Transfer sommer 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af JBT »

MFKM skrev:
5. okt 2020, 22:43
JBT skrev:
5. okt 2020, 22:36
Der er jo ikke rigtig nogle undskyldninger, der er så mange fisk at fiske efter derude udover de nævnte, så det er nærmere andre spørgsmål der trænger sig på. Self køber man ikke bare for at købe, men synes der mangler handling afstemt med forventninger lige pt på handelssiden. Niko og plaffe havde jo sikkert være udmærket at beholde istedet for at skifte dem 1 til 1.
Hvis du sammenligner en 31 årig Ronnie Schwartz med en næsten 2 meter høj tysker på 24 og kalder det en 1:1 udskiftning, så kigger vi ikke på de samme parametre. Spillestilsmæssigt, forretningsmæssigt, fremtidigt er det en kæmpe ændring. Det eneste der er nogenlunde 1:1 er antallet af mål de scorede sidste sæson. Scwartz passede ikke ind til vores spil

Mht. Nico og Høegh, så er vi egentligt ret enige. Jeg havde også hellere beholdt Nicolaisen, omend jeg også ser potentiale i at han kommer tilbage styrket om et halvt år og tager kampen op med Høegh om hvem der skal være 2. valg på midtstopper pladsen ved siden af Scholle/et nyt profilindkøb.
Ham Luca P er kun købt fordi de to andre tårn Kaba og Brumado ikke kan score mål. Det har intet med Ronnie at gøre. Det var mere ordlyden af 1 til 1. At Ronnie så ikke har formået at indgå eller passe ordenligt ind på holdet er en anden snak. Han har vel ikke fået chancen kontinuerligt som de andre to. Og trods det, alligevel lavet fint med mål

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Saemala »

Det vigtigste for mig, var klart at vi ville holde på stammen af spillere. Hvornår har vi sidst gået igennem en hel sæson, uden at sælge en profil? Har vi overhovedet det?
Vi har et ungt hold fyldt med talent, og så en erfaren stamme nede bagfra. Det vil sige, at vi hele tiden burde blive bedre som hold. Mange regnede med Frank eller Erik smuttede. Som minimum. Det er vi sluppet for, og jeg kan simpelthen ikke se andet, end at det er et succesfuldt vindue.
Høvdingen af Herning

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af JBT »

Sniper skrev:
5. okt 2020, 22:48
Matjavsen skrev:
5. okt 2020, 22:41
Sniper skrev:
5. okt 2020, 22:37
Jeg er sq skuffet over dette vindue....
Er vi ikke enige om at ledelsen hele tiden har udtalt at man kun ville styrke sig i start11?
Jeg betragter på ingenmåde en 24årig tysk nobody der ikke har præsteret på andet end 3. Liga niveau og en transferfri spiller som det der er meldt ud.. det er i bedste fald to lottokuponer, ja man kan vel kalde alle spillere vi har hentet i dette vindue lottokuponer, ingen ved om Pione finder et stabilt højt niveau endnu, han viser glimt af hans talent men viser også i momenter at han er rusten.
Jeg er dog tilfreds med vi ikke sælger markante spillere (som det ser ud i skrivende stund)
De lottokuponer vi finder, jeg vil vove at påstå at vi allerede kender halvdelen af tallene.

Brentford har haft kæmpe success med angribere i de lavere rækker
Og jeg håber vi får succes med Pheiffer, undskyld min skepsis på forhånd, men jeg synes vi har været ualmindeligt mange angribere igennem de sidste mange sæsoner...
Meget enig i sidstnævnte.. kæmpe hemsko i fcm de senere år

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af MFKM »

Saemala skrev:
5. okt 2020, 22:55
Det vigtigste for mig, var klart at vi ville holde på stammen af spillere. Hvornår har vi sidst gået igennem en hel sæson, uden at sælge en profil? Har vi overhovedet det?
Vi har et ungt hold fyldt med talent, og så en erfaren stamme nede bagfra. Det vil sige, at vi hele tiden burde blive bedre som hold. Mange regnede med Frank eller Erik smuttede. Som minimum. Det er vi sluppet for, og jeg kan simpelthen ikke se andet, end at det er et succesfuldt vindue.
Enig.

