vi køber da bare en klub mere

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Vijen »

Nyt stadion med plads til 25000 lyder spændende, men også meget dyrt. Jeg har svært ved at se mch være interesseret i poste så mange penge i det medmindre, det kan bruges til andet end fodbold. Og jeg tror ikke det er en god løsning for klubben at eje sit eget stadion. Se bare alle Brøndbys problemer.

Hvis de bygger et nyt stadion ser jeg gerne en model som ofte er set i USA, hvor de kan køre banen udenfor stadion under tribunen. Så kan rummet bruges til koncerter, messer og alt muligt andet imens banen er i sikkerhed. Det nuværende stadion kan så få tag på og bruges som Boxen2.

Den løsning jeg tror mest på er at den nuværende sponsortribune bliver udvidet, så en del af den nuværende lounge bliver til tribune. Så kan en ny lounge ligge ovenpå den nuværende og fungere som en del af taget. Det vil holde skyboxes tæt på banen.

Mht. Søster klub så skal det vel være Tjørring IF, så kan de også deles om træningsfaciliteter og sundshedsstab.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Matjavsen »

Jeg nægter at tro på vi for en søsterklub i DK.

Alene af den grund af at holdet ikke må spille divensions bold ( som jeg har læst mig frem til), det er ikke ligesom i Spanien hvor 2 holdet kan spille i 1 division.

Tror heller ikke på en nyt stadion, det vil godt nok koste mange penge.
Man kan vel ikke lave en til under 1 milliard hvis det skal være top moderne

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af DenStolteJyde »

Vijen skrev:
25. feb 2020, 21:24
Nyt stadion med plads til 25000 lyder spændende, men også meget dyrt. Jeg har svært ved at se mch være interesseret i poste så mange penge i det medmindre, det kan bruges til andet end fodbold. Og jeg tror ikke det er en god løsning for klubben at eje sit eget stadion. Se bare alle Brøndbys problemer.

Det tror jeg aldrig har været på tale i Herning.
I forbindelse med fanforum blev det nævnt at der, da stadion blev bygget, er gjort klar til at man kan bygge et dæk mere på hele vejen rundt på stadion, men at et ekstra lag ikke vil betyde dobbelt kapacitet, men nærmere noget i retning af 15k.
Et stadion med plads til 25k ville jeg faktisk ikke være voldsomt begejstret for, idet vi aldrig ville komme til at fylde det ud, og i kampe med under 7k på stadion vil det komme til at se virkelig tomt ud, hvis der var plads til 25k.

Men selv det at udvide det nuværende stadion, vil stadig koste en del, og der skal man naturligvis finde en løsning.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Vijen »

DenStolteJyde skrev:
25. feb 2020, 22:45
Vijen skrev:
25. feb 2020, 21:24
Nyt stadion med plads til 25000 lyder spændende, men også meget dyrt. Jeg har svært ved at se mch være interesseret i poste så mange penge i det medmindre, det kan bruges til andet end fodbold. Og jeg tror ikke det er en god løsning for klubben at eje sit eget stadion. Se bare alle Brøndbys problemer.

Det tror jeg aldrig har været på tale i Herning.
I forbindelse med fanforum blev det nævnt at der, da stadion blev bygget, er gjort klar til at man kan bygge et dæk mere på hele vejen rundt på stadion, men at et ekstra lag ikke vil betyde dobbelt kapacitet, men nærmere noget i retning af 15k.
Et stadion med plads til 25k ville jeg faktisk ikke være voldsomt begejstret for, idet vi aldrig ville komme til at fylde det ud, og i kampe med under 7k på stadion vil det komme til at se virkelig tomt ud, hvis der var plads til 25k.

Men selv det at udvide det nuværende stadion, vil stadig koste en del, og der skal man naturligvis finde en løsning.
Det var nu også ment som en kommentar til EB rygtet om at de også diskuterer nyt stadion som en mulighed. Hvilket da kun kan være en mulighed som også bliver overvejet, hvis det indebærer en betydelig forhøjelse af stadion kapaciteten.

