Træningslejr i Emiraterne 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Acebone »

UlveLars skrev:
11. dec 2020, 08:59
Splittet, med en klar overvægt af uforståenhed over kritikken af en tur til Dubai. Det tror jeg både tilhængere og modstandere blev enige om, da vi diskuterede det sidste vinter.
På samme måde vandt Trump jo heller ikke Oklahoma med 100% (men derimod med 65%), mens Biden vandt Californien med 63%.
Som jeg skrev, synes ca 70% af fck-tilhængerne at beslutningen om Dubai var klubbens største selvmål i 2020. Mon ikke ca det modsatte ville være tilfældet i FCM.
Nu har vi jo ikke scoret et selvmål i samme kategori som Peter Ankersen, så det bliver lidt svært at sammenligne. :)

Vi har mig bekendt heller ikke haft en afstemning om klubbens Dubai-ture, men jeg føler mig nu ikke så sikker på, at over 70% af klubbens fans støtter det.
UlveLars skrev:
11. dec 2020, 08:59
Jeg synes ikke det er for generaliserende. Havde vi været en amerikansk klub, havde vi været F.C.Midtvesten.
Jeg forstår stadig ikke sammenligningen med amerikansk politik/geografi, men hvis du absolut insisterer, så er Midtvesten jo ikke engang den største republikanske højborg. Det er sydstaterne. Midtvesten er jo bl.a. Wisconsin, Michigan, Illinois (blå stater anno 2020). Men føler det er meget off topic nu. :D

Vi er Oakland Athletics, hvis vi er noget i den retning. ;)

Sviatchenko, vores klubmand og anfører, har været offentligt ude at ønske, at vi stoppede Dubai-turene. Og Steinlein har åbenbart sagt i Mediano, at vi ikke tager derned (har ikke hørt den selv).

Der er bestemt kræfter, der arbejder for noget andet end det skræmmebillede, du stiller op.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af SimonH »

Acebone skrev:
11. dec 2020, 18:55

Vi har mig bekendt heller ikke haft en afstemning om klubbens Dubai-ture, men jeg føler mig nu ikke så sikker på, at over 70% af klubbens fans støtter det.
Der var en afstemning i facebookgruppen 23. februar i år.
816 stemmer.

79,9% stemte for at Dubai var helt i orden
17,9% var imod.

Hvis man hører Sortsnak podcasten fra sidste vinter, så siger Ankersen at man havde hørt sponsorerne om deres holdning til Dubai. Den klart overvejende flertal var ikke imod en Dubai-tur.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af 974 »

FCK falder til patten og AFLYSER!
De tager til Portugal, så mon ikke det også kunne være et mål for os?

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ik/8398229

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af UlveLars »

Acebone skrev:
11. dec 2020, 18:55
UlveLars skrev:
11. dec 2020, 08:59
Splittet, med en klar overvægt af uforståenhed over kritikken af en tur til Dubai. Det tror jeg både tilhængere og modstandere blev enige om, da vi diskuterede det sidste vinter.
På samme måde vandt Trump jo heller ikke Oklahoma med 100% (men derimod med 65%), mens Biden vandt Californien med 63%.
Som jeg skrev, synes ca 70% af fck-tilhængerne at beslutningen om Dubai var klubbens største selvmål i 2020. Mon ikke ca det modsatte ville være tilfældet i FCM.
Nu har vi jo ikke scoret et selvmål i samme kategori som Peter Ankersen, så det bliver lidt svært at sammenligne. :)

Vi har mig bekendt heller ikke haft en afstemning om klubbens Dubai-ture, men jeg føler mig nu ikke så sikker på, at over 70% af klubbens fans støtter det.
UlveLars skrev:
11. dec 2020, 08:59
Jeg synes ikke det er for generaliserende. Havde vi været en amerikansk klub, havde vi været F.C.Midtvesten.
Jeg forstår stadig ikke sammenligningen med amerikansk politik/geografi, men hvis du absolut insisterer, så er Midtvesten jo ikke engang den største republikanske højborg. Det er sydstaterne. Midtvesten er jo bl.a. Wisconsin, Michigan, Illinois (blå stater anno 2020). Men føler det er meget off topic nu. :D

Vi er Oakland Athletics, hvis vi er noget i den retning. ;)

Sviatchenko, vores klubmand og anfører, har været offentligt ude at ønske, at vi stoppede Dubai-turene. Og Steinlein har åbenbart sagt i Mediano, at vi ikke tager derned (har ikke hørt den selv).

