SL R25: Midtjylland - Horsens

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af JBT »

Vi har jo spillet mange kampe lig den i dag, men det her var godt nok bunden.

At man så kun er blevet straffet mod GF og Horsens handler om mange ting, men på bundlinjen er jeg enig i at man hele tiden har set og kunne spole tilbage til som det var under KA - og det skal han self ikke høre for.

Jeg er i tvivl om hvorvidt man overhovedet flytter sig eller har lagt på i denne sæson - men nogle vil altid trække reference til generations skifte og udviklings sæson - det er der desværre bare ikke noget der hedder længere når man vil være en topklub! Hvilket man iøvrigt fortsat er flere år ud i fremtiden for at være efter det man viser i dag.

Man skal nok forsat kigge alle veje efter denne sæson uanset hvordan det ender, for ingen bør være fredet.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af mousebreaker »

bifr05t skrev:
1. jun 2020, 18:17
Det er simpelthen så symptomatisk Midtjylland at tabe kampe på denne måde. Det ligner i bund og grund ikke at vi har rykket os en meter siden Kenneth Andersen tiden. Spillerne spiller ikke for hinanden, og der er ingen ting der lykkedes. Vi kommer ikke i Europa, hvis ikke vi hæver det katastrofale bundniveau vi så i dag.
Klart at vi har hang til at svine alt og alle til efter denne præstation. Vi bør dog afholde os fra at postulere at vi ikke har rykket os siden KA, for det er helt forkert.
Vi kan heller ikke sige at vi ikke kan præstere i Europa når vi kan tabe til Horsens. Mig bekendt har Horsens slået FCK oftere end de har slået os de sidste mange år.

Det sagt så var det en rigtig dårlig præstation i dag. Vores offensiv pånær Sory Kaba var langt under deres sædvanlige niveau. Det eneste vi kunne var at komme til indlæg fra primært Mabil. Det er ikke godt nok mod nogen modstandere i ligaen.

Bedste spiller var nok Erik for mig.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af JBT »

FCK versus Horsens spiller jo ingen rolle i det her. Det handler om os selv, og du har ret at Europa snakken påny må forstumme.
Men hvor er det lige vi har flyttet os henad siden KA og vi igen og igen ser disse tilbagefald? Ikke så meget i nederlaget i dag, men feks mere mht visionerne i spillet? Vi slår jo 2000 ligegyldige indlæg i dag og de spillere der slog dem var lige ringe.

At man kan fremhæve nogen som helst i dag er mig en kæmpe gåde. Simsir var da bedre end Kaba på den tid han fik på banen.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af FCM2000 »

JBT skrev:
1. jun 2020, 18:49
FCK versus Horsens spiller jo ingen rolle i det her. Det handler om os selv, og du har ret at Europa snakken påny må forstumme.
Men hvor er det lige vi har flyttet os henad siden KA og vi igen og igen ser disse tilbagefald? Ikke så meget i nederlaget i dag, men feks mere mht visionerne i spillet? Vi slår jo 2000 ligegyldige indlæg i dag og de spillere der slog dem var lige ringe.

At man kan fremhæve nogen som helst i dag er mig en kæmpe gåde. Simsir var da bedre end Kaba på den tid han fik på banen.
du har helt ret i at indlægene set over hele kampen ikke er godkendt, men Kaba skal have alt for mange chancer for at scorer, det er nok de 2 kombinationer der er det store problem.

og så mangler jeg tempo i spillet, der er alt for mange berøringer

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af JBT »

Enig jeg tænkte på indlæg isoleret set.
Kaba er alle de forkerte steder og kan ikke indgå ordentlig i relationerne, han er for u - handy på bolden. Men igen, så afhænger det også af hvad man for at arbejde med, men generelt er det nu ham selv den er gal med.

