Superligaen 20/21

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af SimonH »

Sahl skrev:
22. maj 2021, 14:39
SimonH skrev:
22. maj 2021, 14:35
Bookmakerne er enige om at der er ca. 30% for FCN-point. Det kan sagtens ske.

Vi har selv ca. 65% for en sejr mod AGF. Det er muligt, men marginalerne skal selvfølgelig gå vores vej.
Bookmakerne kan også tage fejl og statistik tager ikke udgangspunkt i alle faktorer der er i spil.
Vi kan ikke bruge statistik og sandsynlighed alene, der skal medregnes alle de andre faktorer.. FCN har intet at spille for, er på udebane, spare sikkert et par af deres bedste spillere og når det er officielt dykker deres chancer også.

Men ja alt kan ske. Jeg tror bare vi skal fokusere på sølvet, så er der heller ikke ligeså meget pres på.
Det er mere end inkorporeret i Oddset. Sidste gang de mødtes på samme stadion gav BIF odds 2,00.
Der er klar værdi i FCN, hvorimod BIF er en kæmpe minusværdi. De store penge fra Asien kommer på FCN mandag.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af MFKM »

Hvis folk vil have lidt inspiration til, at drømmen stadig lever, så kig på den spanske liga pt.

Atletico Madrid fører med to point ned til Real, men er dårligere i de indbyrdes kampe. Det betyder, at Atletico skal vinde, hvis Real vinder deres kamp.

Atletico møder ligaens nr. 19, men er bagud 1-0 efter 1. halvleg. Inden kampen var der odds 1.30 på Atletico sejr. Brøndby står i odds 1.33 for en sejr.

Nerver kan hurtigt komme til at spille ind i den afgørende kamp.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Lupus1999 »

Atl. Madrid fører nu 2-1 😉

Jeg har vendt mandagens kampe i hovedet flere gange og det eneste der ikke må ske er, at BIF kommer foran 2-0 eller 3-0 i den første halve time.

De må gerne blive udsat for spænding og nerve. Jeg har flere gange forsøgt at sætte noget op på overtro, at hvis jeg nu vandt dette og dette ludospil eller andet, så ville vi vinde, men hver gang har jeg tabt. 🥲

Jeg sætter min lid til Kamaldeen, og til at Flemming PEDERSEN virker som en ærekær mand, der hader, når han har en statistik med 0 sejre mod en modstander.

Det vigtigste må være at sikre det sølv og den CL kval og så må vi håbe på at der er flere gaver i denne Superliga sæson.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Sahl »

Lupus1999 skrev:
22. maj 2021, 19:41
Atl. Madrid fører nu 2-1 😉

Jeg har vendt mandagens kampe i hovedet flere gange og det eneste der ikke må ske er, at BIF kommer foran 2-0 eller 3-0 i den første halve time.

De må gerne blive udsat for spænding og nerve. Jeg har flere gange forsøgt at sætte noget op på overtro, at hvis jeg nu vandt dette og dette ludospil eller andet, så ville vi vinde, men hver gang har jeg tabt. 🥲

Jeg sætter min lid til Kamaldeen, og til at Flemming PEDERSEN virker som en ærekær mand, der hader, når han har en statistik med 0 sejre mod en modstander.

Det vigtigste må være at sikre det sølv og den CL kval og så må vi håbe på at der er flere gaver i denne Superliga sæson.
Hvis bare ting rettede sig efter sådan noget, så ville det være godt... men nok ikke helt realistisk når Brøndby er rykket ud af SL i mit FM spil.

Jeg tror også det bliver essentielt at Brøndby ikke kommer hurtigt foran og slet ikke med 2 for så er det slut. Det bedste der kunne ske, ville være en føring til FCN og et rødt kort til Brøndby, men det er jo utopi at tro på. Jeg tror stadigvæk ikke på Kamaldeen er med og tror også flere er væk, men håber du får ret og de alle spiller og er motiverede for at drille Brøndby. Kan lige forstille mig os snuppe guldet foran næsen på dem, det ville måske være nok til at jeg ville acceptere den dårlige afslutning og kalde det en af de bedste, pga spændingen.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Ravnen »

Når vi vinder på mandag efter en fuldstændig absurd og vanvittig afslutning på en helt igennem skør sæson, så bliver det en historie vi kommer til at fortælle igen og igen.. Jeg har set et blad falde fra en potteplante på den helt rigtige måde, og da jeg tænkte på det her scenarie mens jeg gik udenfor brød solen gennem skyerne... Så hvis jeg nu parkerer på den helt rigtige parkeringsplads foran mch Arena på mandag.....!!! 😁

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af mousebreaker »

"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
22. maj 2021, 12:22
MFKM skrev:
22. maj 2021, 08:07
mousebreaker skrev:
22. maj 2021, 08:03


Jeg tror FCN sætter lidt uprøvede kræfter på banen. Helt unge talenter, der skal modnes lidt. Uanset om de gør det, eller ej, så vil Brøndbys lydkulisse være en afgørende faktor. Den kulisse tror jeg ikke de mange helt unge FCN spillere kan tackle. Kommer Brøndby først foran, så vælter læsset for FCN.

Skulle Brøndby mod forventning sætte point til, så gør vi vel det samme mod AGF alligevel. Vores spillere har ikke fortjent en fejring denne sæson, uanset om de så skulle ende som mestre alligevel. Det ville næsten være flovt. Sæsonen ville blive kendt som “den sæson ingen ville vinde”. Det gør den jo nok alligevel
Vores spillere har sendt os i Champions League. Hvis vi bliver mestre, skal da naturligvis hyldes og vil gå over i historien. Ikke for det smukkeste mesterskab, men for den resultatmæssigt(ikke pointmæssigt) bedste sæson i historien.

Jeg tror de fleste inden sæsonen havde sagt ja tak til Champions league gruppespil og en 3. Plads, det havde jeg hvertfald.

Kommer spillerne med en mandfolkeindsats på mandag, så klapper jeg dem af banen, uanset om vi ender 1’er eller 3’er.
Spillerne vil naturligvis blive hyldet, men jeg vil alligevel stå tilbage med en skuffelse over de præstationer holdet har leveret. Både spillemæssigt og pointmæssigt. Så min hyldest vil blive underlig halvhjertet. I hvert fald til en start.
Hvis vi skulle ende som mestre er det ikke på egne evner, men på konkurrenternes mangel på kvalitet.
Det er helt klart ambivalente følelser jeg har. For var FCK i en normal sæson, havde de distanceret os med 15-20 point, og så havde jeg pga CL været ok tilfreds med sæsonen. Jeg ville pre-season som du siger, være helt tilfreds med sæsonen uanset de andre turneringer, hvis bare vi kvallede til et europæisk gruppespil, fordi det var så vigtigt for ikke bare vores, men hele Danmarks fodbold fremtid. Skuffelsen opstår, fordi alt blev serveret på et sølvfad til os. Pokal og mesterskab. Vi kunne bare ikke levere de middelmådige resultater der skulle til, for at det blev til et trofæ, for ikke at tale om the Double. Det kunne man trods alt ikke forberede sig på, før sæsonstart.
Sølle 9 point i de sidste 7 skulle der til, for selv at kunne afgøre det i sidste runde. Lagt sammen med den kedsommelige ørkenvandring, det blev krydret med banen i en lang periode, så bliver billedet bare en skuffelse. Trods kontinuiteten, lignede vi et hold som lige var blevet sammensat. Relationerne i det offensive spil var en mangelvare. Her kommer skuffelsen til Priske ind i billedet.
Det er som det er. Vi ligger som vi har redt.
Jeg håber godt nok, at dem der har været så heldige at få billet i morgen dukker op for at støtte holdet 100%. Selvom sølv vil være en stor skuffelse, så er forskellen på 2. og 3. pladsen altså kæmpe stor. Andenpladsen giver stadigvæk adgang til CL kval., og skulle Brøndby - mod alle odds - dumme sig mod FCN, så vil det fandme også være bittert, hvis de i givet fald stadigvæk løber med mesterskabet, fordi vi selv snubler mod AGF. Der er altså meget på spil i morgen, og så længe Brøndby kan nå at få gummiben på sidste spilledag, så skal vi søge det held.

Jeg forstår heller ikke alt det med det spillemæssige og om andre har spillet "under niveau". Med FCKs økonomi in mente, så bør de vel hive 7 ud af 10 mesterskaber, hvis de spiller op til det, som man kan forvente, så at de har underpræsteret i denne sæson, gør ikke mesterskabet mindre "fortjent" (jeg hader i øvrigt det ord) - uanset om det havner på Vestegnen eller i Midtjylland. Et mesterskab er et mesterskab i min verden, og skulle vi stå med guldet i morgen, så kommer jeg til at fejre det lige så meget som i 2018 eller 2020. Hvorimod ingen gider at fejre, hvis man har vundet ligaen på xG (tabellen for det spillemæssige og "fortjente" mesterskab), men kun er blevet nr. 2 i den rigtige tabel...

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Danand123 »

Selvfølgelig møder vi op i morgen...er man fan, så gælder det i alle sammenhænge.

Hørte i øvrigt en podcast i Mediano i går. Den sætter for alvor vores dårlige sæson i relief.

I dette mesterskabsslutspil har vi fået 14 point i 9 kampe, mens BIF har fået 13 point. Dvs BIF har sat 14 point til... I sidste sæson , hvor vi bliver mestre efter 32 runder, havde vi 78 point, hvilket betyder, at vi havde sat 18 point til over hele sæsonen. På det tidspunkt indebar pointtabene bl.a. nederlaget til Horsens på hjemmebane samt det famøse nederlag til GF på 3-4 efter føring på 3-1.

