SL R27: AAB - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Jeg kan desværre kun snakke ud fra anden halvleg, men det var godt nok i fuld kontrol. Sjældent har jeg set et Aab hold på hjemmebane komme til at se så tamme ud.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af bifr05t »

Stoffer skrev:
14. jun 2020, 15:57
Flot kamp af holdet. Moser åb og kontrollerer kampen i 2. halvleg.
Jeg tror ikke vi så den samme kamp, eller måske hæfter jeg mig ved andet end du. Vi spillede meget middelmådigt mod et AaB mandskab der aldrig rigtig mødte op. Det virker dog til at spillerne bliver en smule bedre fra kamp til kamp, så jeg håber at vi kommer op på samme niveau som ved 4-1 kampen mod FCK i fjor.

Endvidere lækkert at Joel får scoret. Han er virkelig bund solid, og selvom der stadig er nogle hårde kanter i visse facetter af spillet, så bliver han bare bedre og bedre.

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af bifr05t »

FCM2000 skrev:
14. jun 2020, 16:01
målmand forsvar og midtbane er suveræn

Derimod, ser det lidt mere svært ud fremad, hvor Drejer er den eneste der ser ud til at have formen

Måske også derfor Aab lod FCM få kanterne fordi de vidste at FCM ikke er godt kørende her p.t.

Mi. Andersson og Mabil, der slet ikke er på toppen, førstnævnte satte knap en fod rigtig i dag.

Her ser jeg godt nok at FCM må ud og hente noget til sommer, hvis ikke de 2 snart træder i karakter.
Jeg tror ikke at det er noget vi blot ville kunne købe os ud af. Det virker som om, at der er nogle fundamentale ting galt med den måde vi opbygger vores spil på, samt spillernes interne spil forståelse.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

Meget, meget overbevisende sejr i dag. Om ikke sæsonens, så i hvert fald forårets mest komfortable sejr. Presspillet sidder lige i skabet. Aab mister bolden så snart den er erobret, og får slet ikke ro til at skabe noget som helst. Ingen afslutninger inden for rammen. Med Tøffes ord: "Sjældent at se så stor klasseforskel mellem 2 hold i superligaen". Man kunne mistænke, at Aab var lidt (mental) trætte efter pokaltriumfen i midtugen. Omvendt holdt vi FCN i lige så kort snor sidste weekend.

Erik og Sjolle: Suverænt!! Der er simpelthen ikke superlativer nok.

Dreyer: Han er bare god - uanset om han spiller på kanten eller centralt. Teknisk fantastisk. Dejligt aggressivt drev med bolden. Det kan altid blive farligt, når han har bolden.

Kaba: Helt åbenlyse mangler - i afslutninger og placeringsevne, men ok som opspilsstation og i kombinationerne i dag. Det er set værre.

Frank: Hvor dækker han dog et stort område. Frisparkene og de gule kort er stort set forsvundet fra hans spil. En international 6er. Vores næste store salg?

Cajuste: Knap så iøjnefaldende som sidst, men del af en central midtbane, der stort set holder Aab på egen banehalvdel over en hel kamp.

Paulinho: Holdets bedste indlægsfod og super vigtig i restforsvaret. Man bliver ikke nervøs for omstillinger imod med ham tilbage - han løber alt op.

Joel: Klassisk anonym Joel-indsats - på den gode måde. I dag endda krydret med et flot mål.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

bifr05t skrev:
14. jun 2020, 16:04
Stoffer skrev:
14. jun 2020, 15:57
Flot kamp af holdet. Moser åb og kontrollerer kampen i 2. halvleg.
Jeg tror ikke vi så den samme kamp, eller måske hæfter jeg mig ved andet end du. Vi spillede meget middelmådigt mod et AaB mandskab der aldrig rigtig mødte op. Det virker dog til at spillerne bliver en smule bedre fra kamp til kamp, så jeg håber at vi kommer op på samme niveau som ved 4-1 kampen mod FCK i fjor.