Bliver spændende, at høre om den langsigtede plan når den er klar.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af ABT »

Ang. stadion:

Vi ligger i denne sæson pt med et tilskuersnit på over 8.000 tilskuere pr hjemmekamp - Med et mesterskabsslutspil der snart banker på døren, må man forvente, at dette snit får et nøk opad med 5 kæmpe kampe på hjemmebane. Som de fleste er bekendt med, har vi ydermere den højeste belægningsprocent i Suppen, som ligger på den gode side af 70 %.

Stadionkapaciteten i dag ligger på lige knap 11.500 pladser, hvoraf lidt over 1.000 af disse er forbeholdt udefans - Altså er kapaciteten til os FCM fans på omkring 10.500. Jeg vil våge den påstand, at det er os FCM fans der selv er stærkt medvirkende til at holde snittet højt, da det kun er opgørende mod Brøndby, AGF og FCK som pt trækker et fuldt udebaneafsnit i Suppen.

Problematikken i mine øjne kommer især når vi snakker europæisk bold, hvor kapaciteten skæres ned til omkring 9.500 pladser (hvortil man yderligere skal fratrække pladserne i udesektionen). Når man hos FCM drømmer om kontinuerlig europæisk deltagelse, er jeg af den opfattelse, at denne kapacitet ganske enkelt er for lille, og dermed begrænser såvel fans, klub og spilleres resultater/præstationer, øjeblikke, minder mm. Med fast europæisk deltagelse vil jeg påstå, at vi alt efter lodtrækning kan afsætte 2-3 gange flere billetter til visse kampe end den nuværende stadionkapacitet tillader - Altså tabt indtjening og uforglemmelige øjeblikke som ikke kan opvejes i kroner/øre men bruges på så mange områder hvad angår branding af klubben, dannelsen af en kultur og meget andet.

Dertil skal man lægge, at FCM har investeret hårdt i at øge tilskueroplevelsen og -snittet, hvor man stræber efter 10.000 i snit - Så hvorfor ikke drømme stort, og få bygget det ekstra dæk på, så vi kan komme op på en kapacitet omkring de 15.000, som i min verden i langt højere grad står mål med klubbens egne ambitioner og drømme.

Så er der hele tingen omkring tomme tribuner mod visse modstandere - Den "udfordring"/problematik tager jeg gerne med i købet, når vi i X antal kampe omvendt får mulighed for nogle unikke øjeblikke på et større stadion med større kulisse og bedre stemning.

Jeg forestiller mig følgende kampe kan trække fulde huse til dels i dag og i særdeleshed i fremtiden (forhåbentlig med en stadionudvidelse til omkring de 15.000 tilskuere):

Brøndby: 2 hjemmekampe pr sæson
FCK: 2 hjemmekampe pr sæson
AGF: 2 hjemmekampe pr sæson
Europa: 3-5 hjemmekampe pr sæson

Buffer:
Viborg/AaB/Esbjerg: Evt. 1-2 hjemmekampe i sæsoner hvor tabel og øvrige faktorer kan spille ind på hype omkring kampen.
Pokalen: Evt. 1 hjemmekamp pr sæson mod en stor modstander langt henne i turneringen.

Summa summarum: Jeg mener slet ikke det er malplaceret at snakke en helt generel stadionudvidelse og ikke blot sponsorfaciliteterne. Samtidig skal det siges, at mine betragtninger ikke bunder i diverse break-even beregninger, hvorfor jeg selvfølgelig er opmærksom på, at en stadionudvidelse ikke bare skal laves fordi det er fedt og skaber minder - Økonomien skal selvfølgelig hænge sammen. Derfor tror jeg også første step er sponsor-delen. Måske vi i fremtiden kan være heldige at få resten af stadion med også.
/ ABT

Billede

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af oros »

DenStolteJyde skrev:
25. feb 2020, 22:45
Vijen skrev:
25. feb 2020, 21:24
Nyt stadion med plads til 25000 lyder spændende, men også meget dyrt. Jeg har svært ved at se mch være interesseret i poste så mange penge i det medmindre, det kan bruges til andet end fodbold. Og jeg tror ikke det er en god løsning for klubben at eje sit eget stadion. Se bare alle Brøndbys problemer.

Det tror jeg aldrig har været på tale i Herning.
I forbindelse med fanforum blev det nævnt at der, da stadion blev bygget, er gjort klar til at man kan bygge et dæk mere på hele vejen rundt på stadion, men at et ekstra lag ikke vil betyde dobbelt kapacitet, men nærmere noget i retning af 15k.
Et stadion med plads til 25k ville jeg faktisk ikke være voldsomt begejstret for, idet vi aldrig ville komme til at fylde det ud, og i kampe med under 7k på stadion vil det komme til at se virkelig tomt ud, hvis der var plads til 25k.

Men selv det at udvide det nuværende stadion, vil stadig koste en del, og der skal man naturligvis finde en løsning.
Jeg tror på, det er eller har været på tale med et stadion. Omvendt tror jeg ikke på, det bliver til noget.
I givet fald bliver det en i et samarbejde mellem Herning Kommune, MCH, og FCM.

Men der kommer til at ske noget med det nuværende stadion. Det er jeg til gengæld overbevist om.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Stoffer »

Angående en søster klub så håber og tror jeg, at man bruger sine gode evner til at finde ligaer, som ikke er korrekt vurderet.

Jeg tænker særligt, at 2. divisions klubber i større ligaer kan være interessante. Alternativt (meget) små klubber i fx Belgien, Schweiz eller Østrig. Alle ligaer med en gennemsnittelig bedre clubelo score end den danske, men hvor en hel del hold har en noget lavere værdi i spillertruppen.

Særligt synes jeg at den franske 2. division er interessant. Der kommer bunker af talenter fra Frankrig i disse år. Dyderne er ikke ulig dem, som vi i FCM lægger vægt på. Ingen har en trup så værdifuld som fcm (som er på EUR 30 mio.). Fcms værdi er dobbelt så stor som alle fra 8. - 20. mest værdifulde (https://www.transfermarkt.com/ligue-2/m ... bewerb/FR2). Clubelo for 2. division i Frankrig er gennemsnitligt højere end superligaen.

Hvis man kigger til Norges bedste række, så ligger den gennemsnitlige clubelo lige under den danske. Men trupperne er meget mindre værdifulde end fcms. Alle udover Rosenborg og Molde har en trupværdi på under EUR 8 mio. (https://www.transfermarkt.com/tippeliga ... bewerb/NO1)

Tallene ovenfor er fra clubelo og transfermarkt, og det er ren spekulation og tankespin.

mmgala
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jun 2011, 21:04

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af mmgala »

kunne man forestille sig, at Benham køber en 1 divisions klub og vi den vej har adgang til at bestemme, så det ikke er FCM det køber sig ind....eller er de parter sidestillet.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Densestar7430 »

Hvis danske klubber er realistiske, så tænker jeg Ringkøbing, Skive og Holstebro er muligheder.
Jeg ved godt sort snak, snakker om at niveauet er for lavt, men de de tager udgangspunkt i spillere som Reese og Dovbyk, men det er jo ikke “talenterne”, som er dem der snakkes om at finde spilletid til.

Udenlandsk og lign. Niveau, der er Jerv selvfølgelig oplagt.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Matjavsen »

Densestar7430 skrev:
26. feb 2020, 22:08
Hvis danske klubber er realistiske, så tænker jeg Ringkøbing, Skive og Holstebro er muligheder.
Jeg ved godt sort snak, snakker om at niveauet er for lavt, men de de tager udgangspunkt i spillere som Reese og Dovbyk, men det er jo ikke “talenterne”, som er dem der snakkes om at finde spilletid til.

