CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Tøffe, Bo Henriksen etc siger bare hvad alle ser, og har set på længe. Det sgu jammerligt og tåkrummende til tider.

Synes Brumado burde få chancen noget oftere, men det kommer nok af sig selv, og at de begge er udskiftet til næste sommer.

Man kan ikke leve på en ikke eksisterede offensiv og samtidig præstere kontinuerligt i Europa, hvis man vil være med år efter år.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Lidt sjovt at læse international forum også.

Firnen skrev:
22. sep 2020, 23:17
Krasnodar managed to snatch the 2-1 win in a pretty even game, and got the slight advantage for the return leg.

Salzburg probably advanced from tonight.

Slavia and Midtjylland 0-0, I did not expect that, maybe Slavia is not as strong as we thought.
CrabCZ skrev:
22. sep 2020, 23:18
If Slavia does not succeed agains Midtjylland, it's absolutely going to be a fault of the coach, Jindřich Trpišovský. He managed to eliminate every single strength and expose all the vulnerabilities of his own team. The long balls didn't work in the first half and they didn't work in the second half either. Absolutely unnecessary giveaways. His gaping holes in the midfield should have been adressed already in the first half, they're still there in the second half. Everything that didn't work in the first half they doubled down on and did more of it. I also have a feeling he overvalued individual qualities of Midtjylland and is acting as if they were facing Liverpool.

Terrible coaching decisions.

On the bright side, it's going to benefit the czech coefficient if he drops the ball again in Denmark.
anty1975 skrev:
22. sep 2020, 23:32
EarlofBug skrev:
22. sep 2020, 23:19
I see Midtjylland as favourites after this match.
PAOK - Krasnodar is still 50-50 imo.
I think its a very good result for Slavia, without fans home advantage is minimal and every score draw now is in favour of Slavia. FCM really should ve scored in Prague, they had 3 or 4 excellent chances. I am afraid it is going to bite them in the ass.
Slavia is nothing special, yes good organization, good pressing but little individual talent. I feel FCM is a better team certainly they have more players with potentially bright future. But now they HAVE to win, I doubt it ll be another 0:0.

Synes det er interessant det her med om historien er det ene hold er godt eller det andet hold er dårligt.
Virker i hvert fald som en fælles nævner for de 3 modstandere i CL, at alle holdene er dårligere end man regnede med inden.
Kald mig naiv, men sgu ikke noget dårligt hold Ankersen/Steinlein/Graversen/Priske/Bak har sat sammen.

Åh hvor kunne det være vildt, hvis vi kan hive den hjem på MCH Arena. :fcmwolf:

https://kassiesa.net/uefa/forum2/viewto ... &start=240

EDIT:
I får lige den her med også.
quelhar skrev:
22. sep 2020, 23:34
I strongly disagree with CrabCZ here. Midtjylland is a type of opponent against whom is very difficult for Slavia to play and succeed. Slavia has many strengths but not in technical individual qualities so combining in the center of the pitch is not an option as players lose balls there quite often and Midtjylland is deadly on counterattack (luckily not today). It is not much that remains and long balls to the sides work quite well for Slavia in other matches, it is something the players know how to use. Yes, the success rate was horrible today. Still, I see more problems in defense for Slavia than in offense. Midtjylland had way too many situations which could end up with goal and most of them were due to the fact that Slavia players were slow in reactions to situations on the pitch, some of them of course also due to individual blunders.

Still, the tie is completely open. Only instead of 60-40 for Slavia I would rate it now 45-55 towards Midtjylland. I sure hope that Slavia will play better next week.
Firnen skrev:
22. sep 2020, 23:17
Slavia and Midtjylland 0-0, I did not expect that, maybe Slavia is not as strong as we thought.
Slavia is as strong as was last season but Midtjylland is probably stronger than you thought.
Senest rettet af Steffen am 22. sep 2020, 23:46, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

JBT skrev:
22. sep 2020, 23:38
Tøffe, Bo Henriksen etc siger bare hvad alle ser, og har set på længe. Det sgu jammerligt og tåkrummende til tider.

Synes Brumado burde få chancen noget oftere, men det kommer nok af sig selv, og at de begge er udskiftet til næste sommer.

Man kan ikke leve på en ikke eksisterede offensiv og samtidig præstere kontinuerligt i Europa, hvis man vil være med år efter år.
Er det de tre mål mod YB med flot underliggende metrik, der leder din konklusion om offensiven?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

JBT skrev:
22. sep 2020, 23:38
Tøffe, Bo Henriksen etc siger bare hvad alle ser, og har set på længe. Det sgu jammerligt og tåkrummende til tider.