Det fortæller alt om, hvor svag denne sæson er.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Matjavsen »

Scholle siger det meget godt
Vi mangler sult. Brøndby er bedre som hold
Også nogle andre ting han ikke kan kommentere.

https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-sup ... ideo.shtml

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Sahl »

Matjavsen skrev:
23. maj 2021, 15:02
Scholle siger det meget godt
Vi mangler sult. Brøndby er bedre som hold
Også nogle andre ting han ikke kan kommentere.

https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-sup ... ideo.shtml
Det er faktisk dejlig med en ærlig udmelding.
Kigger man ud i Europa er der en del overraskelser i år og nogle mærkelig resultater. Derfor kan jeg sagtens leve med CHL og Sølv i år, faktisk burde vi alle være glade for det, når alt kommer på afstand. Men det er da bittert de ikke bare har lukket de matchbolde som man har fået.

Tror der sker en stor udskiftning til sommer og det bliver godt med noget nyt blod. Gad vide om en eventuelt Brentford oprykning kan gavne os?. hvem ved. Men selvom alt ser ud til at Brøndby løber med det, skal chancen forfølges til det sidste.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Matjavsen »

Jep, sølv er dog vigtigt, da vi kan risikere at være useedet i ECL playoff runden

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Kim »

"Den der ikke forfølger chancen, opgiver på forhånd"

Hvor er jeg træt af alt den kritik og bedrevidende!
Det er i orden at forholde sig objektiv, men at ville fyre halvdelen af klubben og skrige BP ud, det er sgu tarveligt!

Vi har overperformet europæisk og er 1 point bagefter i forhold til at vinde guld for andet år i træk!

FCN har lavet denne optakt, og hvor jeg håber de stiller stærkeste opstilling, og vil have vasket en plet væk. Her optakt!

https://fcn.dk/2021/05/podcast-hjortebj ... oplevelse/

Vi SKAL selv give sølvet hjem, og så er der en urealistisk chance for at tage guldet... Tilbage til 1. linje!

/Kim

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af 6256 »

Sahl skrev:
23. maj 2021, 15:13
Matjavsen skrev:
23. maj 2021, 15:02
Scholle siger det meget godt
Vi mangler sult. Brøndby er bedre som hold
Også nogle andre ting han ikke kan kommentere.

https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-sup ... ideo.shtml
Det er faktisk dejlig med en ærlig udmelding.
Kigger man ud i Europa er der en del overraskelser i år og nogle mærkelig resultater. Derfor kan jeg sagtens leve med CHL og Sølv i år, faktisk burde vi alle være glade for det, når alt kommer på afstand. Men det er da bittert de ikke bare har lukket de matchbolde som man har fået.

Tror der sker en stor udskiftning til sommer og det bliver godt med noget nyt blod. Gad vide om en eventuelt Brentford oprykning kan gavne os?. hvem ved. Men selvom alt ser ud til at Brøndby løber med det, skal chancen forfølges til det sidste.
Man skal selvfølgelig ikke tro på alt, hvad medierne skriver, men i forlængelse af Scholz interviewet, så dukker dette her op. Måske det bare er en storm i et glas vand.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... over-sisto

Men der har efterhånden været mange artikler om uro i truppen. Jeg ved ikke om man skal fortænke Priske i ikke at kunne håndtere den splid. Eller om problemet også ligger et andet sted. F.eks. i forhold til de køb og salg ledelsen har gjort. Det er nemt at sidde her i bagklogskabens ulideligt klare lys, men jeg ved simpelthen ikke om der har været for meget romantisk fortælling over hjemkøbene af Sisto og Løssl, for der har da også knyttet sig en del problematikker til den fortælling, også i forhold til truppen og holdsammensætningen.

Begge spillere var nok også for gode til at lade smutte forbi, men det må da også give stof til eftertanke på ledelsesgangene, hvis det kan skabe så meget splid, som det tilsyneladende ser ud til at have givet.

Og måske jeg også bare er for ensidig i min tolkning af det.

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Le Compte »

Den artikel er da lort!
Det er bare en konklusion som skribenten (ja vælger bevidst ikke at skrive journalist) selv er kommet frem til der bliver ikke fremført kilder eller argumentation. Det der er rystendende ringe af et medie.

En straf som den Sisto fik er fin. Hvis Priske fortsatte straffen vil han virke hævngerrig.

Sisto spiller ikke den plads mod FCK fordi Priske er svag men fordi Priske vurderer det er bedst for holdet. (Det er så min konklusion som heller ikke er underbygget ).
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Lund7400 »

Enig. Det er ko en artikel blottet for reelt indhold. Jeg kunne have skrevet det samme som skribenten, men der er jo heller intet substans.

Låst