Jeg savner der bliver kombineret og skudt mere på kassen. Indlæg lugter bare af nødløsning men man prøver jo vitterligt ikke på andet i spillet - det har været et problem at spille ‘spillende’ fodbold for fcm gennem mange år. Ved ikke om det er typerne eller trænerne eller noget tredje der er skyld i det. Og hvorfor så ikke spille mere kontra fodbold og så stille sig ned ved 0-0 og lade de andre komme i dette tilfælde Horsens i dag.
Det er Madrid jo verdens bedste eksempel på, hvor city og Bayern er gode til at spille sig igennem. Fcm er bare fugl eller fisk med de pisse indlæg.

Det kan ikke pisse mig af længere da man efterhånden ser det her igen og igen i fcm, men det al for dyre lærepenge hver gang

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af tubbe93 »

FCM2000 skrev:
1. jun 2020, 18:01
skandaløs at man ikke kan tilspille sig en eneste chance i org. spilletid.

Kampens største skuffelse

Brian Priske (formåede ikke den rigtige opstilling, han må først og fremmest se på sig selv, det er ikke nok at forlange noget af spillerne, men han må også forlange noget af sig selv, han formåede ikke en reorganisation af holdet undervejs, manglende handlingskraft)

Kampen var ikke overraskende, og man burde have spillet med Rasmus N. fra start i front, for at gøre holdet farlig på dødbolde

spillere som MA, JA, kaba, mabil og Drejer er ikke form, manglende kvalitet på indlæg igen igen igen igen
Alene den kommentar viser, at alt du siger bør ignoreres. Hvis du reelt mener, at Nicolaisen er vores bedste angriber, så forstår du ikke fodbold.
FCM!
FCM!
FCM!

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af FCM2000 »

tubbe93 skrev:
1. jun 2020, 19:36
FCM2000 skrev:
1. jun 2020, 18:01
skandaløs at man ikke kan tilspille sig en eneste chance i org. spilletid.

Kampens største skuffelse

Brian Priske (formåede ikke den rigtige opstilling, han må først og fremmest se på sig selv, det er ikke nok at forlange noget af spillerne, men han må også forlange noget af sig selv, han formåede ikke en reorganisation af holdet undervejs, manglende handlingskraft)

Kampen var ikke overraskende, og man burde have spillet med Rasmus N. fra start i front, for at gøre holdet farlig på dødbolde

spillere som MA, JA, kaba, mabil og Drejer er ikke form, manglende kvalitet på indlæg igen igen igen igen
Alene den kommentar viser, at alt du siger bør ignoreres. Hvis du reelt mener, at Nicolaisen er vores bedste angriber, så forstår du ikke fodbold.
forstå mig ret, AC horsens kommer og spiller primitiv fodbold, og derfor vil dødbolde og høje bolde ind i feltet være det eneste våben, derfor RN sammen med kaba.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af tubbe93 »

FCM2000 skrev:
1. jun 2020, 19:39
tubbe93 skrev:
1. jun 2020, 19:36
FCM2000 skrev:
1. jun 2020, 18:01
skandaløs at man ikke kan tilspille sig en eneste chance i org. spilletid.

Kampens største skuffelse

Brian Priske (formåede ikke den rigtige opstilling, han må først og fremmest se på sig selv, det er ikke nok at forlange noget af spillerne, men han må også forlange noget af sig selv, han formåede ikke en reorganisation af holdet undervejs, manglende handlingskraft)

Kampen var ikke overraskende, og man burde have spillet med Rasmus N. fra start i front, for at gøre holdet farlig på dødbolde

spillere som MA, JA, kaba, mabil og Drejer er ikke form, manglende kvalitet på indlæg igen igen igen igen
Alene den kommentar viser, at alt du siger bør ignoreres. Hvis du reelt mener, at Nicolaisen er vores bedste angriber, så forstår du ikke fodbold.
forstå mig ret, AC horsens kommer og spiller primitiv fodbold, og derfor vil dødbolde og høje bolde ind i feltet, derfor RN sammen med kaba.
Men Nicolaisen har intet at gøre i angrebet. Helt oprigtigt, hvem skulle så være pillet ud, hvis Nicolaisen skulle starte i front?
Det er komplet ligegyldigt nonsens, og jeg tror ikke på, at du mente det her før kampen. Du kommer for at brokke dig efter et nederlag, og det er helt fair, men det her er for lavt.

