Transfer sommer 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Matjavsen »

ABT skrev:
5. okt 2020, 22:22
Der kan vel næppe være tvivl om, at både Pfeiffer og Høegh ville kun være hentet ind, selvom man ikke havde kvallet til CL. Man siger én ting og gør noget andet - skuffende. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke smider større beløb efter spillere nu hvor man virkelig har chancen for at distancere FCK. I stedet har man bare dødt løb nationalt, pga vores ekstra Europa-kampe modsat København.
Men vi skal jo heller ikke bare bruge pengene fordi vi kan.
Det har FCK gjort de sidste par år, og se hvad der er sket med dem.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af ABT »

Matjavsen skrev:
5. okt 2020, 22:20
JBT skrev:
5. okt 2020, 22:12
Jovist men så er det da næsten bedre at køre videre med det man har , selv jf. Gravesens udtalelser. Det andet her er bare at pisse i bukserne for at varme sig.

Det har jo intet at gøre med chl men vedvarende fremtidig Europa deltagelse qua mesterskab på mesterskab. Og det spiller holdet ikke til nu, især ikke offensivt (mht når en eller to spillere er ude)
I det mindste er han gratis, og han skal nok gøre det fint i ligaen og pokalen
I min verden kan man ikke vide sig sikker på dette. I hans sidste sæson i Holland kunne han nærmest ikke komme på holdet, såvidt jeg ved. Og her snakker vi altså et hollandsk midterhold. Enormt random signing.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af ABT »

Matjavsen skrev:
5. okt 2020, 22:23
ABT skrev:
5. okt 2020, 22:22
Der kan vel næppe være tvivl om, at både Pfeiffer og Høegh ville kun være hentet ind, selvom man ikke havde kvallet til CL. Man siger én ting og gør noget andet - skuffende. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke smider større beløb efter spillere nu hvor man virkelig har chancen for at distancere FCK. I stedet har man bare dødt løb nationalt, pga vores ekstra Europa-kampe modsat København.
Men vi skal jo heller ikke bare bruge pengene fordi vi kan.
Det har FCK gjort de sidste par år, og se hvad der er sket med dem.
Selvfølgelig kan du brænde penge af. Det er et spørgsmål om prioriteringer. Og jeg er da enig i at man skal bruge pengene varsomt. Men som Dan Hammer har nævnt omkring FCK, så bliver de nødt til at outspende for at komme op på toppen igen. Det er ikke vores forretningsmodel eller mentalitet, men i en eller anden udstrækning bliver man jo nødt til at følge med. Med CL-penge i kassen vil timingen bare være oplagt.
/ ABT

Billede

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af tubbe93 »

MFKM skrev:
5. okt 2020, 22:22
ABT skrev:
5. okt 2020, 22:04
MFKM skrev:
5. okt 2020, 22:03


En 29 årig dansker med 100 + kampe i superligaen, 69 kampe i æresdivisionen, 22 kampe i den bedste Schweiziske liga og 7 europa league kampe. En lottokupon? Hvilken spiller er ikke en lottokupon i dine øjne?
Manden har stået uden klub hele sommeren? Hvorfor mon? Selvfølgelig er han da en lottokupon på nuværende tidspunkt...
Ok, vi har forskellige definitioner på en lottokupon.

For mig er en lottokupon en transfer som måske lykkes 1/10 gange.

Daniel Høegh svarer for mig mere til at købe en avocado. Du kan mærke og føle at alt er som det bør være, men du kan stadig gå galt i byen en gang i mellem.

Jeg kan godt lide avocado.

Det du søger er vidst mere en coca cola dåse, hvor der er 100 % garanti for resultatet.

Fuldstændig genial sammenligning!
FCM!
FCM!
FCM!

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Matjavsen »

ABT skrev:
5. okt 2020, 22:28
Matjavsen skrev:
5. okt 2020, 22:23
ABT skrev:
5. okt 2020, 22:22
Der kan vel næppe være tvivl om, at både Pfeiffer og Høegh ville kun være hentet ind, selvom man ikke havde kvallet til CL. Man siger én ting og gør noget andet - skuffende. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke smider større beløb efter spillere nu hvor man virkelig har chancen for at distancere FCK. I stedet har man bare dødt løb nationalt, pga vores ekstra Europa-kampe modsat København.
Men vi skal jo heller ikke bare bruge pengene fordi vi kan.
Det har FCK gjort de sidste par år, og se hvad der er sket med dem.
Selvfølgelig kan du brænde penge af. Det er et spørgsmål om prioriteringer. Og jeg er da enig i at man skal bruge pengene varsomt. Men som Dan Hammer har nævnt omkring FCK, så bliver de nødt til at outspende for at komme op på toppen igen. Det er ikke vores forretningsmodel eller mentalitet, men i en eller anden udstrækning bliver man jo nødt til at følge med. Med CL-penge i kassen vil timingen bare være oplagt.
Håbede også selv på at vi kunne lokke Frederik Sørensen.

