SL R22: Hobro - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Den her kamp illustrerer meget godt forskellen på vores trup før jul og så nu. Før jul sad jeg og var nervøs i kampenes slutfase - selv når vi spillede godt - fordi vores angribere ikke formåede at lukke kampene. Nu spiller vi sæsonens dårligste kamp og har en komfortabel 2-0 føring med få minutter tilbage, fordi vores angribere har været knivskarpe. Desuden har vi her i foråret en bænk med kvalitet, det havde vi ikke i efteråret. Det er også afgørende i dag
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Kvalitet gør vi vinder kampen i anden halvleg. Svineheld gør, at vi har en mulighed for at gøre det. Sjældent har jeg set 45 (/90) så ringe minutter. At sige Hobro har 10 kæmpe chancer, er jo ikke engang at overdrive.

Stærkt af Plaffe og Dreyer, førstnævnte må være starter næste gang.

Brugeravatar
Holger
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Holger »

3 point på en mildest talt dårlig dag kendetegner et tophold.
Helt ukarakteristisk mange defensive fejl og dårligt pasningsspil over hele linjen.
Godt, at vi har fået et par kliniske afsluttere i truppen.
God weekend! 😊

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af FCM2000 »

Paulinho reddede FCM ved 0-0, at sige han er dårlig defensiv, det har han vist at det er han ikke

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Jeg gider ikke være negativ over præstationen...var vi kommet bagud, kunne det have været det, der havde tændt os. Det er set før. Flere var kritisk efter Lyngby-kampen, selv om jeg synes, vi spillede en god første halveg, hvor det var os, der brændte mange chancer.

Enig med Mouse, at bænken er stærk. Skrev jeg også i pausen, at det var godt, vi havde Andersson og Schwartz på bænken...

Bring on Sønderjyske.

Brugeravatar
HKP
Indlæg: 521
Tilmeldt: 16. jun 2009, 00:23

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af HKP »

Føj en ugly sejr! 4-2 til Hobro havde været retvisende.

Første halvleg er vel den ringeste nogensinde spillet af fcm. Der er et eller andet i setuppet der slet slet ikke fungerer. Sejr ja, men vel nok den mest ufortjente i mands minde. Vi blev nedspillet totalt i 50 minutter af Hobro.

Alle fejlede i første halvleg men paulinho er i min verden slet slet ikke brugbar på det her hold.... men igen - ikke én spiller ku være sig selv bekendt i de første 45 minutter.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Matjavsen »

HKP skrev:
21. feb 2020, 21:21
Føj en ugly sejr! 4-2 til Hobro havde været retvisende.

Første halvleg er vel den ringeste nogensinde spillet af fcm. Der er et eller andet i setuppet der slet slet ikke fungerer. Sejr ja, men vel nok den mest ufortjente i mands minde. Vi blev nedspillet totalt i 50 minutter af Hobro.

Alle fejlede i første halvleg men paulinho er i min verden slet slet ikke brugbar på det her hold.... men igen - ikke én spiller ku være sig selv bekendt i de første 45 minutter.
Han skal trænes defensivt, vi skal huske han blev købt ind til wing back.

Han var god mod Lyngby og havde og hans tilbageløb hjalp meget da Babayab var 1v1

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Jakla »

Hobros strategi var at slå os på vores egne styrker. Vi blev decideret overfaldet fra start og det gav et meget hektisk og hovedløst FCM spil. Man havde fornemmelsen af at Hobro ikke kunne holde det pres kampen ud og det synes jeg også kom til at holde stik. Vi fik overtaget og havde et højere topniveau.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

HKP skrev:
21. feb 2020, 21:21
Alle fejlede i første halvleg men paulinho er i min verden slet slet ikke brugbar på det her hold.... men igen - ikke én spiller ku være sig selv bekendt i de første 45 minutter.
Sjovt. Jeg har meget stor tiltro til Paulinho. Det han kan offensivt er meget sværere at lære end det defensive hvor han ikke er så god. Han vil helt sikkert blive bedre defensivt og indsatsen for at redde friløberen viser at hjertet er 100% hvor det skal være. Stor aktie i at Babayan sparker forbi mål.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Han gav for meget plads væk sammen med mabil i første halvleg. Alt for søvnig i positioneringerne, selvom han kom ok med frem, skal der være endnu mere kvalitet offensivt, i udfordringerne og flere gennembrud. Bolden går nogle gange i stå hos ham (M Andersson og Mabil er også gode til nogle gange at sænke spillet alt alt for meget)
Efter en time løfter Paulinho sig med resten af holdet

Jeg ved heller ikke hvad der sker med Joel, om det er med vilje at han bevidst placerer sig semi defensivt når vi angriber, han går sgu nærmest aldrig med frem og bliver farlig. Ikke kun i dag, men hvis man fokuserer på det er det totalt mærkeligt at se, men måske er det en del af planen

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Hobro skal have stor kredit for deres indsats. Men fodbold handler om at score mål, og at score på sine chancer. Det kunne Hobro ikke, og når man ikke kan score på en friløber så fortjener man ikke at vinde en kamp eller at få point.
I første halvleg tænkte jeg at Priske havde tabt skakspillet til Peter Sørensen, det var så tydeligt at Hobro hang bedre sammen, der var for langt mellem vores kæder. Men der blev jo rettet op på det. Vanvittigt vigtigt at få gang i Ronnie Schwartz, han ser godtnok skarp ud og dejligt at han bare hamrer til den, det gør vores angrebsspil farligere at det ikke hele tiden skal spilles større. Jeg tror Kaba får svært ved at skubbe Ronnie af holdet igen.

Bedste mand var Onyeka, sikke en spiller vi har der. Dernæst Anders Dreyer som har et vanvittigt flot og direkte løb med bolden.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Pt er plaffe vel 1 starter centralt og Kaba på sigt nr 2 pga at Vibe altid vil kunne dække en kant eller off midt, både fra start af eller som indhop

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

FCM2000 skrev:
21. feb 2020, 20:55
Paulinho reddede FCM ved 0-0, at sige han er dårlig defensiv, det har han vist at det er han ikke
Jeg har været kritiker, og det var et kampafgørende indgreb, det giver jeg gerne.

Samtidig er der altså meget farligt i 1. halvleg, der sker i hans side. MEN presset fungerede ikke, og det så skidt ud over stort set hele linjen.

Han spiller heller ikke 90. Jeg kan godt se, Dal Hende tage den plads igen.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Jeg var mega skuffet efter kampen i går (særligt første halveg). Jeg synes, vi var udklasseret og med sådan en indsats ryger vi ud på røv og albuer igen i Europa til sommer
Intet fungerede jo i første halveg og kæderne stod alt for langt fra hinanden, som Ravnen også skriver, hvilket jeg synes er bekymrende og skidt. Jeg er med på, at det var svære forhold i går mht. vejr og bane, men jeg tænker da kæderne må kunne stå/holde bedre sammen.

Det kan også være, det bare er mig der er for pessimistisk og negativ, men jeg savner nok en bedre gameplan. Priske nævnte i Sort Snak og også inden kampen mod Lyngby, at han vil se tempo, power og stenhårdt arbejde, så gør den taktiske opstilling ikke så meget. Bach Bak sagde det samme inden kampen i går i forhold til tempo, men når det så ikke fungerer med presset, kommer vi til at se skidt ud og der kommer mange løb/kontra direkte mod bagkæden. Er det noget de har noget statistik på, at det er det bedste, for jeg kan nok godt have min skepsis for sådan en tilgang til Europa, hvis man kan komme igennem som Hobro gjorde i går.
Vi formår heller ikke selv at holde fast bolden og få den kørt rundt i egne rækker, det bliver bare sådan noget rent kaos bold, uden nogen form for kontrol. Jeg så også mange håbløse afleveringer frem i banen, som det var umuligt at arbejde med og jeg synes også nogle af de der egoistiske tendenser til dels dukkede op, som Ankersen også nævnte i sort snak, hvor bl.a. Evander sommetider skal ind at søge en duel i stedet for at gøre sin medspiller bedre ved at spille ham i en god position og nogle holder en tand for længe i bolden. Men sommetider er det også omvendt løb omkring boldholder, der mangler bl.a. gik det nogle gange i stå i venstre side hos Paulinho

Det kan også være, at kampen i går var den kamp, hvor det bare ikke er det polerede spil, der betyder noget, men en sejr, og det er også godt at få nyindkøbene i gang. Det kan også være det er mig, der er for godt vant, sætter forventningerne højt til mit hold, men hold nu op, jeg synes det var skidt og fra mit perspektiv meget langt fra et europæisk/internationalt niveau og med sådan en kamp kommer vi også til at smide point i slutspillet.

Nå, det var lidt galde fra min side. Hvad tænker I?

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af FCM2000 »

Stoffer skrev:
22. feb 2020, 10:49
FCM2000 skrev:
21. feb 2020, 20:55
Paulinho reddede FCM ved 0-0, at sige han er dårlig defensiv, det har han vist at det er han ikke
Jeg har været kritiker, og det var et kampafgørende indgreb, det giver jeg gerne.

Samtidig er der altså meget farligt i 1. halvleg, der sker i hans side. MEN presset fungerede ikke, og det så skidt ud over stort set hele linjen.

Han spiller heller ikke 90. Jeg kan godt se, Dal Hende tage den plads igen.
Problemet var mere Mabil end Paulinho, i en situation står Paulinho med 2 mand foran sig, hvor Mabil sover godt og grundig, og hvor forsvaret efterfølgende råber at ham.

At han tages ud, skal nok mere ses som at han gik skadet ud sidste gang og man vil skåne ham.

Besvar