Alle er utilfredse med dagens resultat. Spillerne var elendige. Og vi var uinspirerende.
Men at tro, at det havde været anderledes med Nicolaisen i angrebet er bare håbløst.
FCM!
FCM!
FCM!

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af FCM2000 »

tubbe93 skrev:
1. jun 2020, 19:43
FCM2000 skrev:
1. jun 2020, 19:39
tubbe93 skrev:
1. jun 2020, 19:36


Alene den kommentar viser, at alt du siger bør ignoreres. Hvis du reelt mener, at Nicolaisen er vores bedste angriber, så forstår du ikke fodbold.
forstå mig ret, AC horsens kommer og spiller primitiv fodbold, og derfor vil dødbolde og høje bolde ind i feltet, derfor RN sammen med kaba.
Men Nicolaisen har intet at gøre i angrebet. Helt oprigtigt, hvem skulle så være pillet ud, hvis Nicolaisen skulle starte i front?
Det er komplet ligegyldigt nonsens, og jeg tror ikke på, at du mente det her før kampen. Du kommer for at brokke dig efter et nederlag, og det er helt fair, men det her er for lavt.

Alle er utilfredse med dagens resultat. Spillerne var elendige. Og vi var uinspirerende.
Men at tro, at det havde været anderledes med Nicolaisen i angrebet er bare håbløst.
jamen det er din mening, andre har måske en anden holdning.

Det er set igen igen, når hold pakker sig, så har FCM intet at byde ind med, de spiller for langsom, ja selv Erik og Priske siger det om kampen i dag.

Det var en sommerkamp i dag. Derfor ind med hovedstødsstærke folk

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af bifr05t »

mousebreaker skrev:
1. jun 2020, 18:42
bifr05t skrev:
1. jun 2020, 18:17
Det er simpelthen så symptomatisk Midtjylland at tabe kampe på denne måde. Det ligner i bund og grund ikke at vi har rykket os en meter siden Kenneth Andersen tiden. Spillerne spiller ikke for hinanden, og der er ingen ting der lykkedes. Vi kommer ikke i Europa, hvis ikke vi hæver det katastrofale bundniveau vi så i dag.
Klart at vi har hang til at svine alt og alle til efter denne præstation. Vi bør dog afholde os fra at postulere at vi ikke har rykket os siden KA, for det er helt forkert.
Vi kan heller ikke sige at vi ikke kan præstere i Europa når vi kan tabe til Horsens. Mig bekendt har Horsens slået FCK oftere end de har slået os de sidste mange år.

Det sagt så var det en rigtig dårlig præstation i dag. Vores offensiv pånær Sory Kaba var langt under deres sædvanlige niveau. Det eneste vi kunne var at komme til indlæg fra primært Mabil. Det er ikke godt nok mod nogen modstandere i ligaen.

Bedste spiller var nok Erik for mig.
Jeg vil bestemt ikke mene at jeg 'sviner' holdet til. Du kan da ikke påstå at vores bundniveau har flyttet sig en tomme siden Kenneth Andersen. Spillerne spiller det mest hovedløse fodbold jeg har set dem spille siden KA. Der er meget lidt der lykkedes, og det virker ikke til at der er en backup plan. Samtidig virker spillerne modløse, og det ser i perioder ud til at de kun spiller for egen vindings skyld.

