SL R27: AAB - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af bobthebuilder_dk »

SL R27: AAB - Midtjylland

Spændende opgør forude...

Begge hold mangler kreative kræfter til denne kamp da både Evander & Lucas Andersen har karantæne.
Jeg tror dog "nemmest" vi kan undvære vores mand ;)

Jeg håber og tror vi kører dem over, som vi senest gjorde det i træningskampen op til opstarten-efter-corona.

0-2 er mit bud
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Det frække ville være at matche dem på 3-4-3 og så forsøge at mose dem. Kampe med 3-4-3 mod 3-4-3 kan godt blive låste, og der har vi spillerne, der kan låse det op på fx standarder (jeg tænker ifht at have Nico, Erik og Scholz på hjørnespark udover Kaba), hvilket er et større issue for ÅB. 3-4-3 bør ikke være helt glemt.

Det sker næppe, men selv en blind høne..

Forhåbentlig hjælper det os også væsentligt, at ÅB skal spille mod GF i midtugen. Det bør det.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

AaB er altså ingenlunde en kaliber, som bør tilskynde Priske til at ændre koncept. Med pokalbold i benene og deres eneste spiller med kvalitet til vores hold ude, så skal vi vinde. Det tror jeg også vi gør.

Genvalg til alle (Sparv for Evander) og så moser vi dem.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg ville være ked af at splitte Cajuste og Onyeka efter de fandt hinanden og balancen mod FCN.

Så er det for mig mere oplagt at starte med både Schwartz og Kaba på toppen, eller evt. med Lasse Vibe.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Lupus1999 skrev:
9. jun 2020, 21:31
Jeg ville være ked af at splitte Cajuste og Onyeka efter de fandt hinanden og balancen mod FCN.

Så er det for mig mere oplagt at starte med både Schwartz og Kaba på toppen, eller evt. med Lasse Vibe.
Ja vel Vibe på 10'eren?

Så kommer Simsir, Madsen og Sparv til at kæmpe om 2 sidste pladser på bænken.

Kan heller ikke se at konceptet bliver ændret, selvom ideen kan være god nok.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Lund7400 skrev:
9. jun 2020, 21:00
AaB er altså ingenlunde en kaliber, som bør tilskynde Priske til at ændre koncept. Med pokalbold i benene og deres eneste spiller med kvalitet til vores hold ude, så skal vi vinde. Det tror jeg også vi gør.

Genvalg til alle (Sparv for Evander) og så moser vi dem.
Jeg snakker ikke om at ændre koncept men opstilling - to forskellige ting.

Personligt ser jeg et lys i trænere som Nagelsman i Leipzig, der kan skifte formation og taktik men som er tro mod sit koncept. Jeg har set nogle gode ting fra Priske ifht. ikke at være "bundet" af en formation, fx så sent som mod fcn hvor man vel nærmere kan beskrive opstillingen som 433 end 4231, hvor det sidste ellers har været mest almindeligt

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af Densestar7430 »

Sparv ude af form og små skadet kan jeg ikke se gøre en forskel for vores hold længere. Han skal ind i en længere skadesfri periode, med små indskiftninger gør han kan gøre sig gældende i vores startopstilling igen.

Personligt håber jeg på en af følgende opstillinger, i prioriteret rækkefølge:

--------Hansen------------------
Joel - Erik - Scholle - Paulinho
Cajuste - Onyeka--------------
Mabil - Vibe - Dreyer----------
--------Kaba--------------------

Alternativt:

--------Hansen------------------
Joel - Erik - Scholle - Paulinho
Cajuste - Onyeka--------------
Mabil - Dreyer - Anderson---
--------Kaba---------------------

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

@dense
Skift Kaba ud i din første opstilling med Plaffeministeren, så er jeg med på den :) - men det kommer næppe til at ske

Jeg tror det bliver en kamp med få chancer med en lille overvægt til os. Jeg er forsigtig optimist og håber på en 1-0 sejr, men frygter lidt et målløst opgør
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af Densestar7430 »

mousebreaker skrev:
10. jun 2020, 22:29
@dense
Skift Kaba ud i din første opstilling med Plaffeministeren, så er jeg med på den :) - men det kommer næppe til at ske

Jeg tror det bliver en kamp med få chancer med en lille overvægt til os. Jeg er forsigtig optimist og håber på en 1-0 sejr, men frygter lidt et målløst opgør
Jeg ville heller ikke være ked af, at se plaffe på toppen, men jeg tror bare ikke på det ;) Dog synes jeg det er meget fair, at Kaba nu får lov at vise, at han kan sætte en stime sammen, efter hans scoring i Farum :)

Jeg tror sagtens vi kan få et kampbillede der ligner vores seneste kamp i Aalborg, hvor jeg synes vi var klart bedst og skarpe defensivt, men uden at komme frem til de helt store chancer. 1-0 sejr med en scoring af Erik på en dødbold ;)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Jeg har kun set højdepunkter fra første halvleg. Ser ud til på stats at vi har været i total kontrol, måske lige bortset fra den situation hvor MA går helt forkert ud til en frisparksbold og Cajuste begår et klokkeklart straffe som heldigvis ikke blev dømt.

Hvordan har de enkelte spillere gjort det? Her er jeg mest interesseret i offensiven for det er der vi har vores kvaler
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Håber ikke det er alvorligt med Jesper Hansen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Ligner trykkede ribben
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af Cortez »

Er det ikke også u-holdet AaB spiller med i dag?

/Cortez

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Flot kamp af holdet. Moser åb og kontrollerer kampen i 2. halvleg.

Jeg synes, at Kaba spillede en bedre kamp i dag end mod fcn i alle andre aspekter end målscoring - det sidste er jo så bare jævnt vigtigt for en angriber.

Jeg håber ikke, at der er problemer med Hansen. Jeg synes, det er godt at se, hvor fint Andersen træder ind.

Svia og Scholz kræver ingen kommentarer.

Jeg kan ikke se nogen vej udenom en midtbane med Cajuste, Frank og Evander. Om det betyder at man skal spille mere 433 agtigt som mod fcn ved trænerstaben bedst, men de tre tilbyder så enormt meget med og uden bolden. De skal opbygge noget kemi og forståelse sammen, så kan de sammen og hver for sig udvikle internationalt niveau.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R27: AAB - Midtjylland

Indlæg af FCM2000 »

målmand forsvar og midtbane er suveræn

Derimod, ser det lidt mere svært ud fremad, hvor Drejer er den eneste der ser ud til at have formen

Måske også derfor Aab lod FCM få kanterne fordi de vidste at FCM ikke er godt kørende her p.t.

Mi. Andersson og Mabil, der slet ikke er på toppen, førstnævnte satte knap en fod rigtig i dag.

Her ser jeg godt nok at FCM må ud og hente noget til sommer, hvis ikke de 2 snart træder i karakter.

Besvar