R33: AGF - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: R33: AGF - Midtjylland

Indlæg af Vijen »

bifr05t skrev:
12. jul 2020, 21:49
Vijen skrev:
12. jul 2020, 21:44
Lund7400 skrev:
12. jul 2020, 21:36
Jeg forstår ikke, hvorfor man laver så massiv en udskiftning. Farvel momentum. Og hvad får reserverne ud af en ydmygelse i Aarhus? Er det så stor en tilfredsstillelse at få spilletid, når enhver kan gennemskue årsagen? Og når man taber stort? Jeg er ikke sikker på det.
Vi bruger resten af denne sæson til, at finde ud af hvor god vores bredde i virkeligheden er. Vi står forhåbentligt i en situation i efteråret, hvor vi skal bruge spiller 15-18 i truppen nået mere. Indtilvidere ser det ikke lovende ud, men det er også få dage efter festen.
Jeg synes faktisk at Lund har en relativ god pointe. Vi ydmyger vel i bund og grund vores reserver ved at spille størstedelen af dem i samme kamp ved siden af urutinerede kræfter. Vi kan samtidig ikke rigtig bedømme dem med udgangspunkt i en enkelt indsats mindre end fire dage efter at guldet blev vundet, eller er jeg helt forkert på den?
Enig, Fx vores backs ville nok have set meget bedre ud med Scholz og Sviatchenko inde i midten. Men den nye sæson begynder i dag og ikke mindst den fysiske klargøring. Fokus, må være at få vores start-11 knivskarpe til Europa og finde ud af hvem der har niveau. Vi har mange spillere som ikke har fået mange minutter og de er nødt til at blive testet i en rigtig kamp. Jeg vil nok forvente at se en 2-4 reserver i startopstillingen resten af sæsonen.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R33: AGF - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Det må du også Blackfcm for Anderson var da helt væk igen

Is på og nyd din sommer, det bliver der brug for frem mod Europa

Fcmrose
Indlæg: 173
Tilmeldt: 3. mar 2014, 18:09

Re: R33: AGF - Midtjylland

Indlæg af Fcmrose »

Vi er mestrene - vi er mestrene- vi er mestrene - mestrene
- mestrene - mestrene.
Jeg håber på sølv i Århus
Og bronze til fc copenhagen🤮

blackfcm1
Indlæg: 43
Tilmeldt: 1. sep 2019, 10:42

Re: R33: AGF - Midtjylland

Indlæg af blackfcm1 »

JBT skrev:
12. jul 2020, 22:03
Det må du også Blackfcm for Anderson var da helt væk igen

Is på og nyd din sommer, det bliver der brug for frem mod Europa
Det klær dig at være så pisse barnlig, håber virkelig ikke du er en voksen mand.

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: R33: AGF - Midtjylland

Indlæg af bifr05t »

Matjavsen skrev:
12. jul 2020, 22:02
bifr05t skrev:
12. jul 2020, 22:00
Steffen am skrev:
12. jul 2020, 21:53


Altså det er jo lidt sjovt.
Både Schwartz og Brumado får både guld og rykker ned, og begge spillere har spillet bedst i den klub der rykker ned.
Tænker der må være noget med spillestilen osv, men lidt spøjst.
Jeg skal bare lige være sikker på at vi er samme bølgelængde. Jeg er af den opfattelse at vi ikke spiller særlig godt angrebsfodbold i klubben i øjeblikket. Størstedelen af vores mål kommer efter standardsituationer eller som følge af en enkeltmandspræstationer (det er i hvert fald min opfattelse af hvordan tingene står til i øjeblikket). Jeg synes i bund og grund at vores angribere har ekstremt svære arbejdsbetingelser, og jeg så gerne at der kom mere fokus på det.
Syntes vi mangler en eksploiv kant til dette.

Ham Lucas Silva tror jeg der vil være rigtig god.

Syntes Mabil og Anderson er for ringe alt for tit
Jeg er ikke sikker på, at det nødvendigvis er et problem vi kan købe os ud af. I øjeblikket spiller vi som bekendt med både Mabil og Anderson. Min problematik med disse to, er at de er for identiske og til tider for selviske i deres spillestil. Samtidig så virker det som om, at de kun fungerer, hvis de er i stand til at løbe fra den forsvarsbak, som de står over for - og hvis dette ikke fungerer, så ender det ud som i dag, hvor de enten smider bolden for hyppigt, eller bliver usynlige i opspillet, hvilket synes at resultere i impotente opspil eller angreb.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R33: AGF - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Uprofessionelt. Pinligt. Find selv på flere..

