R1: Sønderjyske - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

MFKM skrev:
13. sep 2020, 18:50
En trøst kan være, at vi i det mindste var det bedste hold i vores kamp.

Det evigt imponerende hold FCK, har været spillet ud på røv og albuer i dag i første halvleg. Havde vi leveret sådan en præstation, så kunne jeg forstå folks kritik.

Guldbarometeret er ikke sænket ret voldsomt efter første runde. Videre.
FCK bagud 3 - 0 ved halvleg. OB har haft ti afslutninger indenfor rammen!
Tak skæbne, en skidt sæsonåbner for Ståle og co. kampen er selvflg ikke slut endnu, men det er vist ikke helt forkert at sige, at FCK ikke ser ud til at være kommet bedre ud af pre-season end vi er.

Vores guldchancer ser jeg ikke som ændret efter denne runde, hvis resultatet i Odense holder. Både vi og FCK kommer på sporet igen. Kan ikke se andre hold blande sig, medmindre begge favoritter får en sæson med max 1,9 point i snit, og det ser jeg ikke ske
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af MFKM »

Så glemmer OB selvfølgelig fuldstændig at spille fodbold i 2. halvleg.

Eponaj
Indlæg: 83
Tilmeldt: 22. jun 2009, 02:06

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af Eponaj »

OB er på vej til gentage deres præstation fra sæsonstarten i 19/20Billede

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af JBT »

1. Vi var ikke det bedste hold
2. Glem fck, man har langt større spilmæssige problemer selv
3. Kamil scorer mål, selv på dårlige dage. Det gør Kaba og Brumado ikke.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af Administrator »

JBT skrev:
12. sep 2020, 07:36
tubbe93 skrev:
12. sep 2020, 00:14
JBT skrev:
11. sep 2020, 22:45
Self har Solbakken været oppe at vende, om hvorvidt han skulle fortsætte efter sidste sæson.

Han gik selv ud og tonede det ned og vendte den, med at andre klubber var interesseret i ham.

Internationalt snit er ikke nået til Herning endnu nej, og defensiven redder ikke offensiven for nærmest tredje sæson i træk.
Du er godt klar over, at vi var det mest scorende hold i Superligaen sidste sæson, ikk? Så hvordan var det, at defensiven reddede offensiven?

Det er simpelthen vanvittigt, hvordan sådan en tråd her stikker af, når vi spiller dårligt, sammenlignet med hvor stille der er, når vi spiller godt.

Der er jo nærmest flere kommentarer her end da vi slog FCK og blev mestre!
Hvor mange mål scorede vores forsvarsspillere og defensive midts sidste sæson? Prøv lige at tjek det. Uhørt meget i forhold til normalen. Og Ronnies mål tæller jo ikke alle med.

Jeg ved godt det er en fælles ting, og man ikke kan dele kagen sådan op, men det er da stof til eftertanke uanset hvordan du vender og drejer det.

Man skriger på klasse, kvalitet og ambitioner og så taber man 2-0 i sønderjyske hvor man som minimum skal lukke af og få et kryds med hjem på baggrund af kampens forløb.
Hvordan går sådan noget lige i Europa, når man i den enkelte kamp ikke er kloge nok?

Resultatet er en ting, men det er sgu mere måden. Alt er tilbage til ideforladt. Ingen løb for hinanden, intet presspil, ingen vilje til at vil vinde.

Jeg synes alle omringliggende forhold i klubben inkl stab trænger til inspiration. Se på dem i Nordsjælland. Superliga spillerne træner de små, basale ting som at være på kursus i skoling af deres øjne mht syn/overblik i kampene, de bryder deres kampe voldsomt ned mand for mand - altså får lektier for, og bestræber sig på en klar version i spillet og presset hver dag osv osv.
Følg dem, de tager fat i rigtig mange gode ting for spillerne. Og trænerne analyserer på en helt anden måde.

Hvad laver Bach bak , BS , Duncan mv. efterhånden? Det her kan da ikke motivere dem at se. En overlevelsestur kan enhver strikke sammen. Metaltræthed? Næppe.

Indtil videre har internettet vundet over fcm og det tror jeg man må forstå, og leve med et godt stykke tid.
Mig bekendt giver et mål scoret af en angriber præcist 1,0000 mål. Forsvarsspillere giver dælme også præcist 1,0000, gæt hvad mål af øvrige spillere giver?

Jeg er fløjtende ligeglad med hvem der scorer, bare vi scorer. Ja, det var virkelig en møgkamp og elendig indsats. Tilbage til start og så vinder vi den næste.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af tubbe93 »

JBT skrev:
11. sep 2020, 22:45
Self har Solbakken været oppe at vende, om hvorvidt han skulle fortsætte efter sidste sæson.

Han gik selv ud og tonede det ned og vendte den, med at andre klubber var interesseret i ham.

Internationalt snit er ikke nået til Herning endnu nej, og defensiven redder ikke offensiven for nærmest tredje sæson i træk.
Hvor er du henne her til aften?

Og er Priske stadig i farezonen og bør skiftes ud?

Det er for ringe, at nogen debattører kun kommer frem, når vi taber en dårlig kamp, og er klar til at fyre hele holdet. Men efterfølgende er pist væk, når der er stor succes!
FCM!
FCM!
FCM!

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Tubbe, er du tungnem eller hvad?

Har ikke sagt BP skulle fyres, men at på baggrund af nogle meget dårlige præstationer periodisk, og det offensive udtryk, selvfølgelig bør han være oppe til overvejelse. Især som tiderne er blevet for fcm som ‘top klub’ med fast sølvtøj.

Nyd sejren, i stedet for så uklogt at blive personlig (og ja, jeg blev semi personlig i første linje, men glem det)

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af tubbe93 »

JBT skrev:
16. sep 2020, 23:12
Tubbe, er du tungnem eller hvad?

Har ikke sagt BP skulle fyres, men at på baggrund af nogle meget dårlige præstationer periodisk, og det offensive udtryk, selvfølgelig bør han være oppe til overvejelse. Især som tiderne er blevet for fcm som ‘top klub’ med fast sølvtøj.

Nyd sejren, i stedet for så uklogt at blive personlig (og ja, jeg blev semi personlig i første linje, men glem det)
Jeg er formentlig en smule tungnem.

Jeg er bare virkelig træt af dumme kommentarer, hvor folk mener at hele holdet og træneren er for dårlige på grund af en enkelt kamp.
Og når så vi spiller godt er der overraskende stille. Medgivet jeg er heller ikke aktiv der, men det er jeg sjældent nogen steder.

Derudover var det lige din kommentar jeg fandt frem, fordi jeg stadig synes, at de kommentarer var bedste eksempel på det fra weekenden. Der er bare nogle brugere, hvor det her er tilfældet. Og nu var det så lige dig jeg kunne huske den her gang.

Og så synes jeg faktisk, at det er lige så dumt at snakke om at sædet skulle være varmt under Priske, som det er at mene, at han skal fyres. Selvfølgelig er han ikke i fare for at blive hældt ud. Og han har aldrig været i nærheden af at være i en sådan situation! Det må enhver vel for fanden kunne se!
FCM!
FCM!
FCM!

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af Jesper BW1100 »

Det er unægteligt komplet useriøst at snakke om et varmt sæde under en træner, som netop har gjort os til suværene mestre, blot pga en tabt udekamp.
Hvis Priskes sæde blev mere koldt ville han få forfrysninger i røven!

Besvar