte jo selv. Tænker skidt valg, men håber så at han kommer stærkere og dygtigere tilbage.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Saemala »

TrueWolfMidt skrev:
1. okt 2020, 11:08
Ja, nu får Rasmus Nicolaisen ikke mulighed for at spille Champions-league, men han valgte jo selv. Tænker skidt valg, men håber så at han kommer stærkere og dygtigere tilbage.
Er der noget der tyder på, at han ville få den mulighed hos os? Så skulle det lige være i sidste kamp, hvor vi sparer spillere, fordi vi allerede er videre ;)
Høvdingen af Herning

Eponaj
Indlæg: 83
Tilmeldt: 22. jun 2009, 02:06

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Eponaj »

Det er mærkelig ambivalent. Lige så stærk en følelse af begejstring og glæde man har, lige så meget ærgrer man sig over, at der er lukket for tilskuere. Jeg har drømt at se FCM i Champions League siden MCH blev bygget. Nu sker det endelig og vi kan ikke få lov til at være med. Ej at forglemme de udebaneture vi går glip af... Der her skulle jo være vores mulighed for besøge udebaneafsnittet på Anfield og Signal Iduna Park.

Den positive måde at se det på, er så, at vi måske ikke havde kvalificeret os hvis ikke det var for Corona. Fyldt stadion i Ludogoretz og Prag kunne måske have vendt tingene.

Jeg glæder mig sgu mere til idag kl 17:00 end kampen mod Horsens på søndag! :D Det bliver så mega stort. Men lad os lige slippe for Zenit.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Ravnen »

Liverpool, Barcelona og Inter. Vi kan kun overraske, så kan vi lige så godt gøre det med de sjoveste hold at møde.

Men uanset hvad bliver det fedt.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af SimonH »

Tænker klart at Juventus fra pot 1 er at foretrække.

* Vi får Ronaldo på besøg
* Vi undgår Atalanta + Inter + Lazio fra 3. seedningslag (dermed er kun RB Leipzig som vi vil være klare underdogs mod)

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af tubbe93 »

Eponaj skrev:
1. okt 2020, 13:33
Det er mærkelig ambivalent. Lige så stærk en følelse af begejstring og glæde man har, lige så meget ærgrer man sig over, at der er lukket for tilskuere. Jeg har drømt at se FCM i Champions League siden MCH blev bygget. Nu sker det endelig og vi kan ikke få lov til at være med. Ej at forglemme de udebaneture vi går glip af... Der her skulle jo være vores mulighed for besøge udebaneafsnittet på Anfield og Signal Iduna Park.

Den positive måde at se det på, er så, at vi måske ikke havde kvalificeret os hvis ikke det var for Corona. Fyldt stadion i Ludogoretz og Prag kunne måske have vendt tingene.

Jeg glæder mig sgu mere til idag kl 17:00 end kampen mod Horsens på søndag! :D Det bliver så mega stort. Men lad os lige slippe for Zenit.
Er det endeligt besluttet, at der ikke kommer tilskuere til gruppespillet?
Der var tilskuere fra både Spanien og Tyskland til supercuppen i Budapest i sidste uge.

Ceferin har også tidligere snakket om, at det gradvist skulle åbnes for fans på lægterne efter supercuppen og i gruppespillet.
Så jeg ser muligheder for det, og så kommer det an på, hvad de nationale myndigheder lægger op til.
FCM!
FCM!
FCM!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Steffen am »

Ander der ser lodtrækning, der kæmper lidt med at holde opmærksomheden? ;)

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af SimonH »

Steffen am skrev:
1. okt 2020, 17:45
Ander der ser lodtrækning, der kæmper lidt med at holde opmærksomheden? ;)
De der spiller interviewes er frustrerende.

Besvar