Forberedelse til EUROPA - kampene.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Forberedelse til EUROPA - kampene.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvad er tankerne, skal alle vores vigtige spillere spille de sidste superliga kampe færdig eller skal nogle have en mini-ferie og restituere lidt, for så igen at optage træningen på fuld speed. Vi SKAL stå snorelige, når europæisk fodbold starter, og vi må denne gang ikke være i tvivl om hvordan vi griber kampene an. Man kunne give nogle af de sædvanlige bænkevarmere et par kampe i benene, så de også står lidt mere klar, hvis der skulle opstå skader, hvilket vi for alt i verden ikke har brug for. Hvad tænker i om opstarten inden europæisk fodbold ? Vi må ikke lave det samme som imod MalmøFF det er helt sikkert. Tænker at det kune være en ide, at Aral Simsir og Dyhr form lidt spilletid, Ja og måske lidt mere spilletid til Nicolas Madsen.

Jeg kunne personligt godt tænke mig at Joel Andersson blev bedre til sine indlæg, så at give han lektier for på træningsbanen, ville passe mig fint, for øvelse gør mester. Han må også gerne vise lidt de samme dyder som Paulinho, at han bare engang imellem tager løb langs sidelinien.

Duncan skal få Kaba fortalt vigtigheden af, at stå i det lille felt og der skal hurtigheden så vises.

Som jeg også har skrevet i en anden tråd, så kunne det være ønskværdigt om Frank Onyeka kunne moderere sig bare lidt i sit spil og ikke begå alle de til tider dumme frispark. Dette kun skrevet fordi han er så betydningsfuld og vigtig for vort hold.

Brok og attituder og slåen ud med armene i europæiske kampe er en - NO GO.

Der er nok at arbejde med inden de europæiske kampe starter, tænker jeg.

UlveLars
Indlæg: 740
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Forberedelse til EUROPA - kampene.

Indlæg af UlveLars »

Jeg er også meget stor tilhænger af, at nøglespillerne får pause de næste uger.

Cools er fremtiden og skal spilles ind på hø back, hvor Joel ikke har været overbevisende efter corona.
Det samme kan man sige om begge kanter, hvor Simsir skal have kampe, selvom der nok er lidt længere vej for ham til en fast plads. Desværre er Gustav ikke klar, og vi må hellere vente med Pione til kontrakten er underskrevet
Nikolajsen skal naturligvis også spille de sidste kampe, og det samme skal James vel. Man har forlænget med ham og ser åbenbart en fremtid for ham i fcm. Måske man skulle prøve ham på den 6er, som han åbenbart tidligere har spillet.
Og så er der 9eren: jeg ville have det rigtigt godt med, at vi gjorde Schwartz til topscorer, men omvendt har Kaba brug for max spilletid, hvis der skal være nogen mulighed for, at han skal blive bedre til i hvert fald at placere sig. En klasse afslutter bliver han aldrig, men det andet må han kunne lære - i hvert fald forbedre. Som opspilsstation synes jeg faktisk han i glimt har vist tegn på forbedring.
Mikkel skal vel også have et par kampe i kassen

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Forberedelse til EUROPA - kampene.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja rygterne skulle være sandt - Pione til Fcm og ja med i vores europa kval. Nice.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Forberedelse til EUROPA - kampene.

Indlæg af Lupus1999 »

Arh slap af!

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Forberedelse til EUROPA - kampene.

Indlæg af Stoffer »

Kan vi lige snakke om, hvordan skal midtbanen se ud (med nuværende fcm spillere, siden dette ikke er en transfertråd), hvis Frank insisterer på et skifte før kvallen?

Jeg vil mene, at man er nødt til at gå all in på en midtbane de facto tremands midtbane, så det egentlig ligner mere 433 end 4231, fx ligesom i kampen mod FCN i Farum i slutspillet. Besætningen er jeg mere i tvivl om.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Forberedelse til EUROPA - kampene.

Indlæg af JBT »

Jens lys og Evander spiller vel på de to centrale hvis Frank er væk og man ikke får nyt ind. Virker bare slet ikke slagkraftigt nok.

Problemet er vel, at dette fcm hold blev kørt rundt i seneste kval, så det skal man ha lært af. Enten eller både ved, at få tilført yderligere spillerkvalitet samt fokusere på defensive organisation - startende oppe foran (og her mener jeg ikke læring på Superliga niveau)

Erik siger man har svært ved at omstille sig når man er så gode i Sl mod de hold, men det er lige præcis den dårligste undskyldning nogensinde og er netop det fck kan. Det er noget elementært i hele klubbens internationale setup der skal udvikles

Ellers ender man jo samme sted som man plejer

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Forberedelse til EUROPA - kampene.

Indlæg af SimonH »

Jeg kunne faktisk godt se Brumado komme ind og spille fra start i den kommende sæson. Jeg faldt lige over highlights fra hans Instagram her https://www.instagram.com/tv/CCWQpLrAJlP/.

