Superligaen 20/21

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
21. maj 2021, 13:39
Stoffer skrev:
21. maj 2021, 13:23
som jeg har skrevet andet sted, vi ligger som vi har redt i denne sæson.
Det er kvalmende at tænke på, at vi faktisk kun behøvede sølle 9 point i de sidste 7 kampe, for at kunne afgøre det selv på hjemmebane i sidste spillerunde. 9 point i 7 kampe - og det magtede vi ikke......Det bliver man jo syg af at tænke på. Kæmpe krise. Selvransagelse, tak

https://superstats.dk/stilling/fra-til? ... 020%2F2021
Ja, præcis. Som jeg har slået på trommen for, så burde det ikke komme som en overraskelse for nogen, at det gik galt. Siden vinterpausen har undtagelsen nærmere været gode præstationer, og reglen har været sløje præstationer. Det hutlede sig afsted i en periode, og jeg fik en del røg for min uro inden mesterskabsspillet, men når man generelt præsterer ringe, så sætter det sig også i resultaterne før eller siden. Ingen magtede at hanke op i sig selv.

Jeg skriver ovenfor, jeg mener Priske skal blive, men han går på ingen måde fri for kritik. Der er en grænse mellem at skærme spillerne, og så pointere det uacceptable. Jeg aner jo ikke, hvad Priske har sagt internt, men jeg synes for ofte, han har stået og forsvaret indsatsen efter dårlige kampe, hvor vi var heldige med resultatet. Jeg kan ikke lade være med at tænke, om det havde været bedre at gå truppen lidt mere på klingen - også i offentligheden og kræve bedre spil.

Men c'est la vie

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Lupus1999 »

Hvor er det trist!

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/8586764

Jeg beklager mine indlæg, men jeg har nederen på over at vi har smidt to titler på gulvet. Først pokalen, der blev accepteret af, at vi så kunne gå all in på mesterskabet, men her har vi så gået all in på gummiben.

Som mange har skrevet, så er det tæt på det dårligste forår, som vi nogensinde har præsteret. Endda med den måske bredeste og stærkeste trup nogensinde. Sagerne med Evander, Kaba, Sisto, Mabil og Jesper Hansen, må åbenbart have sat nogle aftryk, som har påvirket harmonien og sammenholdet i truppen. Priske har ikke kunne håndtere det og det udmønter sig i præstationer og resultater der er på niveau med en nedrykker.

At smide guldet, pokalen og en CL playoff er bare helt til hest og må få bestyrelsen til at overveje Priske. Fodbold handler om nuet og vi kan ikke vinde mesterskabet af, at have været i CL i efteråret 2020. Jovist kan det stadig nås, og vi skal jagte det, men det kommer ikke til at ændre ved indtrykket og præstationerne i denne sæson.

Frendrup og Lindstrøm ude og forhåbentligt Hedlund, mod et FCN, der intet har udover æren at spille for, samt det faktum at de i flere tilfælde har i tale sat, at de nu kun mangler at knække koden mod Brøndby, og det skal motivere dem. Desuden kunne der også godt ligge lidt prisforøgelse i at Kamaldeen scorer hattrick i sin formodede afskedskamp.

Kom så!

Tro, håb og Kamaldeen!

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Matjavsen »

Lupus1999 skrev:
21. maj 2021, 16:37
Hvor er det trist!

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/8586764

Jeg beklager mine indlæg, men jeg har nederen på over at vi har smidt to titler på gulvet. Først pokalen, der blev accepteret af, at vi så kunne gå all in på mesterskabet, men her har vi så gået all in på gummiben.

Som mange har skrevet, så er det tæt på det dårligste forår, som vi nogensinde har præsteret. Endda med den måske bredeste og stærkeste trup nogensinde. Sagerne med Evander, Kaba, Sisto, Mabil og Jesper Hansen, må åbenbart have sat nogle aftryk, som har påvirket harmonien og sammenholdet i truppen. Priske har ikke kunne håndtere det og det udmønter sig i præstationer og resultater der er på niveau med en nedrykker.