Jeg er af den holdning at man skal gøre sit arbejde færdigt. Sæsonen er stadig i gang. AGF slog os hjemme i en rigtig træls kamp, og så kommer vi halvt på ferie med øl bong og det hele til Århus og spiller så tynd en omgang.

Firekæden bag kan vi omvendt godt sende på ferie efter den her omgang, de havde ikke niveauet..

Er klar over mesterskabet er hjemme, og det er skønt. Men lad os nu levere et bare nogenlunde anstændigt indtryk i de sidste kampe ☝️

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R33: AGF - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Lund7400 skrev:
12. jul 2020, 21:36
Jeg forstår ikke, hvorfor man laver så massiv en udskiftning. Farvel momentum. Og hvad får reserverne ud af en ydmygelse i Aarhus? Er det så stor en tilfredsstillelse at få spilletid, når enhver kan gennemskue årsagen? Og når man taber stort? Jeg er ikke sikker på det.
Jeg er meget på linje med det her, i hvert fald ifbm med at skifte hele bagkæden. Priske latterliggør sig selv, desværre, når han lige har udtalt i Sort Snak, at de vil gøre det modsatte (tage det seriøst) i den resterende del af sæsonen. Det er ikke seriøst at udskifte 7 mand inkl hele bagkæden. Godt at det blev straffet benhårdt af AGF, for det er at pisse på sportsmanship i ligaen som Priske iøvrigt også sagde de havde et ansvar for.
Spillere der skal ind og finde tryghed på holdet og spille sin chance, gør man en bjørnetjeneste. Priske udtalte også i Sort Snak at det ifht vores kultur heller ikke ville være tjenstligt at sende det signal til spillerne.
Priske sagde faktisk det ene og gjorde det andet på alle parametre ifht det. Det er faktisk uværdigt. Jeg er stor fan af Priske og kam sagtens se gennem fingre med det, men det er ikke i orden
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R33: AGF - Midtjylland

Indlæg af JBT »

blackfcm1 skrev:
12. jul 2020, 22:07
JBT skrev:
12. jul 2020, 22:03
Det må du også Blackfcm for Anderson var da helt væk igen

Is på og nyd din sommer, det bliver der brug for frem mod Europa
Det klær dig at være så pisse barnlig, håber virkelig ikke du er en voksen mand.
Er der venligst en Admin, der vil eskortere Blackfcm1 ud?

Hvis du ikke har noget ordentlig at diskutere, bør du undlade dit skriveri

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: R33: AGF - Midtjylland

Indlæg af Matjavsen »

bifr05t skrev:
12. jul 2020, 22:10
Matjavsen skrev:
12. jul 2020, 22:02
bifr05t skrev:
12. jul 2020, 22:00


Jeg skal bare lige være sikker på at vi er samme bølgelængde. Jeg er af den opfattelse at vi ikke spiller særlig godt angrebsfodbold i klubben i øjeblikket. Størstedelen af vores mål kommer efter standardsituationer eller som følge af en enkeltmandspræstationer (det er i hvert fald min opfattelse af hvordan tingene står til i øjeblikket). Jeg synes i bund og grund at vores angribere har ekstremt svære arbejdsbetingelser, og jeg så gerne at der kom mere fokus på det.
Syntes vi mangler en eksploiv kant til dette.

Ham Lucas Silva tror jeg der vil være rigtig god.

Syntes Mabil og Anderson er for ringe alt for tit
Jeg er ikke sikker på, at det nødvendigvis er et problem vi kan købe os ud af. I øjeblikket spiller vi som bekendt med både Mabil og Anderson. Min problematik med disse to, er at de er for identiske og til tider for selviske i deres spillestil. Samtidig så virker det som om, at de kun fungerer, hvis de er i stand til at løbe fra den forsvarsbak, som de står over for - og hvis dette ikke fungerer, så ender det ud som i dag, hvor de enten smider bolden for hyppigt, eller bliver usynlige i opspillet, hvilket synes at resultere i impotente opspil eller angreb.
Jeg håber ihvertfald at vi kan sælge MA.