Jeg er måske naiv, men jeg synes igen og igen han viser hvor fremragende en spiller han er. Det eneste sted hvor han er dårligere end Kaba er vel hans "presence" i feltet - afslutningerne er i hvertfald ikke dårligere, og så er han tilmed langt bedre til at holde fast i bolden, har en god fart og forrygende teknik og måske de bedste dribleevner på holdet. Hvis man ikke skifter ham ud med Kaba på toppen, så kunne jeg sagtens se ham spille en venstre kant i vores system. Han ville både have en spiller (Kaba) som måske var mere fast inde i feltet, men samtidig også sagtens selv trække ind i feltet. I Europa kampene kommer det bare til at betyde så meget, at vi har en spiller som kan holde fast i bolden (som fx. Wind mod Man Utd) - det synes jeg brumado er klart bedre til.

Hvis man virkelig vil investere tid i at ses Brumado, så kig Silkeborgs kamp mod fck i gennem - han smadrer jo fck. Jeg har store forhåbninger til ham, og håber virkelig han har fået tanket noget selvtillid i silkeborg - fordi ham her kan blive verdensklasse.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Forberedelse til EUROPA - kampene.

Indlæg af Densestar7430 »

Det er lidt sjovt... Når jeg ser den highlight pakke og ved det er i superligaen af en gut der lige er blevet 21 år. Så havde jeg sgu været ret hyped, hvis vi hentede ham :)

Han vil måske allerede nu kunne begynde at bidrage for os, men hvis det skal være rigtig godt, så tror jeg han skal have en sæson mere på udleje. Med det forløb han var igennem i Silkeborg, ville det være rigtig ærgerligt, at han fik en sæson på bænken hos os.

Jeg tror på ham fremadrettet, men er stadig i tvivl om det allerede skal være nu.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Forberedelse til EUROPA - kampene.

Indlæg af Stoffer »

SimonH skrev:
13. aug 2020, 19:42
Jeg kunne faktisk godt se Brumado komme ind og spille fra start i den kommende sæson. Jeg faldt lige over highlights fra hans Instagram her https://www.instagram.com/tv/CCWQpLrAJlP/.

Jeg er måske naiv, men jeg synes igen og igen han viser hvor fremragende en spiller han er. Det eneste sted hvor han er dårligere end Kaba er vel hans "presence" i feltet - afslutningerne er i hvertfald ikke dårligere, og så er han tilmed langt bedre til at holde fast i bolden, har en god fart og forrygende teknik og måske de bedste dribleevner på holdet. Hvis man ikke skifter ham ud med Kaba på toppen, så kunne jeg sagtens se ham spille en venstre kant i vores system. Han ville både have en spiller (Kaba) som måske var mere fast inde i feltet, men samtidig også sagtens selv trække ind i feltet. I Europa kampene kommer det bare til at betyde så meget, at vi har en spiller som kan holde fast i bolden (som fx. Wind mod Man Utd) - det synes jeg brumado er klart bedre til.

Hvis man virkelig vil investere tid i at ses Brumado, så kig Silkeborgs kamp mod fck i gennem - han smadrer jo fck. Jeg har store forhåbninger til ham, og håber virkelig han har fået tanket noget selvtillid i silkeborg - fordi ham her kan blive verdensklasse.
Jeg har været insisterende i mit forsvar for ham, og jeg tror så absolut fortsat på ham.

Det kunne være interessant, hvis Priske ryster posen taktisk for at finde plads til både Kaba og Brumado, som - selv med deres mangler in mente - bringer nogle oplagte kvaliteter. Alene påvirkningen af vores fase 1 vil være spændende.

I stedet for at passe ham ind i en 4231, så kunne jeg godt se en 442. Vi har har hårdtarbejdende kanter, som ikke er bange for at deltage i presset. Men der er naturligvis store spørgsmål man så vil skulle finde ud af, fx hvordan håndterer man den ekstra afstand i pres op på modstanderens baks, hvem skærmer rum for vores kanter, hvis de presser højt på backs osv.

UlveLars
Indlæg: 740
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Forberedelse til EUROPA - kampene.

Indlæg af UlveLars »

Jeg er ikke så fodboldtaktisk som dig, Stoffer, men kunne han ikke få pladsen bag Kaba på samme måde som Wind havde mod United? Altså en 4-4-1-1

Det ville selvfølgelig efterlade os med en 2-mands midtbane, og ikke opstillingen fra udekampene mod fcn og aab med plads til både Cajuste, Frank og Evander. Jeg synes den så meget stærk ud - vi gav vel stort set ikke en chance væk i de to kampe. Det var fuld kontrol, og jeg så den som nøglen til vores europæiske kampagne

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Forberedelse til EUROPA - kampene.

Indlæg af Stoffer »

UlveLars skrev:
14. aug 2020, 09:50
Jeg er ikke så fodboldtaktisk som dig, Stoffer, men kunne han ikke få pladsen bag Kaba på samme måde som Wind havde mod United? Altså en 4-4-1-1

Det ville selvfølgelig efterlade os med en 2-mands midtbane, og ikke opstillingen fra udekampene mod fcn og aab med plads til både Cajuste, Frank og Evander. Jeg synes den så meget stærk ud - vi gav vel stort set ikke en chance væk i de to kampe. Det var fuld kontrol, og jeg så den som nøglen til vores europæiske kampagne
Jeg er bare lægmand, så tag mine betragtninger med et gran salt.

Jeg tror, du er inde på noget af det rigtige. Som nævnet er der mange spændende overvejelser, den du berører er, hvem Brumado vil skulle presse. Hvis man er aggressiv så vil man sætte ham til at presse den anden stopper, så man matcher deres fire backkæde mand for mand - men det vil ligne os dårligt at være helt så aggressiv, fordi det samtidig formentlig vil indebære at Evander skal skubbe helt helt op på deres 6'er, hvis han falder ned mellem stopperne eller ligger sig rummet bag angriberne i fase 1 og 2. En 4411 giver nok mere mening for os, her efterlader man en stopper, og Brumado tager i stedet 6'eren. Kanterne skubber fortsat frem på backs og i realiten minder det så i presset om 4231.

Alt det er kun fsva. spil uden bold/pressituationer.

Med bolden kan en 4411 se ud på mange måder alt afhængigt af, hvem vi spiller som kanterne. Bare som fx så vil Dreyer både kunne indtage dybere positioner, så han bidrager i fase 2, og dermed giver en 433 agtig opbygning, som så ændrer sig til 4231 i fase 3. Med Mabil og Mikael kan man lave en mere ren 4411/442, da de begge to foretrækker at holde bredden i spillet.

En anden spændende variant kunne være en juletræsformation (mange kender den fra Ancelotti). 4321. Jens, Frank og Evander på midtbanen, Dreyer og Brumado bag Kaba. Men det vil også overraske mig meget, da jeg har svært ved at se, hvordan vi får vores pres til at fungere. Så skulle man acceptere stort set intet højt pres og udelukkende leve med at starte presset i et midtbanepres.

Det er vigtigt ikke at hænge sig i talkombinationerne som andet end mit forsøg på at illustrere noget, der ellers kræver mange flere ord. Og at Ludos opstilling naturligvis ændrer det hele, hvis de gør det anderledes end jeg forudsætter.

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Forberedelse til EUROPA - kampene.

Indlæg af EsbenVest »

Så er truppen til første træningskamp udtaget.
Mest iøjnefaldende er det vel, at Ronnie og Babajide ikke er med. Hvad tænker I om, at de er udeladt? Skal de mon sælges? Eller kunne det blot være skader? Det ville undre mig, at det var skader, da de begge er set på træningsbanen siden opstarten fornylig.
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/sa ... l-frankrig

ihaki
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2. jan 2018, 22:12

Re: Forberedelse til EUROPA - kampene.

Indlæg af ihaki »

EsbenVest skrev:
15. aug 2020, 10:40
Så er truppen til første træningskamp udtaget.
Mest iøjnefaldende er det vel, at Ronnie og Babajide ikke er med. Hvad tænker I om, at de er udeladt? Skal de mon sælges? Eller kunne det blot være skader? Det ville undre mig, at det var skader, da de begge er set på træningsbanen siden opstarten fornylig.
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/sa ... l-frankrig
nogle der ved om den bliver streamet

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Forberedelse til EUROPA - kampene.

Indlæg af tubbe93 »

ihaki skrev:
15. aug 2020, 14:06
EsbenVest skrev:
15. aug 2020, 10:40
Så er truppen til første træningskamp udtaget.
Mest iøjnefaldende er det vel, at Ronnie og Babajide ikke er med. Hvad tænker I om, at de er udeladt? Skal de mon sælges? Eller kunne det blot være skader? Det ville undre mig, at det var skader, da de begge er set på træningsbanen siden opstarten fornylig.
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/sa ... l-frankrig
nogle der ved om den bliver streamet
Hvis du klikkede på linket, så er der en knap nederst i artiklen, hvor du kan se kampen ;)
FCM!
FCM!
FCM!

ihaki
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2. jan 2018, 22:12

Re: Forberedelse til EUROPA - kampene.

Indlæg af ihaki »

tubbe93 skrev:
15. aug 2020, 14:12
ihaki skrev:
15. aug 2020, 14:06
EsbenVest skrev:
15. aug 2020, 10:40
Så er truppen til første træningskamp udtaget.
Mest iøjnefaldende er det vel, at Ronnie og Babajide ikke er med. Hvad tænker I om, at de er udeladt? Skal de mon sælges? Eller kunne det blot være skader? Det ville undre mig, at det var skader, da de begge er set på træningsbanen siden opstarten fornylig.
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/sa ... l-frankrig
nogle der ved om den bliver streamet
Hvis du klikkede på linket, så er der en knap nederst i artiklen, hvor du kan se kampen ;)
lol tak jeg læste kun teksten og spiller :D

Besvar