Jeg hæfter mig blot ved at vores bundniveau er alt for lavt, og når tingene ikke fungerer som de bestemt ikke gjorde i dag så har vi ikke en plan b. Samtidig kritiserer jeg også indirekte passiviteten fra Priske. Han skal være mere fandenivoldsk når tingene ikke kører, og være i stand til at motivere spillerne når tingene kører som de gjorde i dag.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af FCM2000 »

bifr05t skrev:
1. jun 2020, 20:00
mousebreaker skrev:
1. jun 2020, 18:42
bifr05t skrev:
1. jun 2020, 18:17
Det er simpelthen så symptomatisk Midtjylland at tabe kampe på denne måde. Det ligner i bund og grund ikke at vi har rykket os en meter siden Kenneth Andersen tiden. Spillerne spiller ikke for hinanden, og der er ingen ting der lykkedes. Vi kommer ikke i Europa, hvis ikke vi hæver det katastrofale bundniveau vi så i dag.
Klart at vi har hang til at svine alt og alle til efter denne præstation. Vi bør dog afholde os fra at postulere at vi ikke har rykket os siden KA, for det er helt forkert.
Vi kan heller ikke sige at vi ikke kan præstere i Europa når vi kan tabe til Horsens. Mig bekendt har Horsens slået FCK oftere end de har slået os de sidste mange år.

Det sagt så var det en rigtig dårlig præstation i dag. Vores offensiv pånær Sory Kaba var langt under deres sædvanlige niveau. Det eneste vi kunne var at komme til indlæg fra primært Mabil. Det er ikke godt nok mod nogen modstandere i ligaen.

Bedste spiller var nok Erik for mig.
Jeg vil bestemt ikke mene at jeg 'sviner' holdet til. Du kan da ikke påstå at vores bundniveau har flyttet sig en tomme siden Kenneth Andersen. Spillerne spiller det mest hovedløse fodbold jeg har set dem spille siden KA. Der er meget lidt der lykkedes, og det virker ikke til at der er en backup plan. Samtidig virker spillerne modløse, og det ser i perioder ud til at de kun spiller for egen vindings skyld.

Jeg hæfter mig blot ved at vores bundniveau er alt for lavt, og når tingene ikke fungerer som de bestemt ikke gjorde i dag så har vi ikke en plan b. Samtidig kritiserer jeg også indirekte passiviteten fra Priske. Han skal være mere fandenivoldsk når tingene ikke kører, og være i stand til at motivere spillerne når tingene kører som de gjorde i dag.
Fuldstændig enig

Bundniveauet er for dårlig, og rammende at FCM vinder mere ude end hjemme, det uindtagelige fort er skudt i sænk i år. evander mangler i den slags kampe, mod til at tage bolden til sig og sætte tempo. Der mangler en profil på midten, der kan sætte tempoet op. frank og evander er for unge, og drejer var væk i dag. 3 unge der ikke magter opgaven, de er store talenter men der mangler overblik og styring af kampen hos de 3.

Enig Priske burde have handlet før, langt før, det havde været bedre at skifte en eller to spillere ud efter scoringen også for at sende et signal.

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af mnm123 »

Problemet i sådan nogle kampe er vi ikke har en midtbane spiller som kan gå ind og vinde bolde højt på banen, samt sidde tempo med bolden. Denne spiller har vi ikke pt. i truppen. Det er vel den største mangel på holdet i øjeblikket. Vi kan rykke Frank længere frem men er Sparv god nok til en start plads ?

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af tubbe93 »

FCM2000 skrev:
1. jun 2020, 19:50
tubbe93 skrev:
1. jun 2020, 19:43
FCM2000 skrev:
1. jun 2020, 19:39


forstå mig ret, AC horsens kommer og spiller primitiv fodbold, og derfor vil dødbolde og høje bolde ind i feltet, derfor RN sammen med kaba.
Men Nicolaisen har intet at gøre i angrebet. Helt oprigtigt, hvem skulle så være pillet ud, hvis Nicolaisen skulle starte i front?
Det er komplet ligegyldigt nonsens, og jeg tror ikke på, at du mente det her før kampen. Du kommer for at brokke dig efter et nederlag, og det er helt fair, men det her er for lavt.

Alle er utilfredse med dagens resultat. Spillerne var elendige. Og vi var uinspirerende.
Men at tro, at det havde været anderledes med Nicolaisen i angrebet er bare håbløst.
jamen det er din mening, andre har måske en anden holdning.

Det er set igen igen, når hold pakker sig, så har FCM intet at byde ind med, de spiller for langsom, ja selv Erik og Priske siger det om kampen i dag.

Det var en sommerkamp i dag. Derfor ind med hovedstødsstærke folk
Men at smide en midterforsvarer ind i front løser jo ikke problemet med at Horsens pakker sig.
Vores kantspillere, Evander og Dreyer skal være gode nok til at lirke Horsens forsvar op. Men de møder ikke op i dag, og spillet går alt for langsomt.
Det havde en stationær NIcolaisen ikke ændret på.

Hvis man vil gøre os stærkere på dødbolde, ville det være mere oplagt med Dal Hende i stedet for Paulinho, og så måske et tremands-forsvar, så vi kunne få Nicolaisen ind der.
Det ville så koste andre steder på banen, og er derfor ikke en fordel.
FCM!
FCM!
FCM!

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af FCM2000 »

tubbe93 skrev:
1. jun 2020, 21:33
FCM2000 skrev:
1. jun 2020, 19:50
tubbe93 skrev:
1. jun 2020, 19:43


Men Nicolaisen har intet at gøre i angrebet. Helt oprigtigt, hvem skulle så være pillet ud, hvis Nicolaisen skulle starte i front?
Det er komplet ligegyldigt nonsens, og jeg tror ikke på, at du mente det her før kampen. Du kommer for at brokke dig efter et nederlag, og det er helt fair, men det her er for lavt.

Alle er utilfredse med dagens resultat. Spillerne var elendige. Og vi var uinspirerende.
Men at tro, at det havde været anderledes med Nicolaisen i angrebet er bare håbløst.
jamen det er din mening, andre har måske en anden holdning.

Det er set igen igen, når hold pakker sig, så har FCM intet at byde ind med, de spiller for langsom, ja selv Erik og Priske siger det om kampen i dag.

Det var en sommerkamp i dag. Derfor ind med hovedstødsstærke folk
Men at smide en midterforsvarer ind i front løser jo ikke problemet med at Horsens pakker sig.
Vores kantspillere, Evander og Dreyer skal være gode nok til at lirke Horsens forsvar op. Men de møder ikke op i dag, og spillet går alt for langsomt.
Det havde en stationær NIcolaisen ikke ændret på.

Hvis man vil gøre os stærkere på dødbolde, ville det være mere oplagt med Dal Hende i stedet for Paulinho, og så måske et tremands-forsvar, så vi kunne få Nicolaisen ind der.
Det ville så koste andre steder på banen, og er derfor ikke en fordel.
se der kommer du ind på noget, havde jeg været træner havde jeg valgt 3 mandsforsvar, og smidt RN op i front,
1) fordi holdet før har vist at have problemer med hold der pakker sig
2) kampen vil primitiv /destruktiv, det er det ACH kommer med
3) enig evander, Drejer og Frank har ikke den styrende xfactor i den slags kampe

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af Ravnen »

Jeg var inde på stadion og så kampen, mens jeg fotograferede. Det var en trist oplevelse. Ingen stemning, ingen tænding, ingenting. Det virkede som en halvdød træningskamp. Nu ved jeg ikke hvordan det blev oplevet på TV (?), men jeg frygter for produktet Superligaen. Som det blev i dag, havde det været bedre om sæsonen var blevet afblæst, for det her gør ikke noget godt for fodbolden. Det var som at spille et teaterstykke i en tom sal.

Kampen, jamen den bar jo præg af det. Det var første gang jeg har stået og halvkedet mig på stadion, det må spillerne også have gjort for tiden gik og gik og der kom bare ingen reaktion på at vi var bagud, det her megapres vi plejer at sætte ind var der ingen fornemmelse af. Nuvel et skud på stolpen og vi kunne have haft et point.

Jeg synes det er synd for fodbolden, hvis dette er hvad vi har at se frem til i slutspillet..

Besvar