MCH arena solgt

Om FC Midtjylland og Black Wolves
admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

MCH arena solgt

Indlæg af admin 3 »

https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... 76261bec9/

Gad vide hvad dette kan få af betydning får Fcm.
Kunne man lave ny leje kontrakt der kan give mulighed for at bruge stadion til andre arrangementer??

Vil der blive ryge forbud på tribunerne, som i Ålborg????


Personlig holdning

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: MCH arena solgt

Indlæg af DenStolteJyde »

Jeg tvivler på at det kommer til at gøre den store forskel, de nye ejere er jo dem der i forvejen ejer størstedelen af MCH så i princippet ejer de bare stadion direkte i stedet for igennem et andet selskab nu..

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: MCH arena solgt

Indlæg af Ravnen »

Kunne læse er sted at vores lejeaftale er forlænget så den løber endnu 25 år.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: MCH arena solgt

Indlæg af Danand123 »

admin 3 skrev:
15. jun 2020, 15:05
https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... 76261bec9/

Gad vide hvad dette kan få af betydning får Fcm.
Kunne man lave ny leje kontrakt der kan give mulighed for at bruge stadion til andre arrangementer??

Vil der blive ryge forbud på tribunerne, som i Ålborg????


Personlig holdning
Uanset ejerskifte har det længe været mig en gåde, at det er tilladt at ryge på stadion. Hvorfor skal man stå eller sidde på tribunen og indånde både nikotin og dampen fra e-cigaretter? Når man tænker på, hvad der er af regler andre steder i samfundet, burde det ikke være tilladt at ryge på tribunerne.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: MCH arena solgt

Indlæg af mousebreaker »

Danand123 skrev:
15. jun 2020, 22:03
admin 3 skrev:
15. jun 2020, 15:05
https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... 76261bec9/

Gad vide hvad dette kan få af betydning får Fcm.
Kunne man lave ny leje kontrakt der kan give mulighed for at bruge stadion til andre arrangementer??

Vil der blive ryge forbud på tribunerne, som i Ålborg????


Personlig holdning
Uanset ejerskifte har det længe været mig en gåde, at det er tilladt at ryge på stadion. Hvorfor skal man stå eller sidde på tribunen og indånde både nikotin og dampen fra e-cigaretter? Når man tænker på, hvad der er af regler andre steder i samfundet, burde det ikke være tilladt at ryge på tribunerne.
Hvis man havde almindelig pli så røg man alligevel ikke på en fodboldtribune, hverken cigaretter, cigarer eller E-cigaretter. Vidner blot om dårlig karakter/opdragelse. Et forbud burde derfor være unødvendigt men sådan fungerer livet jo desværre ikke
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: MCH arena solgt

Indlæg af Cortez »

mousebreaker skrev:
16. jun 2020, 07:38
Danand123 skrev:
15. jun 2020, 22:03
admin 3 skrev:
15. jun 2020, 15:05
https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... 76261bec9/

Gad vide hvad dette kan få af betydning får Fcm.
Kunne man lave ny leje kontrakt der kan give mulighed for at bruge stadion til andre arrangementer??

Vil der blive ryge forbud på tribunerne, som i Ålborg????


Personlig holdning
Uanset ejerskifte har det længe været mig en gåde, at det er tilladt at ryge på stadion. Hvorfor skal man stå eller sidde på tribunen og indånde både nikotin og dampen fra e-cigaretter? Når man tænker på, hvad der er af regler andre steder i samfundet, burde det ikke være tilladt at ryge på tribunerne.
Hvis man havde almindelig pli så røg man alligevel ikke på en fodboldtribune, hverken cigaretter, cigarer eller E-cigaretter. Vidner blot om dårlig karakter/opdragelse. Et forbud burde derfor være unødvendigt men sådan fungerer livet jo desværre ikke
Sådan er der godt mange som ikke tænker. For mange rygere er det nærmest en menneskeret at de kan ryge i offenligheden, og hvis man påpeger det uhensigtsmæssige i det, bliver man stemplet som hysterisk og som en inkvisitor-type.

Tror desværre bare at et påbud er den eneste vej frem.

/Cortez

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: MCH arena solgt

Indlæg af Stoffer »

Cortez skrev:
16. jun 2020, 10:21
mousebreaker skrev:
16. jun 2020, 07:38
Danand123 skrev:
15. jun 2020, 22:03


Uanset ejerskifte har det længe været mig en gåde, at det er tilladt at ryge på stadion. Hvorfor skal man stå eller sidde på tribunen og indånde både nikotin og dampen fra e-cigaretter? Når man tænker på, hvad der er af regler andre steder i samfundet, burde det ikke være tilladt at ryge på tribunerne.
Hvis man havde almindelig pli så røg man alligevel ikke på en fodboldtribune, hverken cigaretter, cigarer eller E-cigaretter. Vidner blot om dårlig karakter/opdragelse. Et forbud burde derfor være unødvendigt men sådan fungerer livet jo desværre ikke
Sådan er der godt mange som ikke tænker. For mange rygere er det nærmest en menneskeret at de kan ryge i offenligheden, og hvis man påpeger det uhensigtsmæssige i det, bliver man stemplet som hysterisk og som en inkvisitor-type.

