SL R29: Midtjylland - AGF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af mousebreaker »

Jeg må dog indrømme at jeg er imponeret over så konsekvent inkonsekvente vi er i det meste vi har foretaget os i den her kamp.
Jeg tror vi skal være glade for at der kun er 7 kampe tilbage.

Defense wins championships - i dag var ækelt i begge ender - men hvis vi kan vinde guld med den her offensiv så går det over i historien. Spillerne synes jeg er gode nok individuelt offensivt, men har svært ved at se noget struktureret træning bag. Det ser individuelt ud det meste, men jeg er ikke fodboldfagmand så der er jo nok noget jeg overser. Kan bare konstatere at vi ikke kan skabe chancer i åben spil.

Jeg skrev før kampen at jeg ikke troede på at vi kunne score i åbent spil mod AGF, men skulle håbe på en dødbold eller tilfældighed. Tilfældigheder fik vi så tre af men det var ikke engang nok fordi vi fuldstændig spillede uden sammenhæng bagude og de unge synes jeg kom til kort med manglende parathed i flere situationer. Blandt andet da de stopper op med at spille da Paulinho er skadet så der påstår en kæmpe rum med AGF’ere bag midtstopperne.

Lasse Vibe har iøvrigt været en kæmpe skuffelse.

Nu skal vi mod FCK i Parken som tilmed er uden Zeca. Der vil vi få chancer for de ser heller ikke skarpe ud og hvis jeg var Ståle ville jeg ikke føle mig sikker på at AGF ikke overhaler dem. Hvis vi sejrer i Parken tror jeg AGF vinder sølv, taber vi så tror jeg at vi falder fra hinanden, for vi ligner ikke et hold der vinder mange kampe sæsonen ud. Et kollaps af historiske dimensioner lurer. Jeg er i hvert fald nervøs. 1 point i tre hjemmekampe - føj
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af JBT »

Man kan da helt ærligt ikke tage fcm seriøst som klub med så hjernedøde indsatser de viser, bundniveauet er jo ringere end i svensk 2. Division

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af Konsulen »

Lasse Vibe har måske været en skuffelse fordi trænerteamet ikke kan tænke offensivt? Hvem i trænerteamet skal få ideerne til et bedre angrebsspil? Det er da svært at få øje på de store trænerprofiler i staben, udover Priske (som så åbenbart også har sin begrænsning) Måske trænger holdet til input udefra? - og så viser det jo bare, at bænken så heller ikke er bedre. Det hele hviler på Onyekas skuldre - uden ham fungerer holdet ikke

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af Matjavsen »

Jeg savner Paul

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af JBT »

Benham gider sgu da snart ikke blive ved med at støtte det lort her. Så er det bedre at fansene kan begynde at forholde sig til målet om top 6 hvert år i stedet.

Hvis ikke hele Midt og Vestjylland er rasende lige pt må der fandme være noget galt nøj noget pis. Det er næsten værre end at være Arsenal fan

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
21. jun 2020, 22:26
Benham gider sgu da snart ikke blive ved med at støtte det lort her. Så er det bedre at fansene kan begynde at forholde sig til målet om top 6 hvert år i stedet.

Hvis ikke hele Midt og Vestjylland er rasende lige pt må der fandme være noget galt nøj noget pis. Det er næsten værre end at være Arsenal fan

Er jeg...

Det her er værre

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af JBT »

Føler med dig i så fald

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af bifr05t »

Matjavsen skrev:
21. jun 2020, 22:22
Jeg savner Paul
Poul havde ikke gjort den store forskel. Det er svært at pege fingre af en enkel spiller, der ville have gjort det store udslag. Vores spil som en helhed er en katastrofe i øjeblikket. Jeg er rystet over hvor lavt niveauet var i aftes, og jeg frygter at vi endnu ikke har ramt bunden. Der et noget rivraskende galt i øjeblikket, og jeg be'r til at der kommer en reaktion ovenpå i aften, men for at være helt ærlig, så tvivler jeg stærkt på at det her får nogle konsekvenser overhovedet.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af MFKM »

JBT skrev:
21. jun 2020, 22:26
Benham gider sgu da snart ikke blive ved med at støtte det lort her. Så er det bedre at fansene kan begynde at forholde sig til målet om top 6 hvert år i stedet.

Hvis ikke hele Midt og Vestjylland er rasende lige pt må der fandme være noget galt nøj noget pis. Det er næsten værre end at være Arsenal fan
Altså et hold der er nummer ét, med otte point ned til 2. Pladsen, et væsentligt lavere budget end 2. Pladsen, og 7 kampe tilbage?

Bentham ser heldigvis mere nuanceret og langsigtet end de fleste her inde - vi har stadig gang i en fantastisk sæson.

Idag mangler vi Frank, Anderson og Onyeka, kort inde i kampen mister vi også Sparv - selvfølgelig spiller vi ikke optimalt.

