SL R28: Midtjylland - Brøndby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: SL R28: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Kim »

Tubbe, tak for et reelt og stærkt svar, hvor du også ser realiteterne i øjnene.
JBT: Sikke en omgang vås, jeg kan blive helt i tvivl om din støtte til holdet når du kalder vores organisation og ledelse omkring holdet og klubben, for indavl - det er sgu et tarvelig statement. At FCM melder større ambitioner og visioner ud, end holdet reelt er til, det er da fair, hvordan skal du ellers flytte noget som helst. Dette er helt som i en moderne virksomhed. I går var vi igen uheldige, havde en del dommerkendelser, der ikke faldt vores vej. Hvis Vibes afslutning om 80. Minut havde været stolpe ind, i stedet for stolpe ud, havde mål stået tåls med antal af chancer de to hold imellem - det skete så ikke, og jeg er sikker på at vi ser en flok sultne spillere mod GF, for der er ingen der ønsker dette mesterskab mere end vores spillere....

/Kim

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R28: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af JBT »

Selvfølgelig ønsker spillerne det mere end noget andet, det er jo det de spiller for og forhåbentlig er lønnet ud fra. Men at sige dommerkendelserne faldt forkert ud i går er fuldstændig mærkeligt. Det var en utrolig fair dømt kamp. Så gir ikke meget for det svar, Kim. Og min holdning handler ikke kun om i går, hvilket du starter din kommentar ud med at have gennemskuet.

Hvis du læser med fra start har jeg også bekræftet at det er fint at tale ambitioner for at flytte klubben. Man er bare ikke så pisse moderne når man skal bruge adskillige år på det, uden at have set effekten. Det er naturligvis altid forskellige øjene der ser, i forhold til hvad man har formået indtil videre.

Ønsker kun klubben det bedste - og man har da gang i noget ganske godt (et eller andet sted), men som jeg før har skrevet herinde er man milevidt fra Klubber som FCK, Rosenborg og Malmø. Der må man gerne være fair overfor sig selv og sin omverden, at melde ud og sige, at man vil ramme det niveau først og fremmest for at blive det bedste hold i Skandinaven, hvilket altså langt fra er en walk over. Måske har man meldt dette ud, hvad ved jeg, svarene fra CS skifter fra dag til anden, for man beviser det langt fra.

Alt det der flashy flashy bliver der sgu kun grint af medmindre at man er en fucking bonderøv hele livet. Hvis du læser de svenske aviser osv. har f.eks. Malmø en helt andet tilgang til tingene
(i øvrigt endnu et hold vi skød os selv i foden i mod mht. gruppespil, nu vi taler om det...)

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: SL R28: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Kent »

JBT skrev:
19. jun 2020, 07:49
Selvom man ikke kan vinde hver gang tror jeg 9 ud af 10 før sæsonen vil have forventet at vi lå nummer 1.
https://twitter.com/SortSnakPodcast/sta ... 80513?s=19

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R28: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
19. jun 2020, 09:45
JBT skrev:
19. jun 2020, 07:49
Selvom man ikke kan vinde hver gang tror jeg 9 ud af 10 før sæsonen vil have forventet at vi lå nummer 1.
https://twitter.com/SortSnakPodcast/sta ... 80513?s=19
Haha tak for den Kent.


Ked af at gentage mig selv, men bliver godt nok tit bekræftet.
Hukommelsen i sport og politik, den varer ikke længe.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R28: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
19. jun 2020, 09:45
JBT skrev:
19. jun 2020, 07:49
Selvom man ikke kan vinde hver gang tror jeg 9 ud af 10 før sæsonen vil have forventet at vi lå nummer 1.
https://twitter.com/SortSnakPodcast/sta ... 80513?s=19
56% tænkte medaljer er fint! Jeg tror mere det er et udslag af at der ikke var noget imellem guld og "bronze er fint". Bronze burde være sygt skuffende for enhver med den trup og økonomi vi har. Nægter at tro på at over halvdelen ville være tilfreds med bronze før sæsonstart.

Postulatet med 9 af 10 ville forvente guld er dog længere ude i hampen efter min mening, men kan også være et udslag af at posteren ikke skelner mellem målsætning og forventning.

9 ud af 10 burde have guld som målsætning når alt under nummer 2 ville være en kæmpe skuffelse. Med FCK in mente ville det aldrig være fair at forvente guld som økonomierne er i øjeblikket
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R28: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af JBT »

Jamen så siger vi bare at Twitter taler for alle, men overdrivelse fremmer forståelse(9/10!), så proceduremæssigt forventeligt.. Hooold nu kæft en omgang kvidder, men kan godt se jeg står alene om mit budskab herinde (eller noget), så kan man jo tolke i så mange retninger hvorfor

Mener egentlig ikke der kun bliver råbt lort og lagkage, for jeg har argumenteret og forklaret ordenligt på det længe ligesom så mange andre der har set lyset, men whatever. Der er vel plads til det hele

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: SL R28: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Jesper BW1100 »

Når man læser sådan en tråd her igennem kan man virkelig se hvor forkælede vi har været den seneste lange periode med resultaterne som FCM-fans.
Nuvel var præstationen i går ikke helt i top, og vi burde have præsteret bedre. Og der skal være plads til kritik og forbedringspunkter.
Men at skulle høre på en nedsabling af hele vores setup, organisation i en sæson, hvor vi har foretaget noget der ligner et generationsskifte, og staidg fører ligaen med 9 point med 8 kampe igen, er sq lettere grinagtigt. Hvad så den dag vi render ind i en resultatmæssig krise. Skal vi så brænde MCH Arena af og udstille hele vores trup og organisation i gabestok på torvet i Herning?

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R28: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af mousebreaker »

Jesper BW1100 skrev:
19. jun 2020, 13:44
Når man læser sådan en tråd her igennem kan man virkelig se hvor forkælede vi har været den seneste lange periode med resultaterne som FCM-fans.
Nuvel var præstationen i går ikke helt i top, og vi burde have præsteret bedre. Og der skal være plads til kritik og forbedringspunkter.
Men at skulle høre på en nedsabling af hele vores setup, organisation i en sæson, hvor vi har foretaget noget der ligner et generationsskifte, og staidg fører ligaen med 9 point med 8 kampe igen, er sq lettere grinagtigt. Hvad så den dag vi render ind i en resultatmæssig krise. Skal vi så brænde MCH Arena af og udstille hele vores trup og organisation i gabestok på torvet i Herning?
Hov hov hov - nu må du ikke glemme Ikast :lol:
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: SL R28: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Jesper BW1100 »

mousebreaker skrev:
19. jun 2020, 13:51
Jesper BW1100 skrev:
19. jun 2020, 13:44
Når man læser sådan en tråd her igennem kan man virkelig se hvor forkælede vi har været den seneste lange periode med resultaterne som FCM-fans.
Nuvel var præstationen i går ikke helt i top, og vi burde have præsteret bedre. Og der skal være plads til kritik og forbedringspunkter.
Men at skulle høre på en nedsabling af hele vores setup, organisation i en sæson, hvor vi har foretaget noget der ligner et generationsskifte, og staidg fører ligaen med 9 point med 8 kampe igen, er sq lettere grinagtigt. Hvad så den dag vi render ind i en resultatmæssig krise. Skal vi så brænde MCH Arena af og udstille hele vores trup og organisation i gabestok på torvet i Herning?
Hov hov hov - nu må du ikke glemme Ikast :lol:
Nej for pokker! Halvdelen i Herning og halvdelen i Ikast ;)

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R28: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af JBT »

Afhængig af definitionen resultat mæssig krise, render vi formentlig og forhåbentlig aldrig ind i dette medmindre alt bryder sammen. Men grin da bare, det er spild af tid. Der er sgu ingen forkælelse på vej mod toppen, kun hårdt arbejde (og penge, der styrer fodbolden i dag)

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R28: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Ravnen »

Ja vi er forkælede. Nutiden er så meget bedre end for år tilbage da vi altid var underdogs. Vi har gang i en historisk sæson, og ville inden have givet højre arm for et ni points forspring med otte runder igen.
Men der er lidt hår i suppen ;-)

De seneste to kampe på MCH Arena er bare ikke i orden. Mod Horsens mangler det hele, det er som en død sommerkamp uden tænding fra vores side. Der var tænding i går mod Brøndby, men vi prøver det samme igen og igen, og så lige igen. Når vi ikke kan spille os igennem, og uret tikker, så bør vi have en plan b i lommen, få smidt nogle indlæg ind og måske sætte Erik op foran de sidste fem minutter. I stedet gik tiden bare med at gøre det Brøndby så kløgtigt havde afvist hele kampen.
Vi har også et hav af hjørnespark og indkast ved feltet, vores før så berømmede våben på dødbolde er åbenbart død og borte?