Der er bestemt kræfter, der arbejder for noget andet end det skræmmebillede, du stiller op.
Nu skriver jeg specifikt, at jeg kommer til at tænke på vores FANGRUPPERING, og ikke vores ledelse eller anfører.

I forhold til procentfordelingen kommer SimonH mig i forkøbet - uanset hvad du føler dig sikker på. Men du er måske også tilhænger af "alternative facts", uanset hvad data siger? - Det sidste er sagt med et glimt i øjet - den lå til højrebenet ;)

Jeg synes sammenligningen med hvide, low-class, amerikanske republikanere er lige for. De går op i, hvad der er bedst for dem selv, og er fuldstændig ligeglade med undertrykkende regimer (hvis de vil købe deres våben), klimaforandringer (hvis det betyder stop for deres kulminer), indianerne (hvis de finder olie på deres territorium) etc. På samme måde er vi fuldstændig ligeglade med kvinders -, homoseksuelles - og asiatiske migrantarbejderes forhold, hvis vi har mest gavn af et ophold i Dubai.
Under alle omstændigheder er det - som jeg skriver - hvad JEG uvilkårligt kommer til at tænke på, når jeg hører vores fangruppering argumentere for, at vi kun skal tilgodese os selv. At du slet ikke tænker i de baner, er naturligvis fair nok.

Jeg er enig i, at debatten om amerikansk politik/geografi er en smule off topic, men kig på et amerikansk valgkort (gerne med valgprocenter), og du vil se en (høj)rød zone hele vejen ned gennem tornado alley fra Dakotaerne i nord til Texas i syd. At man stemmer republikansk i midtvesten er et "true fact" - men jeg er da enig med dig i, at de kan have lige så høje, røde stemmeprocenter i sydstaterne. I Georgia, en af de vel allermest klassiske (hvis man kan sige det) sydstater, stemte de dog blåt denne gang.
Anyhow, jeg er sikker på, at du forstod mit oprindelige argument - ellers tænk hvid mand, dårlig tandstatus, strå i munden, over-alls og bar mave, rød nakke, halm i træskoene - så har du det billede, JEG får, når jeg tænker på vores FANGRUPPES holdning til Dubai-turen :D .

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af 974 »

Synes at du lyder som en højhellig stodder UlveLars :roll: :idea:

Men sådan er der jo så meget :lol:

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Le Compte »

Jeg synes sammenligningen med hvide, low-class, amerikanske republikanere er lige for. De går op i, hvad der er bedst for dem selv, og er fuldstændig ligeglade med undertrykkende regimer (hvis de vil købe deres våben), klimaforandringer (hvis det betyder stop for deres kulminer), indianerne (hvis de finder olie på deres territorium) etc. På samme måde er vi fuldstændig ligeglade med kvinders -, homoseksuelles - og asiatiske migrantarbejderes forhold, hvis vi har mest gavn af et ophold i Dubai.
Under alle omstændigheder er det - som jeg skriver - hvad JEG uvilkårligt kommer til at tænke på, når jeg hører vores fangruppering argumentere for, at vi kun skal tilgodese os selv. At du slet ikke tænker i de baner, er naturligvis fair nok.

Jeg er enig i, at debatten om amerikansk politik/geografi er en smule off topic, men kig på et amerikansk valgkort (gerne med valgprocenter), og du vil se en (høj)rød zone hele vejen ned gennem tornado alley fra Dakotaerne i nord til Texas i syd. At man stemmer republikansk i midtvesten er et "true fact" - men jeg er da enig med dig i, at de kan have lige så høje, røde stemmeprocenter i sydstaterne. I Georgia, en af de vel allermest klassiske (hvis man kan sige det) sydstater, stemte de dog blåt denne gang.
Anyhow, jeg er sikker på, at du forstod mit oprindelige argument - ellers tænk hvid mand, dårlig tandstatus, strå i munden, over-alls og bar mave, rød nakke, halm i træskoene - så har du det billede, JEG får, når jeg tænker på vores FANGRUPPES holdning til Dubai-turen :D .
[/quote]

at karikere mennesker, der har en anden holdning end din egen, på den måde er ikke i orden. Det tyder på at du hellere vil latterliggøre os der ikke tager afstand fra Dubai turene end argumentere for sagen. Jeg er pxxxe ligeglad med hvor fcm tager på træningslejr.

