CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af Steffen am »

MFKM skrev:
17. sep 2020, 09:22
Steffen am skrev:
16. sep 2020, 23:20

Ja, det er rigtig nok. Det er lidt spøjst (og forvirrende)

For rigtig nok, de sjove penge starter nu, de faste TV aftaler, hymnen osv.

Men spillerregistrering og karantæne regler kører som kval.

Er faktisk lidt i tvivl om VAR starter nu også.
https://documents.uefa.com/reader/Cr6L8 ... tV34Ly9ywg

51.03
Single yellow cards and pending suspensions are always carried forward either to the next stage of the competition or to the UEFA Europa League in the current season.

51.04
Exceptionally, all yellow cards and pending yellow-card suspensions expire on completion of the play-offs. They are not carried forward to the group stage. In addition, all yellow cards expire on completion of the quarter-finals. They are not carried forward to the semi-finals

Du har helt ret i at de medtages. 3. gule kort giver en karantæne. Som jeg læser det vil et 3. gult kort i den sidste kamp mod Slavia Prag være ligegyldig, da de nulstilles.

Vedrørende VAR læser jeg dette som i at dette skal gælde fra play-off, altså kampene mod Slavia Prag.

49.03
In principle, VARs may be used in matches as of the play-off stage of the competition. However, UEFA may decide to use VARs in other matches as well, or to not use VARs in certain matches. Should it prove necessary for whatever reason, matches may start and/or finish without the use of VARs, and any failure, unavailability, use or non-use of the VAR technology will in no way prejudice the validity of the referee’s decisions, with such decisions being final in all cases.
Helt enig, sådan læser jeg det også.
Og tak for teksten i øvrigt.

Så kun den første kamp mod Prag, hvor Frank helst ikke må rage kort til sig, ellers er det bare gas. :D

Egentlig også en af fordelene ved at spille en kamp i stedet for dobbeltopgør.
En ting er at de hold træder senere ind, har færre kampe, men at de har en fordel hvis det andet hold har flere spillere i karantæne fare.

Så må man håbe vi træder ind, senere i turneringen til næste sæson, når der er dobbelopgør igen ;)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af mousebreaker »

MFKM skrev:
16. sep 2020, 22:40
Kaba er kæmpe MOM i mine øjne. Hold da op en præstation i absolut topklasse.
Han var i hvert fald den der hævede sin præstation mest ifht daglig niveau. Længere end det kan jeg ikke strække mig til. Han spillede en rigtig god anden halvleg. Havde han været i stand til at afslutte med kvalitet (uden nødvendigvis at score), så ville jeg også kippe med flaget over hans præstation og kalde det topklasse. Topklasse kan jeg dog ikke kalde det, når han som angriber leverer en hel kamp uden een eneste kvalificeret afslutning (med fare for at have nogen fra første halvleg. Har lige genset anden halvleg)

Det var dog en opløftende præstation af Sory Kaba, det vil vi gerne se noget mere af, men får han ikke kvalitet i sine afslutninger vil han fortsat være en fiasko. Personligt tror jeg ikke på at han nogensinde lærer at heade til en bold på superliga niveau
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af Danand123 »

mousebreaker skrev:
17. sep 2020, 14:48
MFKM skrev:
16. sep 2020, 22:40
Kaba er kæmpe MOM i mine øjne. Hold da op en præstation i absolut topklasse.
Han var i hvert fald den der hævede sin præstation mest ifht daglig niveau. Længere end det kan jeg ikke strække mig til. Han spillede en rigtig god anden halvleg. Havde han været i stand til at afslutte med kvalitet (uden nødvendigvis at score), så ville jeg også kippe med flaget over hans præstation og kalde det topklasse. Topklasse kan jeg dog ikke kalde det, når han som angriber leverer en hel kamp uden een eneste kvalificeret afslutning (med fare for at have nogen fra første halvleg. Har lige genset anden halvleg)

Det var dog en opløftende præstation af Sory Kaba, det vil vi gerne se noget mere af, men får han ikke kvalitet i sine afslutninger vil han fortsat være en fiasko. Personligt tror jeg ikke på at han nogensinde lærer at heade til en bold på superliga niveau
Enig i Kaba's manglende hovedspil. Den han header på i går (midt i målet), burde han have sat ud til en af siderne. Synes ofte han ikke rammer bolden ordentlig med panden - ved ikke om han lukker øjnene. Nogle gange bliver det også hoved/skulder inden bolden forlader ham. Ser det desværre som usandsynligt, at det bliver meget bedre. Måske også derfor, han aldrig har scoret ret mange mål - altså at hovedspillet halter.

Men at tage bolden ned med brystet og vende med den/eller spille den videre, ser jeg helt klart på niveau med Poul...

Simseee
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:42

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af Simseee »

Nogle der ligger inde med videoer fra fejringen efter igår?🎉

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af Sahl »

Det var en helt igennem fantastisk kamp, der giver en tro på at vi kan komme i CHL! Synes YB er bedre end vores kommende modstander.

Besvar