Endvidere lækkert at Joel får scoret. Han er virkelig bund solid, og selvom der stadig er nogle hårde kanter i visse facetter af spillet, så bliver han bare bedre og bedre.
Hehe, mon ikke vi så den samme kamp, men at vores vurdering er forskellig.

Jeg synes, at det er væsentligt at se de to halvlege hver for sig. Det jeg hæfter mig ved, det er, hvor lidt vi tillader defensivt: https://twitter.com/Superligaen/status/ ... 96833?s=20 , superligaens statssite angiver, at vi havde 0,2 xG imod, og vi skaber 2 xG. Min personlige præference er, at jeg hellere ser holdet kvæle modstanderen og skabe til 2 mål end jeg ser jeg ser os skabe 3 og få noget mere imod.

Enig ifht. Joel - han er bare en super prof. meget, meget sjældent han ikke leverer et højt bundniveau.

blackfcm1
Indlæg: 43
Tilmeldt: 1. sep 2019, 10:42

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af blackfcm1 »

FCM2000 skrev:
14. jun 2020, 16:01
målmand forsvar og midtbane er suveræn

Derimod, ser det lidt mere svært ud fremad, hvor Drejer er den eneste der ser ud til at have formen

Måske også derfor Aab lod FCM få kanterne fordi de vidste at FCM ikke er godt kørende her p.t.

Mi. Andersson og Mabil, der slet ikke er på toppen, førstnævnte satte knap en fod rigtig i dag.

Her ser jeg godt nok at FCM må ud og hente noget til sommer, hvis ikke de 2 snart træder i karakter.
Mabil gjorde det ok i dag, dog lidt usynlig til sidst, men
Han spiller flot fodbold ét-2 med bakken. MA gjorde det flot i dag, i følge BP perfektion, så forstår ikke helt det den kritik?
Sory Kaba igen igen, forkert placering hele tiden, 2 m mand kan ikke helt finde ud af at heade til en bold
Ligner en forvirret høne på en mark.
En framragende kamp i dag.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
14. jun 2020, 16:18
bifr05t skrev:
14. jun 2020, 16:04
Stoffer skrev:
14. jun 2020, 15:57
Flot kamp af holdet. Moser åb og kontrollerer kampen i 2. halvleg.
Jeg tror ikke vi så den samme kamp, eller måske hæfter jeg mig ved andet end du. Vi spillede meget middelmådigt mod et AaB mandskab der aldrig rigtig mødte op. Det virker dog til at spillerne bliver en smule bedre fra kamp til kamp, så jeg håber at vi kommer op på samme niveau som ved 4-1 kampen mod FCK i fjor.

Endvidere lækkert at Joel får scoret. Han er virkelig bund solid, og selvom der stadig er nogle hårde kanter i visse facetter af spillet, så bliver han bare bedre og bedre.
Hehe, mon ikke vi så den samme kamp, men at vores vurdering er forskellig.

Jeg synes, at det er væsentligt at se de to halvlege hver for sig. Det jeg hæfter mig ved, det er, hvor lidt vi tillader defensivt: https://twitter.com/Superligaen/status/ ... 96833?s=20 , superligaens statssite angiver, at vi havde 0,2 xG imod, og vi skaber 2 xG. Min personlige præference er, at jeg hellere ser holdet kvæle modstanderen og skabe til 2 mål end jeg ser jeg ser os skabe 3 og få noget mere imod.

Enig ifht. Joel - han er bare en super prof. meget, meget sjældent han ikke leverer et højt bundniveau.
Man skal passe på med xG vurderinger over enkelt kampe, men denne her kamp beskriver xG stats nu meget godt. Vi kunne måske godt ønske os at vi bare drønede derudaf og lavede chancer til 4-5 xG, men det er mere modent at trække tempoet ud af kampen og kontrollere den hjem. I særdeleshed når vi har spillerne til at gøre det!

