Transfer sommer 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af CasperA »

Er det ikke bare en klassisk Steinlein? Hvad angår transfers kan man sjældent regne med det, som Graversen og Steinlein udtaler til pressen. Om VdV udtalte Steinlein f.eks.

- Rafael van der Vaart havde spurgt om han måtte komme forbi og se os. Vi snakker ikke kontrakt med ham, det er meget over vores lønbudget. Jeg tror heller ikke han kunne forestille sig at spille i Superligaen, sagde Steinlein til Indkast.dk efter kampen.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Steffen am »

Lige her kunne der dog godt være noget rigtigt i det.
Som jeg læser det er det kun twitter rygter og der er ikke nogen journalister der bære den, eller har jeg misset noget?


Men fandme ærgerligt at Sisto ikke havde/har valgt en fuldtidsprofessionel agent, mon ikke nogen af hans udfordringer som minimum kunne have været afhjulpet på den måde, eller fået noget mere støtte.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
14. aug 2020, 11:48
Lige her kunne der dog godt være noget rigtigt i det.
Som jeg læser det er det kun twitter rygter og der er ikke nogen journalister der bære den, eller har jeg misset noget?


Men fandme ærgerligt at Sisto ikke havde/har valgt en fuldtidsprofessionel agent, mon ikke nogen af hans udfordringer som minimum kunne have været afhjulpet på den måde, eller fået noget mere støtte.
Det kan også at være, at støtten fra hans bror er det, som har gjort, han overhovedet er i fodbold fortsat. Vi har det som fans med at se agenter mest fra klubberns perspektiv.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
14. aug 2020, 14:15
Steffen am skrev:
14. aug 2020, 11:48
Lige her kunne der dog godt være noget rigtigt i det.
Som jeg læser det er det kun twitter rygter og der er ikke nogen journalister der bære den, eller har jeg misset noget?


Men fandme ærgerligt at Sisto ikke havde/har valgt en fuldtidsprofessionel agent, mon ikke nogen af hans udfordringer som minimum kunne have været afhjulpet på den måde, eller fået noget mere støtte.
Det kan også at være, at støtten fra hans bror er det, som har gjort, han overhovedet er i fodbold fortsat. Vi har det som fans med at se agenter mest fra klubberns perspektiv.
Ja, det er rigtig nok, ved vi selvfølgelig ikke. Nu hørte jeg bare lige at det var agenten der bremsede det, men der går selvfølgelig mange historier og "versioner af sandheden", så man skal selvfølgelig være forsigtig hvad man tror på.

Uden selvfølgelig at kende sagen i detaljer eller Pione personligt, vil min vurdering stadigvæk være noget med at broren godt kunne være med på sidelinjen og støttet, og hvis Pione havde været i byen og finde en profesionel agent, som fx Ivan Marko, ville han kunne både have skærmet lidt for Pione, selvfølgelig været rådgiver, og hjulpet mere med klubvalg.
Som jeg forstod grunden til at Pione ophørte med Jonas Ankersen som agent, altså i hvert fald den officielle historie, var det at Jonas Ankersen ikke gjorde nok for at finde en klub. Så tænker jeg en professionel med netværk havde været bedre. Synes bare aldrig rigtig man har set familiemedlemmer som agenter, gå rigtig godt (altså selvfølgelig med mindre de faktisk er agenter som Evanders far og onkel ;) )

Selvfølgelig kun gisninger, men som jeg ser det, kunne det have hjulpet, og jeg tror også jeg kan finde et sted jeg skrev det dengang at Pione ansatte sin storebror, at en professionel ville være at foretrække.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
14. aug 2020, 17:01
Stoffer skrev:
14. aug 2020, 14:15
Steffen am skrev:
14. aug 2020, 11:48
Lige her kunne der dog godt være noget rigtigt i det.
Som jeg læser det er det kun twitter rygter og der er ikke nogen journalister der bære den, eller har jeg misset noget?


Men fandme ærgerligt at Sisto ikke havde/har valgt en fuldtidsprofessionel agent, mon ikke nogen af hans udfordringer som minimum kunne have været afhjulpet på den måde, eller fået noget mere støtte.
Det kan også at være, at støtten fra hans bror er det, som har gjort, han overhovedet er i fodbold fortsat. Vi har det som fans med at se agenter mest fra klubberns perspektiv.
Ja, det er rigtig nok, ved vi selvfølgelig ikke. Nu hørte jeg bare lige at det var agenten der bremsede det, men der går selvfølgelig mange historier og "versioner af sandheden", så man skal selvfølgelig være forsigtig hvad man tror på.

Uden selvfølgelig at kende sagen i detaljer eller Pione personligt, vil min vurdering stadigvæk være noget med at broren godt kunne være med på sidelinjen og støttet, og hvis Pione havde været i byen og finde en profesionel agent, som fx Ivan Marko, ville han kunne både have skærmet lidt for Pione, selvfølgelig været rådgiver, og hjulpet mere med klubvalg.
Som jeg forstod grunden til at Pione ophørte med Jonas Ankersen som agent, altså i hvert fald den officielle historie, var det at Jonas Ankersen ikke gjorde nok for at finde en klub. Så tænker jeg en professionel med netværk havde været bedre. Synes bare aldrig rigtig man har set familiemedlemmer som agenter, gå rigtig godt (altså selvfølgelig med mindre de faktisk er agenter som Evanders far og onkel ;) )

Selvfølgelig kun gisninger, men som jeg ser det, kunne det have hjulpet, og jeg tror også jeg kan finde et sted jeg skrev det dengang at Pione ansatte sin storebror, at en professionel ville være at foretrække.
Jeg køber alle dine argumenter. Det var lidt et rasmus modsat synspunkt. En spillers forhold er ofte speget, og der er meget, vi ikke har indsigt i. Men jeg er enig med dig.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af UlveLars »

