SL R26: Nordsjælland - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R26: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af FCM2000 »

Dondinho skrev:
7. jun 2020, 19:52
Kaba får 7 ud af 10 i BT, og kun Scholz får bedre karakter.

Jeg tror folk er blevet lidt farvede omkring Kaba - idag synes jeg var en dag med pil op.
og jens får 3, helt uforståeligt.

Paenjan
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23. maj 2018, 08:49

Re: SL R26: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Paenjan »

Cajuste var virkelig god! Tilbyder sig konstant og er ikke bange for at have bolden, eller sætte tempo i spillet. Super god kamp af ham og så kan han også sætte en mand.

Kaba tager bare konstant de forkerte beslutninger med hensyn til afslutninger. Det er virkelig frustrerende at se på, når han nu har så mange gode ting i sit spil, at han ikke lige kan holde hovedet koldt i de vigtige situationer.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: SL R26: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Jesper BW1100 »

Dondinho skrev:
7. jun 2020, 19:52
Kaba får 7 ud af 10 i BT, og kun Scholz får bedre karakter.

Jeg tror folk er blevet lidt farvede omkring Kaba - idag synes jeg var en dag med pil op.
BTs karakterer kan du generelt stikke op hvor solen ikke skinner.
At de f.eks. giver Cajuste 3 er helt himmelråbende. Det er den laveste karakter sammen med to fra FCN.

Kaba var ikke så ringe i dag som andre kampe.
Men han træffer stadig dumme beslutninger, og har udfordringer med afslutningerne. I min optik ligger han på et lille 6-tal pga scoringen. Ellers middelmådigt på 5

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R26: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Dondinho skrev:
7. jun 2020, 19:52
Kaba får 7 ud af 10 i BT, og kun Scholz får bedre karakter.

Jeg tror folk er blevet lidt farvede omkring Kaba - idag synes jeg var en dag med pil op.
Jeg skriver, at han er "frustrerende", og det står jeg ved.

Han kommer i gode situationer, han kan dominere fysisk. - Det er kendt stof.

Det frustrerende er - og mit bud på hvorfor folk kritiserer er - at han ligner en spiller, der har værktøjer til at gøre det bedre. Koldblodighed og mål instinkt har vi ikke set, men det har vi snakket om før. Trods fysisk og evner i duelspil, så savner jeg, at han vinder mere som targetman. Jeg savner særligt noget - givet hans tekniske kunnen - på tæmninger. Når han får bolden udenfor feltet, så skiller han sig ikke optimalt af med bolden. Han mangler fart, og det mærkelige er, at han virker overrasket over, at han ikke kan løbe fra sin direkte oppasser i en sprint (hvilket også gør, at han ikke får sig skilt af med bolden, men taber bolden i løbedueller).


Iø.
Noget der bekymrer mig - midt i vores ros af Jens - er, at en midtbane med Jens og Evander kan få problemer med modenhed/tænding. Situationer med Evander er nærmest legio.

Men Jens har også i flere af sine indhop taget dumme kort, hvilket leder mig til situationen i dag, hvor han umotiveret sparker bolden væk, hvor fcn skal tage frispark.

Lille og enkelt situation, men det er dumt. Jeg tror, det er noget, som vi kommer til at snakke om.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R26: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Dondinho skrev:
7. jun 2020, 19:52
Kaba får 7 ud af 10 i BT, og kun Scholz får bedre karakter.

Jeg tror folk er blevet lidt farvede omkring Kaba - idag synes jeg var en dag med pil op.
Hvis han ikke havde scoret havde han værer blandt de dårligste. “Journalister” er så utroligt resultatorienterede men det er heller ikke nemt at skulle give en ligegyldig karakter til samtlige aktører 5 minutter efter kampen er slut.
Jeg så ikke hele kampen, men det jeg så var lige så ringe som det har været eget længe. Elendige afslutninger og gerne tanketomme afslutninger udenfor feltet hvor man nemt kunne spille chancen større.

Jeg var meget positivt stemt overfor Kaba i starten og troede han ville blive en kæmpegevinst, men der er intet der tyder på at den mand nogensinde bliver en god angriber. Han er købt på de fysiske parametre han har og han er også ganske god med fødderne. En angriber til rekordpris skal dog score mål, og det gjorde han da heldigvis i dag, men mål i tre superligakampe indtil nu, ser kun godt ud ifht Brumado, vores andet storindkøb.

Det næstværste er dog at han mister hovedet og afslutter i besynderlige situationer. Glemmer ikke da han forsøgte et saksespark uden for feltet - saksespark er han iøvrigt overordentlig glad for at forsøge også når det er latterligt. Det værste er hans afslutningsteknik som lader enormt meget tilbage at ønske, specielt i hovedspillet. På trods af det søgte vi ham hele tiden i kampen mod Horsens. Målet i dag var dog godt lavet, den ros skal han have.

Jeg tager dog meget gerne fejl med hans fremtidsudsigter.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R26: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Det så enormt solidt ud, vi destruerer totalt FCN. Det totale overtag skal dog gerne give en lidt mere sikker føring og sejr, vi ved at tilfældigheder findes og en heldig aktion kunne fra FCN kunne have kostet point. Så vi skal også have mål nr 2 i sådan en kamp, og lukke den.
Men offensive tager altid lidt flere kampe efter en pause, om at komme i fulde omdrejninger, så mon ikke det kommer.

Besvar