Priske meget positiv overfor Kabas spil generelt. Han må have et crush på ham ellers giver det ikke mening. Nu er det jo et frit postulat at komme med, men hvis Kaba var købt på en fri transfer ville han få splinter i røven - dette ikke sagt ud fra dagens kamp, dertil så jeg for lidt med ham på banen. Kommentatorerne var dog ikke imponerede for at sige det mildt. Lod mærke til at JA havde tid og plads til at slå et indlæg hvor 2 mand inkl Kaba rykkede inde i feltet. Normalt ville en back 11 gange af 10 sende bolden ind mod sin 1,90+ meter angriber i troen på at det giver størst sandsynlighed for en scoring, men JA sendte den langt diagonalt fra baglinjen ud gennem boksen helt ud til bagkanten hvor det endte ud i ingenting. Måske bare en dårlig beslutning af JA, men kunne også være sigende for hvordan man ser Kaba. Kan ikke forestille mig det samme ville ske med Onuachu eller N’Doye inde foran.

Da han scorer mod FCN var der også flere holdkammerater der ville have ham til at hoppe over bolden.


Det er også overraskende for mig at MA er foran Vibe. Dette ikke ment som en kritik af MA men mere rettet mod at Vibe ikke har fået tingene til at ske efter turneringen først kom i gang. Han var god i opstarten.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af MFKM »

Jeg synes folk er unødvendigt hårde mod Kaba oven på dagens præstation.

To rigtig fine aktioner fra Rinne sikrer, at han ikke går fra kampen i dag med et mål og en assist.

Ekstrem uskarphed fra Frank i Farum gør at han ikke også går fra den kamp med både mål og assist.

Han skaber meget - selvom der utvivlsomt er plads til voldsomme forbedringer på særligt afslutningerne og overblikket - men i mine øjne har han et kæmpe potentiale og outputtet skal nok komme, hvis han fortsætter med at præstere som de sidste par kampe.

Han er slet ikke så ringe som mange gør ham til - det minder lidt om den hate folk havde mod Paul for et par sæsoner siden, hvor han egentligt var med i alt hvad vi skabte offensivt, men ikke leverede et helt tilfredsstillende output, han var også en jagtet mand den gang.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
14. jun 2020, 16:57


Man skal passe på med xG vurderinger over enkelt kampe, men denne her kamp beskriver xG stats nu meget godt. Vi kunne måske godt ønske os at vi bare drønede derudaf og lavede chancer til 4-5 xG, men det er mere modent at trække tempoet ud af kampen og kontrollere den hjem. I særdeleshed når vi har spillerne til at gøre det!
Jeg kender begrænsninger ved xg som statistik. Det handler om tilgang generelt - hvilket jeg troede fremgik af konteksten.
mousebreaker skrev:
14. jun 2020, 16:57
Priske meget positiv overfor Kabas spil generelt. Han må have et crush på ham ellers giver det ikke mening. Nu er det jo et frit postulat at komme med, men hvis Kaba var købt på en fri transfer ville han få splinter i røven - dette ikke sagt ud fra dagens kamp, dertil så jeg for lidt med ham på banen. Kommentatorerne var dog ikke imponerede for at sige det mildt. Lod mærke til at JA havde tid og plads til at slå et indlæg hvor 2 mand inkl Kaba rykkede inde i feltet. Normalt ville en back 11 gange af 10 sende bolden ind mod sin 1,90+ meter angriber i troen på at det giver størst sandsynlighed for en scoring, men JA sendte den langt diagonalt fra baglinjen ud gennem boksen helt ud til bagkanten hvor det endte ud i ingenting. Måske bare en dårlig beslutning af JA, men kunne også være sigende for hvordan man ser Kaba. Kan ikke forestille mig det samme ville ske med Onuachu eller N’Doye inde foran.

Da han scorer mod FCN var der også flere holdkammerater der ville have ham til at hoppe over bolden.


Det er også overraskende for mig at MA er foran Vibe. Dette ikke ment som en kritik af MA men mere rettet mod at Vibe ikke har fået tingene til at ske efter turneringen først kom i gang. Han var god i opstarten.
Jeg synes, ikke det giver mening at lade kommentatorenes vurdering være afgørende for din stilling til indsatsen. Særligt Viasats. Ligesom jeg ikke synes, der er belæg for at tro, at medspillerne ikke stoler på ham. Du nævner to situationer. Opspillet i fase 1 viser konsekvent, at man stoler på ham som opspilsstation. Mabil og Dreyer bruger ham gang på gang.

Og bare for at gentage en pointe: Så spiller han altså heller ikke dårligere, han kommer frem til meget. Savner vi noget ifht afslutninger, ja. Men lad os nu ikke hælde barnet ud med badevandet. Han spillede en god kamp i dag, men det er self et problem, at han ikke scorer. Han har så afgjort spillet dårligere kampe - nu er der kommet mere fokus på ham fra medierne.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
14. jun 2020, 20:48
mousebreaker skrev:
14. jun 2020, 16:57


Man skal passe på med xG vurderinger over enkelt kampe, men denne her kamp beskriver xG stats nu meget godt. Vi kunne måske godt ønske os at vi bare drønede derudaf og lavede chancer til 4-5 xG, men det er mere modent at trække tempoet ud af kampen og kontrollere den hjem. I særdeleshed når vi har spillerne til at gøre det!
Jeg kender begrænsninger ved xg som statistik. Det handler om tilgang generelt - hvilket jeg troede fremgik af konteksten.
mousebreaker skrev:
14. jun 2020, 16:57
Priske meget positiv overfor Kabas spil generelt. Han må have et crush på ham ellers giver det ikke mening. Nu er det jo et frit postulat at komme med, men hvis Kaba var købt på en fri transfer ville han få splinter i røven - dette ikke sagt ud fra dagens kamp, dertil så jeg for lidt med ham på banen. Kommentatorerne var dog ikke imponerede for at sige det mildt. Lod mærke til at JA havde tid og plads til at slå et indlæg hvor 2 mand inkl Kaba rykkede inde i feltet. Normalt ville en back 11 gange af 10 sende bolden ind mod sin 1,90+ meter angriber i troen på at det giver størst sandsynlighed for en scoring, men JA sendte den langt diagonalt fra baglinjen ud gennem boksen helt ud til bagkanten hvor det endte ud i ingenting. Måske bare en dårlig beslutning af JA, men kunne også være sigende for hvordan man ser Kaba. Kan ikke forestille mig det samme ville ske med Onuachu eller N’Doye inde foran.

Da han scorer mod FCN var der også flere holdkammerater der ville have ham til at hoppe over bolden.


Det er også overraskende for mig at MA er foran Vibe. Dette ikke ment som en kritik af MA men mere rettet mod at Vibe ikke har fået tingene til at ske efter turneringen først kom i gang. Han var god i opstarten.
Jeg synes, ikke det giver mening at lade kommentatorenes vurdering være afgørende for din stilling til indsatsen. Særligt Viasats. Ligesom jeg ikke synes, der er belæg for at tro, at medspillerne ikke stoler på ham. Du nævner to situationer. Opspillet i fase 1 viser konsekvent, at man stoler på ham som opspilsstation. Mabil og Dreyer bruger ham gang på gang.

Og bare for at gentage en pointe: Så spiller han altså heller ikke dårligere, han kommer frem til meget. Savner vi noget ifht afslutninger, ja. Men lad os nu ikke hælde barnet ud med badevandet. Han spillede en god kamp i dag, men det er self et problem, at han ikke scorer. Han har så afgjort spillet dårligere kampe - nu er der kommet mere fokus på ham fra medierne.
Jeg skrev netop at jeg ikke medtager dagens indsats fra Kaba da jeg så for lidt af kampen, men konstaterer blot at kommentatorerne ikke lød begejstrede.