Sindssygt vi har et mesterhold, bliver forstærket med Sisto, en Høegh i sin bedste alder med 100 + superligakampe og næsten 100 kampe i den bedste hollandske/schweiziske liga + en tysker med mål i støvlerne med en pris på 10 millioner kroner - og ikke skipper andet end breddespillere der dårligt kunne få en plads i truppen afsted - og der er fortsat krisestemning herinde.

Bevares, jeg er enig i at jeg også havde drømt om mere da jeg vågnede i dag - men alt i alt et fantastisk transfervindue.

Alle bør lave tankeeksperimentet:

Havde vi først hentet Sisto hjem i dag - havde folk så ikke have kaldt transfervinduet for fantastisk? Hvis ja, så må man også nødvendigvis komme til den erkendelse, at transfervinduet faktisk er endnu bedre - da vi hentede Sisto tids nok til at han kunne være med til at spille os i CHL.

Hertil kommer vi har afskippet et par formenligt semi løntunge spillere som ikke havde en plads på holdet - Okusun, Dal Hende, Schwartz(hvis den blive endelig).

Overordnet set må det konstateres, at vi har lagt mindst 10 % på i dette transfervindue.

Jeg er dog nervøs for, hvad vi gør til vinter hvis både Scholle, Erik og Frank ryger - men helt kortsigtet er vi utvivlsomt blevet forstærket.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af tubbe93 »

ABT skrev:
5. okt 2020, 22:40
tubbe93 skrev:
5. okt 2020, 22:32
ABT skrev:
5. okt 2020, 22:22
Der kan vel næppe være tvivl om, at både Pfeiffer og Høegh ville kun være hentet ind, selvom man ikke havde kvallet til CL. Man siger én ting og gør noget andet - skuffende. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke smider større beløb efter spillere nu hvor man virkelig har chancen for at distancere FCK. I stedet har man bare dødt løb nationalt, pga vores ekstra Europa-kampe modsat København.
Det lyder jo til, at man har forsøgt med Frederik Sørensen og Marko Raguz, men det er ikke gået hjem af den ene eller anden årsag.

Hvad med forlanger du? Hvis spillerne som man har i sigte siger nej, så er det jo svært at bruge penge.
Hvis vi havde 2 milliarder kroner kunne vi jo heller ikke hente Messi!
Jeg forlænger såmænd ikke det store. Jeg vurderer blot FCMs ageren ud fra egne udtalelser - Man siger man vil styrke toppen hvis der kommer ekstraordinære muligheder. I stedet henter man spillere ind til bredden, og som jeg tænker flere andre danske klubber også vil kunne lande. Det er i min verden skuffende, og så så jeg egentlig hellere at man havde is i maven og slet ikke lavede nødløsninger, som jeg godt kan mistænke os for at lave i dette transfervindue. Hold Nicolaisen hjemme for eksempel - Han vil snildt kunne få lov at spille 20 kampe for os i år. Tror da godt at Pfeiffer kan blive en fornuftig nok spiller. Mit problem er i højere grad en signing som Høegh, som er helt på månen i forhold til hans historik det seneste år.

Dertil har Ankersen vel i samtlige interviews det sidste halve år udtalt, at det er købers marked pt. Javel...
Vi kunne ikke holde på Nicolaisen. Han krævede spilletid som førstevalg, det kunne vi ikke give ham. Skulle vi beholde en sur mand i det tilfælde det kunne komme til at hedde nul europakampe? Han havde muligheden og blev nødt til at gribe den.