Men vi har holdt på vores trup, jeg tror aldrig det er sket før

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af MFKM »

ABT skrev:
5. okt 2020, 22:22
Der kan vel næppe være tvivl om, at både Pfeiffer og Høegh ville kun være hentet ind, selvom man ikke havde kvallet til CL. Man siger én ting og gør noget andet - skuffende. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke smider større beløb efter spillere nu hvor man virkelig har chancen for at distancere FCK. I stedet har man bare dødt løb nationalt, pga vores ekstra Europa-kampe modsat København.
Vi er enige i, at vi økonomisk sagtens kunne have hentet Pfeiffer og Høegh selv hvis det kun var blevet til EL. Om de er gode indkøb handler bare ikke nødvendigvis om, hvorvidt du/jeg har hørt om dem før eller haft våde drømme om dem. Det handler om så meget mere.

Problemet er, at man ikke altid kan få hvad man drømmer om.

Klubben havde efter sigende kig på Raguz (?) og Frederik Sørensen - disse er på hylder vi normalt ikke bare lige henter fra. Dette betyder også at de har andre mere interessante tilbud. Når man stikker snuden frem og søger at opnå noget risikerer man at blive skuffet. Jeg vil dog hellere vi sætter høje ambitioner 10 gange og opnår det 1 gang, end at vi ikke sætter høje ambitioner og ikke når det en eneste gang.

Når vi ikke kan få dem, så går vi naturligvis efter det næstbedste (eller 3. 4. eller 5. alt efter hvor mange af vores øvrige prioriteter som er røget). Du kan på ingen måde sætte lighedstegn imellem kvalitet og pris. Sørloth blev hentet for 3 millioner, Kaba for 20.

Medmindre du kender noget til niveauet for Pfeiffer, så tænker jeg det er useriøst at udtale sig mere vidtgående om hans evner. Jeg stoler på smartodds overordnet set rammer mere rigtigt end det rammer forkert. Derfor tror jeg på Pfeiffer.

Derudover tror jeg det er rigtigt og vigtigt set, at vi får en rutineret dansk spiller ind i truppen. Jeg har desuden et rigtigt positivt indtryk af Pfeiffer i forhold til de interviews han har givet.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af tubbe93 »

ABT skrev:
5. okt 2020, 22:22
Der kan vel næppe være tvivl om, at både Pfeiffer og Høegh ville kun være hentet ind, selvom man ikke havde kvallet til CL. Man siger én ting og gør noget andet - skuffende. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke smider større beløb efter spillere nu hvor man virkelig har chancen for at distancere FCK. I stedet har man bare dødt løb nationalt, pga vores ekstra Europa-kampe modsat København.
Det lyder jo til, at man har forsøgt med Frederik Sørensen og Marko Raguz, men det er ikke gået hjem af den ene eller anden årsag.

Hvad med forlanger du? Hvis spillerne som man har i sigte siger nej, så er det jo svært at bruge penge.
Hvis vi havde 2 milliarder kroner kunne vi jo heller ikke hente Messi!
FCM!
FCM!
FCM!

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af JBT »

Der er jo ikke rigtig nogle undskyldninger, der er så mange fisk at fiske efter derude udover de nævnte, så det er nærmere andre spørgsmål der trænger sig på. Self køber man ikke bare for at købe, men synes der mangler handling afstemt med forventninger lige pt på handelssiden. Niko og plaffe havde jo sikkert være udmærket at beholde istedet for at skifte dem 1 til 1.

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Sniper »

Jeg er sq skuffet over dette vindue....
Er vi ikke enige om at ledelsen hele tiden har udtalt at man kun ville styrke sig i start11?
Jeg betragter på ingenmåde en 24årig tysk nobody der ikke har præsteret på andet end 3. Liga niveau og en transferfri spiller som det der er meldt ud.. det er i bedste fald to lottokuponer, ja man kan vel kalde alle spillere vi har hentet i dette vindue lottokuponer, ingen ved om Pione finder et stabilt højt niveau endnu, han viser glimt af hans talent men viser også i momenter at han er rusten.
Jeg er dog tilfreds med vi ikke sælger markante spillere (som det ser ud i skrivende stund)

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
5. okt 2020, 22:36
Der er jo ikke rigtig nogle undskyldninger, der er så mange fisk at fiske efter derude udover de nævnte, så det er nærmere andre spørgsmål der trænger sig på. Self køber man ikke bare for at købe, men synes der mangler handling afstemt med forventninger lige pt på handelssiden. Niko og plaffe havde jo sikkert være udmærket at beholde istedet for at skifte dem 1 til 1.
Nu er ham tysken en hel anden type end Ronnie.

Han minder vidst meget om Paul

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af ABT »

tubbe93 skrev:
5. okt 2020, 22:32
ABT skrev:
5. okt 2020, 22:22
Der kan vel næppe være tvivl om, at både Pfeiffer og Høegh ville kun være hentet ind, selvom man ikke havde kvallet til CL. Man siger én ting og gør noget andet - skuffende. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke smider større beløb efter spillere nu hvor man virkelig har chancen for at distancere FCK. I stedet har man bare dødt løb nationalt, pga vores ekstra Europa-kampe modsat København.
Det lyder jo til, at man har forsøgt med Frederik Sørensen og Marko Raguz, men det er ikke gået hjem af den ene eller anden årsag.