Udenlandsk og lign. Niveau, der er Jerv selvfølgelig oplagt.
Som jeg forstår det, så hvis vi køber en dansk klub, så må den klub ikke deltage i DBU turneringer

Analitico
Indlæg: 97
Tilmeldt: 21. feb 2017, 16:25
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Analitico »

Uden at kende lovgivningen, har jeg svært ved at forestille mig, at FCM kan komme om ved problemstillingen ved at det rent teknisk og juridisk er Benham, som ejer begge klubber. Det er fiksfakserier. Og som jeg tidligere har givet udtryk for, synes jeg også det vil være en uheldig udvikling for dansk fodbold. Forestil jer at 3-4 klubber i 1. division - 30% af ligaen - er ejet af en anden klub og reelt kun fungerer som rugekasse. Ikke ligefrem et ønskescenarie, som jeg ser det.

Til gengæld ville det være spændende, hvis Benham overtog endnu en klub i udlandet, f.eks. Jerv fra Norge i kraft af det allerede eksisterende samarbejde med FCM eller, som Stoffer er inde på, en liga der ud fra et økonomisk- og nok et smartoddsperspektiv har en interessant profil.

Nu ved jeg godt at mange nok ikke er vilde med idéen, men hvorfor forsøger man ikke at genoplive en regional, nordisk turnering som Royal League i et bedre format og med en bedre økonomi? Jeg kunne godt lide idéen om et nordisk mesterskab, og samtidig ville det generere flere spilletidsminutter til klubben og dermed til talenterne, som derudover også ville kunne få flere kampe grundet et øget behov for rotation. Desuden kunne det blive endnu et trofæ til samlingen ;)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Stoffer »

Analitico skrev:
26. feb 2020, 22:37
Uden at kende lovgivningen, har jeg svært ved at forestille mig, at FCM kan komme om ved problemstillingen ved at det rent teknisk og juridisk er Benham, som ejer begge klubber. Det er fiksfakserier. Og som jeg tidligere har givet udtryk for, synes jeg også det vil være en uheldig udvikling for dansk fodbold. Forestil jer at 3-4 klubber i 1. division - 30% af ligaen - er ejet af en anden klub og reelt kun fungerer som rugekasse. Ikke ligefrem et ønskescenarie, som jeg ser det.

Til gengæld ville det være spændende, hvis Benham overtog endnu en klub i udlandet, f.eks. Jerv fra Norge i kraft af det allerede eksisterende samarbejde med FCM eller, som Stoffer er inde på, en liga der ud fra et økonomisk- og nok et smartoddsperspektiv har en interessant profil.

Nu ved jeg godt at mange nok ikke er vilde med idéen, men hvorfor forsøger man ikke at genoplive en regional, nordisk turnering som Royal League i et bedre format og med en bedre økonomi? Jeg kunne godt lide idéen om et nordisk mesterskab, og samtidig ville det generere flere spilletidsminutter til klubben og dermed til talenterne, som derudover også ville kunne få flere kampe grundet et øget behov for rotation. Desuden kunne det blive endnu et trofæ til samlingen ;)
Så vidt jeg husker, så var der ikke tilskuermæssige (både ifht. stadion og tv-seere) opbakning til Royal League.

Eponaj
Indlæg: 83
Tilmeldt: 22. jun 2009, 02:06

vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Eponaj »

Artiklen beskriver nye transferregler som forbyder klubber at købe spillere og straks leje dem ud til anden side.

Gad vide om det har indflydelse på tankerne omkring køb af søsterklub? Og om det har haft noget at sige ift. den forsinkede strategiudmelding?
Vi kan selvfølgelig stadig udleje mange af vores unge talenter, men vi kan ikke lave en Sammy Skytte/Manjrekar James igen.

Vildt nok at det også kommer til at stå i vejen for en indtjening som den vi fik på Drexler.



https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superl ... er-forbudt

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af UlveLars »

Vildt nok at det også kommer til at stå i vejen for en indtjening som den vi fik på Drexler.



https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superl ... er-forbudt
[/quote]

Omvendt havde Drexler vel så ikke haft mulighed for at komme ud af kontrakten før han havde spillet for os

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af 974 »

synes at det lyder som helt fair nye regler på transfermarkedet!
Det er jo næsten blevet for meget et pengespil, og ikke et spørgsmål om at drive fodboldklubber med mennesker

Besvar