De to situationer jeg fremhævede er begge hvor man skal søge en afslutning fra holdets angriber men vælger en anden løsning. Det har absolut intet at gøre med om man bruger ham som en opspilsstation. Hvis de først begynder at spille væk fra ham i opspillet så har han totalt mistet værdien for holdet. Det er den eneste grund til at han er på holdkortet hvis du spørger mig, for han er udmærket ved jorden med bolden og har en glimrende fysik. Hans løb til tider i feltet, afslutninger og i særdeleshed beslutningstagen er derimod helt på månen.
Jeg så en kommende monsterangriber for FCM i Sory Kaba da han ankom til klubben. Vores bedste mand i de to kampe mod Rangers blandt andet. Det tror jeg ikke længere på, men ender han som en stjerne så fortjener Duncan en betragtelig lønforhøjelse.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
15. jun 2020, 00:54


Jeg skrev netop at jeg ikke medtager dagens indsats fra Kaba da jeg så for lidt af kampen, men konstaterer blot at kommentatorerne ikke lød begejstrede.

De to situationer jeg fremhævede er begge hvor man skal søge en afslutning fra holdets angriber men vælger en anden løsning. Det har absolut intet at gøre med om man bruger ham som en opspilsstation. Hvis de først begynder at spille væk fra ham i opspillet så har han totalt mistet værdien for holdet. Det er den eneste grund til at han er på holdkortet hvis du spørger mig, for han er udmærket ved jorden med bolden og har en glimrende fysik. Hans løb til tider i feltet, afslutninger og i særdeleshed beslutningstagen er derimod helt på månen.
Jeg så en kommende monsterangriber for FCM i Sory Kaba da han ankom til klubben. Vores bedste mand i de to kampe mod Rangers blandt andet. Det tror jeg ikke længere på, men ender han som en stjerne så fortjener Duncan en betragtelig lønforhøjelse.
Vi kan hurtigt blive enige om, at det er hans arbejde i feltet, der er problemet. Og jeg tror ikke, at vi er meget uenige. Jeg troede bare, at du mente, at resten af holdet har mistet tillid til ham - og det kan jeg ikke se bevis for.

Men så vidt jeg husker, så var det allerede diskussionen, da han ankom - altså at han måtte have mangler. Kent gravede en målvideo frem dengang, som viste, at han nærmest udelukkende scorede på omstillinger, eller hvor forsvaret var i anden ubalance.

Vi drøftede også allerede dengang, at vi aldrig vil have adgang til en Ligue 1 spiller - lavt rangerende klub eller ej - som ikke har mangler/skal udvikles, der er vi fortsat langt fra som klub. Og jeg tvivler på, om vi nogensinde kommer derhen. En proven goalscorer vil have andre mangler, hvis vi skal hente ham fra den hylde være det sig skader eller alder.

Men du har ret, hvis Duncan forløser ham, så kan han blive noget særligt. Jeg har hele tiden være skeptisk på den del pga hans alder. Men omvendt kan man sige, at hvis han rammer en halv eller en hel sæson, hvor også målscoringen sidder, så kan det hurtigt blive ekstraordinært med ham. Han har niveauet til at sparke os i et gruppespil, men det kræver mere, end vi har set 95 % af tiden fra ham.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af Densestar7430 »

MFKM skrev:
14. jun 2020, 19:31
Jeg synes folk er unødvendigt hårde mod Kaba oven på dagens præstation.

To rigtig fine aktioner fra Rinne sikrer, at han ikke går fra kampen i dag med et mål og en assist.

Ekstrem uskarphed fra Frank i Farum gør at han ikke også går fra den kamp med både mål og assist.
Hans assist til Dreyer havde været flot i går, men Rinne skal ikke krediteres mere end Kaba skal “dekrediteres“. Det er altså 2 kampe i træk han brænder en friløber fordi han bare hamre til bolden med et vristspark!
Han orientere sig ikke engang om målmanden og tager sin beslutning ud fra det.

Efter friløberen mod FCN kunne man håbe, at han havde fået at vide han skulle tage en kølig inderside næste gang, men niks. Fuld fart med vristen...

Den mulige assist til Frank er jo bare en afslutning han ikke får ordentlig træf på.

Edit: Retter nogle tastefejl.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af bobthebuilder_dk »

bobthebuilder_dk skrev:
9. jun 2020, 08:21

0-2 er mit bud


Øv jeg skulle da have oddset :lol:
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Besvar