Synes Brumado burde få chancen noget oftere, men det kommer nok af sig selv, og at de begge er udskiftet til næste sommer.

Man kan ikke leve på en ikke eksisterede offensiv og samtidig præstere kontinuerligt i Europa, hvis man vil være med år efter år.
Har BH sagt det?

Tøffe er så monoton og forudsigelig.
Du kan også høre Grønkjær være væsentlig uenig.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Indlæg af Saemala »

Hvor er der dog stor forskel på Grønkjær og Tøftings "ekspert" evner.
Grønkjær er pivskarp, og har velbegrundede argumenter bag sin meninger. Tøfting fuldstændig i den modsatte grøft, og virker mere til at være med i studiet grundet hans lidt skæve profil.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Indlæg af ABT »

Steffen am skrev:
22. sep 2020, 23:42
JBT skrev:
22. sep 2020, 23:38
Tøffe, Bo Henriksen etc siger bare hvad alle ser, og har set på længe. Det sgu jammerligt og tåkrummende til tider.

Synes Brumado burde få chancen noget oftere, men det kommer nok af sig selv, og at de begge er udskiftet til næste sommer.

Man kan ikke leve på en ikke eksisterede offensiv og samtidig præstere kontinuerligt i Europa, hvis man vil være med år efter år.
Har BH sagt det?
Mener han sagde efter SE-kampen noget i retning af, at Midtjylland havde en mand på toppen, som ikke kan spille fodbold, som modstandere vil klappe i hænderne over at spille overfor.
/ ABT

Billede

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Manden kan ikke heade til en bold, og at han er decideret dårlig trods han er en kæmpe fyr, er flere gange udtalt
Der løber yndlinge spillere rundt og er bedre
Senest rettet af JBT 23. sep 2020, 00:05, rettet i alt 1 gang.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Grønkjær er enig med tøffe, han pakker det bare bedre ind. Skal man godt nok være meget sort rød fan for ikke at erkende. Ros er forventeligt på baggrund af resultatet og fcm som hold, der indgår Kaba. Men manden er jo piv ringe

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Stoffer skrev:
22. sep 2020, 23:41
JBT skrev:
22. sep 2020, 23:38
Tøffe, Bo Henriksen etc siger bare hvad alle ser, og har set på længe. Det sgu jammerligt og tåkrummende til tider.

Synes Brumado burde få chancen noget oftere, men det kommer nok af sig selv, og at de begge er udskiftet til næste sommer.

Man kan ikke leve på en ikke eksisterede offensiv og samtidig præstere kontinuerligt i Europa, hvis man vil være med år efter år.
Er det de tre mål mod YB med flot underliggende metrik, der leder din konklusion om offensiven?
Nej, det handler om offensiven de sidste 2 år ikke har været flydende eller leveret nok mål fra centrale pladser. Man er tidl røget ud 5-6 gange (eller hvor meget det nu er) på mere sidste tredjedels slutprodukt end det man har været vidne til gennem seneste perioder

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Indlæg af tatoo »

Ret beset skulle vi have scoret mindst 1 kasse, og som Tøffe siger får man ikke 10 chancer i disse kampe. Slavia har INGEN store chancer. Vi har 3 som godt kunne have givet 1 kasse hvis vi havde været skarpere. Er bange for at det kan komme til at bide os i røven på onsdag at vi var så uskarpe idag.

Det kan godt blive Kaba´s evner idag der kommer til at koste CHL. 2 mod 1 situationen skal der bare spilles til en chance KABA. Jeg ved sgu ikke hvad Kaba løber rundt og tænker han skal gøre ved kuglen, for han tager da de forkerte beslutninger i rigtig mange tilfælde.

Synes godt nok at det der bliver skrevet om Kaba herinde er berettiget, og ikke en hetz mod ham.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Indlæg af Saemala »

Synes godt nok at det der bliver skrevet om Kaba herinde er berettiget, og ikke en hetz mod ham.
Jo, det er en hetz. Alt for nemt at pege ham ud som syndebuk efter hver kamp. Kaba er utroligt meget på bolden, og er stort set med i alt hvad vi skaber af farlige situationer. Ikke bare i dag, men i størstedelen af kampene.
Nej, det er ikke altid kønt, og jo, jeg bandede og svovlede over den 2v1. Men hvad er kendetegnene ved vores farlige situationer? At han er med i det hele.