Tror desværre bare at et påbud er den eneste vej frem.

/Cortez
Jeg varedeklarer gerne, at jeg ryger steder, hvor det ikke er forbudt.

Der er noget urkomisk over, at du, Cortez, brokker dig over at blive stemplet, når du citerer en post, hvor Mouse beklikker og stempler min opdragelse (uden at kende mig, min familie eller mine værdier i øvrigt) og karakter (i det hele, altså det er ikke en brist, det er hele min karakter), fordi jeg - i overensstemmelse med reglerne - ryger på en stadiontribune, men da det ikke stemmer med jeres subjektive forståelse af ret og uret.

Jeg synes, at man burde gøre rygning helt eller delvist forbudt på tribunerne. Jeg har ingen indvending mod sådanne forbud. Jeg håber da, at de vil skabe et rygeområde under tribunerne eller undtage visse dele af en tribune fra forbuddet, men ellers så går det nok også.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: MCH arena solgt

Indlæg af Cortez »

Stoffer skrev:
16. jun 2020, 11:09
Cortez skrev:
16. jun 2020, 10:21
mousebreaker skrev:
16. jun 2020, 07:38


Hvis man havde almindelig pli så røg man alligevel ikke på en fodboldtribune, hverken cigaretter, cigarer eller E-cigaretter. Vidner blot om dårlig karakter/opdragelse. Et forbud burde derfor være unødvendigt men sådan fungerer livet jo desværre ikke
Sådan er der godt mange som ikke tænker. For mange rygere er det nærmest en menneskeret at de kan ryge i offenligheden, og hvis man påpeger det uhensigtsmæssige i det, bliver man stemplet som hysterisk og som en inkvisitor-type.

Tror desværre bare at et påbud er den eneste vej frem.

/Cortez
Jeg varedeklarer gerne, at jeg ryger steder, hvor det ikke er forbudt.

Der er noget urkomisk over, at du, Cortez, brokker dig over at blive stemplet, når du citerer en post, hvor Mouse beklikker og stempler min opdragelse (uden at kende mig, min familie eller mine værdier i øvrigt) og karakter (i det hele, altså det er ikke en brist, det er hele min karakter), fordi jeg - i overensstemmelse med reglerne - ryger på en stadiontribune, men da det ikke stemmer med jeres subjektive forståelse af ret og uret.

Jeg synes, at man burde gøre rygning helt eller delvist forbudt på tribunerne. Jeg har ingen indvending mod sådanne forbud. Jeg håber da, at de vil skabe et rygeområde under tribunerne eller undtage visse dele af en tribune fra forbuddet, men ellers så går det nok også.
Kan godt fornemme, at du føler dig ramt, Stoffer :) . Og fair nok, jeg kender ikke dig personligt eller dine værdier i øvrigt. Men hvis vi skal definere god opførsel udfra hvad der er lovligt eller ej, så er der mange almene regler der skal op til revurdering, synes jeg.

Jeg synes i øvrigt også, at din reaktion understreger min pointe i forhold til rygere meget godt.

Jeg tænker, vi kan komme til at køre meget langt med denne diskussion, uden at vi bliver enige, så blot som varedeklaration, så vil jeg undlade at bære mere ved til bålet her. Vi må gerne være uenige.

Derfor ville et forbud også være at foretrække, da der så ingen tvivl undtagelser er.

/Cortez

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: MCH arena solgt

Indlæg af Stoffer »

Cortez skrev:
16. jun 2020, 14:25

Kan godt fornemme, at du føler dig ramt, Stoffer :) . Og fair nok, jeg kender ikke dig personligt eller dine værdier i øvrigt. Men hvis vi skal definere god opførsel udfra hvad der er lovligt eller ej, så er der mange almene regler der skal op til revurdering, synes jeg.

Jeg synes i øvrigt også, at din reaktion understreger min pointe i forhold til rygere meget godt.

Jeg tænker, vi kan komme til at køre meget langt med denne diskussion, uden at vi bliver enige, så blot som varedeklaration, så vil jeg undlade at bære mere ved til bålet her. Vi må gerne være uenige.

Derfor ville et forbud også være at foretrække, da der så ingen tvivl undtagelser er.

/Cortez
Inden du forlader diskussionen, så må du meget gerne forklare, hvordan min reaktion understreger din pointe. Er jeg "dømt" som kværulant eller hysterisk, alene fordi jeg tager til genmæle?

Naturligvis føler jeg mig ramt, det er jo bla. mig der får beskeden, at jeg har en skidt karakter, og at jeg er dårligt opdraget. Vel og mærke fordi jeg gør noget, som er indenfor reglerne. Regler som jeg ikke har indvendinger mod bliver ændret(!). Hvorfor jeg heller ikke forstår, hvordan diskussionen kommer til at køre meget langt.

Jeg har i øvrigt intet sted argumenteret for at god opførsel er lig regler. Der gør du regning uden vært. Jeg står gerne ved, at jeg har mange retspositivistisk knogler i kroppen. - Din korte kommentar om lovligt kontra god opførsel er en klassiker i genren. Så skal jeg pludselig bevise, hvorfor jeg skal have lov til at opføre mig "dårligt" iht. jeres definition af samme, men sådan spiller klaveret ikke. Siden I bringer det op, så det forventes, at 1) I forklarer, hvorfor I har mere ret end andre til at definere god opførelse i første omgang. 2) Det er mouse/jeres udsagn, så det er op til jer at forklare, hvorfor jeres opfattelse af god opførelse skal være almengyldig på trods af reglerne, der går stik imod jeres opfattelse.

Og ja, vi må gerne være uenige. Men det er jo ikke tilfældet her. I mener at have noget på min person.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: MCH arena solgt

Indlæg af Cortez »

Stoffer skrev:
16. jun 2020, 16:18
Cortez skrev:
16. jun 2020, 14:25

Kan godt fornemme, at du føler dig ramt, Stoffer :) . Og fair nok, jeg kender ikke dig personligt eller dine værdier i øvrigt. Men hvis vi skal definere god opførsel udfra hvad der er lovligt eller ej, så er der mange almene regler der skal op til revurdering, synes jeg.

Jeg synes i øvrigt også, at din reaktion understreger min pointe i forhold til rygere meget godt.

Jeg tænker, vi kan komme til at køre meget langt med denne diskussion, uden at vi bliver enige, så blot som varedeklaration, så vil jeg undlade at bære mere ved til bålet her. Vi må gerne være uenige.

Derfor ville et forbud også være at foretrække, da der så ingen tvivl undtagelser er.

/Cortez
Inden du forlader diskussionen, så må du meget gerne forklare, hvordan min reaktion understreger din pointe. Er jeg "dømt" som kværulant eller hysterisk, alene fordi jeg tager til genmæle?

Naturligvis føler jeg mig ramt, det er jo bla. mig der får beskeden, at jeg har en skidt karakter, og at jeg er dårligt opdraget. Vel og mærke fordi jeg gør noget, som er indenfor reglerne. Regler som jeg ikke har indvendinger mod bliver ændret(!). Hvorfor jeg heller ikke forstår, hvordan diskussionen kommer til at køre meget langt.

Jeg har i øvrigt intet sted argumenteret for at god opførsel er lig regler. Der gør du regning uden vært. Jeg står gerne ved, at jeg har mange retspositivistisk knogler i kroppen. - Din korte kommentar om lovligt kontra god opførsel er en klassiker i genren. Så skal jeg pludselig bevise, hvorfor jeg skal have lov til at opføre mig "dårligt" iht. jeres definition af samme, men sådan spiller klaveret ikke. Siden I bringer det op, så det forventes, at 1) I forklarer, hvorfor I har mere ret end andre til at definere god opførelse i første omgang. 2) Det er mouse/jeres udsagn, så det er op til jer at forklare, hvorfor jeres opfattelse af god opførelse skal være almengyldig på trods af reglerne, der går stik imod jeres opfattelse.

Og ja, vi må gerne være uenige. Men det er jo ikke tilfældet her. I mener at have noget på min person.
Nå, men så må jeg jo hellere svare, når jeg sådan afkræves det.

Hvordan kan du ikke opfatte det som dårlig opførelse at påføre andre ubehag og sundshedsskade pga. af en - set fra mit synespunkt - vederstyggelig og ulækker vane? Og tilmed anse det som din ret, fordi det er lovligt?

At diskussionen kører så langt som nu, kan vel ikke være min skyld? Jeg forsøgte netop at lægge den død. Det er dig, der føler dig beklikket på din person. Og det er det, jeg mener med, at du understreger min pointe. Næsten alle rygere jeg har diskuteret spørgsmålet med ender med at blive sure af de samme grunde, som jeg fornemmer, du gør. Du anser ikke det at ryge, som noget væmmeligt, men som en ganske naturlig ting af det at være social (indrømmet, nu gætter jeg, eller rettere; nu generaliserer jeg), og når jeg så kommer med den holdning jeg nu engang har, så er det pludselig et angreb på den nedarvede ret der åbenbart eksisterer til at ryge alle andre steder end der hvor der forefindes et “rygning forbudt”-skilt. “Og så fuck da af, hvis du føler dig generet”.

Jeg forstår godt, at du som ryger, har stærke holdninger til denne diskussion, men nu prøver jeg igen at lægge den død. Vi bliver ikke enige, og uanset hvad du kommer med, så kan jeg vende det rundt imod dig. På samme måse, som du sikkert i næste opslag, vil gøre med dette opslag.

Og skal vi så ikke lige huske på, at dette et et debatforum, hvor meninger bliver luftet og ikke en retssal, hvor æren i en injuriesag skal genoprettes.

/Cortez

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: MCH arena solgt

Indlæg af Stoffer »

Så taler jeg ud i luften. Og jeg er ikke sur - men jeg synes, at debatten er værd at tage.

Det er jo ganske enkelt - og jeg siger det nu for tredje gang - jeg synes, det er fint, hvis reglerne bliver ændret. Debatten burde være død der, men du har på intet tidspunkt forholdt dig til sagens kerne: at vi ikke er uenige om, at nye regler er fint.

I stedet fastholder du din ret til at definere det langt mere luftige "god opførsel". Og det forstår jeg, hvorfor du ønsker, det er fedt at være moralsk overlegen. Men denne sidste del får du ikke. Du kan være mig og andre rygere moralsk overlegen af talrige årsager, men du får ikke lov til at definere mig som uopdragen eller en slet karakter udelukkende på grund af en enkelt vane. Det er helt oplagt at jeg og andre rygere ikke finder os i at blive dømt baseret på så endimensionel og forfladiget en livsanskuelse. Så hvad skal man sige til, at du nærmest virker uforstående over, at du får push-back i dine "diskussioner med rygere"? - er du virkelig så overbevist om din egen fromhed?

Og lad være med at overdrive for at fremme din sag, faren ved passiv rygning på et udendørs stadion er ikke større end den køretur, du tager til og fra stadion. At det kan være ubehageligt og væmmeligt for andre har jeg på intet tidspunkt udfordret, det har jeg fuld forståelse for. Folk gør ofte ting, som jeg finder væmmelig, det er et livsvilkår i et frit samfund, at vi støder på ting, som vi ikke bryder os om. Derfor er samfundet styret af regler og ikke subjektive opfattelser. Så lige for at runde den her af med et svar på dit spørgsmål: "Og tilmed anse det som din ret, fordi det er lovligt?" Ja!!! De personlige konsekvenser må jeg så leve med, hvis folk synes jeg er væmmelig. Det er den anden side mønten.

Hvorfor bringer du en injuriesag op? Jeg synes, det er ret og rimeligt, at man - også på et debatforum - bakker sin holdning op med en sammenhængende argumentation.Særligt når man langer ud efter andre mennesker i samme fora.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: MCH arena solgt

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Uden der står noget konkret så er her en artikel omkring at der nok er noget under opsejling ? ( På et tidspunkt) :D

Omkring en mulig udvidelse at MCH Arena - eller sponserfacilitererne?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ladsmangel
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: MCH arena solgt

Indlæg af Densestar7430 »

Ser lidt det at ryge på tribunen som, at slå en prut i en fyldt elevator.
Det er ikke ulovligt, men det er sgu dårlig stil ;)

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: MCH arena solgt

Indlæg af Due »

Spændende hvad de 12 mil er til ifølge aftalen med Herning kommune.

Håber det er en opgradering af faciliteterne rundt om/under tribunen.

Nogen forslag?

Lyder lidt til det ikke har noget med udvidelse til sponsorerne at gøre.

5915
Indlæg: 97
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: MCH arena solgt

Indlæg af 5915 »

Der er rygeforbud på mange stadions rundt i landet og det er mig uforståeligt at MCH ikke er med på den "bølge".
❤️ :fcm: Midtjylland plejer ellers at være fremme i skoene.....
Som ikke ryger, er det mega frustrerende at stå på stadion, og blive udsat for passiv rygning, og selvom det foregår udendørs generer røgen stadig umådelig meget......jeg/vi får jo ikke noget valg.
Tænker helt klart også at flere børnefamilier, ville finde vej til et røgfrit stadion....personligt er jeg altid at finde på Cc og kommer gerne i god tid for at få en god plads. Flere gange har jeg/vi oplevet at blive nærmest "omringet" af rygere, som sammen med øl bliver kæderygere. Ganske få viser hensyn når/hvis børnene begynder at hoste, mens de fleste desværre er kolde og kyniske....for de må jo gerne 🙈
Et øf fra en utilfreds ikke-ryger.
FCM- always

Besvar