At smide guldet, pokalen og en CL playoff er bare helt til hest og må få bestyrelsen til at overveje Priske. Fodbold handler om nuet og vi kan ikke vinde mesterskabet af, at have været i CL i efteråret 2020. Jovist kan det stadig nås, og vi skal jagte det, men det kommer ikke til at ændre ved indtrykket og præstationerne i denne sæson.

Frendrup og Lindstrøm ude og forhåbentligt Hedlund, mod et FCN, der intet har udover æren at spille for, samt det faktum at de i flere tilfælde har i tale sat, at de nu kun mangler at knække koden mod Brøndby, og det skal motivere dem. Desuden kunne der også godt ligge lidt prisforøgelse i at Kamaldeen scorer hattrick i sin formodede afskedskamp.

Kom så!

Tro, håb og Kamaldeen!

Jeg vil ikke kalde det gummiben, vi har bare været elendige hele foråret, hvis vi spillede godt de første 6-7 kampe og gik død kunne det betegnes som gummiben.

Og det er heller ikke sikkert endnu at et mesterskab giver playoff

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Sahl »

Matjavsen skrev:
21. maj 2021, 09:53
Håber på at se minimum 4 helt nye spillere i start 11 næste sæson
Det tør jeg næsten godt garanterer, da mange skal sælges.
Stoffer skrev:
21. maj 2021, 13:23
som jeg har skrevet andet sted, vi ligger som vi har redt i denne sæson. Det er ekstremt skuffende, fordi pilen så entydigt peger på det mentale alene. Man kan sige meget dårligt om gummiben osv., men det er i det mindste udtryk for lyst og ærgerrighed. Holdet her har alt for ofte været ramt af noget, som jeg ikke kan tolke som andet end selvfedme.

BIF ser ud til at kunne udrette voldsomt meget med små midler under CV og Fredriksen.

Vi har haft masser af kampe hvor jeg personlig synes vi har meget modgang med kendelser og stolpe ud på chancer. Sådan er det engang imellem, men det kan altså få stor betydning i den samlede stilling. Jeg er enig i man har set lidt trætte ud mentalt og har vel også stået i en lidt mærkelig situation med corona, forkortet chl, osv.

Brøndby har ubetinget det 3 største budget her i landet, det er ikke langt efter os! faktisk er vi længere væk fra FCK end Brøndby er fra os. Kigger vi få år tilbage var vores roller byttet rundt og Brøndby havde klart andet største budget. Selvom et stor budget giver bedre chancer, så er der så lidt forskel at jeg mener vi er side om side med Brøndby der.
Lupus1999 skrev:
21. maj 2021, 16:37
Hvor er det trist!

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/8586764

Jeg beklager mine indlæg, men jeg har nederen på over at vi har smidt to titler på gulvet. Først pokalen, der blev accepteret af, at vi så kunne gå all in på mesterskabet, men her har vi så gået all in på gummiben.

Tro, håb og Kamaldeen!
Jeg tvivler på Kamaldeen er med, hvorfor skulle han eller FCN tage risiko for skader i en ubetydelig kamp for dem. Tror faktisk vi ser mange af deres reserver og derfor er det jo også 99% sikkert Brøndby vinder i år. Sådan er det og det må vi leve med, sølv er træls, men det ville have været acceptabelt hvis vi havde sagt det inden sæsonstart, men ikke efter hvordan sæsonen har forløbet.
Matjavsen skrev:
21. maj 2021, 16:41

Jeg vil ikke kalde det gummiben, vi har bare været elendige hele foråret, hvis vi spillede godt de første 6-7 kampe og gik død kunne det betegnes som gummiben.

Og det er heller ikke sikkert endnu at et mesterskab giver playoff
Jeg synes heller ikke det er gummiben, det er en blanding af trætte spillere, både fysisk og mentalt, taktiske fejlvurderinger og sort uheld.. Havde Brøndby kun fået 1 point mod AGF eller havde vi haft stolpe ind i en af vores kampe, så havde vi nok ikke haft ligeså stor debat, selvom det generelle billede havde været det samme.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af tatoo »

Det virker som om der ikke er balance i truppen/staben. Nu råber Bach Bak at vi skal holde 110% fokus på kampen om guld. Det har han de sidste 5-6 kampe gjort, men det trænger åbenbart kun ind hos BB. Som en skriver skal Priske have en stærk hjælpetræner at sparre med - der tror jeg simpelthen ikke BB har evnerne.

Tror problemerne bunder i at
Vi spiller ikke som et hold - alt skal afgøres af individualister
Trænerteamet kan ikke håndtere alle egoer - for dem har vi mange af
Steinlein er "måske" roden til det onde - jeg ved det ikke. Men der er truffet mange mærkelige beslutninger over sæsonen. Sager som Mabil/Evander/Sisto/Kaba/Jesper Hansen. De nævnte spillere skal jo spille for at vi kan sælge dem, og der tror jeg der er nogen der har rådet Priske selvom Priske måske har villet noget andet.
Hvorfor stoppede Glen !!

Jeg siger bare oprydning tak.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Danand123 »

Her ca. et døgn efter seneste kamp, er det lidt surrealistisk at tænke tilbage på onsdag og torsdag aften. Det starter med, at “vi” kommer bagud og så sker der en kæmpe vending i 35.-40. minut. Onsdag scorer vi to hurtige mål mod Fck og er foran, mens der i går bliver uddelt rødt til Bif og udlignet. På kort tid er nedtur vendt til pæn sandsynlig for en god aften. Første halve time i anden halveg er der forholdsvis ingen fare. Men et kvarter før tid ...rødt kort og straffe til Fck samt en “Jesper Olsen” til fordel for BIF.

Selvfølgelig tilfældigt men alligevel.

I søndags kørte man skuffet hjem efter 1-1 mod Randers, og så fik man lige modet tilbage efter Fck sejr mod Bif.

Ja, en skør og træls periode på fem dage at kigge tilbage på.

Bliver særdeles mærkeligt at tage på MCH på mandag og ikke kun have fokus på banen.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Ravnen »

Danand123 skrev:
21. maj 2021, 20:38
Her ca. et døgn efter seneste kamp, er det lidt surrealistisk at tænke tilbage på onsdag og torsdag aften. Det starter med, at “vi” kommer bagud og så sker der en kæmpe vending i 35.-40. minut. Onsdag scorer vi to hurtige mål mod Fck og er foran, mens der i går bliver uddelt rødt til Bif og udlignet. På kort tid er nedtur vendt til pæn sandsynlig for en god aften. Første halve time i anden halveg er der forholdsvis ingen fare. Men et kvarter før tid ...rødt kort og straffe til Fck samt en “Jesper Olsen” til fordel for BIF.

Selvfølgelig tilfældigt men alligevel.

I søndags kørte man skuffet hjem efter 1-1 mod Randers, og så fik man lige modet tilbage efter Fck sejr mod Bif.

Ja, en skør og træls periode på fem dage at kigge tilbage på.

Bliver særdeles mærkeligt at tage på MCH på mandag og ikke kun have fokus på banen.
Det sætter du gode ord på. Man går virkelig med en tung følelse, så meget håb i begge kampe og begge gange vendte det til ren utur. Det er næsten også for utroligt det Hausner lavede, det er helt surrealistisk.

Men jeg sidder også med en stærk følelse af at den her skøre afslutning, ikke er færdig med at overraske os. Jeg vil seriøst gerne se hvordan Brøndby vil håndtere at komme bagud i deres kamp mod FCN, jeg føler modsat andre herinde ikke at Brøndby har en walk over foran sig, der er så meget på spil at det godt kan spille dem et pus. Jeg tror det bliver ekstremt spændende på mandag.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
21. maj 2021, 22:53
Jeg tror det bliver ekstremt spændende på mandag.
Jeg tror FCN sætter lidt uprøvede kræfter på banen. Helt unge talenter, der skal modnes lidt. Uanset om de gør det, eller ej, så vil Brøndbys lydkulisse være en afgørende faktor. Den kulisse tror jeg ikke de mange helt unge FCN spillere kan tackle. Kommer Brøndby først foran, så vælter læsset for FCN.

Skulle Brøndby mod forventning sætte point til, så gør vi vel det samme mod AGF alligevel. Vores spillere har ikke fortjent en fejring denne sæson, uanset om de så skulle ende som mestre alligevel. Det ville næsten være flovt. Sæsonen ville blive kendt som “den sæson ingen ville vinde”. Det gør den jo nok alligevel
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af MFKM »

mousebreaker skrev:
22. maj 2021, 08:03
Ravnen skrev:
21. maj 2021, 22:53
Jeg tror det bliver ekstremt spændende på mandag.
Jeg tror FCN sætter lidt uprøvede kræfter på banen. Helt unge talenter, der skal modnes lidt. Uanset om de gør det, eller ej, så vil Brøndbys lydkulisse være en afgørende faktor. Den kulisse tror jeg ikke de mange helt unge FCN spillere kan tackle. Kommer Brøndby først foran, så vælter læsset for FCN.

Skulle Brøndby mod forventning sætte point til, så gør vi vel det samme mod AGF alligevel. Vores spillere har ikke fortjent en fejring denne sæson, uanset om de så skulle ende som mestre alligevel. Det ville næsten være flovt. Sæsonen ville blive kendt som “den sæson ingen ville vinde”. Det gør den jo nok alligevel
Vores spillere har sendt os i Champions League. Hvis vi bliver mestre, skal da naturligvis hyldes og vil gå over i historien. Ikke for det smukkeste mesterskab, men for den resultatmæssigt(ikke pointmæssigt) bedste sæson i historien.

Jeg tror de fleste inden sæsonen havde sagt ja tak til Champions league gruppespil og en 3. Plads, det havde jeg hvertfald.

Kommer spillerne med en mandfolkeindsats på mandag, så klapper jeg dem af banen, uanset om vi ender 1’er eller 3’er.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Lupus1999 »

Puha.
Ikke særlig opmuntrende læsning..

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ke/8586624

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Ravnen »

Det er ikke anderledes end da vi mødte Randers og FCK med solid statistik i ryggen. Det er en ny kamp. Håber og tror FCN vil blive styrket af stemningen. De har gjort det onde mod os så tit at de skylder os lidt, synes jeg 😉

Og ender vi med at vinde til sidst, skal holdet selvfølgelig hyldes, det vil blive episk hvis vi tager mesterskabet på sidste spilledag for snuden af Brøndby. Og nu er det os der kan komme bagfra, en fordel Brøndby har haft et stykke tid men nu har de alt at tabe. Kommer FCN foran vil Brøndby stadion blive stille som graven. Mirakler kan ske 👍

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af mousebreaker »

MFKM skrev:
22. maj 2021, 08:07
mousebreaker skrev:
22. maj 2021, 08:03
Ravnen skrev:
21. maj 2021, 22:53
Jeg tror det bliver ekstremt spændende på mandag.
Jeg tror FCN sætter lidt uprøvede kræfter på banen. Helt unge talenter, der skal modnes lidt. Uanset om de gør det, eller ej, så vil Brøndbys lydkulisse være en afgørende faktor. Den kulisse tror jeg ikke de mange helt unge FCN spillere kan tackle. Kommer Brøndby først foran, så vælter læsset for FCN.

Skulle Brøndby mod forventning sætte point til, så gør vi vel det samme mod AGF alligevel. Vores spillere har ikke fortjent en fejring denne sæson, uanset om de så skulle ende som mestre alligevel. Det ville næsten være flovt. Sæsonen ville blive kendt som “den sæson ingen ville vinde”. Det gør den jo nok alligevel
Vores spillere har sendt os i Champions League. Hvis vi bliver mestre, skal da naturligvis hyldes og vil gå over i historien. Ikke for det smukkeste mesterskab, men for den resultatmæssigt(ikke pointmæssigt) bedste sæson i historien.

