Transfer sommer 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af AltidFCM »

mnm123 skrev:
14. sep 2020, 20:18
Brug MA i bytte med Patrick Mortensen og lidt penge. Så kan Kaba sælges hvis det er muligt at finde en køber.
Det er, tror jeg, hverken AGF eller Mortensen selv interesseret i.

Emil Riis burde være i kikkerten, hvis man var på udkig efter en ny angriber. Men med vores to kæmpeinvesteringer oppe foran ser jeg ikke noget ske på den front desværre.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Dondinho »

mnm123 skrev:
14. sep 2020, 20:18
Brug MA i bytte med Patrick Mortensen og lidt penge. Så kan Kaba sælges hvis det er muligt at finde en køber.
Jeg vil ikke være ked af Patrick Mortensen, men tror det er urealistisk:
1) han har kontrakt til 2023 så han er nok ret dyr - tænker 20-25 mio. Hvis de overhovedet vil sælge til os?
2) han er 31 så begrænset gensalgsværdi
3) vi får Et problem med at stå med Kaba, swartz og Brumado og Vibe. Tror vi skal af med en af dem før man overvejer at hente en ind, hvis det overhovedet er på tale.

Men et er sikkert, chancen for at score på indlæg stiger markant hvis vi skifter Kaba ud med P. Mortensen og det vil give SÅ meget ift vores noget forkrampede offensiv. De to har samme højde sådan cirka men Patricks løb og Timing er lysår foran Kabas, desværre.

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af mnm123 »

AltidFCM skrev:
14. sep 2020, 21:07
mnm123 skrev:
14. sep 2020, 20:18
Brug MA i bytte med Patrick Mortensen og lidt penge. Så kan Kaba sælges hvis det er muligt at finde en køber.
Det er, tror jeg, hverken AGF eller Mortensen selv interesseret i.

Emil Riis burde være i kikkerten, hvis man var på udkig efter en ny angriber. Men med vores to kæmpeinvesteringer oppe foran ser jeg ikke noget ske på den front desværre.
Riis er spændende, men ser ham ikke til at have kvaliteterne endnu til at være alene spids.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af JBT »

mnm123 skrev:
15. sep 2020, 06:15
AltidFCM skrev:
14. sep 2020, 21:07
mnm123 skrev:
14. sep 2020, 20:18
Brug MA i bytte med Patrick Mortensen og lidt penge. Så kan Kaba sælges hvis det er muligt at finde en køber.
Det er, tror jeg, hverken AGF eller Mortensen selv interesseret i.

Emil Riis burde være i kikkerten, hvis man var på udkig efter en ny angriber. Men med vores to kæmpeinvesteringer oppe foran ser jeg ikke noget ske på den front desværre.
Riis er spændende, men ser ham ikke til at have kvaliteterne endnu til at være alene spids.
For det har Kaba kvaliteten til at være? Ej.
Ta f.eks en E. Riis ind rettidigt, så får man skolet ham og bygget på. Man burde bare sigte højere end Superliga spillere, medmindre i virkelig brænder ligaen eller en sæson af.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af MFKM »

https://www.plbold.dk/nyhed/bekraeftet- ... uTFKg6nTcc

Godt nok spændene hvad det her ender med - og hvordan transfersummen vil fordeles mellem kompensation til det tyrkiske hold og en transfer fee til CP. Og spændene hvordan vores videresalgs klausul rent ordlydsmæssigt er strikket sammen - måske den er formuleret så smart, at vi kompensationen til tyrkerne skal godskrives vores videresalgsklausul.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Matjavsen »


MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af MFKM »

Matjavsen skrev:
15. sep 2020, 14:25
https://www.bold.dk/snak/index.php?acti ... =0#5837769

Ingen millioner til os desværre
Formenligt ikke hvis de priser passer. Jeg ville dog utroligt gerne se ordlyden af videresalgsklausulen - den kunne være formuleret, således at det baserer sig på hans værdi ved videresalget eller lignende, og ikke nødvendigvis på CP’s fortjeneste direkte ved salget. Det er dog nok et Long shot.

Jeg ved ikke om sådanne ting kører på standard kontrakter.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Acebone »

SønderjyskE er ude efter Okosun:

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/av ... e-fcm-midt

Der er jo en del herinde, der har slået på tromme for, at man skulle hente Alexander Bah. Det her er nok muligheden.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af SimonH »

Der har på twitter de seneste dage også været rygter om erik til Trabzonspor. Det lyder lidt mere sandsynligt en Mikael.
De seneste meldninger på twitter går på, at fcm er usikre på om Trabzonspor kan betale, da man ved salget af novak oplevede at der faldt nogle betalinger meget sent.

https://twitter.com/TSerdarSx/status/13 ... 8586440708

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Kent »

Acebone skrev:
16. sep 2020, 16:52
SønderjyskE er ude efter Okosun:

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/av ... e-fcm-midt

Der er jo en del herinde, der har slået på tromme for, at man skulle hente Alexander Bah. Det her er nok muligheden.
Så vidt jeg ved, så havde man stort set en aftale på plads med Bah i vinters, men endte med at vende tommelfingeren ned, hvorefter man hentede Cools i stedet. Så tror ikke vi er interesserede.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af ABT »

Steinlein nævner på 3+, at man skal tilføre klassespillere for at kunne spille med i tre turneringer. Sisto må betegnes som én af disse klassespillere. Hvad tænker I vi kan forvente af resten af transfervinduet, nu hvor Europa er sikret? Hvilke positioner kan være i spil? Jeg tænker som minimum, at truppen fastholdes, minus periferi spillerne, som alligevel hele tiden har skullet skippes afsted.
/ ABT

Billede

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Steffen am »

Sagde han ikke bare 1-2.
Sisto var den ene, og så at det hvis der dukker noget ekstraordinært op.

Men mon ikke 1. prioritet er at holde på den nuværende trup.

24 kampe på 99 dage er ikke uvæsentligt, men truppen er vel ret bred, med tanke på at Nicoalisen, Dyhr, Madsen, Torp, Isaksen og Vibe ikke engang var med på bænken.

Ja, for slet ikke at snakke om Schwartz og Okosun, som så ligner nogle spillere der er på vej videre.

Men hvis vi kan holde på Erik, Scholz, Frank, Jens-Lys og Evander er vi vel ok kørende, hvis vi kan det. ;)

Godt nok hvis Bridge transfers er blevet ulovlige, så vi har Sisto i minimum 21-22 kampe endnu ;)

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Matjavsen »

Jeg frygter et kæmpe bud på Cajuste

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af JBT »

Evander ligner pt en der mest af alt kommer til at besøge bænken i den kommende tid. Tror ikke han starter foran hverken sisto, Mabil, drejer eller Kraev på den offensive midt - i de næste to europæriske ihvertfald.

Måske et salg kan komme på tale hvis de rette henvender sig med gode penge?
Og så kunne man jo evt hente en enkelt klassespiller ind lig Sisto.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Stoffer »

Jeg vil være meget tilfreds, hvis vi holder på den nuværende trup. Kontinuitet er godt, når man er på rette vej, og det ligner det jo, at fcm er.

De stærkeste 11 stykker har vist, de har internationalt niveau, og kan i flere tilfælde blive endnu bedre, som sæsonen skrider frem.

De næste - her tænker jeg fx. Nico, Madsen og Isaksen men også Mikael, Cools og andre ældre mere perifære spillere - skal vise, de har dansk mesterskabsniveau. Er det optimalt i et titelforsvar? Nej, men det er modellen. Og det håber jeg, der bliver holdt fast i.

Hvis man absolut skal ud og købe, så ser jeg gerne, at man begynder at kigge efter en, som kan køres ind som arvetager til Frank og en støtte til Cajustes fortsatte udvikling og Madsens begyndende. Hans betydning for os kan ikke undervurderes, og der bør være minutter nok at dele mellem Frank, Cajuste, Madsen og en fjerde. Hvis regnestykket i stedet ligger meget an på, at der kommer en del kampe, hvor Evander eller Kraev også skal have minutter fra dybt for at skabe det mere offensive udtryk med fx Dreyer på 10'eren, så kan det blive problematisk at finde minutter, og så er kalkulen nok en anden.

Angriber debatten er helt irrelevant for mig i dette vindue. Vi er sadlet med de nuværende, og så må vi evaluere næste sommer. Hvis bare en af Kaba og Brumado forløser deres potentiale i nærheden af fuldt, så vil det være al ventetiden være. Ronnie og Vibe er gode at have i truppen, hvis de kan leve med spilletiden i at være 3. og 4. valg.

Den er lidt mere svær på center back på nuværende tidspunkt. Alt hænger på Erik og Scholz. Jeg tror på Nico, men han er self. ikke samme kvalitet, og depth chart derefter uff. Et andet sted hvor man kunne overveje en arvetager typer, men her bliver ung alder nok afgørende, da der formentlig vil mangle minutter til at stille Erik, Scholz, Nico og en fjerde etableret tilfreds.

Wings er sat i sten. Både i toppen af hierakiet og dem som skal udvikle sig. Backs er lidt det samme. Hvor jeg - som var efter Paulinho i starten - kan benytte den her lejlighed til at rose ham for udviklingen og sætte sig på pladsen. Joel tog et flot stik hjem mod YB ifht. at være 1. valg.

Så tl;dr
Imo. skal fcm kun købe, hvis der dukker en ekstraordinær mulighed op for enten: 1) CM/DM type med Frank kvaliteter og erfaring fra en top 5 liga eller en top klub i ligaer bedre end den danske eller 2) ung center back, der har råstoffet til at udvikle sig til en spiller, der kan spille i en top 5 liga

Låst