Jeg syntes ikke om Dubai eller deres holdninger eller deres samfund. Men som det er diskuteret til hudløshed, er der nogle af os der mener at det betyder en fløjtende fis hvad FCM gør.

Jeg brækker mig over udtryk som sports washing, man-splaining blackfacing etc. Jeg har optrådt som lille gul kineser til skoleteater i 1 klasse i 1986 mens vi sang se min kjole.(fordi en kineser er min ven). Jeg er ikke racist af den grund. Men jeg siger neger fordi pippi langstrømpes far var negerhøvding og fordi at det kommer fra Nero/Negro som henviser til mørk. Jeg er klar over det stempler mig som afstumpet bonderøv. Men jeg har en historisk og lingvistisk tilgang til det. (Heldig jeg så ikke er 4dommer i chl league)

Folk har travlt med at smide andre i kasser hvis de mener noget andet end dem selv. Jeg går ikke i overalls og tygger strå. Jeg har en mellemlang videregående uddannelse. Ledelsesansvar på mellemleder niveau. Har læst Tolstoj og Dostovjeski, Pasternak, Hemmingway og jumbo bøger med fedtmule og stålanden. Er desuden historie og politisk interesseret

Jeg er kompleks og det er mine holdninger også . Og det gælder os alle. Vi har ret til vores holdninger. Du har ret til dine. Men hvis du i stedet for hvide hill billies havde skrevet noget om folk med en mørk hudfarve så var du blevet stemplet som racist. Men nu er det hvide hill billies dem må vi godt have fordomme om. Trumpf skal jeg ikke forsvare men demokratiets svaghed er jo at en demagog som ham kan. komme til magten.

Støt klubben og lad være med at nedgøre vi medfans som har en anden holdning. Jeg behøver ikke forklare det for dig hvorfor jeg er ligeglad. Du kan prøve at overbevise mig med argumenter. Men jeg holder med at læse og gide og forstå dit synspunkt når du kalder os hill billies og andre ting. Jeg kan lære af dine synspunkter. Helt sikkert så skriv dem gerne herinde uden at nedgøre og stemple vi andre som hill billies . Men måske du kunne bruge tid til at tænke over hvorfor vi mener som vi gør? Det er faktisk tegn på begavelse at man selv forsøger at sætte sig ind i andres synspunkter og hvorfor de også kan være rigtige ud fra den verdensanskuelse, opdragelse og livsbane de har haft.

Pas på med at sidde på en piedestal og tro at dine holdninger er de rigtige og korrekte og de der mener noget andet er ubegavede bønder fra midtvesten. Mange bønder er væsentlig bedre begavet end jeg. Landbrug er big business med kringlede låne typer, investering og strategisk tænkning. Andelsbevægelsen som har bidraget til vores samfund har rødder i landbruget. Og mange bønder var med i højskolebevægelsen.

Til slut vil jeg sige at jeg ikke falder på halen over den “politiske korrekthed” som kommer fra vores hovedstad. De siger de politiske korrekte ting som de suger til sig fra LA eller UK. Men deres fordomme er bare rettet mod andre grupper i stedet. Jyder, amerikanere fra midvesten, jægere, minkavler folk der spiser kød, folk der tåler gluten eller ikke køber økologisk.

Kan vi ikke bare støtte FCM? Og ikke skabe splid internt?
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Acebone »

SimonH skrev:
11. dec 2020, 19:28
Acebone skrev:
11. dec 2020, 18:55

Vi har mig bekendt heller ikke haft en afstemning om klubbens Dubai-ture, men jeg føler mig nu ikke så sikker på, at over 70% af klubbens fans støtter det.
Der var en afstemning i facebookgruppen 23. februar i år.
816 stemmer.

79,9% stemte for at Dubai var helt i orden
17,9% var imod.