Man vinder og taber ikke mesterskabet i den enkelte kamp, det gør man over hele sæsonen - der har vi været klart bedst indtil nu.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af Matjavsen »

bifr05t skrev:
21. jun 2020, 22:30
Matjavsen skrev:
21. jun 2020, 22:22
Jeg savner Paul
Poul havde ikke gjort den store forskel. Det er svært at pege fingre af en enkel spiller, der ville have gjort det store udslag. Vores spil som en helhed er en katastrofe i øjeblikket. Jeg er rystet over hvor lavt niveauet var i aftes, og jeg frygter at vi endnu ikke har ramt bunden. Der et noget rivraskende galt i øjeblikket, og jeg be'r til at der kommer en reaktion ovenpå i aften, men for at være helt ærlig, så tvivler jeg stærkt på at det her får nogle konsekvenser overhovedet.
Paul havde gjort en kæmpe forskel.

Vi havde svært ved at holde fast i bolden, og det var noget Paul var verdens klasse til.

FCM2000
Indlæg: 2126
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af FCM2000 »

hvis fcm vil noget som helst i CL og EL, så skal der klassespillere til fremad rettet.

Fcm spiller med wings, men de har ikke niveauet, mabil var ok i efterår, men de andre mangler klasse. lige nu hører de ikke hjemme i truppen til kampene, kun drejer viser momenter.

DE unge slog til i efteråret, men her efter corona er de dumpet på stribe. jens C. spiller godt nogle gange andre gange taber han hovedet, det er typisk for unge spillere, men det holder ikke hvis man vil vinde guld og vil EL gruppespil.

rangers kampene og 2 x agf, horsens kampen viser at bundniveauet når det viser sig, er meget lavt og en del spillere virker umoden, når hovedet skal holdes koldt.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af tatoo »

FCM2000 skrev:
21. jun 2020, 22:37
hvis fcm vil noget som helst i CL og EL, så skal der klassespillere til fremad rettet.

Fcm spiller med wings, men de har ikke niveauet, mabil var ok i efterår, men de andre mangler klasse. lige nu hører de ikke hjemme i truppen til kampene, kun drejer viser momenter.

DE unge slog til i efteråret, men her efter corona er de dumpet på stribe. jens C. spiller godt nogle gange andre gange taber han hovedet, det er typisk for unge spillere, men det holder ikke hvis man vil vinde guld og vil EL gruppespil.

rangers kampene og 2 x agf, horsens kampen viser at bundniveauet når det viser sig, er meget lavt og en del spillere virker umoden, når hovedet skal holdes koldt.
Vores unge spillere har jo bevist gennem en længere periode at de ikke er modne til SL. Se på AGF - de spiller også med unge spillere, og jeg synes godt nok de virker noget mere modne end vore.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af JBT »

Enig der mangler et større budget (spillerkvalitet) til det man gerne vil på heden. Det gælder for så vidt også hele miljøet, træningsfaciliteter osv.
Evt inkl en dygtig international træner

Tror jeg snart ikke man kan gemme sig bag længere. Så længe det ikke sker, når man aldrig højere op end hvor man er nu, et sted midt i mellem alting som en slags rugekasse klub

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af Lupus1999 »

Vil lige minde om at vinder vi de tre næste kampe, så er vi Danmarksmestre.

Heldigvis er to af de næste 3 kampe på udebane.

Is på drenge.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af mousebreaker »

MFKM skrev:
21. jun 2020, 22:33
JBT skrev:
21. jun 2020, 22:26
Benham gider sgu da snart ikke blive ved med at støtte det lort her. Så er det bedre at fansene kan begynde at forholde sig til målet om top 6 hvert år i stedet.

Hvis ikke hele Midt og Vestjylland er rasende lige pt må der fandme være noget galt nøj noget pis. Det er næsten værre end at være Arsenal fan
Altså et hold der er nummer ét, med otte point ned til 2. Pladsen, et væsentligt lavere budget end 2. Pladsen, og 7 kampe tilbage?

Bentham ser heldigvis mere nuanceret og langsigtet end de fleste her inde - vi har stadig gang i en fantastisk sæson.

Idag mangler vi Frank, Anderson og Onyeka, kort inde i kampen mister vi også Sparv - selvfølgelig spiller vi ikke optimalt.

Man vinder og taber ikke mesterskabet i den enkelte kamp, det gør man over hele sæsonen - der har vi været klart bedst indtil nu.
Selvflg har det været en stor sæson indtil videre, det håber jeg da alle kan se, men det hjælper jo ingenting hvis vi ikke gør tingene færdigt. Desuden må man jo gerne kigge lidt med kritiske øjne på det man ser på banen - det behøver naturligvis ikke blive skingert, men det er ligeså slemt hvis man bare negligerer de mangler der er så åbenlyse.

Vi har 7 kampe tilbage og vi kan tabe dem alle som vi ser ud lige nu for det var ikke godt i dag heller, men kan vi finde tilbage til kampen i Farum så ser det jo godt ud igen med at få point. Så er spørgsmålet om vi kan få skabt dødbolde nok til at score mål, for det er der vi skal få målene fra.

FCK mangler også at møde AGF to gange - det kan godt blive en stor mundfuld for dem også
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar