R3: Midtjylland - Randers

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af Stoffer »

SimonH skrev:
26. sep 2020, 10:51
Stoffer skrev:
26. sep 2020, 09:01
Man skal ikke drage nogle større konklusioner på baggrund af 2 runder, men tap in har Randers med den andens største xG difference, og overraskende nok er det offensiven som har drevet det i de to første kampe: https://public.tableau.com/profile/tapi ... ublish=yes

Det siger dog, at Randers kommer med god form. Det skal nok blive svært.
De spillede hele kampen i overtal mod GF.
De har scoret 4 mål - alle på dødbolde
Det er jeg klar over, men det passede jo meget godt, som du kunne se. Og mål på dødbolde tæller ligeså meget.


Superliga.dk siger cirka 50/50 i chancer: https://www.superliga.dk/kamp/2020-2021 ... randers-fc

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af Lund7400 »

Vigtigt.

Der skal hentes en CB. Og så undrer det mig, at Sisto starter i SL og ude i CHL. Det bør simpelthen være enden på trend onsdag, han skal starte. Dog enig i Mabil har fået ny energi af Sistos entre, positiv afledt effekt!

Godt indhop af Madsen og Vibe

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af Steffen am »

Fcms egen statistik siger 15 skud og 1,80 xG til Fcm
Og 17 skud og 1,40 xG til Randers.
https://www.fcm.dk/kampe/fc-midtjylland ... 6-09-2020/

Så kampen skulle være endt 1-1 eller 2-1 hvis man skal snakke om retfærdighed.

Men sgu fint med smalle arbejdssejre imellem de vigtige UEFA kampe.

Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

Re: R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af Sander »

Nu går I meget op i jeres statistiker.

Her er min :

Hvem af vores to topangribere skal starte i kampen om de ekstra 80 mio.

Brumado 6 kampe og 1 mål

Kaba 5 kampe og 0 mål.

Da Brumado har scoret flest starter han på trods af, han er den billigste.

Jo, FCM satser😏

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af Vijen »

Sander skrev:
26. sep 2020, 20:05
Nu går I meget op i jeres statistiker.

Her er min :

Hvem af vores to topangribere skal starte i kampen om de ekstra 80 mio.

Brumado 6 kampe og 1 mål

Kaba 5 kampe og 0 mål.

Da Brumado har scoret flest starter han på trods af, han er den billigste.

Jo, FCM satser😏
Du glemmer, at inkludere alle de andre aspekter i spillet end mål. Kaba er utrolig vigtig i vores presspil. Og så er han jo kun en superredning fra at have scoret i prag. Så jeg tror på Kaba for lov fra start igen.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af 6256 »

Er det bare mig, eller så Frank meget træt ud? Jeg håber han er 100p til på onsdag.

Dog et fint indhop af Madsen. Håber der venter flere minutter til ham.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af Stoffer »

Jeg synes, I er hårde ved James. Han kæmper med at holde på Kamara, det kunne alle se, men jeg synes ikke, man skal undervudere Kamara. James har brug for rytme og spilletid.

Jeg har to argumenter for tålmodighed:
1. Jeg var en af dem, som var efter Paulinho for hans defensive hjerneblødninger i starten, men trænerne holdt fast, og det var jo tydeligvis det rigtige at gøre. James er ikke Paulinho og omvendt, men James har ligesom Paulinho nogle vanvittige fysiske forudsætninger og virkelige gode evner på bolden (for en spiller på den position). Jeg tror på, trænerstaben kan bygge defensive positionering og timing på James, og så kan han blive en overmiddel (måske endda rigtig god) SL center back.

2. Hierakiet. I er nogle, som efterspørger indkøb. Når vi skal rotere mellem midtuge kampe og SL, så vil der være kampe af større og mindre vigtighed. Der er en sund fornuft i, at der er et relativt etableret hieraki. Om ikke andet af løn årsager. Jeg ved ikke, hvem der kommer op fra U19 i de kommende år, men vi har i forvejen Nico, som ligner en spiller, der skal tage Mabil/Kraev ruten ind på holdet. Går vi ud og køber uden at sælge, så står vi med udfordringer i min optik. De udfordringer opstår ikke i nær samme grad, hvis trænerstaben forløset James.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af Cortez »

Dejligt med 3 points.

Igen er vores angribere for dårlige og uskarpe til at omsætte chancerne til mål. Når vores angrebstræner udtaler at man skal kigge på helheden, når det påpeges at vores angribere er uskarpe, så synes jeg ærligt talt, det er ham, der er en del af problemet.

https://www.fcm.dk/nyheder/kampprogram ... rs-kampen/

Det er muligt, jeg er hård ved Duncan, men jeg synes ikke det er godt nok, det vores angreb præsterer. Hverken på dødbolde eller i åbent spil.