Som vi var inde på igår, så er forhandlingerne i fuld gang.
Som jeg skrev er vores chance, at vi er den eneste klub (Destination), som Pione ønsker, for på økonomien har vi ingen chance for at konkurrere. Og jeg tror faktisk - uden at have meget at bygge det på - at Pione simpelthen bare vil hjem nu, og så forsøger man at hive så stor en kontrakt som mulig i hus

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/me ... sto-og-fcm

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af SimonH »

Bt melder at lønnen adskiller os fra sisto - ikke transfersummen. Jeg har fundet frem til at sisto tjener i omegnen af 4 mio. via. en artikel sidste år fra BT som meldte at Aston Villa tilbød ham 7,5 - det dobbelte i løn.

https://www.bt.dk/superligaen/loen-staa ... iga-skifte

https://www.bt.dk/fodbold/medie-sisto-s ... ston-villa

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af EsbenVest »

SimonH skrev:
15. aug 2020, 08:53
Bt melder at lønnen adskiller os fra sisto - ikke transfersummen. Jeg har fundet frem til at sisto tjener i omegnen af 4 mio. via. en artikel sidste år fra BT som meldte at Aston Villa tilbød ham 7,5 - det dobbelte i løn.

https://www.bt.dk/superligaen/loen-staa ... iga-skifte

https://www.bt.dk/fodbold/medie-sisto-s ... ston-villa
Hvis Pione tjener 4 mio årligt i Vigo, burde FCM kunne tilbyde ham en løn, der kommer i nærheden. Lige nu giver vi vores dyreste spillere omkring 2,75-3 mio om året, og han skulle da nok være de penge værd.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Lupus1999 »

Han skifter til Sporting CP i løbet af kort tid.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera ... porting-cp

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Steffen am »

Lupus1999 skrev:
15. aug 2020, 11:10
Han skifter til Sporting CP i løbet af kort tid.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera ... porting-cp
For fanden, altså en ting er at det er ærgerligt for FCM, men det kan jeg næsten se mig ud af.
Men fandme ærgerligt for Sisto selv og for landsholdet.
Sporting CP er en kaosklub, og absolut ikke ro.
Hvis Sistos ophold i Celta bl.a. med ødelagt af sportsdirektør og trænerskiftet, skal han jo ikke til en klub, hvor der ikke er ro i toppen.

7 forskellige trænere på lidt over 2 år, til en der søger tryghed.
Altså for fanden altså, har han ikke en rådgiver?

Nååår nej... :cry:

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af UlveLars »

Det kan selvfølgelig også være (tilbage)spin fra Sisto-lejren, men det lugter lidt af et skifte den forkerte vej.
Der var tale om en udlejning - måske Sisto spekulerer i, at kunne beholde hele transfersummen til sig selv næste sommer, men hvorfor så ikke en udleje til fcm. Det ser ikke godt ud. Jeg var helt sikker på, at vi ville få ham denne sommer

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af THenry »

Jeg har endnu ikke opgivet håbet om at få Sisto hjem igen. Rygterne ud af Spanien har gået på, at Pione gerne vil hjem, så tror ikke på det med, at FCM og Sisto ikke kan blive enige.

Jeg tror det største problem på nuværende tidspunkt er, at Celta - meget naturligt - forsøger at få den højest mulige pris for en spiller, der er færdig i Celta. De kunne have tjent penge på ham sidste sommer, og de lider et stort tab, hvis de sælger Pione til FCM (vi kan måske smide 3 mio euro. efter ham).

Jeg håber, at de ikke får solgt ham til anden side på den korte, og derefter kan gå med til den lavere, som vi kan betale på et senere tidspunkt. Alternativt kan vi måske komne til flere penge om nogle uger, hvis det går godt i Europa eller Onyeka eller Evander bliver solgt til store penge.

Til de interesserede har lokalavisen i Vigo igen i dag en artikel om Pione. De citerer bl.a CSS udtalelser til danske medier.

https://www.farodevigo.es/celta-de-vigo ... 26936.html

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af SimonH »

THenry skrev:
15. aug 2020, 13:52
Jeg har endnu ikke opgivet håbet om at få Sisto hjem igen. Rygterne ud af Spanien har gået på, at Pione gerne vil hjem, så tror ikke på det med, at FCM og Sisto ikke kan blive enige.

Jeg tror det største problem på nuværende tidspunkt er, at Celta - meget naturligt - forsøger at få den højest mulige pris for en spiller, der er færdig i Celta. De kunne have tjent penge på ham sidste sommer, og de lider et stort tab, hvis de sælger Pione til FCM (vi kan måske smide 3 mio euro. efter ham).

Jeg håber, at de ikke får solgt ham til anden side på den korte, og derefter kan gå med til den lavere, som vi kan betale på et senere tidspunkt. Alternativt kan vi måske komne til flere penge om nogle uger, hvis det går godt i Europa eller Onyeka eller Evander bliver solgt til store penge.

Til de interesserede har lokalavisen i Vigo igen i dag en artikel om Pione. De citerer bl.a CSS udtalelser til danske medier.

https://www.farodevigo.es/celta-de-vigo ... 26936.html
Enig. Hvis vi antager han ca. tjener 4. Mio om året, så kan jeg sagtens se os betale ham 3,5 - det burde ikke være forhindringen. Jeg håber virkelig på Sisto. I øvrigt synes jeg de rygter til Lissabon er mindst ligeså løse, som dem der har været til os. Vi må håbe på det bedste, fordi han vil være en klar forstærkning.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af UlveLars »

Jeg er spændt på prisen. Det kan vel godt komme til at give en skilling til klubkassen?

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af UlveLars »


Låst