Det er svære kampe hele vejen i mesterskabsspillet. Sidste år gik det ikke så godt.

Og nej det hele er ikke bare objektivt. Med det her forspring, corona-pause og en sult efter endnu et mesterskab til vores hold, så orker jeg personligt ikke at vi skal lukke FCK ind i mesterskabskampen igen ved ikke at få vores point på hjemmebanen. Det er bare følelser, men det er trods alt også følelser som fodbold som fan handler om, vi skal ikke alle være eksperter på sidelinjen og sige alle de rette ting. Jeg synes det er ok at der kommer lidt frustration i dette forum, for vi vil jo bare gerne have succes til vores hold og så kan vi være fløjtende ligeglade med om det så er argumenteret objektivt eller bare er de rå følelser :-D

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: SL R28: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af EsbenVest »

JBT skrev:
19. jun 2020, 07:49

Det er flot hvad man har klaret indtil nu, men vi må ikke glemme skuffelserne heller. Selvom man ikke kan vinde hver gang tror jeg 9 ud af 10 før sæsonen vil have forventet at vi lå nummer 1. Der bliver altså helt alt for meget fløde udover det er her FCM hold, også her på graven.
Det her er virkelig morsomt skrevet. Inden den her sæson var FCK store favoritter til at vinde guldet. Bare lige for at illustrere det, gav FCK 1,45 som mester, og FCM gav 4 gange pengene igen.
https://www.betxpert.com/artikel/superl ... pilforslag

På trods af det har FCM præsteret et helt vanvittigt pointsnit og er ni point foran FCK. Fint at kritisere specifikke ting, der ikke kører perfekt, men overordnet er vi helt ekstremt forkælede.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R28: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af JBT »

Selvfølgelig er de forhånds favoritter hos en bookmaker?
Tror da også Barca og Madrid er ligeglad med hvem der er favoritter hos de spanske bookmakere, de skal begge vinde hvert år.

Det ændre jo ikke noget i forhold til at fcm og andre grupper af godtfolk ser klubben som favoritter hvilket også er udmeldingen
https://www.bt.dk/superligaen/fc-midtjy ... -hvert-aar

Hvis man nu med tiden er lært til at blive forkælet, er det så ikke svært at tro og forstå andet, især med alle de tidligere udmeldinger og resultater, køb osv. de sidste mange år? Jeg fatter virkelig ikke al den flinke skole, Esben..

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: SL R28: Midtjylland - Brøndby

Indlæg af EsbenVest »

JBT skrev:
20. jun 2020, 19:37
Selvfølgelig er de forhånds favoritter hos en bookmaker?
Tror da også Barca og Madrid er ligeglad med hvem der er favoritter hos de spanske bookmakere, de skal begge vinde hvert år.

Det ændre jo ikke noget i forhold til at fcm og andre grupper af godtfolk ser klubben som favoritter hvilket også er udmeldingen
https://www.bt.dk/superligaen/fc-midtjy ... -hvert-aar

Hvis man nu med tiden er lært til at blive forkælet, er det så ikke svært at tro og forstå andet, især med alle de tidligere udmeldinger og resultater, køb osv. de sidste mange år? Jeg fatter virkelig ikke al den flinke skole, Esben..
Jeg er bare realistisk som fan, og vi spiller lige nu helt uomtvisteligt en af vores bedste sæsoner nogensinde.
I enhver sæson vil der komme udsving, og spillemæssigt vil det ikke sidde i skabet med en træner, som har sin første sæson som cheftræner. Mod Brøndby skulle vi desuden lide den tort at få en af vores bedste spillere skadet efter meget kort tid spillet. Det hjælper heller ikke. Men jeg er optimistisk for vores guldchance i denne og næste sæson, hvis Priske bliver, og vi kan holde fast i det meste af truppen.

Besvar