Ifht at det formentlig ender med Høegh, så er jeg da også ærgerlig, når man hører, at der var udkig efter Frederik Sørensen tidligere. Men når det andet glipper, så skulle vi vel ikke sidde tilbage med James og Japhet som reserver? Så var folk vel også blevet hidsige?
Derfor kan Høegh give mening som backup i den kommende tid, og så må man vurdere, hvor han står. Når man udelukkende ser på hans kampstatistik er den jo ikke så forskellig for Scholz. Dog forskel på lader, da Høegh er et par år ældre end Scholz var da vi hentede ham.
Men måske kan Høegh lave det samme hop, ellers så har vi en fuldgod reserve i den her sæson, inden Nicolaisen kommer tilbage og mulig ny, når vi sælger enten Sviatchenko eller Scholz.
Frederik Sørensen havde nok ikke accepteret en reservetjans i en halv eller hel sæson og ventet på salg.
FCM!
FCM!
FCM!

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af 974 »

Høegh havde 2 fine sæsoner i Heerenveen, så var han skadet hele august sidste år, og kunne så ikke komme tilbage på holdet igen
Og så blev han skadet igen og var ude hele januar måned
Så det har altså også været lidt op ad bakke for ham

Synes ikke vil skal være utilfredse med at få en så rutineret spiller til holdet!
Det gik vel meget godt for Alexander Scholz ;-)

madsbs
Indlæg: 35
Tilmeldt: 6. jan 2020, 00:18

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af madsbs »

Vi holder på truppen, henter reserve til forsvaret, Sisto og ny angriber.

Det er vel det bedste vindue nogensinde.

Så må vi glemme de navne vi ellers havde på blokken. Det er altså flot.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af tubbe93 »

Daniel Høegh officiel, men intet om længde på kontrakt. https://www.fcm.dk/nyheder/fcm-henter-daniel-hoeegh/
FCM!
FCM!
FCM!

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af AltidFCM »

Jamen velkommen til Daniel Høegh.

Har de photoshoppet ham ind i en FCM-trøje? :D

https://twitter.com/fcmidtjylland/statu ... 9450065922
https://www.worldfootball.net/player_su ... el-hoeegh/

Eponaj
Indlæg: 83
Tilmeldt: 22. jun 2009, 02:06

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Eponaj »

Så hiver FCK fandeme lige Zanka i land 20 minutter før lukketid... Så er de nok færdige med at lukke helt så mange mål ind. Men de har godt nok en bred trup ift. antallet af kampe de skal spille.

Sisto ind og vi holder på hele truppen - det havde man ikke turde håbe på for 2 måneder siden! Stærkt vindue.

Men hvad sker der med Ronnie???

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af JBT »

England lukker først om en time

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af SimonH »

JBT skrev:
6. okt 2020, 00:00
England lukker først om en time
nej det er lukket nu

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Steffen am »

For internationale handler, for nationale handler, har de en uge endnu.

Ved så ikke om det betyder de kun kan handle internt i England, eller det bare er at man 'kun' kan registrere til nationale turneringer, tror det er det sidste.

Eponaj
Indlæg: 83
Tilmeldt: 22. jun 2009, 02:06

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Eponaj »

Steffen am skrev:
6. okt 2020, 00:03
For internationale handler, for nationale handler, har de en uge endnu.

Ved så ikke om det betyder de kun kan handle internt i England, eller det bare er at man 'kun' kan registrere til nationale turneringer, tror det er det sidste.
De kan kun handle internt i England efter idag - og ikke imellem to PL-klubber.

"Det engelske ligasystem er derudover blevet enige om, at klubberne fortsat kan handle på tværs af ligaerne indenlands frem til og med den 16. oktober klokken 18.00 dansk tid. I denne periode vil Premier League-klubberne altså stadig kunne købe, sælge eller leje spillere fra og til eksempelvis The Championship - men Premier League-klubberne kan altså ikke handle med hinanden i dette forlængede tidsrum."

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... -i-england

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Vijen »

Godt vindue, når vi kigger frem imod efteråret. Lidt dårligt vindue, når vi kigger frem imod foråret. Kunne have håbet på, at der var kommet en spiller ind som var udset som afløser til en af de spillere vi skal af med til foråret. Vi kan risikere en situation, hvor den defensive akse består af 2-3 nye spillere, som skal koldstarte.

Låst