R1: Sønderjyske - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Genstart af superligaen, og superligaens runde 1.
Hvis man kan drille fans fra andre klubber, kunne man fristes til at sige verdenspremiere på superligaens 20/21 sæson. ;)

Og det evige spørgsmål inden en rigtig vigtig kamp. Sparing af spillere, eller opbygge momentum?
Jeg håber på momentum og spille holdet sammen.

Det Praktiske:
Tid: Fredag. 11/09 kl. 19.00
Sted: Sydbank Park (Haderslev)
Dommer: Mads Kristoffersen
Medie: TV3 Sport, Viaplay og radions P3

Karantæner:
SDR:
Midtjylland:

Skader:
SDR: Jeppe Simonsen(?)
Midtjylland: Riis, O. Olsen skadet og Evander tvivlsom

Bud på start XI'er
Som sagt håber jeg på momentum strategien.

Jesper Hansen
Joel, Scholz, Erik, Paulinho
Frank, Jens-Lys
Mabil, Kraev, Dreyer
Kaba

Bænk: Andersen, Cools, Dyhr, Nicolaisen, James, Madsen, Torp, Okosun, Evander, Vibe, Sisto, Isaksen, Anderson, Simsir, Brumado, Schwartz

Hov, vist lidt mere end 7 udskiftere, men længe siden med så stærk en bænk, og gode spillere der slet ikke kommer med til kampen?

5 seneste opgør:
02.03.20 SL FC Midtjylland SønderjyskE 3 : 0
25.08.19 SL SønderjyskE FC Midtjylland 0 : 2
17.03.19 SL FC Midtjylland SønderjyskE 2 : 1
23.09.18 SL SønderjyskE FC Midtjylland 0 : 0
03.07.18 CF SønderjyskE FC Midtjylland 2 : 1


Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?

God Kamp og Forza FCM!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

I øvrigt en spøjst faktor, det her med at der er 5 udskiftninger i superligaen, og 'kun' 3(+1) udskiftninger i Europa kampene.
Så lidt bedre mulighed for i denne kamp at spille fx. 65 med de startende spillere, og så skifte en håndfuld spillere, der ikke skal risikere at blive alt for flade, inden den vigtige kamp 5 dage efter.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af Densestar7430 »

5 dage før YB, hvor vi kan garantere klubben minimum 50-70 mio kr. Jeg nægter at tro på vi stiller i stærkeste opstilling. Tænker max vi ser halvdelen af start 11. Måske noget i stil med:

Hansen
Cools - Scholz - Nicolaisen - Dyhr
Frank - Madsen
Mabil - Kraev - Anderson
———— Kaba ————

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af SimonH »

Densestar7430 skrev:
6. sep 2020, 14:53
5 dage før YB, hvor vi kan garantere klubben minimum 50-70 mio kr. Jeg nægter at tro på vi stiller i stærkeste opstilling. Tænker max vi ser halvdelen af start 11. Måske noget i stil med:

Hansen
Cools - Scholz - Nicolaisen - Dyhr
Frank - Madsen
Mabil - Kraev - Anderson
———— Kaba ————

Jeg håber seriøst ikke at vi laver den sædvanlige Thorup brøler og skifter et helt hold. Vi skal helst blive spillet sammen, men det vil være ok at rotere på enkelte pladser.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Kan slet ikke finde argumenter for at spare spillere. Det er 2,5 uge efter seneste kamp, så alle har brug for kampen. Og med fem dage til kampen på YB, som samtidig mødes på hjemmebane, er der tid nok til at komme sig. Fint nok, at man kan reducere spilletiden for enkelte med de fem udskiftningsmuligheder.

Ok, jeg glemte måske lige spillere, der har været i landskampe...

Og Sønderjyske ser jeg slet ikke som en walkover med deres spillertilgang.

Vi siger, at vi skal kunne spille flere turneringer...så derfor vis det.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af 974 »

Danand123 skrev:
6. sep 2020, 15:49
Vi siger, at vi skal kunne spille flere turneringer...så derfor vis det.
Det drejer sig vel også i høj grad om at de "sekundære" spillere skal være med til at hive points hjem?

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af Densestar7430 »

Danand123 skrev:
6. sep 2020, 15:49
Kan slet ikke finde argumenter for at spare spillere. Det er 2,5 uge efter seneste kamp, så alle har brug for kampen. Og med fem dage til kampen på YB, som samtidig mødes på hjemmebane, er der tid nok til at komme sig. Fint nok, at man kan reducere spilletiden for enkelte med de fem udskiftningsmuligheder.

Ok, jeg glemte måske lige spillere, der har været i landskampe...

Og Sønderjyske ser jeg slet ikke som en walkover med deres spillertilgang.

Vi siger, at vi skal kunne spille flere turneringer...så derfor vis det.
Den her ene kamp er så meget vigtigere end dem vi kommer til, at spille i gruppespillet, hvor vi har sikret os pengene og de mange kampe. Med risiko for skader og spillere, der bare er et par procent trættere, så er min holdning at YB kampen skal prioriteres over alt andet.

SJE er på ingen måde en walk over, men som der også bliver nævnt, så er det at spille i 2 turneringer ligeså meget, at spillerne fra 12-18. Pladsen i truppen kan levere, ikke at start 11 kan spille mange flere kampe.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af MFKM »

Spillerne kan, skal og bør være 100% klar 5 dage efter kamp. Jeg kan slet ikke se grunden til at spare spillere - flere minutter på kompettitivt niveau må vægte langt højere på nuværende tidspunkt af sæsonen i forlængelse af en landskamppause. De har spillet én kamp med noget på spil siden vi sikrede os mesterskabet mod FCK den 9. Juli.

Forventer vi starter fuldstændig som mod Ludugorets. Pione og Evander får den sidste halve time. De hårdest ramte spillere kan så blive pillet ud i 60’.

Så kan vi køre YB kampen i samme start 11, evt. med Evander og Pione fra start hvis de er 100% fit.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

MFKM skrev:
6. sep 2020, 17:13
Spillerne kan, skal og bør være 100% klar 5 dage efter kamp. Jeg kan slet ikke se grunden til at spare spillere - flere minutter på kompettitivt niveau må vægte langt højere på nuværende tidspunkt af sæsonen i forlængelse af en landskamppause. De har spillet én kamp med noget på spil siden vi sikrede os mesterskabet mod FCK den 9. Juli.

Forventer vi starter fuldstændig som mod Ludugorets. Pione og Evander får den sidste halve time. De hårdest ramte spillere kan så blive pillet ud i 60’.

Så kan vi køre YB kampen i samme start 11, evt. med Evander og Pione fra start hvis de er 100% fit.
Jeg er helt enig!
Fysiologisk er der ingen problemer i at spille 2 kampe på 5 dage.
Der er naturligvis altid en risiko for skader, men medmindre der er folk, der i forvejen døjer med småskavanker, så er det en risiko man må løbe. Landsholdet spiller jo heller ikke med et halvt hold reserver i den sidste testkamp inden en VM-slutrunde. Der spiller man naturligvis med forventet start-11

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af Densestar7430 »

UlveLars skrev:
6. sep 2020, 20:57
MFKM skrev:
6. sep 2020, 17:13
Spillerne kan, skal og bør være 100% klar 5 dage efter kamp. Jeg kan slet ikke se grunden til at spare spillere - flere minutter på kompettitivt niveau må vægte langt højere på nuværende tidspunkt af sæsonen i forlængelse af en landskamppause. De har spillet én kamp med noget på spil siden vi sikrede os mesterskabet mod FCK den 9. Juli.

Forventer vi starter fuldstændig som mod Ludugorets. Pione og Evander får den sidste halve time. De hårdest ramte spillere kan så blive pillet ud i 60’.

Så kan vi køre YB kampen i samme start 11, evt. med Evander og Pione fra start hvis de er 100% fit.
Jeg er helt enig!
Fysiologisk er der ingen problemer i at spille 2 kampe på 5 dage.
Der er naturligvis altid en risiko for skader, men medmindre der er folk, der i forvejen døjer med småskavanker, så er det en risiko man må løbe. Landsholdet spiller jo heller ikke med et halvt hold reserver i den sidste testkamp inden en VM-slutrunde. Der spiller man naturligvis med forventet start-11
Måske i har ret.

De 5 udskiftninger giver selvfølgelig også rig mulighed for, at halvdelen af dem kan nøjes med at spille 60 min, hvis resultatet ser fornuftigt ud.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Jeg er enig med flere her, jeg tror også, at det bliver ligesom startopstillingen mod Ludo.

Det mest interessante for mig bliver at se, hvem starter på kanterne, og hvordan præsterer de. Derudover så skal vi komme ud til kampen med 100 km/t, der skal vises niveau fra 1. minut både med og uden bold.

Det er en banal pointe, men puh ha hvor kunne det være godt med et mål eller to til Kaba.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Danand123 skrev:
6. sep 2020, 15:49
Kan slet ikke finde argumenter for at spare spillere. Det er 2,5 uge efter seneste kamp, så alle har brug for kampen. Og med fem dage til kampen på YB, som samtidig mødes på hjemmebane, er der tid nok til at komme sig. Fint nok, at man kan reducere spilletiden for enkelte med de fem udskiftningsmuligheder.

Ok, jeg glemte måske lige spillere, der har været i landskampe...

Og Sønderjyske ser jeg slet ikke som en walkover med deres spillertilgang.

Vi siger, at vi skal kunne spille flere turneringer...så derfor vis det.
Fuldstændig enig. Havde vi været 5-6 kampe inde i sæsonen, så ville jeg helt sikkert udvælge 1-3 pladser til rotation. På nuværende tidspunkt kan alle bruge kampen til at blive skarpere, specielt i det offensive som altid tager længere tid. Med 5 dage til kampen bør det ikke være et problem overhovedet. Småskadede spillere bør dog ikke spille
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af Christian »

Stærkeste opstilling og det indebærer at Brumado får chancen fra start i stedet for Kaba.
Brumado virker til at have en masse selvtillid, og det skal vi bygge videre på.

Desuden forventer jeg en meget tæt kamp om guldet i denne sæson, så vi skal på ingen måde risikere point allerede i første kamp. Synes også jeg har hørt at det er ekstra vigtigt at blive mester i denne sæson, selvom jeg ikke helt er klar over hvorfor :D

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:
7. sep 2020, 09:20
Stærkeste opstilling og det indebærer at Brumado får chancen fra start i stedet for Kaba.
Brumado virker til at have en masse selvtillid, og det skal vi bygge videre på.

Desuden forventer jeg en meget tæt kamp om guldet i denne sæson, så vi skal på ingen måde risikere point allerede i første kamp. Synes også jeg har hørt at det er ekstra vigtigt at blive mester i denne sæson, selvom jeg ikke helt er klar over hvorfor :D
Fordi 20/21 mesteren er garanteret et europæisk gruppespil (EL eller CL, ikke den nye 3. rangs turnering)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af Christian »

mousebreaker skrev:
7. sep 2020, 14:19
Christian skrev:
7. sep 2020, 09:20
Stærkeste opstilling og det indebærer at Brumado får chancen fra start i stedet for Kaba.
Brumado virker til at have en masse selvtillid, og det skal vi bygge videre på.

Desuden forventer jeg en meget tæt kamp om guldet i denne sæson, så vi skal på ingen måde risikere point allerede i første kamp. Synes også jeg har hørt at det er ekstra vigtigt at blive mester i denne sæson, selvom jeg ikke helt er klar over hvorfor :D
Fordi 20/21 mesteren er garanteret et europæisk gruppespil (EL eller CL, ikke den nye 3. rangs turnering)
Så skal vi selvfølgelig gøre hvad vi kan for at komme godt i gang med den nye sæson - tak for svaret.

Besvar