Dreyer er helt usynlig i dag, og spiller forfærdeligt. De få gange han har bolden, laver han en dårlig aflevering eller mister den. Nærmest ingen snakker om det, fordi alle hopper til den nemme løsning, som er at svine Kaba.

Sviatchenko står godt defensivt, men hver gang Scholz blev lukket, og han selv skulle føre bolden frem, endte den ud over side/baglinjen. Et gentagende problem.

Mabil har intet vist siden Corona brød ud. Stepover, stepover, gå i stå. Repeat. Dygtig presspiller, men har jo dårligere output end Kaba.

Kaba har mange forbedringspunkter, og jeg ønsker mig da også en bedre angriber. Men han er klart den bedste vi har, til den måde vi spiller på.
Jeg er bare træt af den evindelige kritik af ham, selvom han faktisk gør det ganske fint i mange facetter af spillet
Høvdingen af Herning

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Indlæg af MFKM »

JBT skrev:
22. sep 2020, 23:59
Manden kan ikke heade til en bold, og at han er decideret dårlig trods han er en kæmpe fyr, er flere gange udtalt
Der løber yndlinge spillere rundt og er bedre

Jeg vil opfordre dig til at se kampen igen. Kaba har et fantastisk hovedstød, som kun er en rigtig god redning fra at gå i mål.

Derudover vinder han en bold ved bagerste stolpe efter et hjørne, hvor der fløjtes et ultra tyndt frispark.

Hvis marginalerne(som han ikke kan kontrollere eller kan/skal bedømmes på) havde været med ham i de to situationer - havde du så påstået han var dårlig på hovedet i dagens kamp?

Kaba spiller ikke en god kamp, men folks vurdering herinde og Tøffes især er så ensidig at det er til at kaste op over.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Indlæg af Christian »

Jeg er meget imponeret over vores måde at håndtere kampen på i går. Jeg ved der bliver gjort grin med begrebet lærepenge, men kampen mod Apoel føler jeg virkelig lærte os noget. Vi spiller ikke svinsk som Apoel, men vi fik virkelig dræbt kampen i går, og alle vores dødbolde tog en evighed.

Jeg synes nul nul var super, og det er ikke os men dem der nu skal jagte et resultat.

Jeg synes Kaba var god i går, og ja han fejler i nogle afgørende situationer hvor han udstilles rigtig grimt, men alt det andet han bidrager med, gør ham bare rigtig værdifuld for holdet.

Scholtz var min bedste mand i går, med Jesper lige efter.

Det mest negative lige nu, er brødrene BT som efter hver eneste kamp spreder negative budskaber herinde. Voldsomt trættende.

Jeg glæder mig rigtig meget til returen og vurderer vores chancer for mindst 50/50.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Indlæg af Matjavsen »

Jeg forstår virkelig ikke at nogle personer efter en god kamp, kun vælger at fokusere på det der var dårligt, og ikke alle de ting som var godt

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: CL PO/1: Slavia Praha - FC Midtjylland

Indlæg af ABT »

Christian skrev:
23. sep 2020, 08:24
Det mest negative lige nu, er brødrene BT som efter hver eneste kamp spreder negative budskaber herinde. Voldsomt trættende.
Hvad fabler du om? Folk herinde snakker om personlig hetz mod Kaba - hvad har du lige selv gang i?

Det eneste indlæg jeg personligt har kommenteret i denne tråd er, at jeg stiller mig uforstående overfor, hvorfor Brumado ikke bringes i spil noget tidligere, når Kaba ikke lykkes med mere end han gjorde i går - ødelægger det dit glansbillede eller gjorde det din nat søvnløs? Det statement er en ganske fair betragtning, da der ikke kan være to meninger, når spørgsmålet går på hvem der har den bedste teknik af Kaba og Brumado (Læs: mere eller mindre alt sprang fra Kaba i går, når der blev spillet bolde op på ham. Og ja, han var meget alene deroppe, men det ændrer ikke på, at fundamentals alt for ofte var uden for skiven).

Derudover har jeg blot videreformidlet Bo Henriksens budskab vedr. hans udtalelser omkring Kaba for at svare på Steffen am’s spørgsmål, hvilket jeg naturligvis ikke står på mål for og i øvrigt heller ikke er enig i.
Senest rettet af ABT 23. sep 2020, 09:03, rettet i alt 1 gang.
/ ABT

Billede

Besvar