CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af MFKM »

Kaba er kæmpe MOM i mine øjne. Hold da op en præstation i absolut topklasse.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af Stoffer »


5915
Indlæg: 97
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af 5915 »

❤️ :fcm: :fcmwolf: 🖤
Hold nu op, hvor er det her FEEEEEEDT....hvilken pragt præstation i 2. halvleg 👍😁

Det er jo vildere end vildt og vildere end man turde håbe på.
KÆMPE SKULDERKLAP til hele holdet og en KÆMPE TAAAAAAK for at lukke munden på nogle af kritikerne 👍😁
FCM- always

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af Acebone »

Flot, flot, flot! Lige præcis den arbejdsindsats, jeg håbede på. Jeg vidste, de havde det i sig!

Der er mange, man kan fremhæve. Først og fremmest holdet som helhed, hvilket selvfølgelig også er en cadeau til Priske. Men når nu han ofte får så meget hug, må det vel være på sin plads at rose Kaba. Han kan åbenbart noget mod de "internationale" hold.

De schweiziske kommentatorer var i øvrigt vilde med Sisto.

Hedens drenge i Europa!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af Steffen am »

MFKM skrev:
16. sep 2020, 22:29
Nogle der har styr på reglerne for gule kort?

Bliver de ikke nulstillet efter den her runde?
Er relativ sikker på at man nulstiller i mellem den sidste kval runde og gruppespillet.
Dvs. at det gule kommer med mod Prag, men inden ect. gruppespil.

Er så lidt i tvivl, om hvis Erik, Frank eller Kaba skulle få gult i alle 3 kampe, om de så er ude i den første gruppespilskamp, eller om de også bliver nulstillet, tror jeg faktisk de gør.

Kraev, Frank og Paulinho er noteret for gult kort i den første kamp.
Så faktisk kun Frank, der meget gerne skal undgå gult kort i den første kamp mod Prag, men ellers bliver gule kort ikke aktuelle.

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af Konsulen »

Fantastisk flot sejr, hvor Kaba endelig viste hvad det er han kan - han kan ikke score mål ( hvilket er lidt uheldigt som angriber), men hans niveau i spillet er meget højt, når han spiller overfor gode hold. Det er vel klart han ikke præsterer mod de fleste mindre hold i ligaen? - de spiller for defensivt til, at hans spil kan bruges.
Ellers er Sisto i en klasse for sig...
Btw. så spillede YB i 1. halvleg fandme flot fodbold..

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af MFKM »

Sander skrev:
16. sep 2020, 15:38
Jeg er bange for, at vi ikke opnår kvalifikation til gruppespil. Steinlein gambler igen med 200 mio, kr.. Han har "igen" udtaget holdet med den inkompetente angrebstrio : Kaba (7 mål), Burmado (3 mål) og Vibe ( 2 mål). Ialt mål 19/20: 12 mål. Hvorfor bruger man ikke Ronnie Schwartz - Superligaens topscorer sidste sæson med 18 mål. Svaret må være, at FCM-Steinlein har betalt ialt 37 mio. kr. for Kaba og Burmado, og de skal bruges - ellers taber Steinlein ansigt. Det er hvad man hører på vandrørerne. Nu har vi tabt grupespillet 2016/17, 2017/18, 2018/2019 og 2019/2020 - det vil ikke være til at det sker for 5. år i træk - fordi at Steinlein er bange for at tabe ansigt. Konsekvensen kan blive tab af 200 mio. kr. og manglende resultater i Superligaen. Så kan det jo være, at Priske får skylden og en fyring. Det er bare en tanke.

God kamp.
Er du stadig sur over Ronnie ikke startede inde? Eller havde Steinlein udtaget den rigtigt trup?

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af MFKM »

Steffen am skrev:
16. sep 2020, 23:09
MFKM skrev:
16. sep 2020, 22:29
Nogle der har styr på reglerne for gule kort?

Bliver de ikke nulstillet efter den her runde?
Er relativ sikker på at man nulstiller i mellem den sidste kval runde og gruppespillet.
Dvs. at det gule kommer med mod Prag, men inden ect. gruppespil.

Er så lidt i tvivl, om hvis Erik, Frank eller Kaba skulle få gult i alle 3 kampe, om de så er ude i den første gruppespilskamp, eller om de også bliver nulstillet, tror jeg faktisk de gør.

Kraev, Frank og Paulinho er noteret for gult kort i den første kamp.
Så faktisk kun Frank, der meget gerne skal undgå gult kort i den første kamp mod Prag, men ellers bliver gule kort ikke aktuelle.
Tak for opklaringen.

Jeg troede egentligt at “kvalifikationen” kørte for sig. Og nu træder vi jo ind i en ny turnering - nemlig Champions League, selvom den første er play off, så er det jo Champions league med hymne og hele pivtøjet(hvis jeg husker rigtigt).

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af Steffen am »

MFKM skrev:
16. sep 2020, 23:14
Steffen am skrev:
16. sep 2020, 23:09
MFKM skrev:
16. sep 2020, 22:29
Nogle der har styr på reglerne for gule kort?

Bliver de ikke nulstillet efter den her runde?
Er relativ sikker på at man nulstiller i mellem den sidste kval runde og gruppespillet.
Dvs. at det gule kommer med mod Prag, men inden ect. gruppespil.

Er så lidt i tvivl, om hvis Erik, Frank eller Kaba skulle få gult i alle 3 kampe, om de så er ude i den første gruppespilskamp, eller om de også bliver nulstillet, tror jeg faktisk de gør.

Kraev, Frank og Paulinho er noteret for gult kort i den første kamp.
Så faktisk kun Frank, der meget gerne skal undgå gult kort i den første kamp mod Prag, men ellers bliver gule kort ikke aktuelle.
Tak for opklaringen.

Jeg troede egentligt at “kvalifikationen” kørte for sig. Og nu træder vi jo ind i en ny turnering - nemlig Champions League, selvom den første er play off, så er det jo Champions league med hymne og hele pivtøjet(hvis jeg husker rigtigt).
Ja, det er rigtig nok. Det er lidt spøjst (og forvirrende)

For rigtig nok, de sjove penge starter nu, de faste TV aftaler, hymnen osv.

Men spillerregistrering og karantæne regler kører som kval.

Er faktisk lidt i tvivl om VAR starter nu også.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af JBT »

Cajuste opførte sig som en stjerne

2. halvleg de bedste 45 minutter internationalt i FCM’s historie. Der er håb for klubbens europæiske fremtidsdrømme hvis man kan bygge på, med aftener som denne.

Lyngby lørdag - ligeså vigtig. 3 point et krav. Videre til Prag. Vil være som at vinde i tombolaen med chl, men el gruppespil er nu helt okay. Endelig.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af Ravnen »

Storslået oplevelse at se anden halvleg, Priske må have justeret helt perfekt i pausen for det var med et solidt overtag.

Klasse at sikre gruppespil. Nu kan vi med ro i maven give den alt mod tjekkerne, og hvis vi kan slå Young Boys så flot, så har vi søreme også en god chance i næste runde!

Savnede jer alle på stadion, det var det eneste som manglede for at sætte prikken over i´et på en historisk aften på MCH Arena!

Eponaj
Indlæg: 83
Tilmeldt: 22. jun 2009, 02:06

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af Eponaj »

Der er vist ikke flere positive ting at tilføje om kampen, end hvad der allerede er skrevet. Fucking fantastisk!

Men selvom vi vandt så synes jeg ikke vi bør undlade at diskutere det manglende røde kort. Er det bare mig eller var den tackling på Dreyer fuldstændig out of this World?

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af bifr05t »

Eponaj skrev:
17. sep 2020, 00:57
Der er vist ikke flere positive ting at tilføje om kampen, end hvad der allerede er skrevet. Fucking fantastisk!

Men selvom vi vandt så synes jeg ikke vi bør undlade at diskutere det manglende røde kort. Er det bare mig eller var den tackling på Dreyer fuldstændig out of this World?
Tacklingen på Dreyer var ikke uhørt, men burde i min optik have kostet spilleren direkte rødt. Det var mere eller mindre tekstbogsdefinitionen på hensynløst spil med unødvendig stor kraft.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af Stoffer »

bifr05t skrev:
17. sep 2020, 06:31
Eponaj skrev:
17. sep 2020, 00:57
Der er vist ikke flere positive ting at tilføje om kampen, end hvad der allerede er skrevet. Fucking fantastisk!

Men selvom vi vandt så synes jeg ikke vi bør undlade at diskutere det manglende røde kort. Er det bare mig eller var den tackling på Dreyer fuldstændig out of this World?
Tacklingen på Dreyer var ikke uhørt, men burde i min optik have kostet spilleren direkte rødt. Det var mere eller mindre tekstbogsdefinitionen på hensynløst spil med unødvendig stor kraft.
Der var mange sløje vurderinger, men ingen tvivl om det manglende rødt var værst.

- Det manglende straffe, når han gør sig bred med albuen, kan diskuteres.

- Paulinho burde have fået gult for at stikke foden ud bag sig - på Twitter mener Leander, man kunne overveje rødt, og jeg kan godt følge ham, det var helt ekstremt klodset.

- Kabas kort for brok synes jeg også er en skidt vurdering.

- Eriks kort for brok synes jeg er fair nok - hvis man tager med, at han nu engang havde bestemt sig for ikke at give rødt.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: CL Q3 - FC Midtjylland - Young Boys

Indlæg af MFKM »

Steffen am skrev:
16. sep 2020, 23:20

Ja, det er rigtig nok. Det er lidt spøjst (og forvirrende)

For rigtig nok, de sjove penge starter nu, de faste TV aftaler, hymnen osv.

Men spillerregistrering og karantæne regler kører som kval.

Er faktisk lidt i tvivl om VAR starter nu også.
https://documents.uefa.com/reader/Cr6L8 ... tV34Ly9ywg

51.03
Single yellow cards and pending suspensions are always carried forward either to the next stage of the competition or to the UEFA Europa League in the current season.

51.04
Exceptionally, all yellow cards and pending yellow-card suspensions expire on completion of the play-offs. They are not carried forward to the group stage. In addition, all yellow cards expire on completion of the quarter-finals. They are not carried forward to the semi-finals

Du har helt ret i at de medtages. 3. gule kort giver en karantæne. Som jeg læser det vil et 3. gult kort i den sidste kamp mod Slavia Prag være ligegyldig, da de nulstilles.

Vedrørende VAR læser jeg dette som i at dette skal gælde fra play-off, altså kampene mod Slavia Prag.

49.03
In principle, VARs may be used in matches as of the play-off stage of the competition. However, UEFA may decide to use VARs in other matches as well, or to not use VARs in certain matches. Should it prove necessary for whatever reason, matches may start and/or finish without the use of VARs, and any failure, unavailability, use or non-use of the VAR technology will in no way prejudice the validity of the referee’s decisions, with such decisions being final in all cases.

Besvar