/Cortez

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af Ravnen »

Det var ikke nogen god kamp at overvære. Ja ordet kedelig er vel tæt på at være det rette. MEN, dog ikke. For det er selvfølgelig aldrig kedeligt så længe ulvene vinder ;-)

Spøg til side. Med tanke på rotationen på holdet, og den store kamp forude. Så er det prof arbejde at vinde 1-0 nærmest med hænderne på ryggen. Der blev ikke investeret meget, det var ihvertfald min fornemmelse. Men output er 3 point og et værdifuldt mål for Kraev, som forhåbentlig rammer en god gang selvtillid med målet.

Vi ville vinde sådan en kamp med flere mål, hvis vi havde mere skarphed i front. Jeg synes endnu engang at Ronnie skal have chancen. Jeg anerkender argumenterne om at Kaba og Brumado kunne komme i gang, at vi om et halvt år kunne stå med en af de to som pludselig har åbnet sig op som en blomst og banker kasser ind. Spørgsmålet er bare om vi har råd til at vente på det? og om det virker realistisk? Jeg har ikke følelsen af at de er lige ved at bryde lydmuren.
Lad os få Ronnie og Vibe frem i gelleddet, det skader ikke at Kaba og Brumado føler lidt konkurrence.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af 974 »

Jeg tænker vel at de på en eller anden måde også får lidt "europæisk" erfaring ved at køre disse smalle sejre hjem :P

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af mousebreaker »

Disse smalle sejre er ofte et udslag af tilfældigheder. Omsætter modstanderne en chance til mål kort før slut, så koster det point. Er modstanderne først kommet frem til chancen, så er det i bund og grund ude af egne hænder. Selvflg kan JH diske op med en redning, men bliver der afsluttet godt og præcist, så er der mål. Derfor er det vigtigt at angriberne formår at give holdet den ekstra scoring der skal til for at lukke disse opgør, og dermed holde tilfældighederne på et minimum. Det skal dog siges, at i kampen mod Randers formår Randers ikke at tilspille sig store chancer den sidste halve time.

Vi har ikke den skarpretter der skal til pt, men man kunne da håbe der bliver ændret på det meget snart.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
28. sep 2020, 10:29
Disse smalle sejre er ofte et udslag af tilfældigheder. Omsætter modstanderne en chance til mål kort før slut, så koster det point. Er modstanderne først kommet frem til chancen, så er det i bund og grund ude af egne hænder. Selvflg kan JH diske op med en redning, men bliver der afsluttet godt og præcist, så er der mål. Derfor er det vigtigt at angriberne formår at give holdet den ekstra scoring der skal til for at lukke disse opgør, og dermed holde tilfældighederne på et minimum. Det skal dog siges, at i kampen mod Randers formår Randers ikke at tilspille sig store chancer den sidste halve time.

Vi har ikke den skarpretter der skal til pt, men man kunne da håbe der bliver ændret på det meget snart.
Er det helt sikkert, men tænker også at hvis vi ikke havde foran, havde vi presset hårdere på, men når vi var foran, kune og skulle den komtrolleres hjem. Selvom den måske blev lidt mere spændende, end hvad der havde været nødvendigt. Men stadig med en (smal) sejr i xG også.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af Christian »

Med alle de etmåls sejre vi har præsteret i sidste sæson, og allerede to gange i denne sæson, synes jeg vi har vist at det er langt mere end held og tilfældigheder der ligger bag.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:
28. sep 2020, 16:18
Med alle de etmåls sejre vi har præsteret i sidste sæson, og allerede to gange i denne sæson, synes jeg vi har vist at det er langt mere end held og tilfældigheder der ligger bag.
Det er selvfølgelig også i langt højere grad andre parametre som selvtillid, fysik, taktik og generel kvalitet, som står bag alle disse 1 målssejre. Det ændrer dog ikke på, at man med en føring på 1 mål i højere grad overlader det til tilfældighederne om man mister point eller ej. At vi holdt det hjem så ofte som vi gjorde sidste år, var derfor også i høj grad påvirket af varians. Bare kig på kampene under KA.
Det siger sig selv, at hvis man går ind til de sidste femten-tyve minutter af en kamp, med en to-målsføring, så vinder man markant oftere, end de gange man kun fører med 1 mål.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af UlveLars »

mousebreaker skrev:
29. sep 2020, 16:39
Christian skrev:
28. sep 2020, 16:18
Med alle de etmåls sejre vi har præsteret i sidste sæson, og allerede to gange i denne sæson, synes jeg vi har vist at det er langt mere end held og tilfældigheder der ligger bag.
Det er selvfølgelig også i langt højere grad andre parametre som selvtillid, fysik, taktik og generel kvalitet, som står bag alle disse 1 målssejre. Det ændrer dog ikke på, at man med en føring på 1 mål i højere grad overlader det til tilfældighederne om man mister point eller ej. At vi holdt det hjem så ofte som vi gjorde sidste år, var derfor også i høj grad påvirket af varians. Bare kig på kampene under KA.
Det siger sig selv, at hvis man går ind til de sidste femten-tyve minutter af en kamp, med en to-målsføring, så vinder man markant oftere, end de gange man kun fører med 1 mål.
Hvis du spørger i Torino, vil de sige, at alt over en et-måls sejr er spildt

Besvar