Hvis man hører Sortsnak podcasten fra sidste vinter, så siger Ankersen at man havde hørt sponsorerne om deres holdning til Dubai. Den klart overvejende flertal var ikke imod en Dubai-tur.
Her vil jeg så pointere, at Facebook-segmentet sædvanligvis også kun lige er et enkelt nøk eller to over EB's nationen. Klart man får sådan et svar i et forum, der lefler for laveste fællesnævner.

Anyway, det er et sidespor. Hvis klubben måske efterhånden kan finde ud af at kombinere etik og gode træningsforhold, så er der jo ikke noget problem længere. Bortset fra UlveLars' hillbilly-fantasier, men det er så til at leve med. ;)

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af 974 »

Acebone skrev:
11. dec 2020, 22:42
Her vil jeg så pointere, at Facebook-segmentet sædvanligvis også kun lige er et enkelt nøk eller to over EB's nationen. Klart man får sådan et svar i et forum, der lefler for laveste fællesnævner.
Det er jeg slet ikke enig i !
Jeg ved at FC Midtjylland forummet med 8500 brugere består af ALLE slags fans af FCM..
Lige fra hardcorefans, til folk fra alle steder i landet der måske kun få gange er på stadion, lige til spillere og folk fra administrationen eller sponsorer osv osv
Folk dengang havde en kort mulighed for at svare, men de havde deres holdning på daværende tidspunkt, og det var det de bekendtgjorde!
En hvilken som helst afstemning vil til ethvert tidspunkt være præget af en her og nu mening, men det viser stadig en holdning...

Så synes slet ikke en sammenligning der lige er et nøk eller to over Nationen på Ekstrabladet er iorden!

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af UlveLars »

Acebone skrev:
11. dec 2020, 22:42
SimonH skrev:
11. dec 2020, 19:28
Acebone skrev:
11. dec 2020, 18:55

Vi har mig bekendt heller ikke haft en afstemning om klubbens Dubai-ture, men jeg føler mig nu ikke så sikker på, at over 70% af klubbens fans støtter det.
Der var en afstemning i facebookgruppen 23. februar i år.
816 stemmer.

79,9% stemte for at Dubai var helt i orden
17,9% var imod.

Hvis man hører Sortsnak podcasten fra sidste vinter, så siger Ankersen at man havde hørt sponsorerne om deres holdning til Dubai. Den klart overvejende flertal var ikke imod en Dubai-tur.
Her vil jeg så pointere, at Facebook-segmentet sædvanligvis også kun lige er et enkelt nøk eller to over EB's nationen. Klart man får sådan et svar i et forum, der lefler for laveste fællesnævner.

Anyway, det er et sidespor. Hvis klubben måske efterhånden kan finde ud af at kombinere etik og gode træningsforhold, så er der jo ikke noget problem længere. Bortset fra UlveLars' hillbilly-fantasier, men det er så til at leve med. ;)
Puha, jeg synes der mangler lidt selvindsigt, når man nedgører UlveLars hillbilly-fantasier, og samtidig sammenligner hele Facebook-segmentet med EBs Nationen.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af UlveLars »

Le Compte skrev:
11. dec 2020, 22:41
Jeg synes sammenligningen med hvide, low-class, amerikanske republikanere er lige for. De går op i, hvad der er bedst for dem selv, og er fuldstændig ligeglade med undertrykkende regimer (hvis de vil købe deres våben), klimaforandringer (hvis det betyder stop for deres kulminer), indianerne (hvis de finder olie på deres territorium) etc. På samme måde er vi fuldstændig ligeglade med kvinders -, homoseksuelles - og asiatiske migrantarbejderes forhold, hvis vi har mest gavn af et ophold i Dubai.
Under alle omstændigheder er det - som jeg skriver - hvad JEG uvilkårligt kommer til at tænke på, når jeg hører vores fangruppering argumentere for, at vi kun skal tilgodese os selv. At du slet ikke tænker i de baner, er naturligvis fair nok.

Jeg er enig i, at debatten om amerikansk politik/geografi er en smule off topic, men kig på et amerikansk valgkort (gerne med valgprocenter), og du vil se en (høj)rød zone hele vejen ned gennem tornado alley fra Dakotaerne i nord til Texas i syd. At man stemmer republikansk i midtvesten er et "true fact" - men jeg er da enig med dig i, at de kan have lige så høje, røde stemmeprocenter i sydstaterne. I Georgia, en af de vel allermest klassiske (hvis man kan sige det) sydstater, stemte de dog blåt denne gang.
Anyhow, jeg er sikker på, at du forstod mit oprindelige argument - ellers tænk hvid mand, dårlig tandstatus, strå i munden, over-alls og bar mave, rød nakke, halm i træskoene - så har du det billede, JEG får, når jeg tænker på vores FANGRUPPES holdning til Dubai-turen :D .
at karikere mennesker, der har en anden holdning end din egen, på den måde er ikke i orden. Det tyder på at du hellere vil latterliggøre os der ikke tager afstand fra Dubai turene end argumentere for sagen. Jeg er pxxxe ligeglad med hvor fcm tager på træningslejr.

Jeg syntes ikke om Dubai eller deres holdninger eller deres samfund. Men som det er diskuteret til hudløshed, er der nogle af os der mener at det betyder en fløjtende fis hvad FCM gør.

Jeg brækker mig over udtryk som sports washing, man-splaining blackfacing etc. Jeg har optrådt som lille gul kineser til skoleteater i 1 klasse i 1986 mens vi sang se min kjole.(fordi en kineser er min ven). Jeg er ikke racist af den grund. Men jeg siger neger fordi pippi langstrømpes far var negerhøvding og fordi at det kommer fra Nero/Negro som henviser til mørk. Jeg er klar over det stempler mig som afstumpet bonderøv. Men jeg har en historisk og lingvistisk tilgang til det. (Heldig jeg så ikke er 4dommer i chl league)

Folk har travlt med at smide andre i kasser hvis de mener noget andet end dem selv. Jeg går ikke i overalls og tygger strå. Jeg har en mellemlang videregående uddannelse. Ledelsesansvar på mellemleder niveau. Har læst Tolstoj og Dostovjeski, Pasternak, Hemmingway og jumbo bøger med fedtmule og stålanden. Er desuden historie og politisk interesseret

Jeg er kompleks og det er mine holdninger også . Og det gælder os alle. Vi har ret til vores holdninger. Du har ret til dine. Men hvis du i stedet for hvide hill billies havde skrevet noget om folk med en mørk hudfarve så var du blevet stemplet som racist. Men nu er det hvide hill billies dem må vi godt have fordomme om. Trumpf skal jeg ikke forsvare men demokratiets svaghed er jo at en demagog som ham kan. komme til magten.

Støt klubben og lad være med at nedgøre vi medfans som har en anden holdning. Jeg behøver ikke forklare det for dig hvorfor jeg er ligeglad. Du kan prøve at overbevise mig med argumenter. Men jeg holder med at læse og gide og forstå dit synspunkt når du kalder os hill billies og andre ting. Jeg kan lære af dine synspunkter. Helt sikkert så skriv dem gerne herinde uden at nedgøre og stemple vi andre som hill billies . Men måske du kunne bruge tid til at tænke over hvorfor vi mener som vi gør? Det er faktisk tegn på begavelse at man selv forsøger at sætte sig ind i andres synspunkter og hvorfor de også kan være rigtige ud fra den verdensanskuelse, opdragelse og livsbane de har haft.

Pas på med at sidde på en piedestal og tro at dine holdninger er de rigtige og korrekte og de der mener noget andet er ubegavede bønder fra midtvesten. Mange bønder er væsentlig bedre begavet end jeg. Landbrug er big business med kringlede låne typer, investering og strategisk tænkning. Andelsbevægelsen som har bidraget til vores samfund har rødder i landbruget. Og mange bønder var med i højskolebevægelsen.

Til slut vil jeg sige at jeg ikke falder på halen over den “politiske korrekthed” som kommer fra vores hovedstad. De siger de politiske korrekte ting som de suger til sig fra LA eller UK. Men deres fordomme er bare rettet mod andre grupper i stedet. Jyder, amerikanere fra midvesten, jægere, minkavler folk der spiser kød, folk der tåler gluten eller ikke køber økologisk.

Kan vi ikke bare støtte FCM? Og ikke skabe splid internt?
[/quote]

Jeg skal prøve at svare på det, som rent faktisk har med mit opslag at gøre.

1) At jeg ikke har interesse i at argumentere for sagen, synes jeg ikke er sandt. Jeg har ikke gjort andet det sidste år. Hvis du er ny i tråden, skal jeg prøve at opsummere.

De Forenede Arabiske Emirater (hvoraf Dubai er et af 7 emirater i denne sammenslutning) er et undertrykkende diktatur (i en helt anden liga end Tyrkiet og Polen), som fængsler og torturerer fredelige demonstranter for "ubetydelige" forseelser (fx opslag på sociale medier), som stort set ikke tillader kvinder nogen rettigheder, og som de facto bliver slaver af deres mænd ved indgåelse af ægteskab, som deltager i en modbydelig stedfortræderkrig i Yemen, som har dræbt et ubegribeligt antal civile, og som har fået Human Rights Watchs til at opfordre USA til en våbenboykot af UAE, som binder fattige migrantsarbejdere i det såkaldte "Kafala-system", der kort fortalt tvinger dem til at arbejde 15-20 timer i døgnet, tilbageholder deres løn, nægter dem at rejse hjem og behandler dem som andenrangsborgere.
Og regn du bare med, at listen IKKE er fyldestgørende.
Hvis du vil lære af mine synspunkter er her et par links.

https://www.amnesty.org/en/countries/mi ... -emirates/
https://www.hrw.org/news/2020/12/01/uni ... b-emirates

Tipsbladet har haft meget fokus på emnet de sidste år. Et par informative artikler herfra..

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -mennesker
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -ret-svagt
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... n-liga-sig
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... iv-i-dubai
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... forbrydere
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/vm/forf ... r-svindlet

2) At det ikke betyder en fløjtende fis, hvad FCM gør, er jeg uenig i, og her er "Sportswashing" bare et vigtigt begreb - uanset om du kan lide det eller ej. Min anden debat-modstander "Acebone" beskriver det faktisk meget fint i et tidligere indlæg, og jeg vil retfærdigvis citere ham (måske han selv har glemt det ;) ), for det handler om, at pakke alle disse uhyrligheder ind i glimmer & glans, som kan give omverdenen et helt andet billede af landet.

"Det handler om Signalværdi...når disse lande forsøger at tiltrække bl.a. europæiske klubber til træningslejre og kendte spillere til deres ligaer. Eller når den italienske og spanske supercup skal spilles der - for ikke at snakke om VM. Det er deres prestigeprojekter, det handler om. Vi polerer deres image, understøtter deres legitimitet.
Sat på spidsen er vi i sidste instans med til at sige, det er okay, at der ses stort på menneskerettigheder, for det kan man investere sig ud af. Bare byg et lækkert træningsanlæg eller et familieresort til os, så glemmer vi det.", Acebone, Februar 20.

3) At du har en mellemlang videregående uddannelse. Ledelsesansvar på mellemleder niveau. Har læst Tolstoj og Dostovjeski, Pasternak, Hemmingway og jumbo bøger med fedtmule og stålanden, og at du desuden er historie og politisk interesseret, har jeg ikke rigtig nogen kommentar til.
At mange bønder er bedre begavet end dig, ved jeg ingenting om, men at du er kompleks, begynder jeg at forstå.

4) At du har optrådt som lille gul kineser til skoleteater i 1 klasse i 1986 mens du sang se min kjole, vil jeg helst heller ikke kommentere på :o , men at du siger neger fordi pippi langstrømpes far var negerhøvding, synes jeg faktisk ikke gør dig til racist. Jeg er enig med dig i, at det kan blive for ulideligt politisk korrekt. Jeg synes slet ikke, at det er det mit indlæg handler om.

5) At københavneres fordomme er rettet mod andre grupper, falder jeg skam ikke på halen over. Det er på ingen måder pointen i mit indlæg.

6) At mine holdninger er de eneste rigtige, og at andre er dumme bønder, fordi de ikke tror det samme som mig, blev jeg ked af at læse. Til det første vil jeg sige, at vi jo befinder os på en debatside, hvor pointen er, at vi udtrykker vores holdninger. At du ikke bryder dig om min afsluttende karrikatur - det skal jeg beklage. Det var netop en karrikatur (en metode, som er almindelig brugt til at fremhæve en pointe - ved at overdrive). Det var skrevet med et glimt i øjet og ikke ment så hånende, som du læste den. Det skal jeg beklage. Når jeg læser den igen, kan jeg godt se, det var dumt skrevet.
Jeg synes dog alligevel min pointe indeholder noget rigtigt. Der er noget provinsielt over kun at ville se verden fra sin egen næsetip, som minder mig utroligt meget om Trumps vælgersegment - uanset om de kommer fra syden eller midtvesten. Det er bare "Us First", uanset hvilke konsekvenser det har for verden omkring os. Det var ikke en kritik af bønder generelt. Jeg er selv ud af en bondeslægt - faktisk på begge sider.

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Le Compte »

Ulve lars. Tak for et konstruktiv svar på et lidt halvsurt indlæg fra min side.
Du har rigtig fine pointer.
Jeg er også lydhør over for argumenter da det er en debat side.
Kæden hoppede af da jeg læste det om hill billies.

Og så fik jeg luftet min generelle frustration over verden og debatformen og krænkelses kulturen.

Det skulle nok ikke være smidt i din retning det hele. :)

Men min pointe er at selvom man ikke forstår andres holdning er den ikke forkert. Heller ikke de som tænker på sig selv først. Jeg er også uenig i den mentalitet. Men jeg kan i bund og grund ikke sige den er forkert pga jeg har en anden holdning.

God weekend og tak for en god debat
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af UlveLars »

🥰👍

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af UlveLars »

Måske det kunne have interesse for 20% af klubbens fans. Jeg undskylder på forhånd til de resterende 80%.
Sakset fra "Sidelinien"

I forlængelse af polemikken omkring Nice FC's træningstur til Dubai har en gruppe fans på tværs af flere danske klubber stillet et borgerforslag om tage politisk stilling til VM i Qatar. Hvis man har lyst til at kigge nærmere på det, kan det gøre på nedenstående link. Det er I hvert fald i mulighed for rent faktisk at forsøge at ændre på nogle af de ting man er uenig i.

For god ordens skyld vil jeg lige sige at man gerne må støtte forslaget selvom man har en iPhone eller køber tøj i H&M. Det bliver i hvert ikke krævet dokumentation for at man ikke gør det.

https://www.borgerforslag.dk/se-og-s...g/?Id=FT-06094

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Acebone »

UlveLars skrev:
12. dec 2020, 08:48
Puha, jeg synes der mangler lidt selvindsigt, når man nedgører UlveLars hillbilly-fantasier, og samtidig sammenligner hele Facebook-segmentet med EBs Nationen.
Hvis du må generalisere, må jeg også! ;)

Men nej, helt seriøst, så kan man ikke bruge en tilfældig afstemning på Facebook til ret meget. Uanset hvordan man vender og drejer den, så vil det ikke være et repræsentativt udsnit.

Ingen tvivl om, at der er en masse fornuftige mennesker på Facebook (også derfor jeg trods alt rater det højere end nationen), men debatten derpå bliver bare hurtigt et ræs mod bunden. Hvornår har du sidst haft en tilfredsstillende debat på Facebook?

Jeg har set nogen i ramme alvor kritisere, at vi ikke lavede spillerinvesteringer i samme størrelsesorden som f.eks. Galatasaray, når nu Benham har så mange penge. Jeg har også set Karim Benzema foreslået som transfermål. Når det er niveauet, er jeg forholdvis hurtig til at afskrive et forum. Det er muligvis unfair af mig.

Men ærlig talt - man kan heller ikke forvente, at en flok børn skal kunne tage informeret stilling til en sag om menneskerettigheder i De Forenede Arabiske Emirater. Selvfølgelig vil de da stemme "I <3 FCM #yolo PogChamp" i overvejende grad. Dette betyder dog ikke, at størstedelen af fanbasen er parat til at tage de røde MAGA-kasketter på til næste kampdag. Det er, som Le Compte ganske rigtigt skriver, noget mere komplekst.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af UlveLars »

Acebone skrev:
13. dec 2020, 11:22
UlveLars skrev:
12. dec 2020, 08:48
Puha, jeg synes der mangler lidt selvindsigt, når man nedgører UlveLars hillbilly-fantasier, og samtidig sammenligner hele Facebook-segmentet med EBs Nationen.
Hvis du må generalisere, må jeg også! ;)

Men nej, helt seriøst, så kan man ikke bruge en tilfældig afstemning på Facebook til ret meget. Uanset hvordan man vender og drejer den, så vil det ikke være et repræsentativt udsnit.

