vi køber da bare en klub mere

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

vi køber da bare en klub mere

Indlæg af BMBrandt »

nogen der har hørt mere om det her?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/avi ... -talenter/

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af TheLegend »

HVOR ER DET SPÆNDENDE AT VÆRE FCM FAN!!! Håber på en solid 1. divisionsklub, som ikke ligger for langt væk geografisk, som man kan involvere sig tilpas meget i.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Matjavsen »

Håber ikke på en Dansk klub, det er for tæt på andedammen

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Ravnen »

En udbygning af stadion lyder også spændende. Nogen som har ekstra bladets artikel som bold henviser til?

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af MFKM »

Ravnen skrev:
25. feb 2020, 10:28
En udbygning af stadion lyder også spændende. Nogen som har ekstra bladets artikel som bold henviser til?
Det blev omtalt en del til fanforum. Umiddelbart kun sponsortribunen, da den ofte er fyldt og man ofte kunne sælge mange flere pladser. Økonomien skal afstemmes mellem MCH, kommunen og FCM. Man havde drøftelser, men ingen tidshorisont.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Saemala »

Det lyder lidt som ting fra den såkaldte 2029-plan.
Kunne godt tyde på at den er lige om hjørnet. hvis der begynder at blive "lækket" ting fra den.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Ravnen »

MFKM skrev:
25. feb 2020, 11:47
Ravnen skrev:
25. feb 2020, 10:28
En udbygning af stadion lyder også spændende. Nogen som har ekstra bladets artikel som bold henviser til?
Det blev omtalt en del til fanforum. Umiddelbart kun sponsortribunen, da den ofte er fyldt og man ofte kunne sælge mange flere pladser. Økonomien skal afstemmes mellem MCH, kommunen og FCM. Man havde drøftelser, men ingen tidshorisont.
Spændende hvordan man vil gøre det, for det må være svært at skaffe flere tribune-pladser i sponsorafsnittet, så skal sponsorområdet løftes højere op.
Det er også lige at lave det på en måde som ser pæn ud, hvis sponsortribunen skal være højere end resten af stadion, skal der noget til før det bliver pænt.

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Due »

Ravnen skrev:
25. feb 2020, 13:35
MFKM skrev:
25. feb 2020, 11:47
Ravnen skrev:
25. feb 2020, 10:28
En udbygning af stadion lyder også spændende. Nogen som har ekstra bladets artikel som bold henviser til?
Det blev omtalt en del til fanforum. Umiddelbart kun sponsortribunen, da den ofte er fyldt og man ofte kunne sælge mange flere pladser. Økonomien skal afstemmes mellem MCH, kommunen og FCM. Man havde drøftelser, men ingen tidshorisont.
Spændende hvordan man vil gøre det, for det må være svært at skaffe flere tribune-pladser i sponsorafsnittet, så skal sponsorområdet løftes højere op.
Det er også lige at lave det på en måde som ser pæn ud, hvis sponsortribunen skal være højere end resten af stadion, skal der noget til før det bliver pænt.
Kunne måske være endetribunen ind mod Boxen?

Lidt som i Randers og måske endnu mere vildt, med en sammenbygning med Boxen med restaurant og andre ting som både Stadion og Boxen kan få glæde af.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Due skrev:
25. feb 2020, 13:51
Ravnen skrev:
25. feb 2020, 13:35
MFKM skrev:
25. feb 2020, 11:47


Det blev omtalt en del til fanforum. Umiddelbart kun sponsortribunen, da den ofte er fyldt og man ofte kunne sælge mange flere pladser. Økonomien skal afstemmes mellem MCH, kommunen og FCM. Man havde drøftelser, men ingen tidshorisont.
Spændende hvordan man vil gøre det, for det må være svært at skaffe flere tribune-pladser i sponsorafsnittet, så skal sponsorområdet løftes højere op.
Det er også lige at lave det på en måde som ser pæn ud, hvis sponsortribunen skal være højere end resten af stadion, skal der noget til før det bliver pænt.
Kunne måske være endetribunen ind mod Boxen?

Lidt som i Randers og måske endnu mere vildt, med en sammenbygning med Boxen med restaurant og andre ting som både Stadion og Boxen kan få glæde af.
Det lyder ikke så dumt rent praktisk, dog bliver det svært at integrerer i den nuværende arkitektur ? Både på stadion og boxen.
Måske en lukket gangbro som den imellem kongrescentret og DGIhuset er vejen frem?
Som ravnen skriver så bliver det sikkert svært og dyrt at ændre så meget på vesttribunen ift. at øge sponsorfaciliteterne. Så skulle man bygge ovenpå den tribune? Men ja alternativt så skal man bygge op mod nord istedet? Hvis man skal videreføre det med at man skal kunne kigge ud på banen imens man sidder og spiser/snakker derinde som det nuværende setup?

Ulemper:
Asymmetrisk arkitektur ( tribunernes højder/tage render ikke sammen på stadion )

Fordele:
1:Samspillet imellem boxen(mch) og stadion
2:Hvis man bliver nødsaget til at bygge en af tribunerne højere , må det være en fordel at det trods alt er den mod nord, med tanke på vækstforhold for græsset - sol/skygge?

Det kunne være lidt som dette? Bare et skud i tågen til diskussionen ;)
mod nord.JPG
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af oros »

Jeg har læst EBs papirudgave. Her skriver man rent faktisk om et helt nyt stadion.

Så kan vi tænke lidt over det også. Vestdanmarks alternativ til Parken måske?

Noerum
Indlæg: 442
Tilmeldt: 22. nov 2010, 21:10

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Noerum »

Nægter at tro på at vi bygger et nyt stadion og at det det Stadion DBU har efterlyst. Herning er alt for lille til et stadion med 25-30.000 pladser.

MCH Arena er så vidt jeg husker også bygget, så det kan udvides i fremtiden. Kunne man forestille sig at man udvider sponsorområdet, så det også dækker stykket ved siden af udebaneafsnittet? Der er altid halv tomt alligevel.

Analitico
Indlæg: 97
Tilmeldt: 21. feb 2017, 16:25
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Analitico »

Det er altid spændende at følge FCM med de mange innovative ideer, som klubben kontinuerligt kommer op med. Det er bestemt også en vigtig del af den så omtalte omend svært definerbare FCM-DNA, og gud ske tak og lov for det - ellers var vi aldrig blevet andet end et elevatorhold eller i bedste fald et ubetydeligt midterhold i suppen!

Her synes jeg dog, at man skal passe på, hvis altså der er tale om at overtage et divisionshold i Danmark. Personligt vil jeg ikke bryde mig synderligt meget om at se eksempelvis Skive, Ringkøbing eller Thisted blive transformeret til et FCM B-hold. Der er noget sportsligt, etisk og nok også åndsligt og identitetsmæssigt dér, som jeg føler er vigtigere end hensynet til vækst via "moderne fodbold som forretning", selvom det selvfølgelig er helt fair, hvis andre har det på en anden måde.

Fodbold er ikke bare almindelig forretning - se bare på de "frihandelsrestriktioner" som transfervinduerne jo reelt udgør for klubberne - og derfor synes jeg ikke at én sportsorganisation skal have lov at drive mere end én klub i et land, fordi det - trods alt - stadig er ét sammenhængende, nationalt og lukket ligasystem.

Omvendt ville jeg ikke have noget imod, at Benham købte sig ind i en anden klub uden for Danmarks grænser mhp. at skabe et internationalt klub-netværk, på samme måde som Red Bull har gjort det. En større interaktion mellem sådanne klubber i netværket ville også give mening for mig. Eksempelvis kunne det være i Norge, hvor man virker til at have fået opbygget et fornuftigt netværk og kendskab. Det ville give langt mere mening for mig. Kunne man mon forestille sig, at der bliver kigget på FC Jerv, som man efterhånden har et rimeligt godt samarbejde med?

Mere generelt er denne idé vel også et udtryk for en interessant problemstilling, hvor man har flere spændende talenter, end man kan give spilletid til, og hvor niveauet i FCM til tider er for højt til at starte op på for nogle af disse talenter. Jeg kan godt følge ønsket om at man kan planlægge og styre talenternes udvikling mere, hvis man har en decideret feeder-klub, frem for - som nu - en samarbejdsklub, som man kan udleje en gruppe spillere til. Måske kunne man også tænke i andre måder at generere flere spilletidsminutter på det rette niveau for talenterne? Ikke at jeg lige kan se hvordan, men jeg synes det er en interessant tanke.

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Due »

Det er vist bare EB der skal sælge aviser. Tror heller ikke på at et nyt stadion er i spil. Giver ikke mening.
Har ikke læst hvad EB har skrevet , men mon ikke det de har snust op, handler om udvidelse af sponsor pladserne.

Tænker ikke tilskuer kapaciteten er et tema endnu. Kunne dog være dejlig hvis de ville kigge på faciliteterne omkring stadion og under tribunen.
Tror jeg er vigtigt hvis de vil øge snittet.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af oros »

EB beskriver hordan sponsorfaciliteterne har nået mætningspunktet. Der er simpelthen fyldt op. Derefter dette adsnit:
Derfor arbejder FC Midtjylland for at udvide stadion. MCH Atrena er dimensioneret til at kunne udvides, men opførelsen af et helt nyt stadion er seriøst inde i overvejelserne.


Det er naturligvis ikke ledelsen, der har udtalt sig til EB men noget, EB har "snuset" sig frem til.
FCM udtaler sig naturligvis ikke før, der er hold på planerne.

Noget vil ske. Det er jeg faktisk sikker på. Udviklingen går ikke i stå i FCM. :D

Noerum
Indlæg: 442
Tilmeldt: 22. nov 2010, 21:10

Re: vi køber da bare en klub mere

Indlæg af Noerum »

Helt enig i faciliteterne under tribunen skal forbedres. Måske kan man lukke lidt mere af, så der er lidt mere læ. Sæderne trænger også til at blive udskiftet.

Bliver spændende at følge.

Besvar