Jeg tror de fleste inden sæsonen havde sagt ja tak til Champions league gruppespil og en 3. Plads, det havde jeg hvertfald.

Kommer spillerne med en mandfolkeindsats på mandag, så klapper jeg dem af banen, uanset om vi ender 1’er eller 3’er.
Spillerne vil naturligvis blive hyldet, men jeg vil alligevel stå tilbage med en skuffelse over de præstationer holdet har leveret. Både spillemæssigt og pointmæssigt. Så min hyldest vil blive underlig halvhjertet. I hvert fald til en start.
Hvis vi skulle ende som mestre er det ikke på egne evner, men på konkurrenternes mangel på kvalitet.
Det er helt klart ambivalente følelser jeg har. For var FCK i en normal sæson, havde de distanceret os med 15-20 point, og så havde jeg pga CL været ok tilfreds med sæsonen. Jeg ville pre-season som du siger, være helt tilfreds med sæsonen uanset de andre turneringer, hvis bare vi kvallede til et europæisk gruppespil, fordi det var så vigtigt for ikke bare vores, men hele Danmarks fodbold fremtid. Skuffelsen opstår, fordi alt blev serveret på et sølvfad til os. Pokal og mesterskab. Vi kunne bare ikke levere de middelmådige resultater der skulle til, for at det blev til et trofæ, for ikke at tale om the Double. Det kunne man trods alt ikke forberede sig på, før sæsonstart.
Sølle 9 point i de sidste 7 skulle der til, for selv at kunne afgøre det i sidste runde. Lagt sammen med den kedsommelige ørkenvandring, det blev krydret med banen i en lang periode, så bliver billedet bare en skuffelse. Trods kontinuiteten, lignede vi et hold som lige var blevet sammensat. Relationerne i det offensive spil var en mangelvare. Her kommer skuffelsen til Priske ind i billedet.
Det er som det er. Vi ligger som vi har redt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Sahl »

Lupus1999 skrev:
22. maj 2021, 10:38
Puha.
Ikke særlig opmuntrende læsning..

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ke/8586624
Det virker også meget usandsynlig at det bliver til en FCN sejr. Men man kan jo så godt argumentere for at uafgjort ikke er urealistisk og det er jo nok for os hvis vi vinder. 2-2 og en sejr til os, så er der ingen af os der tænker på at FCN ikke kan vinde over Brøndby.
Vi skal bare fokusere på at vinde vores kamp og sølvet så er alt andet en bonus

Off topic

Brentford med en dum start og nu med chancen for at lave comeback 11 mod 10 med en halvleg igen. Det kræver dog 2 mål.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af SimonH »

Bookmakerne er enige om at der er ca. 30% for FCN-point. Det kan sagtens ske.

Vi har selv ca. 65% for en sejr mod AGF. Det er muligt, men marginalerne skal selvfølgelig gå vores vej.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Sahl »

SimonH skrev:
22. maj 2021, 14:35
Bookmakerne er enige om at der er ca. 30% for FCN-point. Det kan sagtens ske.

Vi har selv ca. 65% for en sejr mod AGF. Det er muligt, men marginalerne skal selvfølgelig gå vores vej.
Bookmakerne kan også tage fejl og statistik tager ikke udgangspunkt i alle faktorer der er i spil.
Vi kan ikke bruge statistik og sandsynlighed alene, der skal medregnes alle de andre faktorer.. FCN har intet at spille for, er på udebane, spare sikkert et par af deres bedste spillere og når det er officielt dykker deres chancer også.

Men ja alt kan ske. Jeg tror bare vi skal fokusere på sølvet, så er der heller ikke ligeså meget pres på.

Låst