Ingen tvivl om, at der er en masse fornuftige mennesker på Facebook (også derfor jeg trods alt rater det højere end nationen), men debatten derpå bliver bare hurtigt et ræs mod bunden. Hvornår har du sidst haft en tilfredsstillende debat på Facebook?

Jeg har set nogen i ramme alvor kritisere, at vi ikke lavede spillerinvesteringer i samme størrelsesorden som f.eks. Galatasaray, når nu Benham har så mange penge. Jeg har også set Karim Benzema foreslået som transfermål. Når det er niveauet, er jeg forholdvis hurtig til at afskrive et forum. Det er muligvis unfair af mig.

Men ærlig talt - man kan heller ikke forvente, at en flok børn skal kunne tage informeret stilling til en sag om menneskerettigheder i De Forenede Arabiske Emirater. Selvfølgelig vil de da stemme "I <3 FCM #yolo PogChamp" i overvejende grad. Dette betyder dog ikke, at størstedelen af fanbasen er parat til at tage de røde MAGA-kasketter på til næste kampdag. Det er, som Le Compte ganske rigtigt skriver, noget mere komplekst.
Men jeg har sagt undskyld, det har du ikke ;)

Og så skylder jeg dig et svar på dit seneste indlæg.

Da klubben sidste år meldte ud, at den ville tage til Dubai, havde ledelsen forinden spurgt en del af fanbasen om deres holdning hertil.
Fanformanden for Black Wolves meldte efterfølgende offentligt ud, at de havde meddelt klubben, at de ikke have nogen problemer med destinationen.
Mads, fra de Uofficielle, deltog i foråret i Sort Snak, hvor han meddelte - som jeg husker det - at han ikke kendte en eneste, der havde noget imod den beslutning, og "Saemala" skrev tilsvarende d. 11.02.20 her på Ulvegraven, "De Uofficielle er af den holdning, at hvis klubben mener de får de bedste forhold i Dubai, skal de selvfølgelig tage til Dubai". På Facebook var der i samme periode en afstemning, der fastslog, at 80% mente at turen til Dubai var helt i orden.
Uanset, at du mener, at en flok 4. klasses elever har været lidt hurtige på tasterne på Facebook, så kan vi vel blive enige om, at ovenstående peger i retning af, at et overvejende flertal af klubbens (mest loyale og dedikerede) fans, ikke ser det store problem i at klubben rejser til Dubai?
Og det er bare et helt andet billede man ser i andre klubber. Uanset hvordan William Kvist forsøger at spinde det, så fik FCKs fangruppe lagt så tungt et pres på klubben, at den ændrede beslutningen, og rejser til Portugal i stedet, lige som den i øvrigt tidligere havde lovet efter et tilsvarende pres år forinden. Før det var det Brøndbys fans, og før det var det Malmøs fans - og alle andre nordiske klubbers fans, som havde planer om, at rejse til Dubai på træningslejr. Det gjorde de, fordi fansene ikke ønskede at identificere sig med en klub, der støttede et diktatorisk regime - gennem Sportswashing.
Vores holdning har modsat været, at hvis det gavner klubben mest at tage til Dubai, så skal vi tage til Dubai.
Og for at præcisere pointen i mit oprindelige indlæg, så er det blot den provinsielle "Us first"- holdning, som minder mig skræmmende meget om holdningen blandt Trumps - overvejende provinsielle - vælgerbase. Jeg synes der var en naturlig sammenligning, selvom du ikke kunne se det.
Og det er bare et image, som jeg har svært ved at identificere mig med, og som jeg har så svært ved at forsvare, når familiemedlemmer eller arbejdskollegaer lader mig høre for det. Måske det er derfor, jeg argumentere så glædende her på siden - det er ikke fordi jeg skal provokere.

Besvar