Hvad med forlanger du? Hvis spillerne som man har i sigte siger nej, så er det jo svært at bruge penge.
Hvis vi havde 2 milliarder kroner kunne vi jo heller ikke hente Messi!
Jeg forlænger såmænd ikke det store. Jeg vurderer blot FCMs ageren ud fra egne udtalelser - Man siger man vil styrke toppen hvis der kommer ekstraordinære muligheder. I stedet henter man spillere ind til bredden, og som jeg tænker flere andre danske klubber også vil kunne lande. Det er i min verden skuffende, og så så jeg egentlig hellere at man havde is i maven og slet ikke lavede nødløsninger, som jeg godt kan mistænke os for at lave i dette transfervindue. Hold Nicolaisen hjemme for eksempel - Han vil snildt kunne få lov at spille 20 kampe for os i år. Tror da godt at Pfeiffer kan blive en fornuftig nok spiller. Mit problem er i højere grad en signing som Høegh, som er helt på månen i forhold til hans historik det seneste år.

Dertil har Ankersen vel i samtlige interviews det sidste halve år udtalt, at det er købers marked pt. Javel...
/ ABT

Billede

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Matjavsen »

Sniper skrev:
5. okt 2020, 22:37
Jeg er sq skuffet over dette vindue....
Er vi ikke enige om at ledelsen hele tiden har udtalt at man kun ville styrke sig i start11?
Jeg betragter på ingenmåde en 24årig tysk nobody der ikke har præsteret på andet end 3. Liga niveau og en transferfri spiller som det der er meldt ud.. det er i bedste fald to lottokuponer, ja man kan vel kalde alle spillere vi har hentet i dette vindue lottokuponer, ingen ved om Pione finder et stabilt højt niveau endnu, han viser glimt af hans talent men viser også i momenter at han er rusten.
Jeg er dog tilfreds med vi ikke sælger markante spillere (som det ser ud i skrivende stund)
De lottokuponer vi finder, jeg vil vove at påstå at vi allerede kender halvdelen af tallene.

Brentford har haft kæmpe success med angribere i de lavere rækker

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af MFKM »

JBT skrev:
5. okt 2020, 22:36
Der er jo ikke rigtig nogle undskyldninger, der er så mange fisk at fiske efter derude udover de nævnte, så det er nærmere andre spørgsmål der trænger sig på. Self køber man ikke bare for at købe, men synes der mangler handling afstemt med forventninger lige pt på handelssiden. Niko og plaffe havde jo sikkert være udmærket at beholde istedet for at skifte dem 1 til 1.
Hvis du sammenligner en 31 årig Ronnie Schwartz med en næsten 2 meter høj tysker på 24 og kalder det en 1:1 udskiftning, så kigger vi ikke på de samme parametre. Spillestilsmæssigt, forretningsmæssigt, fremtidigt er det en kæmpe ændring. Det eneste der er nogenlunde 1:1 er antallet af mål de scorede sidste sæson. Scwartz passede ikke ind til vores spil

Mht. Nico og Høegh, så er vi egentligt ret enige. Jeg havde også hellere beholdt Nicolaisen, omend jeg også ser potentiale i at han kommer tilbage styrket om et halvt år og tager kampen op med Høegh om hvem der skal være 2. valg på midtstopper pladsen ved siden af Scholle/et nyt profilindkøb.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af MFKM »

Matjavsen skrev:
5. okt 2020, 22:41


De lottokuponer vi finder, jeg vil vove at påstå at vi allerede kender halvdelen af tallene.

Brentford har haft kæmpe success med angribere i de lavere rækker
Vi må vidst leve med at nogle folks definition af "En lottokupon" herinde, svarer til at spille på rød på rouletten. Det er en kedelig omgang lotto folk spiller.

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Sniper »

Matjavsen skrev:
5. okt 2020, 22:41
Sniper skrev:
5. okt 2020, 22:37
Jeg er sq skuffet over dette vindue....
Er vi ikke enige om at ledelsen hele tiden har udtalt at man kun ville styrke sig i start11?
Jeg betragter på ingenmåde en 24årig tysk nobody der ikke har præsteret på andet end 3. Liga niveau og en transferfri spiller som det der er meldt ud.. det er i bedste fald to lottokuponer, ja man kan vel kalde alle spillere vi har hentet i dette vindue lottokuponer, ingen ved om Pione finder et stabilt højt niveau endnu, han viser glimt af hans talent men viser også i momenter at han er rusten.
Jeg er dog tilfreds med vi ikke sælger markante spillere (som det ser ud i skrivende stund)
De lottokuponer vi finder, jeg vil vove at påstå at vi allerede kender halvdelen af tallene.

Brentford har haft kæmpe success med angribere i de lavere rækker
Og jeg håber vi får succes med Pheiffer, undskyld min skepsis på forhånd, men jeg synes vi har været ualmindeligt mange angribere igennem de sidste mange sæsoner...

Låst