Vi mangler x factor derude

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: R33: AGF - Midtjylland

Indlæg af Matjavsen »

mousebreaker skrev:
12. jul 2020, 22:11
Lund7400 skrev:
12. jul 2020, 21:36
Jeg forstår ikke, hvorfor man laver så massiv en udskiftning. Farvel momentum. Og hvad får reserverne ud af en ydmygelse i Aarhus? Er det så stor en tilfredsstillelse at få spilletid, når enhver kan gennemskue årsagen? Og når man taber stort? Jeg er ikke sikker på det.
Jeg er meget på linje med det her, i hvert fald ifbm med at skifte hele bagkæden. Priske latterliggør sig selv, desværre, når han lige har udtalt i Sort Snak, at de vil gøre det modsatte (tage det seriøst) i den resterende del af sæsonen. Det er ikke seriøst at udskifte 7 mand inkl hele bagkæden. Godt at det blev straffet benhårdt af AGF, for det er at pisse på sportsmanship i ligaen som Priske iøvrigt også sagde de havde et ansvar for.
Spillere der skal ind og finde tryghed på holdet og spille sin chance, gør man en bjørnetjeneste. Priske udtalte også i Sort Snak at det ifht vores kultur heller ikke ville være tjenstligt at sende det signal til spillerne.
Priske sagde faktisk det ene og gjorde det andet på alle parametre ifht det. Det er faktisk uværdigt. Jeg er stor fan af Priske og kam sagtens se gennem fingre med det, men det er ikke i orden
Scholle sagde efter mesterskabs kampen at han var træt, så det kan være at de har fået en fortjent pause

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: R33: AGF - Midtjylland

Indlæg af tatoo »

Priske udtaler før kampen at vi skal slutte professionelt af, og han vil gerne revanchere nederlagene til AGF. Forstår ikke at han ikke har luret AGF for de venter kun på at modstanderen mister bolden foran deres eget felt, og så kører de bare på - nøjagtig samme stil som han havde i Lyngby, og der havde vi det også svært.

Var det virkelig nødvendigt med 7 SYV ændringer - det harmonerer ikke med de udtalelser han kom med før kampen. Kunne han ikke nøjes med 2-3 ændringer.

Synes ikke Mabil gør det så dårligt som mange mener idag. Vi har en trup på 54 mand, men hvis vi skal have reserverne igang skal han sgu da ikke starte med 7 nye. Hovedløst.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: R33: AGF - Midtjylland

Indlæg af SimonH »

tatoo skrev:
12. jul 2020, 22:18
Vi har en trup på 54 mand, men hvis vi skal have reserverne igang skal han sgu da ikke starte med 7 nye. Hovedløst.
Dette er netop mit problem med den måde vi roterer på. Under Thorup har vi flere gange også roteret hele hold når vi skulle kvalle til Europa. Som ståle siger skal man have en stamme på 7-8 mand og så lidt rotation. Jeg ved godt, at det her er en speciel kamp efter et mesterskab. Det ændrer dog ikke på, at i næste sæson må vores trænere forstå, at det ikke gavner realtionerne at skifte 7 mand fra kamp til kamp.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: R33: AGF - Midtjylland

Indlæg af Acebone »

Vi spiller en træningskamp. AGF spiller en kanonvigtig ligakamp om medaljer. Selvfølgelig skal der være forskel. Og jeg er da egentlig glad for at se, at ligaen trods alt ikke er ringere, end at det bliver straffet, når man skifter hele bagkæden ud med reserver.

Det kan på ingen måde bringe mit pis i kog. Jeg synes, Priske gør det helt rigtige. Det er glimrende, vi får vist, at der trods alt er grænser for truppens formåen. Ellers risikerede vi, at Steinlein og co. gik ind i transfervinduet med en vildfarelse om, at f.eks. James er en fuldgod erstatning i midterforsvaret.

Glimrende sommeraften. Håber AGF tager sølvet.

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: R33: AGF - Midtjylland

Indlæg af Konsulen »

Jeg er 100% enig ,ed Acebome, det her var Priskes signal o,, at Nicolaisen & Co. ikke er klar til at tage over - der er simpelthen for langt fra de normale startere i forsvaret og ned ti, reserverne

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R33: AGF - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Nicolaisen er så rigeligt god nok. Han kunne nemt udfylde en startplads sammen med Erik
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar